Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Remont skrzyni
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 16:19
[R620] Remont skrzyni
Autor Wiadomość
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 21:25   

no i sa 4rodzaje pg1 w zalaczniku z wyliczona predkoscia.
teraz pytanie co sie zmnieni przy przkladce skrzyni z620ti do diesla
wiadomo prdkosc max sie zmniejszy
jak wplynie to na przyspieszenie do 100KM/h i innych przyspieszen oraz elastycznosci??
czy cos jeszcze moze sie zmienic??

[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 21:25 ]
czy szkrzynia z 820ti mialo torsena
jesli tak to jaki typ
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 21:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 21:57   

borek88 napisał/a:
no i sa 4rodzaje pg1

W samych 800 były 4 typy skrzyni PG1: stantardowa, spec X, spec U torsen A, spec U torsen B.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Sro Wrz 29, 2010 21:35   

moze ktos sie orientuje jakie byly w 820ti?? moze konkretniej w jakim roczniku torsen b?
mam na oku taka skrzynie za dobra kase ale nie wiem co tam za mechanizm moze byc??

czy wymiana z zwyklego roznicowego na typ b ograniczy sie do wymiany czesci z linku??
typ b
nowy 250 funtow <wow>
wiec wolabym ta uzywana skrzynie jesli tam jest torsen b.
a jeszcze jedno czym w rzeczywistosci (jezdzie) rozni sie typ a od typu b?? (plusy minusy jakies danych wersji??)
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 11:06   

W 800 zmiana torsena była chyba w 94r.
Wymiana to będzie wymiana tej części z linku, ale ten nie jest seryjny, tylko produkcji ATB, podobno jakiś lepszy.
Typ A zaczyna wcześniej działać od typu B ale jest delikatniejszy, czasami pęka obudowa i łamią się ząbki. Nie miałem okazji używać A, ale B działa wystarczająco skutecznie.
Wzmocniona skrzyniaz torsenem B z rovera 800 to W4DTUT, jednak ze względu na przełożenia nie będzie się nadawać do diesla. Różnica między III a IV przy 6k obrotów to 30km/h więc tobie da 20km/h.
Chyba najlepszym rozwiązaniem było by kupić skrzynię U z torsenem B i wrzucenie do niej wszystkich zębatek z iDT, do tego wymiana łożysk, trochę to będzie kosztować, ale wytrzyma sporo.
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Czw Wrz 30, 2010 16:00   

raczej do swojej skrzyni wrzocilbym tylko ten dyfer z linku lub z tej skrzyni
a skrzynia z torsenem a jakie ma oznaczenie??
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Pią Paź 01, 2010 19:56   

Konix napisał/a:
Wzmocniona skrzyniaz torsenem B z rovera 800 to W4DTUT
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Nie Paź 03, 2010 20:48   

Konix, widzialem ze z torsenem B ma W4DTUT
ja pytalem jakie oznaczenie dla torsenu A

i czy istnieje uszczelka miedzy silnik a skrzynie bo nie wiem?? u mnie chyba jest na jakis silikon;/ szukalem uszczelki u tomiego ale nie widze
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
Konix 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 18 Maj 2008
Posty: 473
Skąd: Katowice



Wysłany: Nie Paź 03, 2010 21:36   

Z torsenem A chyba będzie V4DTUT albo R4DTUT. Teraz nie mogę znaleźć całego wykazu oznaczeń skrzyń PG, po forach można poznajdować kawałki, cały był kiedyś na stronie powertraina, ale ta strona już dość długo nie istnieje. Określić rodzaj mechanizmu różnicowego jest bardzo łatwo po ściągnięciu półośki. trzeba zajrzeć w dziurę na przegób. Całkowicie przelotowy to torsen B, całkowicie zamknięty to rorsen A, przelotowy z bolcem na środku to otwarty dyferencjał.
Nie ma uszczelki między silnik i skrzynię, tam nawet silikonu nie powinno być, Na dole łączenia silnika ze skrzynią jest nawet specjalnie zrobiona szczelina żeby w razie wycieku olej wyleciał na ziemię, a nie na sprzęgło. Do łączenienia skrzyni w połowie też nie ma uszczelki, jest uszczelniane na silikon.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Kwi 13, 2011 11:13   

I jak ta sprawa wygląda teraz w Dieslu, można wsadzić Torsena B do Skrzyni PG1 z Diesla z tego co wiem, tylko nie wiem czy zębatki półośki są takie same jak w normalnej PG1 w Dieslu :wink:

Ja sam szukam Torsena bo bylem ostatnio 45 idt w lesie i bez blokady czasem trudno wyjechać pod niektóre górki jak mokra trawa jest :roll: :mrgreen:

borek88, Montowałeś już może :?: :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
borek88 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lis 2009
Posty: 958
Skąd: Konin/Słupca

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 18, 2011 16:58   

niestety nie
szukalem jakiejs skrzyni ale po pierwsze ciezko trafic cos z rocznika gdzie bedzie torsen b a po drugie cena
a przelozeniem sam bym sie nie zajmowal wiec nie wiem jak to wyglada dokladnie myslalem ze byloby to p&p ale kto wie co wyjdzie w praniu
_________________
http://otomoto.pl/rov
er-...-C30959977.html
sprzedam
 
 
 
BorysOpole 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Lip 2009
Posty: 316
Skąd: Opole



Wysłany: Sob Kwi 23, 2011 23:19   

Witam

Jako że moja skrzynia a jest to druga pierwszą rozerwało w łożysku na wałku,

podobne objawy

- szumienie na wolnych jałowych obrotach
- powyżej 2000-2500 na 2 i 3 biegu pojawiał się dziwny dźwięk żechotania
- przy hamowaniu silnikiem niemiłosierne wycie

zdecydowałem się na remont skrzyni

łożyska które są potrzebne to

- kulkowe 5szt
SKF 6208.C3 - 2 szt. cena za szt 39 zł
NTN 63/28 - 1 szt. 63 zł
NTN SCO 690 V1 - 1 szt 252 zł
NTN SX05A45NCS08 - 1 szt. 86zł ( we wcześniejszym opisie który podawaliście jest błąd SX05A45NC808 powinno być SX05A45NCS08)

- rolkowe 2 szt

numery fabryczne łożysk

RHP RJ2024
RHP 3LRJA25
można dostać w Babichach pod warszawa 250 zł szt

lub poszukać i zamówić z angli w tym sklepie np
cdu79 (oznaczenie z EPC)
unf100050 (oznaczenie z EPC)

http://www.southlakesmini...79-p-63811.html
http://www.southlakesmini...50-p-49464.html

wsyłka 17 funtów około 4 dni całość około 50 funtów co daje jakieś 250 zł za dwa łożyska w zależności od kursu funta


Skrzynie rozbierałem w firmie tym zajmującej pozwolono mi obserwować cały proces rozbiórki i składania generalnie rozkręcenie skrzyni i dostanie się do wałków trwało może 15 min czasu co mnie lekko zszokowało tempem rozbiórki :)

Po rozebraniu sprawdzono łożyska stwierdzono że trzeba wymienić wszystkie kulkowe łożyska rolkowe były w dobrym stanie więc za informacją mechanika ich nie zmieniałem

Pozatym zdjęto wszystkie zębatki z wałka i sprawdzono wszystkie łożyska igiełkowe na wałkach jest ich kilka i są bardzo cienkie,

Natomiast też zgrzytał mi wsteczny naprawa polegała na zeszlifowaniu ponownym zębów do ostrych krawędzi bo były mocniej stępione na obydwu zębatkach.

Powiem szczerze po tym co zobaczyłem nie zabrałbym się za samodzielną naprawę skrzyni jeżeli jeśli chcemy zrobić to porządnie z przeglądem skrzyni i każdego łożyska nawet tego pod zębatkami to tylko warsztat tym się zajmujący

Skrzynia obecnie pracuje jak nowa nic nie huczy nie byczy cisza przy każdym biegu i przy każdej predkości

W sumie koszty

Koszt usługi naprawy skrzyni 250 zł brutto
Koszt Oleju 82 zł
Łożyska 479zł
Koszt zdjęcia i założenia skrzyni 200 zł

czy się opłacało to zdecydowanie tak skrzynia używana koszt około 750 zł plus montaż demontaż a teraz przynajmniej wiem czym jeżdżę i co w skrzyni piszczy :)
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Maj 13, 2011 10:42   

Witam

wlasnie kupilem te 5 lozysk
6208 2szt
63/28
SX05A45NCS08
B28-35

dalem za nie 300pln, w poniedzialek oddam wehikuł do mechanika, no i zobaczymy co te wymiany dadzą :D


Wczoraj odebralem auto od mechanika, wymienione te lozyska, uszczelniacz walka sprzeglowego oraz wysprzeglik :-)

Efekt osiagniety, przestalo jakos tak groznie chrupac, rzezic i juz tak nie wyje.
Wymiana wysprzeglika to rewelacja, pedal chodzi bardziej miekko, rowno na calym skoku, sprzeglo lepiej odpuszcza prz ruszaniu z miejsca
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
EE9 



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 19
Skąd: 034



Wysłany: Czw Mar 01, 2012 22:19   

Witam no wreszcie temat o moim przypadku (kopałem po forum cały dzień i w końcu znalazłem gdybym znalazł wcześniej nie potrzebny by był temat który założyłem i może dlatego nie dostałem konkretnej odpowiedzi, a nie wierze że nikt nie widział co to za elementy wysypały mi się ze skrzyni wraz z wyskoczeniem półosi dzięki czemu wylał się olej ze skrzyni...
Padło na simering ale simering jest gumowy więc nic mi to nie pomogło co prawda nie rozbierałem jeszcze tego wszystkiego bo na razie szukam jak najtańszego rozwiązania gdyż akcja nie dzieje sie w PL więc muszę rozegrać to z głową żeby naprawa nie przekroczyła powiedzmy połowy wartości auta:)

Może komuś się to przyda a raczej na pewno bynajmniej osobie która o tym ma takie pojęcie jak ja... czyli słabe (ale to powoli do przodu)

Elementy z tworzywa poniżej to koszyczek(nie widziałem o co chodzi bo myślałem że koszyczki były montowane metalowe ale jak się okazuje w oryginale są z tworzywa) łożysko nr 6 6208 (dyferencjału)
http://imageshack.us/phot...0/img7195n.jpg/

Dzięki temu linkowi i itp http://rover.odin-haller....rboxRebuild.pdf dowiedziałem o co chodzi, oraz pomocy kolegi z forum.

Jeżeli już się posypie takowe i skrzynia leży na stole warto wymienić też inne łożyska które są dobre ale nie wiadomo w jakim stanie... o czym było już wspomniane wcześniej.

Jestem teraz na etapie kompletowania łożysk i uszczelniaczy w póżniejszym czasie montażu tego w skrzyni ,przynajmniej mam nadzieje będzie trochę spokoju i będzie czas na ogarniecie rzeczy które się jeszcze nie popsuły ale na które są już pewnie podejrzenia.
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 02, 2012 22:24   

coś słabo szukałeś....
proszę temat..
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=71647

ostatnio naprawiałem swoją.
Własnymi rękoma składałem...
miałem ten sam problem tylko że u mnie Łożysko się rozleciało to od razu zmieliło główny wałek skrzyni biegów co łaczy się z zembatką na dywrze dlatego musiałem kupić drugą.
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
EE9 



Dołączył: 14 Lis 2011
Posty: 19
Skąd: 034



Wysłany: Czw Mar 15, 2012 21:03   

Witam ponownie czy ktoś z was mógłby mi doradzić jakie symbole łożysk będą dobre do mojej skrzyni PG1 z torsenem(rover 620ti) ze strony http://www.albeco.com.pl/...azyn&t=2&symbol

Na pewno komuś się to przyda:)

Jak już wiem z tematu które łożyska chce kupić ...

(wew zew i szer)

1.Dwa łożyska na dyfer FAG 6208C3 40mm 80mm 18mm- które kupić dokładnie? jest dużo rodzai z różnymi oznaczeniami których nie znam, typu 6208 MA P6 C3 itd rozumiem że jest to łożysko kulkowe proste jednorzędowe?


2.Łożysko wałka sprzęgła od strony dzwona 3/Mj28 zamiennik 63/28 wymiary 28mm 68mm 18mm- po wpisaniu wymiarów też trochę tego wyskakuje... czy wybrać to które zasugerowano w tym temacie bez żadnych oznaczeń?


3.Łożysko wałka sprzęgła od strony dekla 3/Lj28 zamiennik NTN SC0690 lub NSK B28-35 wymiary 28mm 78mm 20mm- tutaj wyskakują dwa z tym że jedno jak w temacie SC0690V1 a drugie inne, obydwa się różnią od siebie na pewno budową skośne, proste

Prosiłbym o jak najszybszą odpowiedz gdyż chciałbym jutro już zamówić te łożyska z góry dziękuje.

POZDR
 
 
crasul 



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 18
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 18:59   

Kolego, jeśli chodzi o łożysko dyfra, to jest to 6208.C3, co oznacza jakiś tam luz technologiczny. Ja zakupiłem 6208 2RS C3, co oznacza, że jest to łożysko obustronnie kryte, bo tylko takie były w hurtowni. Wystarczy zdjąć plastikowe krycie..

Ale mam pytanie do kolegów, którzy to łożysko wymieniali. Mechanik zażyczył sobie zakupienia "zestawu kasującego luz łożysk" i pewnie bym to kupił ale w każdym sklepie z łożyskami sprzedawcy robią wielkie oczy i nie wiedzą o co chodzi... od innego mechanika dowiedziałem się, że chodzi o "podkładki łożyskowe". Czy faktycznie są potrzebne przy wymianie łożyska 6208 czy to "widzimisię" mechanika? Jeśli potrzebne to w jakim rozmiarze?

Z góry dzięki za szybkie odpowiedzi.

Pozdr,
crasul
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Mar 29, 2012 19:22   

U mnie nic takiego nie wołał ... łożyska założył, poskładał skrzynię i 100tysi przekulało się auto bez problemu ... i pewnie jeździ gdzieś dalej :)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pią Mar 30, 2012 21:51   

W życiu czegoś takiego nie słyszałem a i dokumentacja serwisowa skrzyni PG1 nic o tym nie wspomina - ciekawe gdzie on ma zamiar to wsadzić??
 
 
Matexx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Gru 2009
Posty: 170
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 800

Wysłany: Pią Mar 30, 2012 22:48   

Ja składałem swoja skrzynie i o niczym takim nie słyszałem i nie wkładałem.;)
_________________
www.matexx.pl
 
 
 
crasul 



Dołączył: 21 Lis 2010
Posty: 18
Skąd: Lublin



Wysłany: Pią Kwi 13, 2012 16:56   

Łożyska w dyferencjale wymienione, skrzynia hop do silnika, pierwsza próba i co?

Brak piątego biegu..

Może ktoś chce kupić Hondę Accord z 2000r? :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Całkowity remont zawieszenia
co, gdzie i za ile ?
Kobi84 Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Wrz 21, 2010 10:39
Perez
Brak nowych postów [R620 SDi] zwieszenie-generalny remont
kotulsky Rover serii 600, Honda Accord 10 Nie Sty 22, 2012 09:29
kotulsky
Brak nowych postów [R620] Wymiana skrzyni
czy nie ma problemu z przekładką z 420
xxmg620di Rover serii 600, Honda Accord 10 Czw Lut 28, 2008 21:51
xxmg620di
Brak nowych postów [R620] Dziura w skrzyni biegów .....
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 17 Sob Sie 22, 2009 21:43
praktis
Brak nowych postów [R620] Olej do skrzyni biegów
czy sie zalewa???
mazda11 Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 05, 2008 14:03
FSEbola



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink