Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Problem ze wskaźnikiem temperatury
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Problem ze wskaźnikiem temperatury
Autor Wiadomość
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 08:58   

panwilli napisał/a:
3 wymieniłem a ostatni wsadziłem od poloneza z temperaturą otwarcia 82 stopnie


Witam
Jeśli wymieniłeś x3 termostaty i wskazówka staje w tym samym punkcie to bym się tym bardzo nie przejmował i nie zagłębiał w szczegóły ;)
Moim zdaniem termostaty nie trzymają temperatury 82 C i otwierają się 2-3 stopnie wcześniej dlatego jest takie wskazanie.

Ps. U mnie po wymianie termostatu wskazówka jest jak u Was jakieś 1-2 mm poniżej połowy ale trzyma temperaturę wiec nie wnikam dlaczego jest troszkę niżej :P
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 08:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kamilos2521 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Cze 2010
Posty: 205
Skąd: Wrocław

Rover 400

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 10:58   

U mnie jest tak samo wskaźnik od około 5 miesięcy schodzi 1-2mm poniżej połowy...
Wymieniłem termostat na oryginalny plus czujnik temperatury na deskę też oryginał plus czujnik od wentylatora i dalej idzie troszkę za mało do góry...
ale nic z tym już nie robię bo po co
Silnik chodzi dobrze pali jak palił wcześniej zero objawów więc po co szukać problemów na siłę...
Pozdro
_________________
Porażka jest gorsza niż śmierć, bo z porażką trzeba żyć...
c'mon ARSENAL
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 19:38   

tylko, że u mnie nie stoi w miejscu tylko dziwnie się zachowuje
 
 
andrew0503 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 501
Skąd: epaepa

Rover 45

Wysłany: Pon Kwi 25, 2011 20:46   

panwilli napisał/a:
tylko, że u mnie nie stoi w miejscu tylko dziwnie się zachowuje

Tzn.? Przy szybkiej jeździe na dużym obiegu spada, a przy jeździe na małym obiegu w miarę trzyma temperaturę? U mnie w warsztacie też kombinowali, piąty termostat okazał się niezawodny (szkoda, że najdroższy :> ), a kombinowali z czujnikiem :/
_________________
Andrzej
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 08:29   

U mnie jest jakoś dziwnie
Gdy pokrętło wskazuję ciepły nawiew to mogę jechać chociażby i ze 100 kilometrów i nic się nie dzieje

Gdy jade na zimnym to przejadę z 15 km to temperatura zaczyna szaleć jak jade szybko to wskazówka przekracza połowę po czym zaraz wraca na miejsce i tak w kółko, gdy zwalniam odrazu temperatura skacze na 3/4 i powoli znowu obniża się. Wraz z rosnącym się dystansem temperatura rośnie szybciej i wolniej juz odpada nei wiem czy to może być spowodowane

Dziś zamówię dwa czujniki i chyba na nowo wymienię termostat ale już na jakiś oryginalny bo już mnie szlak bierze.

Może macie jakieś propozycje co to może być?
Dodam że pompa wody była wymieniona i chłodnica też, uszczelka była robiona 5000 km temu i nei ma żadnych oznak HGF płynu nie ubywa oleju nie przybywa
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 08:38   

Jeżeli otwarcie obiegu nagrzewnicy zmienia wskazania, to według mnie jest coś nie tak z obiegiem. Wymiana czujników nic nie zmieni, jeżeli właśnie takie temperatury panują w silniku. Termostat też podejrzany, kup oryginał jest grosze droższy.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 08:51   

a możliwe żeby jakiś przewód był przytkany??

Teraz myśle zrobić tak wymienić czujniki termostat i przepłukać cały układ może to pomoże.
Juz sam nie wiem co robić
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 09:01   

Właśnie do tego zmierzam. Jeżeli zamykasz obwód nagrzewnicy to wygląda mi na to że po prostu przegrzewasz silnik. Gdzieś na forum były schematy układu chłodzenia i można zobaczyć czy to teoretycznie możliwe. Może układ jest zamulony po HGF albo ktoś dodał kiedyś uszczelniacza-zamulacza i cyrkulacja płynu jest utrudniona.

Gdy szalejesz silnik wydziela więcej ciepła - przegrzewa się.
Gdy zwalniasz to (jeśli sie myle to ktoś niech mnie poprawi) - pompa wody zwalnia i znowu poprzez utrudnioną cyrkulację silnik sie przegrzewa.

Gdy otwierasz nagrzewnicę, to otwierasz dodatkową drogę dla wody i nic takiego sie nie dzieje (ale znowu tu troche gdybam nie znam schematu na pamieć).

Bardzo możliwe też, że masz zacięty w połowie fabrycznie nowy zepsuty termostat (ja tak miałem). Przez to też cyrkulacja może być słaba. Ja wymieniłem na oryginał i spokój.

Także zanim wymienisz pół samochodu zmień termostat i przeczyść układ. Bo możliwe że silnik po prostu sie przegrzewa i wskaźniki pokazują to co powinny! I unikaj tego bo kolejny HGF chyba Ci nie jest potrzebny.
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 09:10   

no zdecydowanie HGF nie jest mi potrzebne a jak to by był kolejny termostat to bym normalnie się załamał bo jak tak to już by był to 4
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 09:24   

heh czwarty to już "lekka" przesada, może więc jednak zamulony układ...
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 17:36   

dziś pojadę do innego mechanika poleconego przez znajomego i zobaczymy co wyczaruje będę informował jak coś się zmieni

[ Dodano: Wto Kwi 26, 2011 17:36 ]
mam taką prośbe mógł by ktoś machnąć fotkę rur wychodzących z nagrzewnicy w R 45. Proszę bo chyba u mnie coś z tymi rurami jest pokręcone. Z tego schematu układu chłodzenia, widać 2 rury połączone czymś a u mnie są dwie osobne,

I teraz nie wiem co jest z nimi nie wiem
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 26, 2011 18:16   

W R400 to jest w tamtym miejscu obejście nagrzewnicy. W R45 może jest to inaczej rozwiązane. Poczekaj na opinie kogoś z R45
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 22:12   

Obejście nagrzewnicy czyli??

A jak u ciebie jest zrobione>> bo z nagrzewnicy wychodzą dwa węże

( jak się stoi przodem do samochodu to

po lewej jest ten z tym ustrojstwem do regulowania temperatury
Po prawej osobny wąż który chyba idzie do silnika

[ Dodano: Wto Cze 28, 2011 22:12 ]
up

Proszę kogoś z R 45 o zrobienie fotek rurek przy nagrzewnicy jak można
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Cze 28, 2011 22:34   

ktoś pomoże koledze ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 09:17   

panwilli,
Może ten LINK Ci pomoże.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 13:03   

no juz nie wiem co może być, normalnie szlak mnie trafia, jak sie zamknie nagrzewnice to którym przewodem płyn krąży?

Bo u mnie sie zachowuje tak jak by przekręcenie na zimny nawiew zamyka któryś obieg
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 13:11   

U mnie za bypass nagrzewnicy robi to połączenie rur (zaznaczone na rysunku)
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 14:11   

czy w tej opasce jest jakaś dziura czy to tylko złączka trzymająca te rury bo ktoś z forum się wypowiadał że tą złączkę można przesuwać do woli?
 
 
Adrian 
Moderator



Pomógł: 227 razy
Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 2726
Skąd: Ząbki

Rover 400

Wysłany: Sro Cze 29, 2011 14:31   

U mnie nie można jej przesuwać. Jest tam otwór i płyn może tamtędy przepływać. Sprawdzone organoleptycznie :wink: . Wyciągałem tę rurę i przelewałem wodę. Ja miałem podobne objawy do Twoich. Pomogła wymiana czujnika od wskaźnika. Teraz wskazówka leży i się nie rusza. Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś to kup go i wymień.
 
 
 
panwilli 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 174
Skąd: Ełk



Wysłany: Sro Cze 29, 2011 14:32   

to jak mówisz ze tam jest dziura to tego przewodu mi brakuje a w zamian tego są dorobione 2 oddzielne

dzwoniłem do Toma i niestety muszę poczekać 10 dni na ten wąż, a że wyjezdzam w piatek za granice to czekam mnie na ciepłym nawiewie i otwartych oknach troche męczące będzie ale cóż jak mus to mus



A kto jest z Białego i powie mi gdzie są szroty z roverkami
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problem ze wskaźnikiem temperatury wody
adas267 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lip 30, 2008 18:02
adas267
Brak nowych postów [R416] Problem z czujnikiem temperatury
bobi_vip Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Pon Wrz 01, 2008 10:12
bobi_vip
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R416] Problem z czujnikiem temperatury
moro545 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lip 07, 2013 13:18
Adrian
Brak nowych postów [R416] Wskaźnikiem paliwa i kontrolka rezerwy
szulien Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Nie Kwi 20, 2008 17:23
Ciufa
Brak nowych postów [R416] Czujnik temperatury
Squid Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Maj 15, 2013 20:30
Squid



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink