Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4 75KM 8V] swap na 1.6 czy 1.8 (nie vvc tylko 120km)
Autor Wiadomość
rovek 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 11 Sie 2010
Posty: 737
Skąd: okolice Lublina

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 16:17   

Porządnie zrobiona 1.4 16V zjada takie nexie, lanosy itp. Dodam jeszcze, że łykniesz tym także civica 1.4 16V 90KM, są zdania, że civic jest za mocny ale to tych osób co mają zajeżdżone roverki.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 02, 2011 16:17   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 17:07   

żaden civic 1.5 90km nie ma szans, 3 kumpli ma i wiem co mówie. nawet 101konna cupeta Vgen nie wychyla sie do przodu spod swiateł (mimo ze jak to mówi własciciel honda sie wyzej kreci :P ) sprawny rover 1.4 16v całkiem fajnie jezdzi, ale po pewnym czasie nie nudzi i zaczyna sie snic po nocach swap na 1.8 (nie VVC), oba kolektory z VVC, przelot 2.25, głowica po portingu i planowaniu i wałki od Świątka... ewentualnie ITB ;]
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 17:11   

no to miodzioo już nie umiem się doczekać ten wymiany mojej po HGF :mrgreen:
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 18:16   

bonus89 napisał/a:
polofix napisał/a:
kolektor wydechowy bedzie pasowac od wersji 8V,
polofix, Błagam Cie, to Ty mieszasz strasznie i nie pisz takich głupot dobrze? Weź dowiedz się najpierw coś a potem pisz, bo jak odstawi bez kolektora to potem bedzie kłopot i koszt i szukanie w ostatniej chwili...

Ten jest od wersji 16V z większą głowicą i dlatego się mieści między wentylator chłodnicy...
http://moto.allegro.pl/ko...1483411966.html

A ten jest z wersji 8v i ma dłuższy wylot, nawet jeśli go założysz do nowej głowicy to się nie zmieści
http://moto.allegro.pl/ko...1442061489.html

[ Dodano: Sro Mar 02, 2011 12:36 ]
I jeśli nie wiesz jak to się ma w 200setce to nie wypowiadaj się robiąc zamieszanie
awiec napisalem zeby kolektor oryginalny to mnie zbluzgales.
potem napisales ze ma inny ksztalt?! a jeszcze wczesniej ze glowica jest szersza. jak to moze miec inny ksztalt skoro pakuje ten sam kolektor,znaczy zeliwny.
cos tu zle piszesz. mi zalezalo na tym zeby zostal oryginal i wtedy bez przerobki.a ty naprawde nie wiem co piszesz.
 
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 19:47   

a ja mam pytanie jeszcze - nie powinienem zmienic przepustnicy na tą z 16V ? bo ponoć są roverki takie "zduszone" co mają 84 konie i wystarczy im zmienić przepustnicę aby miały 103 czy ile tam mają - na niemiecki rynek takie wypuszczali.

No i jak ja mam z 8V to nie powinienem jej zmieniać?
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 20:16   

Powinieneś zmienić. Kup od poldka i ją przerób. Ja tak robie i zobacze - podobno dobry efekt. Ja robie polonezowska przepustnice, sportowa wkladka do puszki i dodatkowa rura do puszki przez którą będzie doprowadzane więcej zimnego powietrza.
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 21:48   

Cytat:
awiec napisalem zeby kolektor oryginalny to mnie zbluzgales.
potem napisales ze ma inny ksztalt?! a jeszcze wczesniej ze glowica jest szersza. jak to moze miec inny ksztalt skoro pakuje ten sam kolektor,znaczy zeliwny.
cos tu zle piszesz. mi zalezalo na tym zeby zostal oryginal i wtedy bez przerobki.a ty naprawde nie wiem co piszesz.

Napisałem że otwory może i pasują ale jest inny jej kształt! i nie zmieści się
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Sro Mar 02, 2011 22:42   

bonus89 napisał/a:
Cytat:
awiec napisalem zeby kolektor oryginalny to mnie zbluzgales.
potem napisales ze ma inny ksztalt?! a jeszcze wczesniej ze glowica jest szersza. jak to moze miec inny ksztalt skoro pakuje ten sam kolektor,znaczy zeliwny.
cos tu zle piszesz. mi zalezalo na tym zeby zostal oryginal i wtedy bez przerobki.a ty naprawde nie wiem co piszesz.

Napisałem że otwory może i pasują ale jest inny jej kształt! i nie zmieści się

prosze cie przeczytaj co napisales i co ja napisalem przed toba bo ja naprawde nie wiem do czego dązyles. to troche dziwne.
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sro Mar 02, 2011 22:46   

w skrocie:

po grzyba zakladac kiszkowaty zeliwny kolektor z 8v ( nawet jak pasuje ) jak on jest dobry przy 75 KM, nie bez powodu pod 100 kuni dali rurowego barana...

uwazam ze temat kolektora wydechowego mozna uznac za zamkniety

ja osobiscie kupilbym od razu kolektor z silnika 1,8vvc
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 09:21   

a te takie zmiany typu kolektor od 1.8 wtryski itp mogą coś koników dodać?

I tą przepustnicę wkońcu mam zmieniać czy nie ? :mrgreen: i zmieniać na 1.4 czy 1.8?

bo jak mam zyskać 5 koni a spalanie ma być 1L większe na 100km to raczej nie warto dla mnie cudować, bo nie chce startować w żadnych wyścigach na 1/4mili ani nic innego :mrgreen:
 
 
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 09:47   

taki mały OT: czy głowice 1.4 1.6 i 1.8(nie vvc) sa takie same?
 
 
wachu990 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 307
Skąd: Ostrów



Wysłany: Czw Mar 03, 2011 11:04   

Zmień przepustnice. Aż tak dyrastycznie sie spalanie nie zmieni. Co do kolektora wydechowego to jestem sam ciekawy czy od 1.8 daje coś więcej. Wtryski są raczej bardziej wydajne.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 14:24   

Cytat:
I tą przepustnicę wkońcu mam zmieniać czy nie ? :mrgreen: i zmieniać na 1.4 czy 1.8?

Jak chcesz, bo w 8V jest taka sama co 16V. Ja bym jak coś zmienił na tą od silnika 1.8 lub od Poldka(taka sama również występowała w t-series) :wink: .Obydwie metalowe więc odpada problem wieszania się obrotów, ale od Poldka szybciej znajdziesz niż od 1.8. :wink:

[ Dodano: Czw Mar 03, 2011 14:24 ]
Aha i kolektor wydechowy wstawiaj od 16V. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 15:23   

Więc tak już mamnagrany warsztat - tam gdzie zakładałem LPG

Robocizna z ponownym podpięciem gazu - 1200 PLN + ewentualne koszty gdyby np mój reduktor albo wtryski nie pasowały do 16V (stare dostanę z powrotem)

Nie wiem czy mało czy dużo ? 1200 PLN brutto

no i tyle :P niebawem zacznę ściągać części. I dylemat z ta przepustnicą mam, co z nią robić :P bo obroty mi się nie wieszają a chciałbym z częściami się zmieścić w 1000-1200 PLN a to będzie dość trudne więc wolałbym nie szaleć :P

i ciągle mam dylemat co z tymi zaworami niby lepiej wymieniać ale znów pytanie po co bo na prawde muszą być trudne warunki w silniku aby się one pokrzywiły lub coś :P i mam dylemat a te cholerne zawory to prawie 300 PLN

Jeszcze taka kwestia, że mogli mi to zrobić za 600 PLN u innego mechanika bez podpięcia gazu i stwierdzili, że coś podobnego już robili w innym R i te szpilki/śruby głowicy są takie długie, że one trzymają tłoki, trzymają miskę olejową itp i jakby się coś tam niby ruszyło to do rozbiórki cały silnik - i odmówili mi zrobienia tego :P
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 15:28   

memphisto napisał/a:
I dylemat z ta przepustnicą mam, co z nią robić :P bo obroty mi się nie wieszają a chciałbym z częściami się zmieścić w 1000-1200 PLN a to będzie dość trudne więc wolałbym nie szaleć :P

Wiesz przepustnicę w każdej chwili możesz sobie wymienić, więc zrobisz jak zechcesz. :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 661
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 15:41   

kaczor662 napisał/a:
taki mały OT: czy głowice 1.4 1.6 i 1.8(nie vvc) sa takie same?

jesli chodzi o glowice to sa te same. jedynie 1,4 ma inny skok walkow niz 1,6 i 1,8.
dodam ze walki od 1,6/1,8 w silniku 1,4 daje lepsze osiagi niz oryginal. przerabialismy ten temat kiedys na forum FSO.
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 15:48   

Zrobiłem tu dla ciebie memphisto, mała porównanie cen przepustnic na allegro.
Najtańsza zwykła metalowa przepustnica
http://moto.allegro.pl/pr...1468488511.html
Metalowa przepustnica od 1.8(jak na razie jedyna na allegro)
http://moto.allegro.pl/pr...1473186070.html
Tutaj tez od 1.8, ale plastikowa. :/
http://moto.allegro.pl/ro...1484224762.html
A tutaj najtańsza od Poldka.
http://moto.allegro.pl/ro...1479212585.html
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2125
Skąd: Bytom

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 15:55   

oj nie nie narazie zostanę przy swojej skoro pasuje a w przyszłosci podmienię najwyżej :P za duży wydatek :P
 
 
kaczor662 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 23
Skąd: krosno

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 16:19   

polofix napisał/a:

jesli chodzi o glowice to sa te same. jedynie 1,4 ma inny skok walkow niz 1,6 i 1,8.
dodam ze walki od 1,6/1,8 w silniku 1,4 daje lepsze osiagi niz oryginal. przerabialismy ten temat kiedys na forum FSO.


skoro bloki tych trzech silników róznią sie tylko układem korbowo-tłokowym, to teoretycznie zmieniając dół silnika na 1.8 (z PG1), przykrywam go głowica z 1.4 (z wałkami 1.8) i mam normalne 1.8 120km/160nm...? wyprowadzcie mnie z błędu jesli żle myśle. dół silnika patrząc na aledrogo ok 600zł, wałki 200zł, rozrząd 350zł wiec za ok 1200zł mozna miec 1.8?
 
 
bonus89 




Pomógł: 29 razy
Dołączył: 22 Lip 2008
Posty: 1037
Skąd: Bychawa

Rover 200

Wysłany: Czw Mar 03, 2011 16:42   

kaczor662 napisał/a:
mam normalne 1.8 120km/160nm...? wyprowadzcie mnie z błędu jesli żle myśle. dół silnika patrząc na aledrogo ok 600zł, wałki 200zł, rozrząd 350zł wiec za ok 1200zł mozna miec 1.8?

Do tego komplet uszczelek, ze szpilkami itp. 300zł Robocizna z planowaniem ok 500zł.
i sanki nie pasują Twoje z R65 na PG1, więc sanki 200zł + wymiana 300zł :)
Do tego wtryskowy z wtryskami 120zł i wydechowy o ile był inny 50zł ale chyba wydechowego nie trzeba
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R25] swap 1,1 75KM na 1,4 103KM pytania techniczne
suchy93r Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 8 Nie Mar 17, 2013 12:38
suchy93r
Brak nowych postów [R200 8v 75KM] Sonda Lambda urwana
sledz11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sro Lis 10, 2010 18:29
PTE
Brak nowych postów [R200 75KM] nierówna praca silnika i problem z ABS
xytras Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pią Lis 21, 2014 18:02
Bulii
Brak nowych postów [R200] niepokojący dźwięk silnika 1.4 8v 55kW 75KM
Czarna214 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Mar 01, 2016 22:10
sTERYD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink