Witam.
Po sprzedaniu swojego 620Si i po rozbiciu swojego poprzedniego Rovera Ti długo zmieniałem samochody.. Było kilka BMW, Hondy Volvo ale w koncu znalazłem kolejnego 620Ti
Z miesiąc temu kupiłem Rovera 620Ti 97'.
Roverek to tzw. przejściówka tak jak poprzedni. Wnętrze oraz silnik polift - buda z czarnymi lusterkami i listwami..
Rok: 97'
Kolor: Nightfire Red
2x Airbag
Skórzane wnętrze
Szyberdach
Klima
Elektryczne wszystkie szyby
Ogólnie takie "zwykłe" wyposażenie Rovera
Auto sporadycznie robiło jako taxi we wrocławiu wiec kupiłem je z wieśniackimi naklejkami na szybie "Tu zapłacisz kartą".. haha.
2x 600Ti
Auto w pierwszy dzień od razu mi zrobiło niespodzianke Pekł wąż chłodnicy zaraz za opaską - typowo przecięty wąż opaską..
No trudno..
Fura przejeździla z 3 tygodnie ciesząc swojego nowego własciciela
Doczekała sie czyszczenia, szybkiej polerki oraz zdjęcia spoilera - uniwersalnego..
No ale żeby bylo miło ostatnio jadąc do pracy nagle straciłem moc.. zjechałem na pobocze - i juz nie odpaliłem.. - tu dzięki Markzo za jakieś pomysly jak jeszcze stałem na poboczu
Po ściągnieciu auta okazało sie, że w aucie padła pompa paliwa..
Telefon do Sówki i kilka gratów do Rovera przyjechało - za co wielkie dzieki
Pompa paliwa z Rovera którego mi zgarnął, prawa tylna lampa bo byla nadpeknieta oraz grill z żeberkami - bo w moim poprzedni wlaściciel wsadzil wieśniacki siatex..
Auto na szczęście nie ma problemu z rdzą, pognieciony tez nie jest - 1 mała wgniotka na ćwiartce ale to sie odbije
Poza tym auto prezentuje się całkiem nie źle.. Niestety jakiś burak przez caaaały bok przeciągnął kluczem i od przedniego blotnika przez drzwi aż do ćwiary mam ryse aż do podkladu ..
W aucie zalany jest świeży motul 6100, sportowa wkladka K&N którą wyczyściłem i naoliwiłem i to co mi nie pasuje - przelotowy badziewny ? tłumik końcowy.. Jak ktoś lubi głośno to spoko.. ja nie Nowiutkie tarcze hamulcowe nawiercane + nowe klocki..
Byłem nim na zaprzyjaźnionej stacji diagnostycznej wiec wytrzepali mi fure od A do Z i jedyne co wyszlo to łaczniki tylnych stabiliaztorów - tyle, że nigdzie nie moge ich namierzyć
Turbinka zadziwiająco sucha.
Auto ogólnie przez poprzedniego wlaściciela bylo "kochane" ale niestety wnetrze jest troche poniszczone - brak schowka na drobne, mieszek koło lewarka i "drzewniana" obudowa uszkodzona oraz uszkodzony fotel kierowcy - dlatego tez chce wymienić całe wnetrze na bezowe przy okazji
No ale powoli biore się do roboty za auto..
Tak jak pisalem - graty kupione:
Pompa paliwa
Lampa
Grill
Kierownica z R400 z drewnem
Własnie gadam z facetem odnosnie FMIC
I jeszcze teraz w miesiącu chce przemalowac auto z wiśniowego na czarne
Filtr paliwa - ten akurat lezy jeszcze od czasow poprzedniego 620Ti to wymienie teraz.
Plany na auto?
Blow off bo chcem pssss
mbc delikatnie podnieśc doładowanie .. tak na 0.9b
Intercooler bixenon na soczewkach 4300K + jakieś spryski+ czarne wkładki w lampach Lakier - czarna czerń
Spreżyny - i tu sie zastanawiam nad glebą.. Bo jedyne które bym sie skusił to Jamexy -35mm
Wnętrzechce zmienić na beżowe - czekam az kolega Slax sie odezwie odnosnie wnetrza
Kierownica- kupiona
Felgi 17" - to też jest temat nad którym sie zastanawiam.. Czy wkładac ori felgi Vitesse 17" czy może przejeździc jakiś czas na OEM 16" i wsadzić jakieś ładne 18
Fotka 620SDi Pyrosa na 18" przekonuje mnie, ze może to fajnie wyglądać - tylko musze podpytac pyrosa jak sie jeździ na 18 w R600
Uszczelki dodatkowe - po przesiadce z BMW w 600 odczuwam ten szum powietrza a w poprzednim 620Ti dołozyłem uszczelki i uzupełniłem braki w starych i bylo nawet git
listwa chrom na zderzak
listwy z accorda V z chromem
Lusterka z Accorda V polifta - bardziej zwarte - blizej budy
Tlumik AWG zamiast katalizatora
Wymiana i spasowanie tlumika końcowego - bo ten popierduje i boje sie, że po wywaleniu kata i wstawieniu tłumika bedzie jeszcze gorzej
Wymiana krzyżaka przy lewarku bo biegi jak w starze + short shifter
Liczniki podświetlane LED- na wskazówki sie nie porywam bo spartole - chyba, że ktoś z forum pomoze ?
Halogeny w zderzaku ale na styl oryginalnego pakietu sportowego
Jakieś audio + myśle nad drewnianą zabudową bagaznika - kiedyś widziałem ten patent na zlocie w Honda Biela i mega wrażenie na mnie to zrobilo
Po cichu myśle nad dokładka - cos jak w Civicu V TypeR look ale w kolor budy aby sie nie rzucala
Bandażna kolektor wydechowy
Podkładka termiczna pod kolektor ssacy
Czarna podsufitka ze slupkami
Ambientew podsufitce
Lampki w drzwiach z accorda
Pomaloawnie pokrywy zaworow
Chlapacze Zamontować spowrotem owiewki szyb przednich
Spryskiwacze mgłowe szyb Maska oraz klapa bagażnika na siłownikach
Lusterko wewnętrzene fotochromatyczne
Ogólny zamiar na auto - dziadkowóz który nie bedzie sie zbytnio rzucal w oczy..
Ma być sleeper typu - o pożyczył auto od dziadka..
Żadnych ordynarnych tuningów rodem z Civicow czy Golfow, ma być OEM +
Ogólnie chyba jako nieliczny chce z R600 zrobic coś grubszego - dlaczego ? Bo mi sie te auta podobają a jest ich coraz mniej bo nawet fanatycy roverowi kupuja 620Ti tylko po to aby wyjąc silnik, wlozyc do swojego 200 400 itd a bude pociac i sprzedać na graty a zwykle wersje po prostu rdzewiają u dziadkow przed domami
Fotki dodam jeszcze dziś tylko musze zrzucić z telefonu
Taki VT jaki chce efekt końcowy (tylko kierunek tył mniej przyciemniony i bez tej lotki)
Każdy, dosłownie każdy mi to mowi.. ale:
- Mi osobiście ten wiśniowy na R600 nigdy sie jakos nie podobał.. Zdecydowanie wole BRG albo Czarny
- Tak jak pisałem.. Lakierniczo niby spoko ale na dole lewych drzwi sa minimalne wykwity rdzy.. nic waznego ale chce to zrobić aby nie poszlo dalej - tak wiec drzwi do malowania, ćwiara przy drzwiach na dole przy progu też ma nalot wiec tam tez malowac trzeba, cala prawa strona do malowania po tym jak ktoś mily przejechał bok kluczem.. Klapa tylna bedzie wymieniona bo dziury po spoilerze sa wiec albo różnica w odcieniu używki albo uzywka do lakierowania w kolor i wychodzi na to ze 70% jest do psikania, poprawek etc.. wiec nie ma sensu - pomaluje całe.. A czemu czarny
Ile widziałeś czarnych R600 ? Juz za czasow poprzednich R600 miałem jakis fetysz czarnego R600 z bezowym wnetrzem i chromami dodatkowymi na wysokosci listw drzwiowych (tak jak VT) i chce choć ten projekt zrobic od A do Z
Przed i po:
Slax - a chromy czemu odpuścic ? Bo prawdę mówiąc chce uderzyć w temat dziadkowoza a nie sportsline i shadow i chetnie poznam Twoje pełne zdanie o chromach
Powodzenia w realizacji planów.Co do koloru to on zawsze mi się podobał.Nadal twierdzę, że najlepszy kolor dla R 600.Moja jest BRG i tak średnio mi się podoba.
_________________ Był R 216 Gti, później R 600 SDI, a teraz Opel Vectra C
Mi sie BRG bardzo podoba a ten wiśniowy jakoś nie bardzo mi siedzi haha
Ale moze to dlatego, ze moj pierwszy R600 byl BRG
Ale przez to wasze gadanie obok czarnego myśle o BRG z BMW (bo akurat taki mam dostepny w dobrej cenie)
[ Dodano: Czw Kwi 14, 2016 21:13 ]
Maly UPDATE
Bak już można rzecz zrzucony - kwestia odpiecia przewodu od wlewu i moge jutro składać z nową pompką
Wpadła tez kierownica z R400 Teraz tylko wymienic wnętrze na beżowe
No i znalazłem problem Od jakiegoś czasu próbowałem odpowietrzyć samochód ale nicholere nie szło.. Myslałem, że to przez "dziwnie" położoną instalacje gazową (wysoko przewody do reduktora z wodą) i brak odpowietrznika na przewodzie..
Dziś zalałem wody w zbiornik wyrównawczy w opór po sam korek i uslyszałem jak coś kapie - kilka naciśnięc węża przy chłodnicy i problem się znalazl
Teraz pytanie: Czy metalowy odcinek przewodu powrotu pasuje z np. R420 w wersji wolnossącej ? Bo mój kaput..
Też o tym myślałem tylko nie bardzo wiem z czego..
Miedziana rurka i potem ją pomalować ? No i wtedy dojdzie problem uszczelnienia połaczen miedź/wężyk - chodzi mi o to że opaski samozaciskowe beda wygladac mało estetycznie ale to najprostsze rozwiązanie ..
Żeby bylo miło podczas zjeżdzania przywaliłem końcówką w prog garażu (garaz pod domkiem) i cóz.. zgiąłem wydech na kolanku.. Moje zdziwienie było jeszcze większe jak 1 reką tlumik wyprostowałem do jego wlasciwego miejsca
Podniosłem auto aby wymienic pompe i obadalem co sie stalo - na szczędzie kolanko na spawie sie poddało no ale wizyta u tlumikarza gwarantowana tak więc od razu katalizator wytne, wstawie tłumik AWG, spasuje końcowy aby jakos to wyglądało..
Kurde miałem lakierowac auto w tym miesiącu ale nie wiem czy się wyrobie.. dotknąłem jedno to zaraz drugie, trzecie.. hihi
[ Dodano: Pią Kwi 15, 2016 18:54 ]
A taka myśl mnie naszla jakby nie malowac rovera.. ewentualnie go po prostu odmalowac w kolor jakby to bylo...
Macie jakieś fotki ŁADNYCH wiśniowych Roverów
Moze sie jednak przekonam
No taki mam plan
Zmierzylem juz ze to normalnie 8mm.. rozejrzalem sie i nawet ori polaczenia sa wieśniacko zrobione na opaski skrecane wiec bezstresowo z miedzi dorobie..
jedyne co mnie gniecie to mocowania przewodu.. ori przewod ma 2 podpórki.. ten nie bedzie miał
[ Dodano: Nie Kwi 17, 2016 13:51 ]
Dobra... Pompa paliwa dziala.. Okazalo sie, że wtyczka sie wysunela..
A skośno okie inzyniery prosto z japonia nie pomyśleć aby dać okienko rewizyjne z 2 stron.. naprawa trwała by 2 minuty a nie 2 dni po pracy
Ale to nie wazne.. Auto opuściłem na koła - chcialem odpalic i dupa.. - problem opisany w dziale R600
Hahaha.. Mam Ale wyjęty po awari węża.. skróciłem i próbowałem naciągnać ale nie udalo sie więc wyjąłem i szukałem innego węża ale nie udało mi się dobrać żadnego innego
Ale chyba przy okazji owego remontu i wymiany wielu węży bo juz nie chce do nich wracać ten też wymienie na jakiś
[ Dodano: Pią Kwi 22, 2016 01:44 ] [EDiT]:
Pomimo braku narzędzi, czasu oraz umiejętności czapka ściągnieta
Głowica idzie na spawdzenie szczelności, planowanie...
Potem w planach jak juz jest ściągniete --> wymiana uszczelniaczy, wymiana uszczelnien walków, oczywiście uszczelka pod głowice --> Tu podziękowania dla Markzo za logistyke części zamiennych
Jak już mam wszystko rozbabrane to kolektor wydechowy owine bandażem żeby nie rozkrecać tego wszystkiego znów
Cały czas walcze z gościem od intercoolera który chce sprzedać intercooler ale nie chce go wysłać
Korzystając z tej rozpierduchy ogarnąlem instalacje LPG - kupiłem węże których nie udało sie wymienic zaraz po kupnie, zmieniłem miejsce montazu reduktora, listwy wtryskowej, podciśnień oraz calej wiązki wraz z komputerem tak aby nie bylo ich widać/nie rzucały sie w oczy jak to jest teraz.
Do wymiany zostało jeszcze dokupić kilka pierdółek - przewód miedziany do zbiorniczka wyrównawczego oraz króciec w pokrywie zaworowej bo poprzedni wlaściciel urwał i zamiast zrobić to jak ma być to zakleil silikonem(choć sądząć po silikonie śmiem twierdzić, że to robota gaziarza)..
Lakieru już nowego raczej nie bedzie na razie.. HGF mnie wyssał $$
Za to wnętrze zostało wycenione i jak poskaładam graciarnie to bedzie trzeba odwiedzięc kolege Slax'a
Z pierdół które chce jeszcze zrobić przy okazji tej rozpierduchy - Zrobienie przelotu - i tak musze odwiedzić tłumikarza więc po prostu kupie AWG i za jednym zamachem wywale kata i ustawie tłumik tak jak ma być
No i liczniki chce przerobić na ledowe - ale na razie zrobie polowe roboty - drugą połowe ktoś kto lepiej ogarnia ode mnie
_________________________________________________
[EDiT]:
Furmanka sie rozbiera dalej:
Glowica zdjęta - wszystko rozebrane
popychacze rozebrane poczyszczone.. Niestety auto troche postalo z wodą w silniku bo nie miałem o niej pojęcia więc czeka mnie polerka wałka i szklanek
Ale to przy piwku sobie ogarne - na razie wszystko jest wyczyszczone naftą ktora tez troche zabezpieczyła - i tak wszystko lezy w ciepłym suchym garazu
Musze dogadać z Markzo szczególy zamówienia i głowica idzie do fachowca na planowanie, szlif zaworow i gniazd + wymiana uszczelniaczy i składamy to wszystko do kupy
[EDiT]:
[ Dodano: Sro Maj 04, 2016 16:56 ]
Dalej czekam na części więc pojechałem troche po sobie posprzatać w garazu i nie wytrzymałem
Kumpel podrzucil mi króćce tak wiec druciarski króciec w pokrywie zaworowej wymieniłem na porządny
Pokrywa lekutko rozwiercona, nagwintowana i wto ladnie ciasno wkrecony nowy króciec .
Stary króciec czyli kawałek miedźrurki pogietej i z wątpliwym przepływem owienięty izolacją byl wklejony na silikon w pokrywe...
Zostalo mi tylko jeszcze dorwać kawałek miedzianego przewodu do powrotu, bo nie wiem czy jakieś nowe przepisy czy co ale ani kumpel ani drugi gaziarz nie mają miedzianych przewodów tylko jakieś plastikowe.
Ogarnąłem pokrywe więc nie miałem co robić a, że licze na jakiś zwrot z katalizatora a i mamuska powiedziala, że w razie potrzeby na lakier hajs da jako prezent to uznałem, ze nie ma co czekac i trzeba sie wziąc za blacharke -
Ruda przyszla na impreze wiec zaprosilem ja do tanca a ze nie lubie rudych to ja wykopalem, chyba w ostatniej chwili bo juz blache w 1 miejscu przeżarlo..
Co prawda tylko papierem ściernym na wiertarce, jutro poprawie szczotką na wiertarce ale głowny problem zdarty.. Teraz tylko to ogarnąc i po poskładaniu silnika i wydechu trzeba sie zabrac za lakierowanie auta..
No i żeby było pieknie ... Glowica wygięta jak banan..
0.55 odgięcia od strony bloku i od strony wałków o ~0.2 odgięcia..
Tak więc szukamy glowicy .. I caly misterny plan w pi.... ale za to auto powoli zyskuje u mnie dożywocie za to co w nie wkładam ..
No ale z pozytywnych rzeczy jutro chyba przerobie liczniki na led i odmaluje kierownice aby byla jak z salonu
[ Dodano: Sob Maj 14, 2016 19:22 ]
Czekam na odpowiedzi w sprawie glowicy wiec wziałem sie za pierdółki
Przerabiam liczniki - chciałem dzisiaj kupić ledy ale znajoma w sklepie kazala poczekać i zamiast 15zl za 1m to zaplace 30zł za 5m .. Ale na razie wskazówki pomalowane
No i kierownica odmalowana - wyglada jak nowa Jeszcze wieczorem ją przelece dla efektu i bedzie git Wykończenie jak w łałdi A8 nowej
No niestety.. zmienie hosting to poprzerzucam fotki aby były dostepne non stop
[ Dodano: Nie Maj 15, 2016 15:14 ]
Ku radości kolegi longer86'a przeleciałem kiere jeszcze wieczorem i dostała takiego koloru jak chciałem - bo kolor z A8 D4 jednak nie siedział tak jak myślałem i bylo za matowo
nie sprawdzalem..
weekend zostawilem do picia
jutro pojade na garaz to poszukam czegos plaskiego i sprobuje pomierzyc blok.. a glowica.. jest jedna na allegro ogarnieta.. druga do ogarniecia ale mam jeszcze jeden numer i jutro bede drundal bo 20km ode mnie
[ Dodano: Wto Maj 17, 2016 21:39 ]
Żeby nie było, ze nic sie nie dzieje
Głowica została zamówiona
Zegary zostały przerobione na led
Bandaże czarne czekaja na oplot
Intercooler już idzie
MBC Properfekt tez idzie
Zostało tylko znaleźć z czasem Blow Offa Properfekt Typ I
No i wpadły nowe lampy hella black do Roverka
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum