Witam Temat postanowiłem założyć aby opisywać wszystkie modyfikacje mojego R i wrzucać jego zdjęcia w jednym temacie, a nie w kilku(nastu). Tak wiem, ze jest garaż ale dla mnie to nie to samo co otwarta dyskusja na forum. Jeśli moderacja uzna temat za niezgodny z regulaminem no cóż dostosuje się
Tak więc zaczynamy
Na początek krótki opis
Rover 218SD z końca 1995r.
Silnik 1.8 TD koncernu PSA montowany w Peugeotach, Citroenach. Naklepane ponad 210tys km i zero wycieków, zero brania oleju. Tylko lać ON i jeździć.
Cel? Doprowadzić mojego klekota do ideału, czyli stanu w którym wszystko w nim będzie mi odpowiadało ale czeka mnie do tego długaaaa droga. Na razie małymi krokami do celu
Tak wyglądał jak trafił w moje ręce czyli totalna seria, teraz nie mogę na te zdjęcia patrzeć hehe
Pierwsza "modyfikacja" to zmiana stalowych 14" na 15" alu. Po godzinach spędzonych na allegro i przeglądaniu różnorodnych alu stwierdziłem, że na początek najlepsze będą oryginalne alu od coupe/cabrio. Znalazłem tanio w idealnym stanie z oponami jeden mail i za 2 dni były u mnie. Niby same felgi, a już auto wyglądało inaczej
Niestety w międzyczasie przez pewnego debila autko wylądowało na wysepce. Efekt? Zderzak, belka, lewa lampa, maska do wymiany, Chłodnice na szczęście udało się połatać. Jako, że sprawca oczywiście pojechał dalej nie interesując go co stało się z pojazdem na którym wymusił pierwszeństwo koszty niestety musiałem ponieść ja. Zdjęć nie będę wrzucał bo mnie krew zalewa jak patrze na rozwalonego klekota.
Dzięki szybkiej pomocy allegro w ciągu tygodnia R wrócił do stanu z przed kolizji i można było kontynuować doprowadzanie do ideału.
Następnym co mi się w nim nie podobało to blenda na tylnej klapie. Czarny brzydki plastik ale udało mi się dorwać gładką blendę w kolorze nadwozia od Coupe. Zniknęły też wszystkie oznaczenia po za logiem R.
Teraz przyszedł czas na to co w moim R najbardziej mnie denerwowało czyli zawieszenie. Auto stało bardzooo wysoko i na nierównościach bujało jak cholera. Wybór padł na tanie sprężyny JAMEX'a. Na necie było równie wiele opinii pozytywnych co negatywnych na temat tych sprężyn jednak postanowiłem zaryzykować. Kupiłem ja za 340zł. Chciałem sam wymieniać ale po godzinnej walce z zapieczonymi śrubami stwierdziłem, ze nie ma co na "chama" się siłować bo może być więcej szkód niż pożytku i auto poleciało do mechanika na zmianę czyli kolejny wydatek tym razem 120zł. Jadąc odebrać autko miałem obawy jak R będzie wyglądał "na glebie" niby -40mm to nie dużo ale może nie pasować do tego samochodu. Jak tylko zobaczyłem swojego klekota pod warsztatem, pojawił się banan od ucha do ucha imo wygląda świetnie o wiele lepiej niż na seryjnych sprężynach. Później jeszcze tylko ustawienie zbieżności i kolejne -100zł w portfelu.Jak się jeździ? Moim zdaniem o wiele lepiej klekot bardziej "przyklejony" do asfaltu, sprężyny twardsze ale plomby z zębów na dziurach nie wylatują jedno co mnie zmartwiło to obniżenie miał iść o -40mm, a poszedł sporo więcej -50mm albo jeszcze niżej. Efekt miska olejowa tuż nad ziemią Muszę się teraz od nowa uczyć jeździć i nie zapominać, ze auto jest nisko.
Na dniach kolejne fotki bo już zamówiłem kolejny "mały" gadżet do swojego R
Plany na przyszłość. Jakaś nowa felga minimum 7J tak aby nie chowała się w błotnik tylko była równo z nim, zastanawiam się nad takimi:
lub
Na pewno też pojawi się dokładka przedniego zderzaka. Nie tyle ze względów estetycznych co praktycznych ponieważ miska jest niżej niż zderzak i jak przy wjeżdżaniu gdzieś zahaczę "hokejem" będę wiedział aby nie pchać się dalej.
Na dniach nowe fotki bo kolejny "mały" gadżet do mojego R już zamówiony.
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Ostatnio zmieniony przez thef Pon Cze 06, 2011 20:48, w całości zmieniany 3 razy
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lip 22, 2009 20:53 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pływak, widzę że koledze też brakuję odpowiedniej zakładki na forum z naszymi furami i modami, ja jestem na 100% za, sam kiedyś otworzyłem wątek na temat swego R400 ale szybko umarł jakoś nie było zainteresowania. Oby tu tak nie było, jak będzie OK też otwieram.
camaro17, swego czasu w "sugestiach" poruszyłem temat stworzenia działu, w którym były by wyłącznie takie tematy jak ten, czyli jeden samochód = jeden temat i dyskusja z nim związana. Niestety odpowiedzią, administracji było "przecież jest garaż" i na nic zdały się moje uwagi o małej funkcjonalności tego "gadżetu". Co do umarcia tematu to myślę, że dopóki będzie się coś działo przy samochodzie (czyt, dalsze modyfikacje) temat nie zniknie w otchłani forum, a przynajmniej tak mi się wydaję
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pomógł: 47 razy Dołączył: 05 Mar 2008 Posty: 1080 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lip 22, 2009 22:58
Pływak rozumiem, że wymieniłeś tylko sprężyny? Amortyzatory zostawiłeś seryjne?
Też chcę obniżyć trochę swojego i nie wiem czy sama wymiana sprężyn nie odbije się na amortyzatorach
Odbije się i to na pewno. Zwykłe amory przy twardszych i obniżonych sprężynach wytrzaskają się szybciej niż na seryjnych. Ja nie zmieniałem, z tyłu mam dość nowe gazowe KYB, a z przodu niedługo przydało by się wymienić.
Panowie o co sądzicie o felgach podejdą do kanciaka czy szukać czegoś innym wzorem?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Tomaszi, dzięki W PS "przymierzałem" już różne felgi i nadal mam mętlik w głowie co wybrać aby nie wyglądało gorzej niż teraz. Druga sprawa nie wiem czy pchać się w 16" i oponę 195/45 czy zostać przy 15" 185/55 ale jako, ze z felgami się nie spieszy będę przeglądał co jakiś czas alledrogo i może w końcu trafi się coś co mi się spodoba i nie będzie kosztowało majątku...
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
ja sobie na takie zbieram, 16 cali i kapcie 205, będzie jeszcze nie tak strasznie twardo, kółka solidne, cąłkiem ładne no i dzięki takiemu zestawieniu felga/kapeć coś się prowadzenie może porpawi
daj jakąś fote środka
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Markzo, polecam te felgi sam je mam i jestem z nich zadowolony na 10000%, generalnie jest to mój najlepszy zakup do swego R, nie wyobrażam sobie innych.
Pływak, nie wiem jak w kanciaku ale 16 calowa felga w 416 na oponie 205/50 wyglada w sam raz! do tego nadal sie milo dobrze i komfortowo jezdzi:)
PS faktycznie Twoje autko bylo wysoko powieszone, ale strasznie mnie odpycha kit pt: sprezyny obnizajace + seryjne amory...fuuuu:)
Ogolnie fajny pomysl z tematem, jak tylko poprawie kilka *#%#$* w swoim R to moze tez bym taki temat zalozyl:)
205/50 to jak dla mnie za duży balon jak na 16", więc albo 195/45 R16 albo zostaje przy 185/55 R15. Co do seryjnych amorów to zdaje sobie sprawę, że nie powinno się zakałdać na nie niższych i twardszych sprężyn ale zapytam czy jeździłeś na takiej konfiguracji? Bo imo nie ma tragedii da się jeździć w miarę komfortowo ale jako, że i tak mam w niedalekiej przyszłość przód do wymiany więc pójdzie jakiś lepszy komplet sprężyn o niższym skoku tylko nie wiem jakie wybrać.
... i taka dokładka właśnie będzie tylko trudną ją dostać. Na allegro od cholery lagun na części ale albo już nie ma, albo sprzedaje tylko razem ze zderzakiem albo chce prawie tyle ile za zderzak
Cytat:
kieruneczki w zderzakach z żółtych na białe/dymione od MG ZR hmm??
Będą ale nie w zderzakach bo tam nie ma kierunków
Cytat:
halogeniki siakieś by fajnie zderzak urozmaiciły
Musiałbym wycinać otwory w zderzakach bo u mnie nie ma wyciąganych zaślepek
Fajne ale jokoś uparłem się na fele z rantem chociaż takim małym Camaro17 jaką szerokość mają te fele? Nie są złe ale najpierw musiał bym zrobić przymiarkę 16"
Cytat:
ja sobie na takie zbieram, 16 cali i kapcie 205, będzie jeszcze nie tak strasznie twardo, kółka solidne, cąłkiem ładne no i dzięki takiemu zestawieniu felga/kapeć coś się prowadzenie może porpawi
Przy 205 musiał byś mieć profil 40 albo mnie żeby nie było przekłamań licznika, a to już powoli robi się "naleśnik"
Cytat:
daj jakąś fote środka
W przyszłym tygodniu jak wszystko ogarnę i wysprzątam będą fotki wnętrza
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Widziałeś dokładkę od Astry II? też jest ciekawa...jutro będe chyba na giełdzie rano, jak wychacze w dobrej kasie taką dokładke od laguny to wziąść Ci?
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pływak, dane felgi 6,5 J x16" mam oponki 195/45 ET 45
W konfiguracji z tą oponą wyglądają naprawdę zacnie no ale tylko 6,5J przy ET45 jak bym mieszkał bliżej to już bym je u Ciebie przymierzał hehe
Markzo napisał/a:
kurde w błotniakch te kierunki
Widziałeś dokładkę od Astry II? też jest ciekawa...jutro będe chyba na giełdzie rano, jak wychacze w dobrej kasie taką dokładke od laguny to wziąść Ci?
Jeśli nie będzie problemu to jak najbardziej, na allegro najtaniej znalazłem za 80zł ale chyba już jej koleś nie ma jak by Ci się udało znaleźć taniej to by było super Od tej astry też nie jest zła ale coś mi się wydaje, że nie nie będzie pasowała tak jak ta od Laguny I z przed FL (chodzi o wymiary i kształt)
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Odświeżam bo kolejne modyfikacje pojwaiły się na aucie
Pierwsza do dokładka od laguny pierwszej generacji... niby miała pasować idealnie, a jednak laguna ma inny kształt zderzaka i musiałem się troszkę nagimnastykować. Mam mieszane uczucie niby wygląda to fajne ale teraz auto aż prosi się o 16 cali...
Postanowiłem coś zrobić z końcówką wydechu bo strasznie szpeciła auto. Miałem już kupować jakąś tandetną nakładkę na allegro ale na szczęście kumpel mnie powstrzymał i kazał ją wypolerować. Godzinka zabawy z papierami od 300 do 2000 i oto efekt...
Żeby nie było, że wszystko ładnie i pięknie to mam problemu ze zbieżnością niby była ustawiona zaraz po obniżeniu ale zauważyłem ze lewa opona jest ścięta, dzisiaj byłem na poprawce coś tam niby poprawił ale nie wie czy będzie dobrze ani jaka może być przyczyna
Tak wygląda opona
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Pływak, no prezentuje się naprawde godnie ! aa i chciałbym zobaczyć tą końcówke przed polerowaniem tzn z jakiego 'zlego' stanu da sie wyprowadzić na taka ladna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum