Podepnę się do tematu otóż zabrałem się w swoim roverku 75 2,0 cdt 2000r za wymianę oleju w skrzyni biegów gdyż nigdy tego nie robiłem ( jeżdżę już nim piąty rok) i zauważyłem lekki wyciek z uszczelki połówek skrzyni i co mnie zdziwiło to ,że wyleciało z niej 2,1 litra oleju (skrzynia pięciobiegowa GETRAG) więc już nie wiem o co chodzi z tymi ilościami 1,4 l- wymiana i 1,6 l -sucha czy prawie każdy z Nas ma przepełnioną skrzynię ? Zaznaczę tu również że moja skrzynia nigdy nie ciekła i nie cieknie na uszczelniaczach -jest tam sucho i czysto jakby dopiero co wyszła z fabryki jedyny wyciek jest jak już wspominałem wyżej na łączeniu dwóch połówek.Mam jednak mały problem okręciłem gniazdo korka spustowego i poszukuję takiego korka i tu moje pytanie czy ktoś mi podpowie gdzie mogę kupić taki korek? Czy w ogóle mogę go gdzieś kupić , czy może pasuje od jakieś innej skrzyni, może tylko na ebayu lub jakiś szrot (chociaż pewnie raczej ciężko bez całej skrzyni), chyba że tylko tokarz. A może ktoś wymieniał taką skrzynię i ma na zbyciu taki korek ?
W mojej skrzyni przy wymianie wyszło jakieś 1.8l, zalałem wg. instrukcji 1.4l. Jeśli miałeś 2.1l to może właśnie to była przyczyna wycieku przez uszczelnienie. Podobno niektórzy mechanicy zamiast zainteresować się ile być powinni, leją przy wymianie "pod korek" i później takie kwiatki mamy.
Co do korka, tak jak zawsze w podobnych tematach, zapytaj AdaskoC. Może będzie akurat miał, chociaż jeśli masz już śrubę wykręconą to nie zaszkodzi zapytać w sklepie moto, jest szansa, że coś dobiorą.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Olej nie wycieka uszczelniaczami tylko na uszczelce(o ile takowa się tam znajduje bo może jest złożone to na jakiś inny specyfik np silikon czego nie stwierdziłem) tylko pomiędzy dwoma połówkami skrzyni a na uszczelniaczach mam czysto i sucho jak pieprz. Co do korka to wezmę go do sklepu i może coś dopasują chociaż wątpię .Myślałem że jeśli jest to korek do spuszczania oleju to może się kiedyś wyrobić i że jest to część dość chodliwa i jest chociaż w zamienniku gdzieś dostępna.
[ Dodano: Wto Mar 10, 2015 00:18 ]
Cały czas myślę o tym dlaczego większość wymieniających olej w skrzyni zlewa go więcej niż powinno go tam być (wg rawe) i tak jest i w moim przypadku 2,1 litra. I tu rodzi się moje pytanie a mianowicie czy jest jakaś techniczna możliwość ażeby to wysprzęglik dolewał (przepuszczał swój płyn- dot 4 ,w kierunku skrzyni ?) gdyż wyjaśniało by to Nasze przepełnione skrzynie niby to olejem którego wlano kiedyś za dużo.U mnie ta teoria(o ile to może być możliwe) potwierdziła by się w 100% gdyż systematycznie co 3-4 m-ce dolewam płynu do pompki sprzęgła bo kończy się sprzęgło,a wycieków dotąd nie zlokalizowałem a tak naprawdę to ich po prostu nie ma, pomiędzy skrzynią a silnikiem- sucho, na szybkozłączce- sucho, na pompce -sucho. Proszę o odpowiedź kogoś kto wymieniał już wysprzęglik i zna jego konstrukcję i obali lub potwierdzi moją teorię gdyż ja jeszcze nie miałem "przyjemności" wymieniać tego wysprzęglika i nie wiem jak to dokładnie jest zbudowane !??
Witam jutro wymieniam olej w skrzyni 2.0cdt 2004r mtf 94 texaco.Ile w końcu wlać tego oleju 1.4l czy pod korek?Z góry dzięki za odpowiedz, bo rano chcę go wymienić....
Pozdrawiam
Wlać tyle, ile zalecił producent.
W mojej skrzyni jakiś geniusz wczesniej zalał pod korek i biegi, szczególnie gdy był zimny, wchodziły opornie. Po wymianie i zalaniu wg. zaleceń z instrukcji jest dużo lepiej.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Dzięki za szybkie odpowiedzi.Ta cena za texaco jest bardzo atrakcyjna bo ja zamówiłem wczoraj z intercarsu i po zniżkach wyszło 56,97zł:(za 1L
[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 12:19 ]
wellman napisał/a:
Wlać tyle, ile zalecił producent.
W mojej skrzyni jakiś geniusz wczesniej zalał pod korek i biegi, szczególnie gdy był zimny, wchodziły opornie. Po wymianie i zalaniu wg. zaleceń z instrukcji jest dużo lepiej.
Rozumiem do 2.0cdt producent zaleca 1.4l?
[ Dodano: Pią Maj 29, 2015 18:34 ]
Ze skrzyni zeszło 1,5l i tyle samo wlałem.Skrzynia chodzi jakby minimalnie lepiej tzn lżej wchodzą biegi.Zalałem MTF94 TEXACO.Skrzynia Getarg 2.0cdti po lifcie.Dzięki za pomoc i szybkie odpowiedzi.
witam Państwo! jaki gwint w skrzyni na tych korkach? bo mam rozwalone gniazdo imbusa i przy wymianie oleju chce wymienic korki ale nie wiem jaki gwin że by zamówić. z góry dziękuję!!!
[ Dodano: Sro Sie 03, 2022 09:35 ] potus55, właśnie znasz jaki gwint na korku skrzyni? i czy na spustowym i dolewczym jednakowe?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum