Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: piter34
Wto Paź 02, 2007 17:45
[R75 CDT '01] Chiptuning przez złącze OBD

znalazlem tunera
Autor Wiadomość
domellooo 



Dołączył: 15 Kwi 2010
Posty: 61
Skąd: Stratford-upon-Avon



Wysłany: Czw Maj 27, 2010 15:22   

właśnie oni mają pier......olca na punkcie eko ,np za peugota z silnikiem disela 1,4 płacisz 35 funtów podatku drogowego a za moiego 180 funtów ,najwyszy jest 300 funtów , poważnie emisja spalin to jest to co mnie boli ,mam nadzieje ze po standardowej wersji bedzie ok ,następny przegląd mam w styczniu wiec jeszcze się nie stresuję . wczoraj jechałem z Skierniewic do Kudowy zdrój spalił mi 5,7 l/100km tylko z powodu powodzi od Opola jechałem przez wszystkie wsie ,pola , itp jestem dumny z niego ze tak mało spalił , myśle ze do Angli spadnie poniżej 5l ,w tą stronę bez tuningu spalił 5,5 l

[ Dodano: Czw Maj 27, 2010 15:22 ]
dodam ze samochód był zapakowany na maxa ,bagażnik i tylnie siedzenia zajmowała pralka
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 27, 2010 15:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 19:44   

Po przeczytaniu tego tematu (40 stron - ale w kilku ratach, uff) i chcąc się do przygotować do chiptuningu pojechałem swoim Roverem 75 - 2.0 CDT na hamownie, bo jak na 5 letnie auto, które ma 115KM jest delikatnie mówiąc ... mulasty.

Okazało się, że moje wrażenia pokrywają się z danymi z hamowni, tzn. coś jest nie tak ... :evil:
Silnik ma tylko 98KM i 227Nm a wykres momentu obrotowego jest dziwny.
Podczas jazdy silnik do ~2800obr/min "jest jakby wolnossący", a od ~3400obr/min traci moc. Poza tym w zakresie 2800 - 3400obr/min wszystko jest OK, auto dynamiczne, średnie spalanie ~7L/100 (2/3 miasto), brak kopcenia itd.

Stąd moje pytanie dla znawców tematu - co może być tego przyczyną czyżby opisywany niejednokrotnie na forum westegate ?

Może ktoś z szanownych forumowiczów pokusił by się o analizę mojego wykresu z hamowni :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Triumwirat Nie Maj 30, 2010 20:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 20:03   

Przepływka może?
Ogólnie te silniki są znane z tego, że nie trzymają mocy, ale chyba nie aż tak.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 20:16   

Krzysi3k napisał/a:
Przepływka może?


W większości postów, które czytałem na temat awarii przepływomierza (np. http://forum.roverki.eu/v...hlight=#160647) znacznie wzrastało spalanie.
Wydaje mi się więc, że to nie przepływomierz - bo mam prawidłowe spalanie ...
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 20:55   

Tak, żeby popatrzeć na to w sposób porównawczy przeszukałem ten temat w poszukiwaniu wykresów innych klubowiczów i tak:

Mombrey


Marek_75


kRisj


Więc tak - koledzy powyżej tą moc mieli jednak odrobinę wyższą no ale nie w tym rzecz. Patrząc na ich wykresy i Twój widać, że zaróno moment jak i moc sa osiagane w innych zakresach. Moment w seryjnym (sprawnym) silniku jest najwyższy ~2600obr/min a u Ciebie przy ~3000obr/min. Podobnie z moca, normalnie przy ~3500 a u Ciebie przy ~3000.

Westgate odpada bo problem z westagte byłby przy niskich obrotach - inaczej, silnik wtedy byłby zmulony do obrotów przy których normalnie westegate się otwiera na maxa a powyżej byłoby normalnie.

Ja także stawiam na przepływke i dorzyciłbym do tego EGR + elektrozawór. Na dobrą sprawę można też zacząc od przeczyszczenia czujnika ciśnienia w kolektorze o którym pisał Rowan.

Triumwirat nie odrzucaj przepływomierza "od tak" ;) jak sam sie ostatnio przekonalem na autostradzie w ułmku sekundy padła mi przepływka. Z 160km/h maks zrobiło sie ~110km/h. Po odpieciu auto jak nowe.

Więc ja zrobiłbym tak:
:arrow: odpiął przepłwykę bo to najszybsze i najłatwiejsze co można sprawdzić
:arrow: jesli przepływka jest ok to wyczysciłbym czujnik ciśnienia w kolektorze. Wykręcić go jest łatwo. Przy okazji mogłby być to pierwszy "czysty" potwierdzony dowód, że ten czujnik ma udział w spadku mocy
:arrow: ostatecznie na tym etapie zająłbym sie EGR + elektromagnesem. Tutaj już trzeba parę kluczy ale idzie to zrobić w 1h :)

narazie tyle mam do powiedzenia ;)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 21:10   

Dam-Kam, widzisz... Problem polega na tym, że właśnie od zabrudzonego tego czujnika ciśnienia doładowania nie wiedzieć czemu max moment coraz bardziej wędruje w górę obrotów. Jest to bardzo dziwne. Powiem tak. Mój nie ma żadnych, ale to żadnych problemów, ani w dole, ani w wyższych obrotach. Jedzie całym zakresem po tych czyszczeniach. Zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że jedzie troche podobnie do diesla z turbiną ze zmienną geometrią. No i jeszcze jedno. Nie wiem ile faktycznie to auto może mieć teraz mocy, ale HDI 136KM ze zmienną geometrią i 320NM objadę w sumie bez trudu. Passata B6 140KM jeszcze łatwiej(sąsiad ma). Wogóle to chciałbym teraz w takim stanie jak jest teraz mój silnik, aby wgrać mocniejszą mape i zmierzyć i ile by wyszło. Ale to może w przyszłym roku o tej porze będę miał taka możliwość. :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 21:15   

Dam-Kam dzięki :mrgreen:

1. Nie odrzucam przepływomierza - jutro rano odepnę go i zobaczę czy coś się zmieniło ...

2. Po południu (jeżeli dam radę po pracy), spróbuję wyczyścić czujnik ciśnienia w kolektorze.

3. Co do EGR - mam mieszane uczucia. Dlaczego ?
W swoim Oplu Vektrze całkowicie zaślepiłem EGR (gotowa blaszka za 5zł z Allegro) i jak dotąd tj. przez kilka lat użytkowania nie miałem żadnych problemów. Obecnie w R75 poważnie zastanawiam się nad zakupieniem gotowego by-pass'a EGR na eBay.
Poza tym - dbamy o wymianę filtrów powietrza, a pozwalamy na to by cały ten syf (który wielu z was usuwało z EGR) dostawał się z powrotem do silnika :bezradny:

A o co chodzi z tym elektromagnesem ?!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Triumwirat Nie Maj 30, 2010 21:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 21:22   

no tak Rowan i właśnie dlatego napisałem że będzie to pierwszy "czysty" potwierdzony dowód, że ten czujnik ma udział w spadku mocy.
Ty tak jak pisałeś czysciłeś to i jeszcze inne rzeczy więc Twój efekt może być skumulowany. A gdyby po czyszczeniu (samym) tego czujnika był odczuwalny przyrost mocy to byłoby to potwierdzone "na czysto" :)

[ Dodano: Nie Maj 30, 2010 21:22 ]
*elektorzaworem ;) zawór sterujący otwarciem/zamknięciem EGR.
Triumwirat, jak będziesz zamawiał by-pass i wiedział ile to bedzie kosztować to o ile możesz daj znać. To jeśli byłbyś skłonny to może zamówiłbyś 2 - ja oczywiście kaskę za by-pass i przesyłkę przeleję :)
 
 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 21:33   

Dam-Kam napisał/a:
Triumwirat, jak będziesz zamawiał by-pass i wiedział ile to bedzie kosztować to o ile możesz daj znać. To jeśli byłbyś skłonny to może zamówiłbyś 2 - ja oczywiście kaskę za by-pass i przesyłkę przeleję :)


Nie ma sprawy. Myślę o zakupie takiego modelu tutaj na eBay.

Może ktoś mieszkający w Anglii znajdzie taniej :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 22:13   

Triumwirat, u mnie była lekko zabrudzona przepływka. I pomiar pokazał 71 KM, a po wyczyszczeniu tyle co powinno ;)
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 22:18   

Krzysi3 - ale to nie tłumaczy całkowicie innego rozkładu momentu i mocy ...

Może ktoś jeszcze, pokusi się o porównanie podanych wykresów i jakieś wnioski :?:



Nałożyłem wykresy momentu obrotowego (moc jest w innej skali).
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Triumwirat Nie Maj 30, 2010 22:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Nie Maj 30, 2010 22:20   

Dam-Kam, Triumwirat, po co kupować, jak samemu można bez większych problemów zaślepić? Chyba nawet odłączając podciśnienie od zaworu EGR uzyskamy taki sam efekt. A jeśli nawet nie, to zaślepienie nie jest żadnym problemem, a po co bezsensownie kase wyrzucać? :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 30, 2010 22:54   

Rowan napisał/a:
Dam-Kam, Triumwirat, po co kupować, jak samemu można bez większych problemów zaślepić? Chyba nawet odłączając podciśnienie od zaworu EGR uzyskamy taki sam efekt. A jeśli nawet nie, to zaślepienie nie jest żadnym problemem, a po co bezsensownie kase wyrzucać? :wink:


Więc jak zaślepić - da się np. tak jak w Oplu przy pomocy "blaszki" ?

Odłączenie wtyczki spowoduje przecież wystąpienie błędów.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 15:55   

Triumwirat napisał/a:
Odłączenie wtyczki spowoduje przecież wystąpienie błędów.

Jakiej wtyczki? Ja mówię o wężyku od podcisnienia. Wtedy nie powinien się otwierać EGR i nie powinien puszczać spalin.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 17:31   

Rowan napisał/a:
Ja mówię o wężyku od podciśnienia. Wtedy nie powinien się otwierać EGR i nie powinien puszczać spalin.


Niestety z tego co pamiętam z Opla, to częstą usterką tego zaworu (którą powoduje zbierający się w jego środku nagar) jest zablokowanie w pozycji otwartej lub nie do końca domkniętej, więc odłączenie wężyka również niewiele daje. Chyba, że najpierw go wyczyścimy aby mieć pewność że się domyka.

Wracając do tematu głównego przed chiptuningiem tzn. spadku mocy i dziwnego wykresu momentu ...

Zgodnie z sugestiami dzisiaj rano rozłączyłem przepływomierz i ... BEZ ZMIAN.
Chociaż to też nie jest do końca prawda, bo choć nic się nie zmieniło jeżeli chodzi o dynamikę jazdy to wzrosło spalanie. Średnia z ostatnich 700km na komputerze oscylowała w granicach 7,3-7,4L - teraz nagle skoczyła na 7,8L więc zaczął więcej palić :(
Jest to ciekawe bo przeczy potocznej opinii na forum i oznacza, że jednak sprawna przepływka jest lepsza niż jej odłączenie :idea:

Teraz kolej na czujnik ciśnienia w kolektorze ...

BTW - doceniam "kunszt" angielskich inżynierów, żeby wyjąć 1 wtyczkę musiałem wykręcić 7 śrub i rozebrać obudowę filtra powietrza :nook:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Triumwirat Pon Maj 31, 2010 20:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Krzysi3k 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 02 Sty 2009
Posty: 3067
Skąd: Warszawa

Rover 25

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 17:57   

Triumwirat, to jest dzieło niemieckich inżynierów z BMW :) To jest silnik BMW.
_________________
Sprzedam wszystkie części do MG ZR :)
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=101710
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Pon Maj 31, 2010 18:33   

Triumwirat napisał/a:
Teraz kolej na zawór wysokiego ciśnienia ...

Zanim cokolwiek rozkręcisz, to polecam poczytać za co on odpowiada, bo wydaje mi się, że nie do końca orientujesz się co jest do czego i jakie objawy występują przy uszkodzeniu/zabrudzeniu poszczególnych elementów... :???: :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
MiReK 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 981
Skąd: Bytom

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 19:56   

Triumwirat napisał/a:
Jest to ciekawe bo przeczy potocznej opinii na forum i oznacza, że jednak sprawna przepływka jest lepsza niż jej odłączenie


Chyba coś źle zrozumiałeś,to jest przecież logiczne i każdy tu na forum to wie że sprawna przepływka jest lepsza niż jej odłączenie.W przeciwnym razie byłaby zbędna :lol:
Chodzi raczej o to,że jak auto traci na mocy,odpinasz przepływkę i jeżeli wtedy poczujesz że jest lepsze przyśpieszenie to wiadomo że przepływka do wymiany,a odpięcie jej zawsze skutkuje właśnie wzrostem spalania.
Reasumując;
1.jeżeli masz sprawną przepływkę a ją odepniesz,nie poczujesz żadnej różnicy prócz wzrostu spalania
2.jeżeli masz padniętą przepływkę i ją odepniesz,to poczujesz wzrost mocy ale też wzrost spalania.
_________________
"jedyna"po reinkarnacji ;-)
 
 
Triumwirat 




Dołączył: 12 Sty 2010
Posty: 56
Skąd: Częstochowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 31, 2010 20:39   

Krzysi3k napisał/a:
Triumwirat, to jest dzieło niemieckich inżynierów z BMW :) To jest silnik BMW.

Wiem, że diesel to produkt BMW o oznaczeniu M47R - tak mi się napisało :wink:

Rowan napisał/a:
... Zanim cokolwiek rozkręcisz, to polecam poczytać za co on odpowiada, bo wydaje mi się, że nie do końca orientujesz się co jest do czego i jakie objawy występują przy uszkodzeniu/zabrudzeniu poszczególnych elementów...

... Problem polega na tym, że właśnie od zabrudzonego tego czujnika ciśnienia doładowania nie wiedzieć czemu max moment coraz bardziej wędruje w górę obrotów ...

Rowan - postępuje metodycznie zgodnie z propozycjami podanymi wyżej, m.in. przez Ciebie. Napisałeś o przesunięciu momentu, a to m.in. jest widoczne u mnie. W załączonych wykresach innych R75 maksymalny moment to np.:
237Nm przy 2666 obr/min
a u mnie 227Nm przy 3041 obr/min

A więc ... :?:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Triumwirat Wto Cze 01, 2010 17:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Cze 01, 2010 15:59   

Triumwirat, ja to bym sprawdził jeszcze szczleność węży i ośkę przy turbinie, czyli west gate. Trzeba rozpiąć cięgno i zobaczyć jak ciężko chodzi, powinno lekko poruszać się popychając palcem. Twojego wykresu wcześniej nie widziałem, dlatego się nie ustosunkowałem do tego. Masz ewidentnie jakiś problem z silnikiem, bo strata 15KM to nie jest normalne... Ja bym jeszcze sprawdził co wychodzi na kompie.

[ Dodano: Wto Cze 01, 2010 15:59 ]
Triumwirat napisał/a:
Rovan - postępuje metodycznie zgodnie z propozycjami podanymi wyżej, m.in. przez Ciebie.

Nie Rovan, tylko Rowan :wink:
A pisałem o czujniku ciśnienia doładowania, a nie o zaworze wysokiego ciśnienia, a to jest zasadnicza i duża różnica...
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Chiptuning
Robert_66_ Tuning mechaniczny 3 Nie Gru 16, 2012 10:38
Adrian
Brak nowych postów [R75] Chiptuning
115 do 150 - warto??
jarek73 Tuning mechaniczny 13 Nie Lis 30, 2008 20:30
Dam-Kam
Brak nowych postów [R400] Chiptuning na 130 KM 2.0 iDT
Kacpro Tuning mechaniczny 6 Pią Maj 22, 2015 14:46
Kacpro
Brak nowych postów [MG ZT] Chiptuning GOODHOPE
j0zek Tuning mechaniczny 9 Pon Mar 14, 2016 14:13
pietjak
Brak nowych postów WinOLS - Chiptuning
Naki17 Tuning mechaniczny 13 Sob Maj 24, 2014 23:44
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink