Wysłany: Nie Gru 27, 2015 19:28 [R75] Odgłos z nawiewu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Witam, dziś zaobserwowałem dziwne zjawisko. Zaczęło stukać od nawiewu. Coś wyczytałem, że mogą to być jakieś klapki, ale dla pewności dodam film z tym stukiem.
Jeżeli możecie to doradźcie mi czy to na pewno te klapki i jak naprawić ten stukot.
Przypuszczam, że sama nagrzewnica też nie pracuje prawidłowo, bo temperatura z nawiewu od strony pasażera jest dużo niższa niż po stronie kierowcy
Jeszcze dodam że ilość płynu chłodniczego w normie, temperatura płynu w momencie nagrywania ~90 stopni, jak widać tryb ECON i brak czynnika klimatyzacji.
Tak to są klapki nawiewu i na 99% musisz spróbować naprawić/wymienić servomotor co nimi steruje. Trzeba zdjąć boczne osłony klimatronika i sterując temperaturą sprawdzić czy działąja jak trzeba, tak samo kierunkiem nawiewu. Różnica w temperaturze nawiewu może wynikać z niesprawnego servomotoru (tak było u mnie) ale też może być zakamieniała nagrzewnica bo ona podobne daje objawy
[ Dodano: Nie Gru 27, 2015 20:48 ]
j0zek napisał/a:
może czujniki nawalają, źle odczytują temperaturę, tzn. jeden odczytuje prawidłowo, a drugi zawyża/zaniża
Gdzie ty znalazłeś czujniki temperatury na stronę?
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nie zaglądałem na schemat, ale klimatronik dwustrefowy ma za zadanie utrzymać ustawiona temperaturę jeśli obie strony maja ustawione różne temperatury to jakos to musi być wysterowane, musialbym sie zaglebic w okablowanie ATC, ale zawsze wydawało mi się. Ze czujniki temperatury sa w obudowie lampki sufitowej, bo bokach są dziurki... Ale to tylko moje domysły
Nie ma czujników a temperatura jest szacunkowa. chyba jako pierwszy rozkminiałem ten problem z klapkami bo miałem tak samo
[ Dodano: Nie Gru 27, 2015 22:55 ]
czujnik jest tylko jeden koło kierownicy
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
[ Dodano: Nie Gru 27, 2015 23:12 ]
wie ile trzeba dmuchnąć żeby obniżyć temp po jednej więc na tej podstawie reguluje z drugiej.
Wiesz że walczyłem latem z klimą i się dowiedziałem, że w rzadko w którym aucie klima daje temp. taką jak zaprogramujesz i nie ma znaczenia jedno czy dwustrefowa klima. Temperatury zawsze są w okolicy tego co na wyświetlaczu. u nas też max rozbieżność miedzy stronami to 5stC obojętnie jak byś nie ustawił, jedynie LO daje podmuch zimnym gdy z drugiej dmucha ciepłym.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Gru 27, 2015 23:28
Sknerko, u mnie jest tak, że jak powiedzmy po obu stronach mam po 22 stopnie to z lewej leci ciepłe, natomiast z prawej, aby leciało identyczne muszę ustawić na 24 stopnie, bo rpzy 22 leci lekko chłodne.
Nie mam ATC w moim biednym R wiec nie czytałem ale widocznie zylem w bledzie ze jest to jakos po ludzku sterowane. Lo to dmucha najzimniejszym jakie możliwe high to zawsze cieple a reszta to zakezna od czegos... Tak zawsze myslalem
j0zek najprawdopodobniej nagrzewnica niestety zaszła kamieniem i lepiej nie będzie, trzeba by płukać
[ Dodano: Pon Gru 28, 2015 08:12 ]
longer86 napisał/a:
Lo to dmucha najzimniejszym jakie możliwe high to zawsze cieple a reszta to zakezna od czegos... Tak zawsze myslalem
O ile pamiętam to nie da się ustawić LO i HI tak żeby było zimne i gorące. Zawsze chyba jest zimne a ciepłe niestety zmieszane z tym zimnym.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Gru 28, 2015 14:30
aimp12, Są dwie opcje
*Wykręcasz nagrzewnicę i płuczesz ją specjalną chemią.
*odpinasz węże gumowe od rurek nagrzewnicy w ścianie grodziowej. Podpinasz tam do niej inne węże gumowe, na jednym z nich montujesz pompkę np. od webasto i końce węży zanurzasz w pojemniku z środkiem do czyszczenia. To jest najskuteczniejszy sposób i najszybszy. Pompka może sobie i pół dnia pracować z przerwami oczywiście na wymianę płynu itp. Płukałem już w podobny sposób kilka nagrzewnic, lecz muszę Cię zasmucić że mniej więcej jakieś 40% nie udaje się odratować.
Nie wiem co to chłodnica nagrzewnicy. Mi chodzi o nagrzewnicę (element przez który przepływ płynu chłodzącego silnik powoduje ogrzewanie kabiny) tam są nagrzewnica i parownik klimy czyli to co zapewnia chłodzenie.
W workshopie jest zestaw linków do tematów które wyczerpują problem nawet z fotkami o płukaniu nagrzewnicy https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=494750#494750
[ Dodano: Pon Gru 28, 2015 18:37 ]
ja mam gdzieś pdf w którym jest wszystko o klimie manualnej i automatycznej jak i o ogrzewaniu coś ok 4Mb danych, taki wyciąg z rave, jak co mogę mailem
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Gru 28, 2015 19:32
Ktoś tutaj kiedyś wrzucał tutorial jak ją wyciągnąć i przy samej chłodnicy wystarczy ją z boku od strony kierowcy wysunąć po wcześniejszym rozłączeniu rurek, natomiast ten główny element z nawiewami itd. to już trzeba kokpit zrzucać.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Gru 28, 2015 20:37
Temperatura jest kontrolowana dla każdej strony. Dla prawej strony jest zasysane powietrze ( pompa strumieniowa ) oddzielnym przewodem i doprowadzane do czujnika .
Dla prawej strony ma rurę poboru powietrza z tej strony w celu określenia temperatury.
Rura jest ale wchodzi w klimatronik po stronie kierowcy. Poza tym jeżeli mierzy prawą stronę to czemu jak mi klapkę zamknęło i leciało zimne to klimatronik nie reagował że po stronie pasażera zimno jest? Na schemacie wygląda to na zwykły termistor z jednej strony podłączony do ATC i z drugiej do zasilania wspólnego dla potencjometrów servomotorów. Jest wspólny dla obu servo, jedyny czujnik podwójny to czujnik nasłonecznienia. Chętnie się dowiem jak działa bo nijak nie widzę żeby były możliwe pomiary 2 stron klimy.
[ Dodano: Pon Gru 28, 2015 22:16 ]
SeniorA napisał/a:
( pompa strumieniowa )
co to jest? i gdzie to masz na schematach? bo rozumiem ze jest elektryczna.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Gru 29, 2015 20:36
Rura od czujnika idzie do tyłu agregatu klimy, do tzw. pompy strumieniowej tzn. strumienicy ,która wykorzystując ejektor, powoduje zasysanie powietrza do rury i czujnika.To nie jest elektryczny element . ECU/ATC i BCU, w oparciu o dane z czujnika steruje nawiewami i temperaturą otoczenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum