Wysłany: Pią Sty 24, 2014 16:53 [R45]Grzałka silnika/Podgrzewacz 230VKoniec z zimnem w mrozy
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam.Zamierzam zamontować Grzałkę w obieg wody ustawić na programatorze godzinę włączenia i Wyłączenia,czyli jakąś godzinę przed pracą.Mam pytanie odnośnie czy ktoś już to montował u siebie.Gdzie się wpiąć w układ chłodzenia bo nie jestem pewien czy do dolnego przewodu chłodnicy czy do nagrzewnicy.
Istnieje jeszcze możliwość montażu w''Broku'' silnika ale nie wiem jaka tam jest średnica.
Grzałka utrzymuje ciepło na poziomie 60 stopni(posiada termik) więc wchodząc do samochodu włączamy nawiew i leci cieplutkie powietrze.Nie mam własnego domu,podwórka ale mieszkam na parterze a autko parkuje jakieś 2 metry od okna.Włącznik czasowy który poda prąd o danej godzinie i problem samodzielnego włączenia/wyłączenia odpada.
barney79, nie wypali, zbyt długi układ a po za tym musi sam silnik się nagrzać nie tylko woda.
Druga sprawa to termostat blokuje duży obieg, tak więc tutaj obieg grawitacyjny praktycznie nie występuje.
Nagrzeje Ci się woda w okół grzałki i będzie promieniście przekazywać ją w okół, więc czas trwania nagrzania silnika będzie zależny od prędkości przekazywania ciepła czyli rezystancji cieplnej.
Grzałka jest montowana w przewód gumowy łączący dolne wyjście chłodnicy z blokiem silnika (układ chłodzenia z tak zamontowanym podgrzewaczem działa jak układ centralnego ogrzewania o obiegu niewymuszonym na małym obiegu.
Tutaj film pokazujący i objaśniający działanie.
film
To już musisz raczej sam spróbować, ale jak dla mnie czas grzania będzie bardzo długi, jednak silnik ma dość sporą pojemność cieplną.
Żeby to nie wyglądało tak, że po chwili jak uruchomisz silnik to on momentalnie ostygnie ponieważ zimny olej przejmie sporą część temperatury z bloku oraz włączony obieg wody przepompuje mną z chłodnicy do bloku.
Fakt że nie będzie to tak niska temperatura jak odpalenie bez podgrzania, ale czy dość wysoka aby miało sens?
Niestety tutaj chyba pozostaje już tylko gdybanie i sprawdzenie czy to faktycznie coś da, w sumie przeróbek jest niewiele.
Co do bloku silnika to jest tam miejsce trzeba by tylko wydłubać jeden korek zaślepki z tyli sinika i tam wsadzić grzałkę, taki jest montaż dla L-series w Freelanderze. Lepsze jest jednak na ten waz uważam bo łatwiej to wykonać
Skąd ty masz ta grzałkę wygląda na jakiś tańszy model niż ten z znanych firm co takie coś maja w ofercie, bo pamiętam najtańsza opcja była z 350zl za sama grzałkę. Skąd to masz bo bym byl tym zainteresowany tez.
Wiem tez ze niektóry modele miały opcje ze masz na stale zamontowany jak by prostownik oraz zasilanie na dmuchawę oraz pompę obiegowa i w tedy wsiadasz do całkiem ciepłego auta.
Ogólnie bez pompy obiegowej to tez działa w sam raz Montuj jestem ciekaw efektu jak szybko to się nagrzeje. Dla grawitacji wystarcza ze różnica temp. jest 30°C miedzy zasilaniem a powrotem A przy 60°C to nawet w 4mm rurce obieg wymusi.
[ Dodano: Pią Sty 24, 2014 19:47 ]
Ok już mam Pojawiło się sporo samoróbek widzę w dobrych pieniądzach Chyba tez w to zainwestuje
Tutaj masz podgrzewasz z pompą montowany w przewód nagrzewnicy:
Grzałka z pompą
Co do ogrzewania silnika i wnętrza to pewnie o to ci chodziło:
OGRZEWANIE POSTOJOWE - DEFA Warm UP
Tutaj jedyna firma która w Polsce jest dystrybutorem
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum