Wysłany: Nie Sty 10, 2016 09:05 [R75] Bezpieczne temperatura dla silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999
Jeżeli podobny temat był to podajcie link, nie mogłem znaleźć i też nie chcę zaśmiecać forum
Wczoraj wymieniłem termostat. Na obudowie jest napisane 82 stopnie, czyli prawdopodobnie przy tej temp. powinien lecieć duży obieg. W rzeczywistości jest to 90 stopni. Sprawdziłem dziś przy ~90km/h przez około 10km. Mniej nie zejdzie nawet z wymuszonym wentylatorem na 3 biegu (mam pstryczek na włączanie).
Termostat kupiłem stąd: http://www.s-part.pl/58,p...v6-benzyna.html
Jeszcze dziś rano odpowietrzyłem układ i dolałem płynu.
Teraz mam kilka pytań. Czy te 90 stopni jest do zaakceptowania czy odesłać termostat. Teraz mamy warunki jakie mamy i dam radę utrzymać cały czas około 92 - 93 stopnie. A co będzie w lecie? w korkach? czy wentylator na pierwszym biegu ( u mnie okolice 101 stopni) da radę schłodzić płyn?
Kolejne. Zastanawiam się czy jazda w okolicach 115 stopni (bo od takiej temperatury wskazówka temperatury cieczy rusza się powyżej poziomu) przez dłuższy czas jest bezpieczna dla silnika? Nie powoduje przepalenia uszczelki?
Dajmy na to wentylator nie działa, temperatura oscyluje w tych stu kilkudziesięciu stopniach, a my nie mamy pojęcia (bez diagnostyki na zegarach) że temp. jest tak wysoka, bo wskazówka stoi w poziomie.
Pomóżcie w rozważaniach, drugi raz nie zamierzam drzeć silnika
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sty 10, 2016 09:05 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Sty 10, 2016 11:17
aimp12 napisał/a:
Czy te 90 stopni jest do zaakceptowania czy odesłać termostat.
wg. mnie jest do zaakceptowania , bo ma się zacząć otwierać przy 88 +/- 2 st.C a całkowicie otwarty w 96 st.C. Optymalna temperatura dla silnika, to okolice 90 st.C. Uważam , że w kV6 nie jest problemem termostat ,a mało wydajna pompa wody w niskim zakresie obrotów.
aimp12 napisał/a:
Teraz mamy warunki jakie mamy i dam radę utrzymać cały czas około 92 - 93 stopnie
moim zdaniem jeśli to w trasie , to o kilka stopni za wysoko , w mieście OK., może jest błąd w ustawieniu rozrządu ?
aimp12 napisał/a:
Zastanawiam się czy jazda w okolicach 115 stopni (bo od takiej temperatury wskazówka temperatury cieczy rusza się powyżej poziomu) przez dłuższy czas jest bezpieczna dla silnika?
uważam , że nie jest bezpieczna i taka temp. sygnalizuje , że już jest coś niedobrego w silniku ( np. płyn jest dogrzewany ).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum