Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam serdecznie wszystkich forumowiczów Mój problem polega na tym że od jakiegoś czasu zauważyłem z lewej strony mokrą tapicerkę przed fotelem kierowcy i za nim.
Udało mi się mniej więcej zlokalizować którędy woda wlewa się do samochodu (odchylając osłonę drążka kierowniczego widać ślady korozji na drążku i mnóstwo wody poniżej ,dosłownie mały staw...kiedy wody robi się więcej wlewa się do środka)
Teraz wody jest już tyle że praktycznie wypływa ponad tapicerkę.
Wyczyściłem dwa gumowe kanaliki odprowadzające wodę (te do których jest łatwy dostęp)pozostałe dwa wyczyszczę jutro jadąc do mechanika na kanał i teraz moje kilka pytań :
1.czy to powinno rozwiązać problem?jeśli nie to z jakiego powodu woda znalazła się poniżej drążka kierowniczego dokładniej w grodzi za osłoną drążka ?dodam że filtr kabinowy jest suchutki jeśli to miało by wam w czymś pomóc.
2.zamierzam wyciągnąć całą dolną tapicerkę tylko czy warto to robić samemu?jest bardzo mokra bez tego się nie obejdzie.
3.jeśli już miałbym to robić sam jak się dokładnie do tego zabrać?wiem fotele i tylna kanapa w pierwszej kolejności ale nie wiem co z tym plastkiem pomiędzy siedzeniami z przodu który wchodzi w kokpit...za radiem są dwie śruby i wyciągając tylną popielniczkę drugie dwie ale co z resztą?poluzowałem te śruby ale mam wrażenie ze jest ich dużo więcej bo ani drgnie...nie mam już pomysłów jak się do tego zabrać.
Czy ktoś z was robił to już sam?każda nawet najmniejsza rada się przyda.
Jestem nowy na forum proszę o wyrozumiałość, szukałem już odpowiedzi tutaj ale nie znalazłem nic podobnego do mojego problemu dlatego założyłem nowy temat.
Dodaje zdjęcie w załączniku gdzie moim zdaniem wlewa się woda,teraz jest jej mało ponieważ nie pada.
Czekam na pomoc z waszej strony pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez Kamcio Sro Lut 24, 2016 19:57, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 24, 2016 17:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po jednej śrubie trzyma tunel środkowy z boku na wysokości miejsca do wpinania pasa jak przesuniesz fotel max w przód. Jak wyciągniesz fotele to zobaczysz.
Żeby ściągnąć tunel musisz ściągnąć gałkę biegów z mieszkiem i uchwyt ręcznego, niestety nie obędzie sie bez wykręcenia radia, panelu Klimy i wyciągnięcia modułu popielniczki, wtedy wyciągasz caly tunel, żeby wydobyć wykładzinę musisz jeszcze ściągnąć plastikowe listwy ozdobne na progach i odkręcić podstopnicę po stronie kierowcy. Zrób to czym prędzej zanim pożegnasz sie z czujnikami uderzeń bocznych od SRS
Dzięki wielkie za cenne info longer86 a jeśli chodzi o te czujniki na jakiej wysokości się one znajdują?pytam bo nie chciał bym niczego uszkodzić,na co jeszcze powinienem zwrócić uwagę?
Co jeśli chodzi o pozostałe dwa kanaliki odpływowe?na jakiej wysokości je znajdę u spodu auta?i czy to może być powodem tego że obok drążka znajduje się woda?
Ok jutro zabieram się za to. Jeszcze raz dzięki wielkie za pomoc Dam znać jak mi poszło
[ Dodano: Sob Lut 27, 2016 19:26 ]
Udało mi się zdemontować tapicerkę ale mam pytanie otóż po ściągnięciu tunelu środkowego ukazały mi się dwie "skrzyneczki" jedna srebrna w plastikowej obudowie od ABS a druga czarna trochę mniejsza czy wie ktoś może jaką funkcję pelni ona w aucie? niestety nie pomyslalem zeby wykrecic je zanim wyjme tapicerke i troszke wody dostalo sie wlasnie do tej "skrzynki",wyjalem ja i suszy sie ale teraz nie dziala auto alarm ,czy moze wlasnie za to ona odpowiada
Wysłany: Nie Lut 28, 2016 06:59 [R75 RJ] Woda w roverku
Kamcio, Korozja na samym drążku niekoniecznie musi być związana z wodą na dywanikach. Wilgoć na zimnych elementach skrapla się (szczególnie obserwowalne zimą jak się wjeżdża do ciepłego garażu) i niestety powoduje ich korozję. Lepiej obejrzyj miejsce gdzie idzie przewód od pompki sprzęgła czy jest tam taka guma/uszczelka i obowiązkowo procedura czyszczenia kanałów w podszybiu. Jak już rozbierasz wóz zajrzyj pod plastikową osłonę gdzie jest otwieranie klapy maski i bagażnika. Masz tam parę punktów masowych które warto przy okazji przeczyścić żebyś za chwilę nie musiał zakładać nowego tematu związanego z elektryką. Jak ci woda pod wykładziną stała to pewnie tam już ładnie skorodowało...
Aaa jak się będziesz bawił w demontaż i suszenie tych czujników uderzeń bocznych SRS to odpiąłbym akumulator i poczekał parę minut. Tak na wszelki wypadek
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Jeśli chodzi o tą pompkę sprzęgła to uszczelka jest i jest też dodatkowo to wszystko zabezpieczone jakimś czarnym kitem czy czymś podobnym do gumy po zastygnięciu...
Kanały już wyczyszczone dwa górne i dwa dolne z tym że te drugie od spodu ponieważ nie mogę w żaden sposób zdjąć wycieraczek...i nie udało mi się zdemontować podszybia a co za tym idzie nie mogę wyczyścić grodzi
Punkty masowe są w bardzo dobrym stanie nie ma na nich korozji,zresztą praktycznie nigdzie nie ma jeszcze śladów korozji oprócz czujnika SRS który musiał być dłuższy czas pod wpływem wody i teraz pytanie czy jest sens to suszyć czy może lepiej kupić nowy?nie wygląda źle ale nie mam możliwości sprawdzić czy działa no chyba że jest jakiś sposób?
Dodam że kontrolka od poduszek świeci się już długi czas i to pewnie dlatego że zalany jest ten SRS...zresztą zauważyłem jakiś kabel w żółtym pancerzyku(wszystkie w tym kolorze są chyba odpowiedzialne właśnie za poduszki) w okolicach kierownicy który nie jest podłączony,domniemam że poduszka w kierownicy jest po prostu off i teraz nie wiem czy kupować czujnik SRS, w nadziei że kontrolka zgaśnie czy to nie ma sensu przez to że w kierownicy jest odłączona...
Kamcio, najprościej będzie podjechać do kogoś w pobliżu na komputer. Unikniesz niepotrzebnych zakupów. Nawet jak wszystkie poduszki są dobre to możesz mieć problem z żółtymi wtyczkami pod fotelami (znany problem znajdziesz forum). Przy przesuwaniu fotela rozłączają i wyrzuca błąd. Jak będziesz podpinał poduszki czy robił cokolwiek z tym systemem !ODŁĄCZ akumulator i odczekaj jeszcze z kilkanaście minut. Poduszkę w kierownicy będziesz musiał oczywiście podpiąć jeśli w ogóle jest lub wstawić inną. Pytanie dlaczego ktoś zadał sobie trud jej odpięcia?
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Jeśli chodzi o wtyczki to jednej już nie ma ktoś postanowił się jej pozbyć i połączyć ze sobą kable po prostu na ostro...założę tam jakąś inną i po problemie druga była w porządku. No niestety zanim napisałeś mi o tym żeby odłączyć akumulator ja już zdemontowałem wszystko i nie zrobiłem tego ale żadna z poduszek nie strzeliła ...przy zakładaniu zastosuje się na pewno. Cóż pewnie nie ma tam poduszki dlatego kabel jest luzem...sprawdzę to jak już wymienię czujnik uderzeń i złożę wszystko do kupy.
Kamcio, jeśli to polutowanie kabla poduszki jest zrobione ok i zaizolowane to w zasadzie nie musisz wstawiać teraz nowych wtyczek. Niewygoda związana z brakiem wtyczki może się pojawić gdybyś chciał np wyjmować fotele do czyszczenia wykładziny, etc. Te oryginalne żółte wtyczki gubią kontakt najczęściej przy przesuwaniu fotelem przód/tył. Wielu "mechaników" po jakiś naprawach/wymianie poduszek z lenistwa nie zadaje sobie trudu żeby przyczepić wtyczkę w dedykowanym miejscu od spodu fotela (taki romb). Wtyczka wisi luźno i wyrzuca błąd poduszek.
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
najczęściej błędy od poduszek w fotelu są z powodu nieumocowania wtyczki i kabli pod siedzeniem, u mnie puki była na miejscu nie było problemu, jak mi jeden taki to rozwalił to zaczęło czasem świrować
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Panowie wtyczki były i są jak najbardziej ok po wypraniu /wysuszeniu tapicerki oraz złożeniu wszystkiego do kupy problem z poduszkami przestał istnieć tzn. nie świeci się już kontrolka odpowiadająca za poduszki więc domniemam że udało mi się zrobić to samemu i wszystko jest jak być powinno oczywiście wymieniłem zalany sensor uderzeń bocznych i to okazało się być moim problemem...uszczelniłem osłonę drążka kierowniczego ale nie jestem pewien czy to wystarczy...
Dziś mam zamiar zdemontować podszybie i pozbyć się brudu z spodu grodzi lecz świecąc od góry za wiele go tam nie widać...zdemontuję to tylko jeśli się okaże że kanaliki są drożne to się chyba załamie bo robiłem test wężem (zanim jeszcze uszczelniłem osłonę drążka)i woda wlewała się do środka jak gdyby nigdy nic...teraz już uszczelnione ale nie jestem pewny czy wystarczająco i nie lałem drugi raz wodą bo tapicerkę już włożyłem...chyba za szybko ale nie miałem zbytnio wyjścia
Wysłany: Pon Mar 07, 2016 13:19 [R75 RJ] Woda w roverku
Rover powinien wypuszczając na rynek R75 w wyposażeniu wozu wraz podnośnikiem, etc. dodawać takie szczoteczki na długim drucie jak do mycia probówek i włączyć to do procedury serwisowej
_________________ Kontakt: 780177880 email wiadomość nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum