Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75 cdt] Nie kreci
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75 cdt] Nie kreci
Autor Wiadomość
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Sro Kwi 11, 2018 21:15   [r75 cdt] Nie kreci
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Witam, mam taki problem ze swoim Roverkiem. Przestal krecic, kontrolki zaplonu sie swieca nie przygasaja. Brak napiecia na cienkim kablu przy rozruszniku przy czym podanie plusa na ten kabel powoduje ze silnik kreci ale nie odpala. Sprawdzone wszystkie bezpieczniki, modul pod nogami kierowcy przeczyszczony, komputer silnika na podszybiu suchy. Gdzie jeszcze ewentualnie moglbym zajrzeć zanim oddam do mechanika?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 11, 2018 21:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 13, 2018 08:18   

Temat wałkowany mnóstwo razy.
Po wykluczeniu na 100% samego rozrusznika do obejrzenia jeszcze kable prowadzące do niego, przekaźnik R4 pod maską, masa, kostka stacyjki, przekaźnik pompy paliwa jeśli jej nie słychać po przekręceniu kluczyka w poz 2. ew. wiązka pod skrzynka bezpiecznikową (immo jak rozumiem sprawdzone). Kiedyś nawet przygotowałem komuś taki mały checklist przy podobnych objawach w cdt. Jak znajdę to ci podeślę.
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Pią Kwi 13, 2018 08:56   

Dzieki za odpowiedz, temat walkowany jednak nie znalazlem rozwiazania do swojego problemu. Rozrusznik jak rowniez okablowanie jego jest sprawdzone. Masa tez, jak rowniez bepieczniki. Stacyjka wykrywa kluczyk, przy probie odpalania komputer diagnostyczny rejestruje probe. Jak sprawdzic immo? Czy jesli podmienie ews na taki z identycznym numerem jest szanasa ze odpale czy ews i immo musi byc zparowane?
 
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 805
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 13, 2018 09:11   

Najprościej podmianka EWS+kostka immo +ECU
Komp diagnostyczny żadnych błędów ci nie wyrzucił? Czego używasz?
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Kwi 14, 2018 10:18   

berserker8888 napisał/a:
temat walkowany jednak nie znalazlem rozwiazania do swojego problemu.
bo zakładają tematy , proszą o pomoc i jak problem rozwiązany to nie raczą o tym napisać i zamknąć temat.
berserker8888 napisał/a:
czy ews i immo musi byc zparowane?
EWS musi odczytać kod z kluczyka , który ma w pamięci. Może trzeba ponownie zakodować kluczyk .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
berserker8888 



Dołączył: 20 Lis 2009
Posty: 153
Skąd: Jedrzejów



Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 19:59   

Jakies tam bledy sa ale nie przywiazuje wagi poniewaz komputer diagnostyczny jest kiepski. Sam centralny dziala z pilota. Widac ten caly EWS zapomnial kod z kluczyka poniewaz przy przekreceniu kluczyka i zmostkowaniu tego malego przekaznika w EWS auto kreci ale nie odpala. Jak najlatwiej zakodowac kluczyk od nowa?
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 54 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1062



Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 21:30   

berserker8888 napisał/a:
Jak najlatwiej zakodowac kluczyk od nowa?

Użyć nowego.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Kwi 26, 2018 09:38   

Masz komputer pokładowy rozszerzony (LCD) na zegarach? Jeśli tak, gdyby problem dotyczył pestki, transpondera to na ekranie LCD powinien pojawić się przekreślony symbol żółtego silnika i napis Engine Disabled. Jeśli nie masz takiego wyświetlacza, to sprawdziłbym czy pętla widzi pestkę (immo) z kluczyka. Potem zajrzałbym do modułu EWS, który jest przykręcony z lewej strony samochodu (Europejska wersja) do słupka na wysokości łydki. Klucz typu torx z dziruką 5-cio ramienny (TS27 lub coś w tym rodzaju). Może tam zawitała wilgoć i nie ma przewodzenia.

Niektóym wypadają pestki z obudowy kluczyka przy wymianie baterii ;) To też warto sprawdzić :P

christopher7 napisał/a:
Komp diagnostyczny żadnych błędów ci nie wyrzucił? Czego używasz?

Nie każdy komputer diagnostyczny ma obsługę EWS'a, a w naszych sterownikach silnika dopóki nie rozsnychronizują się kody ISN, to sterownik nie zapisze błędu. W dodatku taki rodzaj przypadłości skutkuje brakiem możliwości odpalenia, ale silnik kręći. Program TOAF także nie pokaże błędów w EWS (nawet jeśli są). Do sprawdzenia polecam oprogramowanie do BMW (BMWScanner lub INPA).

SeniorA napisał/a:
Może trzeba ponownie zakodować kluczyk

Transponder sam z siebie nie jest w stanie zginąć z EWS'a. Raz zapisany transponder będzie tam wiecznie, chyba że ktoś go usunie kombinując softwareowo. Można dany transponder zablokować (disable/enable), chociaż nie mam pewności że i do tej czynności potrzebne byłby SECURITY ACCESS. Obcego klucza, używanego też nie dopiszemy jeśli nie znamy hasła z EWS'a dawcy. Zatem można dopisać nowy transponder, ale w tym przypadku to i tak niczego nie zmieni, bo usterka jest na poziomie elektrycznym moim zdaniem.

berserker8888 napisał/a:
Widac ten caly EWS zapomnial kod z kluczyka poniewaz przy przekreceniu kluczyka i zmostkowaniu tego malego przekaznika w EWS auto kreci ale nie odpala. Jak najlatwiej zakodowac kluczyk od nowa?

Myślę, że pętla nie komunikuje się z EWS'em lub masz brak komunikacji pomiędzy EWS'em rozrusznikiem (pin 1 kabel czerwony) lub sterownikiem silnika (pin 4). Najwięcej powie diangostyka komputerowa. Pilot nie ma tutaj nic do rzeczy. To że auto kręci jak podasz zasilanie, to prawidłowe zachowanie, ale EWS nie dał informacji do sterownika silnika. Bawiąc się jednak w ten sposób możesz spowodować rozparowanie się zestawu. W dieslu nie jest trudno jednak sparować to z powrotem.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala
JaCu Rover serii 75, MG ZT 7 Wto Mar 14, 2017 22:22
karol77787
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala...
baczek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 09, 2013 23:27
baczek
Brak nowych postów [R75] kręci a nie odpala.
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 9 Czw Lut 14, 2019 08:08
dawidd
Brak nowych postów [R75] nie kręci, błąd na ipk
mazmazik Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Lip 31, 2018 23:02
automechanik
Brak nowych postów [R75] Kręci ale nie odpala
tetigon Rover serii 75, MG ZT 16 Sob Wrz 19, 2015 10:01
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink