Witam serdecznie, jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera 75 1.8 ,oczywiście uszczelka pod głowicą wymieniona , ale od kilku lat trapi mnie problem z silnikiem , mianowicie przy przyspieszaniu lekko szarpie silnik i przy ściągnięciu nogi z gazu podczas zwalniania też jest to odczuwalne,kiedyś mechanik podłączył pod komp.samochodzik w wyszło że wypada zapłon na 1cylinderuku. Wymieniłem świece, kable itp i nic się nie zmieniło. Co robić??? [/b]
SPAMU¦
Wysłany: Wto Maj 21, 2019 20:42 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wymieniłem wszystko. Myślę że może być to wiązka silnika .tylko jak co gdzie szukać. Mieszkam od niedawna we Wrocławiu nie znam dobrego warsztatu. Wrrr.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Cze 27, 2019 13:10
Pytanie jakie świece dałeś? Ten model jest bardzo wrażliwy na świece w co nie mogłem uwierzyć dopóki sam nie wywaliłem nowego kompletu z Magneti Marelli do kosza. Koniec końców znalazłem w S-Parts polecane do silników serii K świece platynowe "no name". Wszystko jak ręką odjął. Cewki mam Tesla, przewody NGK... warto poczytać, na forum jest dużo info o świecach.
Pytanie jakie świece dałeś? Ten model jest bardzo wrażliwy na świece w co nie mogłem uwierzyć dopóki sam nie wywaliłem nowego kompletu z Magneti Marelli do kosza.
To nie jest prawda przecież to zwykły silnik a nie jakiś tam kwadratowy i będzie działał nawet na najtańszych niklowych np Denzo K20TT wystarczy tylko dobrze przerwę ustawić. To nie jest prawda że jest wrażliwy na jakieś tam świece, platynowe świece po prostu dają dłuższą żywotność i jak kupisz dedykowane pod k serię to przerwy w nich się już nie ustawia Nie wyklucza się to z tym że jest wrażliwy na uszkodzone niesprawne świece (może i nawet nowe), lub wypadanie może być spowodowane dodatkowo innym czynnikiem np słabą kompresją.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Sie 16, 2019 08:53
adam_26 napisał/a:
To nie jest prawda przecież to zwykły silnik a nie jakiś tam kwadratowy i będzie działał nawet na najtańszych niklowych np Denzo K20TT wystarczy tylko dobrze przerwę ustawić. To nie jest prawda że jest wrażliwy na jakieś tam świece, platynowe świece po prostu dają dłuższą żywotność i jak kupisz dedykowane pod k serię to przerwy w nich się już nie ustawia Nie wyklucza się to z tym że jest wrażliwy na uszkodzone niesprawne świece (może i nawet nowe), lub wypadanie może być spowodowane dodatkowo innym czynnikiem np słabą kompresją.
Mam inne odczucia co prawda mam 1.8T i może dlatego. Testowałem kilka kompletów świec i przerwy między elektrodami i nawet zmina przerwy w "platynach" na inną niż fabryczna 1mm miała wpływ na reakcje samochodu na pedał gazu. W świecach z elektrodami z metali szlachetnych elekroda jest bardzo cienka, a iskra bardziej równa i stabilna (chociaż oczywiście zgadzam się najważniejsza ich cecha to trwałość), w zwykłych niklowych ta iskra "goni" po elektrodzie tak więc pod ciśnieniem może być różnie. Jak dołożymy jeszcze do tego LPG to jeszcze inna bajka model Denso o których piszesz zaczął u mnie jeździć na LPG dopiero kiedy ustawiłem wyższy AFR na WOT na LPG niż na PB i sklepałem elektrody na 0,7mm. Fabrycznie te świece u mnie nawet nie działały poprawnie na PB przy większym bucie zaczynało przerywać, reszta układu zapłonowego nowa. Dodatkowo to że jest to układ zapłonowy typu Wasted Spark też może mieć wpływ.... Nie wiem jak 1.8N/A ale w przypadku 1.8T ten silnik jest mocno przelany paliwem AFR na WOT na Pb jak ostatnio mierzyłem miałem 10,5 - tu trzeba dobrej iskry. To tylko moja opinia i można się z nią nie zgodzić
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum