Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005
Witam koledzy, pracuję nad strojeniem LPG w moim Roverku, raz że warsztaty w okolicy kiepskie a dwa chciałbym umieć zrobić to dobrze samemu
Zrobiłem juz bardzo dużo ale jeszcze sporo można poprawić
Przy jeździe na 3 biegu powyżej 5000 obrotów zaczyna mi się szarpanie (na innych biegach nie). Chwilowe szarpanie następuje również na 2,3 i 4 przy gwałtownym wciśnięciu gazu w podłogę, przy wkręcaniu powoli tego nie ma. Na benzynie silnik jeździ aksamitnie w całym zakresie obrotów na każdym biegu.
Czy miałby może ktoś możliwość podzielenia się screenami z poprawnie wystrojonej i skonfigurowanej instalki Stag 4 Plus? - zapewne coś przeoczam
W skrócie co mam i co zrobione:
Auto: Rover 75 1.8T
Kod Silnika: 18K4G
Moc: 150
Elektronika: Stag 4 Plus
Wtryskiwacze: Hana Green
Reduktor: AC R01 Black
Założony filtr 16x2x12, zasilanie listwy doprowadzone z dwuch stron. Zasilanie od butli Faro 10mm. Ciśnienie reduktora ustawione na 1,15. Wężyki do kolektora równe i króciutkie. Spalanie mam około 10-11 litórw LPG.
Cały układ zapłonowy nowy - na benzynie działa perfekcyjnie.
Zmiana ciśnienia reduktora w górę skutkuje komunikatem o za dużych dyszach, w dół o ciągle otwartych wtryskach. Mnożnikiem udało mi się punkt szarpania przenieść z 4000 obrotów na 5000 obrotów, ale chaiłbym się go pozbć całkowicie
Przy spokojnej jeździe miejskiej auto na LPG jeżdzi bardzo dobrze problem poza miastem
Co do gwałtownego ruszania i szarpania- masz wycięte dotryski?
Poza tym napisz na LPG forum, albo na forum staga, tam napewno więcej fachowców w tej dziedzinie
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Czw Lip 11, 2019 09:43
Z dotryskami próbowałem, w jeździe nic to nie wniosło a centralka zaczęła wywalać błędy sondy lambda więc z tej opcji zrezygnowałem. Teoretycznie wtryski które mam są szybkie i powinny dać radę nawet jak w silniku są dotryski Pb.
Pisałem trochę na forum LPG jak walczyłem na początku bo kupiłem auto z totalnie niesprawną instalacją (chociaż miała dopiero rok). Sporo pomogli ale atmosfera forum jest kiepska szczególnie jak jest ktoś nowy bo albo twierdzą że się wymądrzasz jak pytasz o szczegóły. A jak z czymś się nie zgodzisz do końca to piszą "jak wiesz lepiej to zrób sobie sam"
Marzy mi się strojenie AFR ale w okolicy nie mam gdzie zrobić
Sporo materiałów już przestudiowałem i wiem , że K seria nie jest zbyt lubiana przez gazowników mniej doświadczonych dlatego pytam tutaj
Do dobrego gazownika smigalem ponad 50km i strojenie miałem po afr. Poszukam jakichś fotek z ustawień bo coś mi świta że robiłem screeny tylko nie pamiętam czy na seri czy już nie.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lip 17, 2019 09:37
dawidd napisał/a:
Marcin84, A byłeś w kusietach na ustawianie LPG?
Do VIS EKO około 10 lat wstecz wszyscy znajomi tam jeździli z autami na montaż albo poprawki po innych, sam ich podwoziłem. Dzisiaj podobno firma bardzo kiepsko działa, mają coraz więcej złych opinii w necie i nie tylko, nawet ich strona www już nie działa. Tak jakby trochę podupadali.
dzelo23 byłoby super jakbys coś miał.
Wiem, że jakąś pierdołę robię nie tak Mapy LPG i PB pokrywają mi się bardzo dobrze. Bebechy przerobione i ustawione zgodnie z poradami z forum LPG. Jedyna jeszcze ewentualność to że wtryski mam do kitu. Mam HANA green z przebiegiem może 25tyś km ale wszyscy mówią, że są teraz bardzo kiepskiej jakości. Mam juz polecone Barracudy na wymianę ale najpierw chciałbym się upewnić, że soft mam ustawiony ok
[ Dodano: Sro Lip 17, 2019 10:37 ]
Panowie, żeby temat został zakończony dla potomnych. Dzięki koledze dzelo23 zorientowałem się, że moja sonda lambda na Pb oraz LPG stoi w miejscu na 0,63V. Po sprawdzeniu jej przez OBD było widać, że pracuje w pełnym zakresie. Chwila grzebania w instalacji i okazało się , że gazownik który zakładał gaz w tym aucie poprzedniemu właścicielowi nie podpiął sondy lambda wogóle miał zresztą więcej rzeczy na sumieniu bo ta instalacja to była masakra na początku szarpanie już praktycznie znikneło, teraz tylko dopieszczenie map można nabijać kilometry
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Lip 17, 2019 11:45
Masz rację Siegnąłem źródła i mam informacje od producenta że STAG nie bierze pod uwagę odczytów z sondy Ma ona charakter diagnostyczny i pomaga w ustawianiu map.... Czyli wychodzi na to, że w końcu dobrze trafiłem z mapą
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Pią Sie 09, 2019 09:21
Jako że byłem na strojeniu AFR u jednego fachowca i wyszło marnie a drugi znany i szanowany na forum lpg nie podjął się, sam się za to wziąłem uzbroiłem się w zestaw Stag AFR i zgłębiłem trochę tajnej wiedzy Ten silnik na serio nie jest do ogarnięcia przez pierwszego lepszego gaziarza wychodzi na to że na WOT AFR dla LPG stroi się wyżej niż na Pb. Pierwsze efekty są obiecujące..... dzelo23 pamiętasz jaki miałeś wystrojony AFR na WOT w serii i po modach?
Pomógł: 6 razy Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 370 Skąd: Częstochowa
Wysłany: Sro Sie 14, 2019 06:34
Ja jestem teraz na 11.8 i auto zaczęło żyć na lpg, oczywiście jeszcze sporo przede mną... Szkoda , że nie możesz zczytać swoich parametrów z auta wiedziałbym czy w dobrą stronę idę
[ Dodano: Sro Sie 14, 2019 07:34 ]
Wystroiłem gada jest idealnie na Pb i Lpg do odcinki idzie tak samo. Po drodze znalazłem jeszcze niedomagającą świece mimo iż nowe platynowe Ogólnie podsumowując pierwszy lepszy gaziarz tego auta nie zrobi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum