Typ: V6 Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam serdecznie.
W grudniu zakupiłem Rovera 75 2.0 V6 z gazem . Samochód samodzielnie wrócił z Holandii trasa 1300km. W Polsce 2 dni później zauważyłem że ubył cały zbiorniczek płynu dolałem około 1.5L. Na drugi dzień po dystansie 20km silnik zaczął się gotować zjechałem odrazu na pobocze uzupełniłem płyn . Co ciekawe pod samochodem przy pracującym silniku z prawej strony po skrzyni potrafi raz lac się płyn strumieniem po czym po chwili przestać . Nie zależnie od tego czy trzymam go 10 minut na 4000 obrotów na postoju czy stoi na wolnych obrotach płyn raz leci raz nie . Węże do termostatu sprawdzone jeden był lekko przycięty od opaski ten najwęższy wymieniłem go na nowy . Od góry po ściągnięciu obudowy filtra powietrza nie widzę żadnych przecieków . Macie może pomysł skąd ten płyn może tak lecieć ?
Silnik 2.0 V6 z gazem. Uszczelkę głowicy raczej bym wykluczał silnik w samochodzie jest nowy tzn używany poprzedni padł a ten przed włożeniem byl sprawdzany i uszczelniany itp.
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 18, 2021 11:21 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jeśli cieknie na ziemię i w rozwidleniu sucho, zreszto żeby z rozwidlenia na ziemię ciekło musiałoby sporo tego być, przy z założeniu że chłodnica cała i węże też, sprawdź dwururkę metalową za chłodnicą na dole, która jest wpięta do obiegu chłodniczki oleju, bo niestety gniją bardzo, potem sprawdź za silnikiem przy grodzi są rurki do nagrzewnicy, najgorsza ewentualność to wyciek z pompy płynu lub jej uszczelki, jest ona ulokowana po lewej stronie jak patrzysz na silnik, w lini pod alternatorem gdzieś w połowie silnika i niestety tam już normalnie nie zobaczysz bo jest osłonięta obudową paska rozrządu, możesz popatrzyć czy przy kole pasowym wału korbowego nie cieknie od pompy
Jeśli cieknie na ziemię i w rozwidleniu sucho, zreszto żeby z rozwidlenia na ziemię ciekło musiałoby sporo tego być, przy z założeniu że chłodnica cała i węże też, sprawdź dwururkę metalową za chłodnicą na dole, która jest wpięta do obiegu chłodniczki oleju, bo niestety gniją bardzo, potem sprawdź za silnikiem przy grodzi są rurki do nagrzewnicy, najgorsza ewentualność to wyciek z pompy płynu lub jej uszczelki, jest ona ulokowana po lewej stronie jak patrzysz na silnik, w lini pod alternatorem gdzieś w połowie silnika i niestety tam już normalnie nie zobaczysz bo jest osłonięta obudową paska rozrządu, możesz popatrzyć czy przy kole pasowym wału korbowego nie cieknie od pompy
Wyciek jest na wysokości mniej więcej lewego górnego rogu obudowy filtra powietrza . Wiec z góry wydaje mi się że odpada chłodnica i wszystkie węże do niej ponieważ jest ona sporo dalej w kierunku przodu . Rozwidlenie suche . Na pewno nie wali nigdzie z góry bo silnik jak gorąco to płyn by zaraz odparowywal i byłoby czuć ten słodki zapach borygo .
Czasami płyn kapie z łączenia silnika i skrzyni a czasami gdzieś bardziej w prawą stronę mam tam parownik od LPG ale sprawdzony i jest suchy tak samo węże zasilające i powrotowe z niego .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum