Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Sdi] Zawirowania obrotów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Sdi] Zawirowania obrotów
Autor Wiadomość
miki3453 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 17
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lis 06, 2011 17:42   [R620Sdi] Zawirowania obrotów
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

witajcie

1.
prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu usterki a mianowicie skaczących obrotów na jałowym biegu,
silnik odpala bardzo dobrze w lato - w zime były problemy, obroty skaczą i na zimnym i na ciepłym silniku, na biegu jałowym jak i podczas jazdy powyżej 2 tys obrotów czuje czasem takie małe uskoki na pedale.
oto filmik:
http://www.youtube.com/watch?v=GKon8rr7yDI

//wyczytałem że może być to wiązka kabli pod pompą,,przepływomierz lub filtr przytkany....
jak się dostać do tej wiązki , możecie jakieś zdjęcie wysłać?


2 problem to święcąca się lampka abs , czasem zgaśnie po uruchomieniu silnika i na jakimś dołku się zapali , a czasem świeci cały czas . powciskałem mocniej kabelek ale to nic nie dało..
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 06, 2011 17:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 08:31   

filmik nie dziala bez logowania?

do wiazki sie dostaniesz zdejmujac pokrywe silnika - leci od kabiony, pozniej sa dwie duze wtyczki za rozrzadem i dalej leci wiazka do pompy - jedna duza i diwe male wtyczki
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 08:44   

były podobne tematy na forum, użyj szukajki

wiązka jest wysoce prawdopodobna, oraz kilka innych rzeczy, jak "odtajnisz film" to może coś więcej ktoś napisze :P
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
miki3453 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 17
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 10:51   

odtajniony , ok spróbuje . a problem z absem?
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Pon Lis 07, 2011 11:00   

nie chce cie martwic, ale u mie sie dzialo podobnie przed awaria pompy (a z opisow wynika, ze dokladnie nastawnika), z ta roznica, ze podczas przyspieszania czasem szarpnelo - zwykle pomiedzy 1800-2000 obrotow
na wszelki jesczze sprawdz dostawe/jakosc paliwa i wiazke
 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Pon Lis 07, 2011 11:26   

do wiązki to pasuje idealnie, miałem bardzo podobne skoki obrotów - winny był przewód idący od wtrysku sterującego do kostki przy pompie - z zewnątrz wszystko ok, a w środku ułamany, i skoki napięcia powodowały właśnie takie objawy

ale ja wybłyskałem błąd czujnika podniesienia igły wtryskiwacza - czy jakoś tak.

ps. teraz mam wiązkę nową i sprawdzoną, ale kiedyś na starej też miałem problem - zaśniedziałe styki w kostce obok rozrządu (te 2 duże wtyczki) wtedy błędu nie wywalało, a też co chwile go szarpało, oby to tylko wiązka bo to można sprawdzić samemu, ewentualnie naprawić małym kosztem, powodzenia w szukaniu :)

[ Dodano: Pon Lis 07, 2011 11:26 ]
ps. ps

miki3453, ze względu na cenzurę napiszę tak: Ten filmik jest MOCNY haha :D

http://www.youtube.com/us.../11/tzNlMTTRTs8

zajawka :mrgreen: pozrawiam
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
R.E.D. 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 311
Skąd: silesia



Wysłany: Wto Lis 08, 2011 09:25   

a moze jakis wtryskiwacz jest zawalony? a masz jakies bledy?
 
 
lastfish 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 10:36   

MIKI3453 czy udało ci się rozgryź problem???
mam identyczne obajwy u siebie, zaczeło się to co prawda niedawno ale oby nie skończyło sie zwaleniem pompy jak ktoś powyżej napisał.
chce zacząć od wiązki, czy ktoś może wrzócić zdjęcie jak wygląda???
 
 
 
encor 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 23 Lut 2009
Posty: 168
Skąd: tbg

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 20, 2011 15:35   

Zdjęcie jest w tym temacie, chociaż wiązki tam nie widać, ale przynajmniej będziesz wiedział gdzie się znajduje :) Przedostatni post...
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#369906

Należy zdjąć obudowę silnika, można także zdjąć tą gumową rurę od ic, dla łatwiejszego dostępu :)
 
 
lastfish 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Sie 2011
Posty: 52
Skąd: Konin



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 17:58   

encor napisał/a:
Zdjęcie jest w tym temacie, chociaż wiązki tam nie widać, ale przynajmniej będziesz wiedział gdzie się znajduje :) Przedostatni post...
http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#369906

Należy zdjąć obudowę silnika, można także zdjąć tą gumową rurę od ic, dla łatwiejszego dostępu :)


ok, dzieki już mniej więcej wiem gdzie szukać.
ps. niema fotki w tym przedostatnim posice
 
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Lis 20, 2011 22:23   

Wysyłam zdjęcie silnika wraz z wtyczkami od wiązki pompy i pierwszego wtrysku [rozłączone].
Czerwone strzałki - wtyczka pompy
Zielone strzałki - wtyczka pierwszego wtrysku

Jak zdejmiecie górną osłonę silnika to szybko je znajdziecie, znajdują się przy samej pompie wtryskowej, tam gdzie wychodzą z niej rurki paliwowe do wtrysków.

 
 
miki3453 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 17
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Lis 26, 2011 15:29   

w sdi jest ciut inaczej . wiązki poruszałem i narazie nie chwieje obrotami.
natomiast wybłyskałem błąd 31 - błąd czujnika położenia wału , czy może mieć coś związane z tymi obrotami?.

engine check migał natomiast ABS cały czas świecił , wyczytałem że tak samo się sprawdza jak błędy silnika ale u mnie ABS cały czas świeci nie gaśnie choćby na sekunde...


druga sprawa to czy jadąc na diagnostyke już pod kabel jest pewność że błędy ABS odczyta?

pozdrawiam
 
 
empe 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Lis 2010
Posty: 110
Skąd: Kalisz



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 14:35   

W SDi nie może być inaczej bo to jest zdjęcie silnika SDi :D chyba, że poprzedni właściciel coś kombinował to może to trochę inaczej wyglądać ale bez przesady ;P

Czujnik położenia wału jest po drugiej stronie silnika, jak będę miał chwilę to też mogę wrzucić zdjęcie. Elektryka to wrażliwa sprawa w tych silnikach więc posprawdzaj przewody i powinno być ok.
Możliwe, że masz uszkodzony któryś czujnik przy kole, kable albo wtyczka, poszukaj na forum, jest trochę o abs:
ABS
ABS1
 
 
miki3453 



Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 17
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Lis 27, 2011 16:39   

to lepiej jechac na badanie diagnostyczne czy zlecic szukanie ktory z czujnikow jest uszkodzony?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620SDI] Odcięcie na 3000 obrotów
BlackD Rover serii 600, Honda Accord 12 Pon Mar 17, 2014 22:34
BlackD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620SDI]
marioo Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Wrz 17, 2011 18:47
szoso
Brak nowych postów [R620SDI]ABS
Norbi21 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lis 11, 2013 21:45
thorm
Brak nowych postów [r620sdi] obrotomierz
siema977 Rover serii 600, Honda Accord 8 Czw Wrz 01, 2011 20:41
R.E.D.
Brak nowych postów [r620sdi] vs 420sdi
kpolski Rover serii 600, Honda Accord 22 Czw Cze 21, 2012 17:46
Pawkaz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink