Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Problem z odpalaniem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
Pokal1 



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 18:21   [R620] Problem z odpalaniem
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam serdecznie. Więc sprawa wygląda tak. Mam instalacje gazową. Dzisiaj sobie spokojnie jechałem i nagle samochód mi się udusił i zgasł. Wyglądało to tak jakby zabrakło gazu, ale po weryfikacji licznika jeszcze powinienem zrobić ok 70km. Samochód do tej chwili nie chce mi zapalić. Benzyny dolałem, gaz jest, silnik kręci (nowy akumulator) ale nie chce odpalić. Miałem kiedyś dwa przypadki że samochód mi zamókł i dopiero po wyschnięciu zdołał odpalić ale terraz raczej to nie wchodzi w grę gdyż samochód bym garażowany. Prosze o propozycję co może byc tego przyczyną bo nie wiem gdzie go zacholować, czy do mechanika czy do serwisu instalacji gazowych. Aha i jeszcze powiem, że nawet po przełączeniu na benzyne dalej nie odpala. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

piter34: poprawiłem tytuł
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 23:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 08, 2007 18:21   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 09, 2007 11:05   

1. Czy jest iskra?
2. Czy po dłuższym kręceniu świece są mokre od paliwa?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Pokal1 



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 11:13   

No już nie zdążyłem tego sprawdzić bo przed chwilą odwiozłem do mechanika. Czyli rozumiem, że możliwe że się zalał. Ale na hol też mi nie odpalił a wg mnie to nawet gdy zalany to powinien na hol odpalić.
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 09, 2007 11:16   

Pokal1 napisał/a:
Aha i jeszcze powiem, że nawet po przełączeniu na benzyne dalej nie odpala.

Czyli to nie problem gazu.

Sprawdź podane przez pitera punkty, a potem możesz jeszcze sprawdzić silnik krokowy przepustnicy.
Ja w tej chwili czekam na nowy silnik krokowy, bo przepustnica jest sterowana temperaturą i element temperaturoczuły się zepsuł, co czasem powoduje, że przepustnica ustawia się w pozycji do odpalania zimnego silnika w czaie, kiedy jest ciepło i silnik nie chce zapalić.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 09, 2007 11:34   

Cytat:
Ja w tej chwili czekam na nowy silnik krokowy, bo przepustnica jest sterowana temperaturą i element temperaturoczuły się zepsuł, co czasem powoduje, że przepustnica ustawia się w pozycji do odpalania zimnego silnika w czaie, kiedy jest ciepło i silnik nie chce zapalić.

O właśnie. Też to podejrzewałem u siebie, tyle że u mnie silnik odpala po dłuższym kręceniu...

[ Dodano: Sro Maj 09, 2007 12:34 pm ]
Pokal1 napisał/a:
Ale na hol też mi nie odpalił

Może nie było iskry...?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 09, 2007 13:20   

piter34 napisał/a:
Pokal1 napisał/a:
Ale na hol też mi nie odpalił

Może nie było iskry...?


W przypadku problemów z silnikiem krokowym też nie zapali na holu.

[ Dodano: Sro 09 Maj, 07 14:21 ]
piter34 napisał/a:
Też to podejrzewałem u siebie, tyle że u mnie silnik odpala po dłuższym kręceniu...

U mnie odpala dopiero po dluzszej chwili odczekania.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Pokal1 



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 17:54   

Witam serdecznie. Mechanik powiedział mi że wszystkie części mechaniczne są wporządku. Iskry nie ma i najprawdopodobniej coś z elektryką jest nie tak. Byłem u elektryka z tym, że nie widział samochodu, ale z tego co mu powiedziałem to możliwe że wysiadł niejaki modulator (chyba dobrze zrozumiałem), który znajduje się na nadkolu. Nie potrafie wytłumaczyć jego wyglądu ale wychodzi z niego jedna kostka z pięcioma kablami. Możecie mi wytłumaczy za co odpowiedzialny jest ten modulator i czy faktycznie to może być przyczyną braku iskry. Musze poszukać gdzieś na szrotach ale poprosić o kilkugodzinną gwarancję bo mechanik nie jest pewien czy to może być tego przyczyną. Co mi radzicie zrobić i czy są jakieś inne możlwiości braku iskry?? Z góry dziękuje i pozdrawiam.
 
 
tomke 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 77
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 18:19   

Pokal1 napisał/a:
Witam serdecznie. Mechanik powiedział mi że wszystkie części mechaniczne są wporządku. Iskry nie ma i najprawdopodobniej coś z elektryką jest nie tak. Byłem u elektryka z tym, że nie widział samochodu, ale z tego co mu powiedziałem to możliwe że wysiadł niejaki modulator ....


Moim zdaniem zaciągnij go do elektryka. On Ci wszystko sprawdzi i będziesz wiedział za czym biegać po szrotach.
Tak wymienisz pół auta i kiszka będzie i pieniążków mniej. :lol:

Pozdro :cool:
_________________
Rover 400 1.4Si 16v
www.tomke78.fotosik.pl
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 11, 2007 10:32   

Pokal1 napisał/a:
Nie potrafie wytłumaczyć jego wyglądu ale wychodzi z niego jedna kostka z pięcioma kablami. Możecie mi wytłumaczy za co odpowiedzialny jest ten modulator i czy faktycznie to może być przyczyną braku iskry.

Zupełnie nie kojarzę o co Ci chodzi.
Zaraz i tak idę do auta to zobaczę co tam jest.

[ Dodano: Pią Maj 11, 2007 12:02 pm ]
Nie mam pojęcia o co może chodzić Twojemu mechanikowi i jaki to ma związek z iskrą.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 21:48   

pewnie mu chodziło nie o modulator ale o rezonator wtrysków
ja bym jednak przy takiej nagłej przypadłości jeśli nie ma iskry obstawiał aparat zapłonowy prawdopodobnie cewka rzadziej moduł
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Maj 11, 2007 21:49   

krzepa_s napisał/a:
rezonator wtrysków

Co to jest i do czego służy?

W RAVE i pod maską potrafię zlokalizować jedynie "injector resistor" i jest do tego pięcioprzewodowa wtyczka. Lokalizacja się zgadza...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 21:52   

dokładnie to, rezystor wtrysków o to mi chodziło:)
napisałem w pośpiechu rezonator myśląc o kilku rzeczach na raz:)
dzięki za zwrócenie uwagi
 
 
 
Pokal1 



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 22:56   

Cytat:
prawdopodobnie cewka rzadziej moduł

A czy czasem ta cewka nie znajduje się w tym module. Ztego co wiem to tak i jedynie można wymienić cały moduł ale może się myle.
piter34 napisał/a:
"injector resistor"

czy właśnie chyba to jest ten rezystor wtrysków.
Mam prośbe do Ciebie piter czy mógłbyś może zrobić fotke tego co znalazłeś i wstawić na forum jak również mam prośbe do krzepy czy mógłby wstawić fotke gdzie znajduje się ta cewka. Wstawiłbym zdjęcia o co mi dokładnie chodzi ale niestety samochód jest u mechanika. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi i po cichu licze na więcej. pozdrawiam
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Pią Maj 11, 2007 23:49   

Witam
podsyłam zdjęcie rezystora,zdjęcie akurat jest accorda,w r600 znajduje się z drugiej strony kielicha ale wygląda tak samo
zarówno moduł jak i cewka w r600 znajdują się w aparacie zapłonowym, zobacz czy jest iskra na świecy jeśli nie to 100% coś z aparatem zapłonowym.
 
 
 
Pokal1 



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 10:27   

Dobra czyli ten rezystor raczej nie jest tego przyczyną a od początku właśnie o niego mi chodziło. A możesz mi powiedzieć gdzie znajduje się ten aparat zapłonowy tylko najlepiej też za pomocą fotki oczywiście jakbyś mógł. No właśnie nie ma wogóle iskry także jeśli mówisz że na 100% jest to ten aparat to pewnie tak jest tylko musze wiedzieć jeszcze gdzie on jest.
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 10:33   

Wystaje z boku głowicy:)
wchodzą w niego przewody od świec ,i właśnie w nim jest cewka(prawdopodobnie to ona) i cała reszta klamotów czyli moduł,palec rozdezielacza i kopułka(to czarne plastikowe)
 
 
 
Pokal1 



Dołączył: 23 Paź 2006
Posty: 8
Skąd: Piła



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 10:35   

A czy jest mozliwość wymiany samej cewki czy trzeba wymieniać cały aparat??
 
 
krzepa_s 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Mar 2005
Posty: 39
Skąd: Starachowice



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 10:45   

można wymienić samą cewkę(koszt około 100zł),ale upewnij się najpierw u elektryka że to faktycznie ona,doradzanie czegoś na odległość to strzelanie w ciemno choć wiem z doświadczenia że w 90% przypadków jak w hondzie(r600) nie ma iskry to padła cewka.
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sob Maj 12, 2007 13:41   

piter34 napisał/a:
O właśnie. Też to podejrzewałem u siebie, tyle że u mnie silnik odpala po dłuższym kręceniu...


Przeczysc kopulke i palec rozdzielacza. Mialem to samo, a teraz pali na "kopa". Dodam tylko, ze ta czynnosc trzeba czesto powtarzac, co 7-8 miesiecy

tomke napisał/a:
Moim zdaniem zaciągnij go do elektryka. On Ci wszystko sprawdzi i będziesz wiedział za czym biegać po szrotach.
Tak wymienisz pół auta i kiszka będzie i pieniążków mniej.


Zgadzam sie w 100%

Pokal1 napisał/a:
wysiadł niejaki modulator (chyba dobrze zrozumiałem), który znajduje się na nadkolu


To raczej nie ma nic do iskry, tylko do podawanego paliwa

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
bolasek 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 25
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Cze 06, 2007 16:04   

Witam,

Mam to samo walcze już z tym 3 ci dzień wymieniłem już plastikową pokrywę aparatu zapłonowego bo fakt grafitowy "klocek" wewnątrz był już zużyty. Ale dalej nic auto kręci ale nie odpala. Napięcie jest 12 V pomiędzy sprężyną pod kopułą aparatu a masą tylko po włączeniu stacyjki. jak kręce rozrusznikiem to silnik nie zaskakuje i oczywiście nie ma iskry. Stało mi sie to jak ruszyłem przejechałem 2 metry zgasł odpaliłem ponownie na sekunde zapalił i już więcej nie zapalił. Gdzie znajduje się ta cewka o której piszecie i jak sprawdzić czy jest dobra.

Pozdrtawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
mazda11 Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Lis 20, 2011 22:03
empe
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
Delta3131 Rover serii 600, Honda Accord 0 Wto Lut 15, 2011 15:43
Delta3131
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
szyszolek21 Rover serii 600, Honda Accord 15 Sro Paź 06, 2010 15:46
Poznandembiec
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem.
neon_4u Rover serii 600, Honda Accord 6 Wto Gru 21, 2010 18:43
tronsek
Brak nowych postów [R620] Problem z odpalaniem
seyfer Rover serii 600, Honda Accord 8 Sro Lut 17, 2010 11:05
seyfer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink