Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Nowy akumulator
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Nowy akumulator
Autor Wiadomość
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 19:11   [R620] Nowy akumulator
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam
Mam mały problem z doborem akumulatora do mojego dieselka, wg. tego co jest napisane w postach na forum to wszyscy zalecają stosowanie aku o pojemności 72Ah, pogrzebałem trochę w necie i wszyscy producenci na swoich stronach zalecają do R620 SDi pojemność 62Ah i prąd rozruchu 640A, i komu tu wierzyć :mrgreen: . Do tej pory miałem u siebie jakiś japoński akumulator YUASA o parametrach 72Ah/400A, ale właśnie się skończył :razz:
Czy ktoś posiada w swoim diselku aku o takich parametrach 62Ah/640A i jak on się sprawuje.
Pytam, bo różnica w cenie pomiędzy 62 a 72Ah jest dosyć spora.
Mam na oku Centra Futura 62Ah/640A, proszę o opinie.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 11, 2011 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Paź 31, 2007 19:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Sro Paź 31, 2007 23:54   

Na naszym forum koledzy zalecaja ten wiekszy ze wzgledu na rozruch zima, ale jesli producent zaleca mniejszy, to po co kombinowac?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lis 01, 2007 19:09   

a trzymasz auto w garażu czy pod chmurką?? jeśli w garażu to wystarczy ten mniejszy, jesli pod chmurką to weź większy ;) a jak masz kasę to też weź większy :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
KRYS 




Pomógł: 35 razy
Dołączył: 06 Cze 2007
Posty: 766
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 07:44   

Sie ma

a taki
http://www.varta-automoti...Application.jsp

Moim zdaniem najważniejsza jest moc rozruchowa a więc A. Im większa tym lepiej.

Odnośnie Ah to zależy czy robisz duże trasy czy małe i czy jestes w stanie go naładować w trakcie jazdy, i czy długo stoi nieodpalane

Ja bym wybrał 62Ah 640A
_________________
http://www.fundacja-smolenia.org/
 
 
 
tiruces 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 139
Skąd: Brzeg Dolny/Wrocław



Wysłany: Pią Lis 02, 2007 11:45   

Auto stoi na dworze, niestety nie mam garażu, jeżdżę nim codziennie tygodniowo robię około 200km. Zależy mi na opinii kogoś kto ma aku o parametrach 62Ah/640A, czyli taki jak zaleca producent, bo skoro autko na nim chodzi bez problemów, to po co przepłacać :mrgreen:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Lis 03, 2007 09:35   

KRYS napisał/a:
Moim zdaniem najważniejsza jest moc rozruchowa a więc A. Im większa tym lepiej.

ok tylko jeszcze trzeba zwrócić uwagę na to wg jakiej normy jest mierzony prąd rozruchowy, różne normy każą zastosować różne czasy obciążenia do pomiaru stąd wynikają bardzo duże rozbieżności. Swego czasu co lepsi producenci podawali wartości dla kilku popularniejszych norm pomiaru i było widać. Pamiętam jeden akumulator, na którym były wartości wg jednej normy 325A a według drugiej 120A, ten sam akumulator ;)
tiruces, podał dla 72Ah 400A a dla 62Ah 640A,
to jest ewidentnie podejrzane ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
lukasz620sdi 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Paź 2007
Posty: 7
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Lis 10, 2007 22:11   

Witaj. jakies 6miesiecy temu zmienialem aumulator w swoim dieselku i mam 62Ah 640A. Do tej pory nie miałem problemu ale odstatnie dni były troszke zimniejsze i zaczynaja sie problemy.Moim zdaniem lepiej miec rezerwe prądu wiec polecam ten wiekszy
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 13:49   

lukasz620sdi napisał/a:
Moim zdaniem lepiej miec rezerwe prądu wiec polecam ten wiekszy

Popieram :D sam wcisnąłem 72Ah do siebie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Lis 11, 2007 14:39   

72 Ah lub 74 Ah w dieslach najważniejszy jest duży prąd rozruchowy potrzebny do mocnego zakręcenia,w zimie trudniej jest zmusić słabym kręceniem zmarznięty olej napędowy do samo zapłonu .Tylko niestety po wyżej 60Ah cena mocno idzie w górę przy dobrych akumulatorach
np. Centra futura 65AH około 440 zł ten sam ale już 75Ah prawie 600 - co mnie troszkę zabolało przy kasie :cry:
_________________
Rover 75 2.0i
 
 
mbombka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 16:25   

wybaczcie że odświeże i troche nie na temat,

Brt napisał/a:
sam wcisnąłem 72Ah do siebie ;)


jak wcisnąłeś większy akumulator? bo sam kupiłem dziś 74Ah trochę nie pomyślawszy i kurcze mieści się na tej podstawce ,ale nie mam jak go umocować bo zakrywa otwór montażowy:/ jaki patent na to polecacie?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 16:31   

mbombka napisał/a:
jak go umocować bo zakrywa otwór montażowy:/ jaki patent na to polecacie?

olać otwór montażowy :D tam jest tak ciasno, że i tak nigdzie nie ucieknie ;) :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 16:36   

Cytat:
olać otwór montażowy :D tam jest tak ciasno, że i tak nigdzie nie ucieknie ;) :D
Może nie ucieknie, ale akumulator jednak powinien być przymocowany sztywno do nadwozia ;) . Wyrzeźb sobie opaskę, np. taką jak jest w hondach albo fordach i opasaj nią aku wraz z podstawką.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 16:39   

Thef jak zobaczysz u mnie pod maskę to sam zrozumiesz :P ale zgadzam się, że powinien ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
mbombka 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Lis 12, 2007 16:42   

narazie jest luzem ale obawiam się po prostu o lampe, przy mocniejszym hamowaniu akumulator może wypchnąć klosz, albo połamać zatrzask. Myślałem tylko że ktoś ma jakieś już sprawdzone rozwiązanie ;) opasam go czymś .dzięki za pomoc :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620] Akumulator
siema977 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sob Gru 04, 2010 15:36
szoso
Brak nowych postów [R620] Akumulator?
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 12 Wto Sty 05, 2010 10:07
blue827
Brak nowych postów [R620] Akumulator
mariuszgit Rover serii 600, Honda Accord 4 Wto Sie 16, 2011 22:08
KRYS
Brak nowych postów [R620] Jaki akumulator?
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 2 Sro Sie 08, 2007 21:38
marthinez
Brak nowych postów [R620] mały akumulator
fenomen1717 Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Paź 16, 2016 11:03
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink