Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Stukający przegub
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Stukający przegub
Autor Wiadomość
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 17:15   [R45] Stukający przegub
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam wszystkich klubowiczow i forumowiczow!

Mam jedno pytanko do was. Otoz od pewnego czasu stukaja mi przeguby. Nosilem sie juz z zamiarem ich wymiany, ale kumpel powiedzial, ze wystarczy wymienic same gumy bo przeguby nie dostaly jeszcze mocno w d.. :mrgreen: (sam je ogladal). Zkolei drugi znajomy twierdzi, ze wystarczy przelozyc przeguby z jednej strony na druga i bedzie ok.
Co o tym sadzicie? Czy mozna zrobic cos takiego? Podobno u jego ojca w Passacie mechanik zrobil cos takiego i jezdzi juz kupe czasu bez zadnego stukotu (wkurzajacego zreszta :mad: ). Prosze o rady i z gory dziekuje!
_________________
Wiem coraz więcej, ale tylko dzięki Wam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 02, 2011 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 08, 2007 17:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
michal_s. 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Wrz 2007
Posty: 45
Skąd: Wschowa



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:01   

Na pewno sama wymiana gum nie pomoże, a jeśli są uszkodzone, to jest właśnie przyczyna uszkodzenia przegubów. Czy zamiana z jednej strony na drugą coś da, tego nie wiem, ale pierwszy raz spotkałem sie z taką teorią :shock: Według mnie, to nic nie da na dłuższą metę, tylko szkoda roboty, ale to jest tylko moje zdanie :razz:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:11   

Same gumy nie pomogą :lol: . Jeśli chodzi o przekładanie, to pierwsze słyszę o takiej teorii :shock: jeśli sam se to zrobisz, to możesz spróbować i nam napisać :] Ja bym wymienił oba i spokój na sporo kkm.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:42   

Tez myslalem o wymianie, ale skoro znalazl sie chetny, ktory podejmie sie tego i to za darmo to sprobuje i od razu dam znac co i jak. Jeszcze mam jedno pytanie, na biegu jalowym zwlaszcza slysze cos jakby dzwonienie, ale gdy tylko dotkne drazka ono cichnie. Czy spotkaliscie sie z czyms takim? Jest to strasznie wkurzajace. Zaznaczam, ze nie dzwoni bez przerwy tylko co jakis czas. Jakas obluzowana blaszka? Te dzwonienie to jak odglos spadajacej kropli w pustym pomieszczeniu, wiec rozumiecie ... :/
_________________
Wiem coraz więcej, ale tylko dzięki Wam.
 
 
chudson 



Pomógł: 31 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 619
Skąd: Gorzów Wlkp



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:43   

Ja wczoraj zauważyłem ,że też mi stuka ale nie zawsze , czasem wogóle , ale jak już stuka to najczęściej na luzie lub przy hamowaniu silnikiem i na prostych kołach. Wchodziłem pod auto i wychodzi ,że najprawdopodobiej jest to wina przegubu wewnętrznego po stronie krótkiej. Osłona pęknięta i duże luzy. Narazie przedmuchałem i nawaliłem smaru ale już powolutku poszukuje całej półosi w rozsądnej cenie.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 20:47   

joemax77 napisał/a:
Jeszcze mam jedno pytanie, na biegu jalowym zwlaszcza slysze cos jakby dzwonienie, ale gdy tylko dotkne drazka ono cichnie. Czy spotkaliscie sie z czyms takim? Jest to strasznie wkurzajace. Zaznaczam, ze nie dzwoni bez przerwy tylko co jakis czas. Jakas obluzowana blaszka? Te dzwonienie to jak odglos spadajacej kropli w pustym pomieszczeniu, wiec rozumiecie ...


http://www.roverki.pl/article.php?sid=425
:cool:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 21:11   

Brt jak zwykle jestes niezawodny :ok: Jeszcze jedno co to znaczy ze luzy na drazku sa zbyt duze? Ze lata on na wszystkie strony, biegi same przeskakuja? Wprawdzie skacze ale minimalnie jak chyba w kazdym wozie wiadomo w dieslu wibracje sa wieksze w kazdym razie jestem w stanie utrzymac go w reku (dziwnie to zabrzmialo...)raczej sklaniam sie ku pierwszemu przypadkowi. Napisz mi prosze jakie sa dopuszczalne wibracje na drazku, a zyskam pewnosc
_________________
Wiem coraz więcej, ale tylko dzięki Wam.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 21:20   

Trudno powiedzieć :mrgreen: jak masz mozliwość to wejdź pod auto i sam obejrzyj jak wyglądają luzy zarówno na krzyżaku jak i przy drążku. Nie wiem, czy jest metoda określenia zbyt dużego luzu w tym przypadku :hm: . Jak już nie da sie włączyć biegu, to wtedy napewno jest za duży luz :mrgreen: A i na drgania przy drążku dobrze robi złożenie wszsytkiego na silikon ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
joemax77 



Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 113
Skąd: warmia-mazury



Wysłany: Sob Gru 08, 2007 21:35   

Czyli jednak pierwszy przypadek, bo biegi wchodz bez problemu.

[ Dodano: Sob Gru 08, 2007 21:38 ]
Michał S. napisał/a:
Na pewno sama wymiana gum nie pomoże, a jeśli są uszkodzone, to jest właśnie przyczyna uszkodzenia przegubów. Czy zamiana z jednej strony na drugą coś da, tego nie wiem, ale pierwszy raz spotkałem sie z taką teorią :shock: Według mnie, to nic nie da na dłuższą metę, tylko szkoda roboty, ale to jest tylko moje zdanie :razz:

Michal kazde zdanie sie liczy, im wiecej opinii tym latwiej znalezc jakies rozwiazanie.
Dzieki
_________________
Wiem coraz więcej, ale tylko dzięki Wam.
 
 
Chali 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 30 Kwi 2007
Posty: 47
Skąd: Pruszków



Wysłany: Nie Gru 09, 2007 08:58   

Witam. Ja jestem swierzo po wymianie przegubow. Jezdzilem tak jak Ty, najpierw stukaly ale jak nie skrecalem kier do konca to nie bylo slychac wiec tak jezdzilem do momentu az przyszlo mi wykrecic na "trzy" - cofajac ze skreconymi kolami dosc mocno depnalem w hamulec i uslyszalem tylko strzal, jak wrzucilem jedynke to slyszalem juz tylko obracajaca sie polos. Za wymiane obu zaplacilem 420 zl (360zl przeguby) Zly bylem na siebie ze nie zrobilem tego duzo wczesniej bo w sumie kasa nie zbyt duza, a stracilem kupe czasu, kombinowania i nie wspomne o holowaniu a stalem w szczerym polu jakies 30 km od mechanika. Jesli chcesz sie bawic w jakies przekladanie (pierwsze slysze) to mozesz sprobowac ale ja bym wolal zmienic niz jezdzic z dusza na ramieniu, no chyba ze nie oddalasz sie od swojego mechanika na jakies duze odleglosci.
Pozdrawiam
 
 
 
Mariusz75 



Dołączył: 20 Sty 2008
Posty: 1
Skąd: Anglia



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 07:57   

chudson, Część
Mam dokładnie takie samo stukanie na luzie i przy wyprostowanych kołach. Przy przyspieszaniu jest cicho , czasami słychać przy hamowaniu.
Nie mam pojęcia co się stało autko mam kilka dni.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r416 si 95r]PRZEGUB
adamszuniewicz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pią Maj 06, 2011 08:16
farek
Brak nowych postów [R420]Przegub czy jednak nie???
Patriko2009 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Lut 25, 2013 11:39
okneis
Brak nowych postów [R45] Jaki przegub i sworzeń
Kobi84 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Lis 10, 2012 21:16
Kobi84
Brak nowych postów [R420] przegub czy łożyska?
sunriser90 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Pią Sie 31, 2012 20:07
truten23
Brak nowych postów [416] Zamek bagażnika i Przegub?
maanii Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Sob Maj 28, 2011 18:06
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink