Forum Klubu ROVERki.pl :: [ R 220 2,0 SDi ]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[ R 220 2,0 SDi ]

potrzebna porada
Autor Wiadomość
FREDek 




Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 73
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 05:27   [ R 220 2,0 SDi ]

Witam wszystkich. Jestem nowym forumowiczem, jak i posiadaczem Roverka 220 SDi. Baaaardzo mi się podobają Rovery, a 220 SDi odpowiada moim potrzebom niemal idealnie, ale...
...więcej auto jest u mechanika, aniżeli nim jeżdże (sprzedałbym, bo już mam dość finansowo, fizycznie i psychcznie(!) ale - jak wspominałem - "lezy" mi idealnie i jest śliczny!!)

Przejdżmy jednak do meritum sprawy...

Z poważnymi problemami już się chyba uporałem (m. in. uszkodzona uszczelka pod głowicą i wszechobecny płyn z silnika; na dniach będę oddawał auto do ponownego czyszczenia). Zostały mi już (chyba) tylko detale... które są dość istotne.

1. Niezbędna jest wymiana filtrów (po włączeniu nawiewu nieprzyjemny zapach i baaaardzo parujące szyby).

2. Silniczki do spryskiwaczy (nie słyszę pracy silniczków, albo nie wiem, ze słyszę - ciężko powiedzieć).

3. Lampy przednie (chciałbym halogenowe(?) o czarnych "kloszach". Na tylnie przyjdzie jeszcze czas.

4. Materiałowe wykończenia drzwi do odtworzenia.

+

kilka detali w środku.


Kwestia jest taka, że nie wiem:
-gdzie
-jakie
-ile to moze kosztować...


Zwyczajnie to moj pierwszy samochód stąd też takie, a nie inne rozterki, które - mam nadzieję - pomożecie mi rozwikłać. Jeśli ktoś jest z Lublina lub okolic; zna się na "R" i miałby czas, jak i ochotę to bardzo chętnie się spotkam, by zerknął na nabyte przeze mnie autko...

Z góry, dziękuję.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 20, 2008 05:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 09:49   

FREDek napisał/a:
1. Niezbędna jest wymiana filtrów (po włączeniu nawiewu nieprzyjemny zapach i baaaardzo parujące szyby).


Wymien filtr przeciwpylkowy i odkaz kanaly nawiewu i po sprawie - instrukcja znajduje sie w FAQ technicznym na stronie klubowej

FREDek napisał/a:
2. Silniczki do spryskiwaczy (nie słyszę pracy silniczków, albo nie wiem, ze słyszę - ciężko powiedzieć).


Ale co sie dzieje, nie spryskuje ?
Sprawdz bezpieczniki na poczatek, a nastepnie podlaczenie ich(czy styki nie sa zasniedziale)

FREDek napisał/a:
3. Lampy przednie (chciałbym halogenowe(?) o czarnych "kloszach". Na tylnie przyjdzie jeszcze czas.


Niebardzo rozumiem co rozumiesz poprzez "lampy halogenowe". Jesli chodzi ci o reflektory , to obawiam sie ze cos takiego nie istnieje, mozesz sobie jedynie halogeny dolozyc

FREDek napisał/a:
4. Materiałowe wykończenia drzwi do odtworzenia.


Poszukaj na allegro firm zajmujacych sie rozbieraniem aut (moga byc z GB) i u nich zapytaj o kompletne boczki

FREDek napisał/a:
uszkodzona uszczelka pod głowicą i wszechobecny płyn z silnika


Mam nadzieje , ze oddales auto do kompetentnego mechanika
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 16:28   

ad1. dodałbym jeszcze osuszenie wnętrza i sprawdzenie czy nie ma gdzieś przecieków i wody pod dywanikami.
ad2. bezpieczniki na początek a później dostać sie do pompek i sprawdzić czy są, czy działają i czy dochodzi do nich napięcie. (są pod zderzakiem przed prawym nadkolem)
ad3. lampy musisz wymieniać czy po prostu te co masz chcesz przerobić?? Na zdjęciach ze spotu w ZG jest widoczny R200 xROnx'a w którym zostały wybielone kierunki a wnętrze pomalowane na czarno (oczywiście oprócz odbłyśników ;) )
ad4. Jak jesteś zdolny i pracowity, to możesz sam sobie obić boczki na nowo, lub oddać do tapicera, oczywiście jeśli nie chcesz kupować używek jak napisał Adam powyżej ;) Tommyyogi robi taki zabieg u siebie w R400, pewnie się pochwali na forum jak wyszło ;)

No właśnie co było z Twoim silnikiem, bo to rzadki przypadek w klekocie :roll:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 20, 2008 18:38   

dolacze sie z zapytaniem ......
2. Silniczki do spryskiwaczy tyl i przod

--- sprawdzilem bezpieczniki .... OKEY
--- sparwdzilem styki silnika .... OKEY
--- napiecie do silniczkow nie dochodzi ....

gdzie szukac przyzczyny awarii ?? ? szczegolnie chcodzi mi o spryskiwacze na przod , zimowa pora jak jest chlapa nie da sie bez nich jezdzic
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 19:17   

Sprawdz czy dochodzi/wychodzi napiecie z manetki
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Nie Sty 20, 2008 19:23   

ADAM1 napisał/a:
Sprawdz czy dochodzi/wychodzi napiecie z manetki


a co to jest manetka ??
 
 
FREDek 




Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 73
Skąd: Lublin



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 20:33   

Brt napisał/a:

No właśnie co było z Twoim silnikiem, bo to rzadki przypadek w klekocie :roll:



Wracając z zachodu kraju do Lublina w Kaliszu po ruszeniu ze świateł spod maski zaczęły lecieć kłęby dymu i pary. Zatrzymałem się i zacząłem szukać pomocy, ale niestety takowej nie otrzymałem nawet od kilkakrotnie przejeżdżającej policji :!: Po kilku godzinach kolega ściągnął mnie do Ostrowa Wlkp., gdzie mechanicy zajęli się autem. Głowica poszła do Krotoszyna, by sprawdzić czy jest cała i z miejsca zamówiono nową uszczelkę pod głowicę. Do tego doszedł przewód, który nazywali "trójnóg" no i komleksowe czyszczenie z płynu silnikowego, który był dosłownie wszędzie (z wymienionego przewodu wyciekając zasyfił "wszystko", a do tego w zbiorniczku z płynem do chłodnicy było full cieczy z silnika - o przewodach nie wspominając). Wymienili, przeczyścili i zgarniając niemal 2 tysiace odesłali do domu z poleceniem ponownego "przepłukania" silnika i przewodów po przejechaniu tysiaca kilometrów (koszt: 130 zł). Jutro skoczę do księgowej, to zeskanuję kosztorys z opisem od mechanika z Ostrowa Wlkp..

P.S.
Dziękuję za rady, ale przyznam się bez bicia, ze połowy nie rozumiem i nie mam zielonego pojęcia gdzie tego szukać i jak to wygląda.

Poszukuję kogoś, kto mi palcem pokaże gdzie, co i dlaczego... Wtedy będzie miało to jakiś sens i pożytek na przysżłość...
 
 
 
ADAM1 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 487
Skąd: Poeldijk



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 22:27   

FSEbola napisał/a:
a co to jest manetka


To jest "to", czym wlaczasz wycieraczki i spryskiwacze, a wychodzi ona z obudowy pod kierownica.
Po drugiej stronie kierownicy masz manetke od kierunkowskazow i przelacznika swiatel drogowych......
Sory , ale inaczej tego nie sformuluje :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Sty 20, 2008 23:35   

może być np. dźwignia lub włacznik wycieraczek
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 16:50   

ADAM1 napisał/a:


To jest "to", czym wlaczasz wycieraczki i spryskiwacze, a wychodzi ona z obudowy pod kierownica.
Po drugiej stronie kierownicy masz manetke od kierunkowskazow i przelacznika swiatel drogowych......
Sory , ale inaczej tego nie sformuluje :wink:


okey juz wie o co Ci chodzi .... pytanie tylko ktore to przewody sa od spryskiwacza ?? ?
sciagnalem sobie RAVE_nowy ale nie chce mi sie odpalic z Acrobata .... ;/
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 21, 2008 17:35   

Ty potrzebujesz RAVE-stary :roll: RAVE Stary ma swojego acrobata i tylko pod nim chodzi. nie wiem jak jest z nowym. Więc, żeby odpalić to musisz miec tego nowego acrobata zamkniętego.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Pon Sty 21, 2008 20:06   

Brt napisał/a:
Ty potrzebujesz RAVE-stary :roll: RAVE Stary ma swojego acrobata i tylko pod nim chodzi. nie wiem jak jest z nowym. Więc, żeby odpalić to musisz miec tego nowego acrobata zamkniętego.


tyle ze lina do starego Rava jest NIEAKTUALNA
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Sty 21, 2008 20:28   

Brt napisał/a:
może być np. dźwignia lub włacznik wycieraczek

Lub "zwyczajnie" - przełącznik zespolony :razz: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sty 21, 2008 22:01   

FSEbola napisał/a:
tyle ze lina do starego Rava jest NIEAKTUALNA


yyyyyyy u mnie działa :roll: był jeden nieaktualny link do nowego RAVE'a ale został usunięty.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 00:20   

a z kolei zeby otworzyc Rave_nowy trzeba cofnac czas ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
giewu 




Pomógł: 203 razy
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 1907
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 08:42   

FSEbola napisał/a:
...tyle ze lina do starego Rava jest NIEAKTUALNA

przed chwilką sprawdziłem i działa na pewno :mrgreen: ... KLIK
_________________
zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 10:05   

a nawet jakby nie działał, to jest na http://www.kfilipowicz.ps.pl/ROVER/
tak sobie trochę nachomikowałem ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
Ostatnio zmieniony przez giewu Wto Sty 22, 2008 10:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 13:07   

sTERYD napisał/a:
a z kolei zeby otworzyc Rave_nowy trzeba cofnac czas ;)


?? ??..tzn.????
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 22, 2008 14:25   

jak byś chciał odpalić Rave_nowy, to trzeba przestawić datę systemową na maj 2002 lub wcześniej
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
FSEbola 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 208
Skąd: Włocławek

Rover 200

Wysłany: Wto Sty 22, 2008 16:12   

sTERYD napisał/a:
jak byś chciał odpalić Rave_nowy, to trzeba przestawić datę systemową na maj 2002 lub wcześniej


trzeba by bylo o tym napisac w FAQ Technicznym ..... nie kazdy o tym wie ...
udalo mi sie odpalic Rave_NOWY :-D ...DZIEKI
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink