Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kasowanie przeglądów - Inspection, oil service
Autor Wiadomość
obet 




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 27
Skąd: rawa maz



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 22:06   

SeniorA napisał/a:
rafalmis1 napisał/a:
nie rozumie czemu po skasowaniu inspekcji jej wartość to 24150
bo to jest 15000 mil czyli przebieg do kolejnego serwisu wg. Rovera, praktycznie w naszych warunkach robi się to 10-15 kkm.
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=54757

co - 10 - 15 km robi się ew spojrzenie na prędkościomierz lub żonę- a wymiana oleju jest po 24150 km---- a to temu że wlewamy tam prawie dwa razy więcej oleju niż do przeciętnego 2litrowego diesla , podobnie jest z czynnikiem chłodzącym- proszę przeczytać specyfikację 2,0 cdt -cdti
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 20, 2012 22:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Cze 20, 2012 23:12   

"co - 10 - 15 km robi się ew spojrzenie na prędkościomierz lub żonę-"

przeczytaj jeszcze raz co napisałem
SeniorA napisał/a:
praktycznie w naszych warunkach robi się to 10-15 kkm.
a nie co 10-15 km. k - (kilo) oznacza przedrostek krotności 1000 jednostki głównej.
.
Owners Workshop Manual zaleca wymianę oleju co 7500 miles bo producent podaje maksymalny przebieg na jednym oleju i dlatego większość serwisów i użytkowników wymienia w przedziale 10 - 15 kkm.
Po 15 kkm olej ma zmienioną lepkość na skutek rozrzedzenia oleju paliwem, obniżoną liczbę zasadową, duże nasycenie produktami spalania paliwem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
roverss75 



Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 22
Skąd: słupsk



Wysłany: Nie Cze 24, 2012 15:36   

Witam ! jak w temacie - próbowałem na wszystkie (tak mi się przynajmniej wydaje) sposoby wykasować inspekcję i oil serwis i lipa , tak sobie pomyślałem- czy wpływ na to może mieć wersja oprogramowania. Chętnie bym się dowiedział, bo jeżeli nie ,to jestem d...... nie "fachowiec"
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 06:33   

ja najpierw przekręcam kluczyk na poz 2 i później robię zwarcie na kostce - od razu zadziałało
 
 
Dziadek 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 957
Skąd: Dąbrowa Górnicza



Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 07:29   

roverss75 napisał/a:
próbowałem na wszystkie (tak mi się przynajmniej wydaje) sposoby wykasować inspekcję i oil serwis i lipa

Nie zrażaj się.Ja to robiłem 4 razy ze zmiennym powodzeniem.Za pierwszym razem od razu się wstrzeliłem,ale kiedyś to już chciałem z nerwów zjeść własne buty i udało się za setnym podejściem.
_________________
Sprawdzajka pisowni nie boli.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 11:43   

Ostatnim razem kasowałem i za drugim razem się udało
Miałem już -52 000 km

Wiem, ze jak masz już bardzo dużo na minusie nie da się sposobem na drucik skasować,. Wtedy tylko T4.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 12:10   

Pieta napisał/a:
Wtedy tylko T4.

E tam ;) BMWSCANER (PASoft) też da radę :P
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 13:42   

A czy program BMWSCANER działa z kablem ELM327
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 14:59   

Nie prorgram PASoft działa tylko z interfejsem BMWSCANNER, który notabene jest zbudowany o ten sam układ co ELM327. Producent oprogramowania nie zarobiłby jednak na nim tyle ile weźmie za interfejs + oprogramowanie. Chyba, że napiszesz cracka do programu i spowodujesz, żeby nie sprawdzał nazwy inerfejesu ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 16:45   

a jest jakis program który elm'em by skasował inspekcje?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 21:58   

Nie znam takiego programu. Wszystkie, które są dostępne na sieci programy potrafią komunikować się z silnikiem w dość ułomny sposób. Nie wszystkie są w stanie odczytać błędy poprawnie. ELM jest interfejsem z potencjałem, ale nikt nie pisze na niego oprogramowania, bo się autorowi softu nie opłaca. Lepiej zmodyfikować minimalnie interfejs, dać nalepkę swoją, zrobić soft pod tę modyfikację i sprzedawać w kompletach.

Z moich niewielkich bądź co bądź doświadczeń wynika, że póki co najbardziej uniwersalnym do połączeń z modułami w R75 jest interfejs BMW SCANNER z programem PASoft 1.4. Potrafi dostać się do: IKE, LSM, EWS, ABS, SRS, PDC (czujnik parkowania), Radio, Nawigacja, Szyberdach, fotele elektryczne, fotele elektryczne z pamięcią, telewizja, zmieniarka. Jakby potrafił obsługiwać BCU byłby niezwykle tanią alternatywą do T4 ;)

Do silnika dieslowego można dostać się przy pomocy interefejsu dedykowanego do BMW np. od Viaken KKL, który całkiem nieźle radzi sobie z INPĄ, DISem, CarSoftem. Jednak najlepsza do diagnostyki jednostki wysokoprężnej w R75/ZT jest INPA właśnie. Błędy można diagnozować, kasować, sprawdzać na bieżąco elementy takie jak wtryskiwacze, przepływomierz itp. itd.

Koszt BMW Scannera to ok. 200 zł
Koszt Viakena KKL to ok. 60 zł
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 22:34   

mówisz o czymś takim jesli chodzi o INPA http://allegro.pl/interfe...2485208975.html ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Wrz 22, 2012 22:50   

dawidd napisał/a:
mówisz o czymś takim jesli chodzi o INPA http://allegro.pl/interfe...2485208975.html ?

Tak, dokładnie to miałem na myśli. Plotki głoszą, że lepiej sobie radzi interfejs zakończony DB9 - RS232 i podłączany do komputera pod port COM1/2. Niestety mało takich lapków już, ale działa to co trzeba ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Nie Wrz 23, 2012 20:36   

MaReK, a czy za pomoca tego kable i programu który pokazał w ofercie dawidd, dostane sie do SRS czy raczje musze załatwići nny program

[ Dodano: Nie Wrz 23, 2012 20:36 ]
patrzac na ta oferte to chyba jest sam kabez z sterownikami, wiec ozstaje pytanie skad wziąść ten program INAP. czy on jest jakos dedykowany pod rovera czy korzysta sie z tego dla bmw
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Wrz 23, 2012 22:09   

inpa jest dla BMW ale wiadomo czym jest R75 diesel więc inpa z nim gada,program możesz zassać z internetu :razz:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 12:23   

mam takie interfejsy (foto poniżej) czy jestescie w stanie mi powiedziec który progam by najlepiej działal z tym. a i pytanie o INAP czy ma ktoś w wersji PL bo udało mi sie ściągnac ale tylko w wersji angielskiej
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 13:02   

wpisz w google taką sentencję w celach testowych

site:chomikuj.pl inpa

było pisane wczesniej ze tylko interfejs do BMW
VAG i standardowy ELM sie nie przyda.
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Wto Wrz 25, 2012 14:16   

Pieta napisał/a:
było pisane wczesniej ze tylko interfejs do BMW
VAG i standardowy ELM sie nie przyda.


no to lipa bo chyba zaden z tych nieoznaczonych kabli nie jest od bmw i bede musiał zakupic...
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 08:50   

21matys napisał/a:
no to lipa bo chyba zaden z tych nieoznaczonych kabli nie jest od bmw i bede musiał zakupic...

Dasz radę! Te 45 zł nie zrujnuje Ci budżetu ;)

Co do INPY, możesz ściągnąc w wersji 5.0.1, następnie skorzystać z tłumaczenia na PL.
Po instalacji musisz podmienić pliki i diagnozować ;D
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
21matys 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 457
Skąd: bytom



Wysłany: Sro Wrz 26, 2012 21:00   

MaReK, dzieki wczoraj juz zakupiłem ten kabel i czekam na paczke
ale zdziwiło mnie to ze niby kabel USB-OBD2 takie same a kazdy do czegos innego i ze trzeba kupic pod konkretny model.
mam jeszcze jedno pytanie który model BMW mam wybrac podczas diagnozowania mojego r w programie INAP??
_________________
kupiłem, pojeździłem, popsułem, naprawiłem..... i to wszystko dzięki wam:):)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Oil Service
BEAR_75 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Sie 15, 2008 18:29
Dobromir_2004
Brak nowych postów [R75] Oil service
robi0543 Rover serii 75, MG ZT 16 Sro Lis 07, 2007 11:31
bys
Brak nowych postów [R75] Inspekcja olejowa - kasowanie
witia24 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Gru 07, 2009 21:08
staf
Brak nowych postów [R75] Kasowanie obsługi serisowo olejowej
kehtron11 Rover serii 75, MG ZT 2 Nie Wrz 16, 2018 21:05
tommasino
Brak nowych postów [R75]Kasowanie inspekcji oleju licznikiem
roverr Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Gru 28, 2015 14:44
MD



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink