Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Sty 2008 Posty: 206 Skąd: Złoty Stok
Wysłany: Sob Lut 16, 2008 11:14
Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p
Pomógł: 7 razy Dołączył: 05 Sie 2007 Posty: 163 Skąd: chorzow
Wysłany: Pon Lut 18, 2008 18:37
danielsonicl napisał/a:
Dokładnie tłoki uderzają w zawory pękają popychacze hydrauliczne krzywią się zawory lub łamią,korbowody czasami bokiem wychodzą bloku a raz na 1/1000000 nic sie nie stanie
z mojego doświadczenia tylko Ople benzyna mają silniki bezkolizyjny no i jeszcze fiat 126p
może nie będą większe, ale może porównywalne.
Z jednej strony na wysokich obrotach nawet jeśli auto stoi, to rozpędzona masa koła zamachowego spowoduje, że tłok udeży z dużą siłą w zawory i narobi bobu.
Z drugiej strony przy dużej prędkości samochodu nawet przy niewielkich obrotach silnika to rozpędzoną masę samochodu będzie ciężko zatrzymać trzonkami zaworów tudzież korbowodem czy czymś w pobliżu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
No ale korbowód kręci się synchronicznie do prędkości obrotowej silnika, czyli jego rozpędzenie nie zależy od prędkości liniowej samochodu, czy też prędkości kątowej z jaką obraca się półoś...
...ale chyba już kumam. Chodzi o wyhamowanie korbowodu do zera po prostu, tak?
Jeśli przy dużej prędkości nie wciśniemy błyskawicznie sprzęgła, to będzie większy problem.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum