Ale brzydki sinik...
Czegoś mu brakuje...
Hmm... Chyba jednego wałka!!!
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 21, 2008 13:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K.
piter34 napisał/a:
Na szczęście liczba zaworów jest OK.
Marne tłumaczenie...
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Ten tak, ale znam dwa inne, które nie ustępują urodą serii K.
Ja też je znam i podzielam Twoją opinię. F20Z1 jest jednak brzydki.
maciej napisał/a:
Marne tłumaczenie...
Eee tam, tłumaczenie. Ja temu silnikowi żadnej laurki nie wystawiam.
Jedyna zaleta F20Z to chyba tylko bezawaryjność. Ch-ka momentu pokrętna (nie dla mnie), nie kręci się wysoko, spalanie nieprzyzwoite, dźwięk taki sobie...
Ten jeden wałek to chyba tylko korzyść daje w tym, że uszczelniaczy wałka(-ów) jest 2 razy mniej.
Chciałby sprawdzić niedoładowaną serię T w serii 600.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Sty 22, 2008 13:38
Właśnie panowie dlaczego Honda wymyśliła SOHC 16V gdy wszystkie inne marki które miały 16v dawały DOHC na dwóch batach...?? 2 wałki to chyba lepszy rozrost mocy...no nie wiem wytłumaczcie mi to ku czemu to ma służyć...jak dla mnie silniki z jednym wałkiem tak dziwnie wyglądają trochę pod maską
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Dołączył: 25 Maj 2007 Posty: 800 Skąd: Ostrów Wielkopolski
Wysłany: Wto Sty 29, 2008 14:41
piter34 napisał/a:
Czyżby 131KM z 2 litrów to był zły wynik na początku lat 90-tych?
Dla mnie jest dobry
Tylko chodziło mi o to dlaczego Honda puszczała 16v SOHC gdzie konkurencja dawała DOHC 2 wałki
Bo do teraz Hondy np Gen 6 są jedno wałkowe a są to roczniki 200 setek i to mnie tak dziwi...chodź można powiedzieć,że były tak produkowane bo się sprawdzały i były dobre
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przeciez to tylko rozwiazanie konstrukcyjne
oba maja 16V i to daje swoje zalety, a czy to jest realizowane na 1 czy 2 walkach to juz tylko kwestia konstrukcji
pewnie trudniej to zrobic na jednym walku bo ciasniej
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Może przy 1 wałku są mniejsze opory wewnętrzne , chociaż też mamy 16 zaworów do popchnięcia, to będą one pod innym kątem i przeważnie mniejsze niż w silnikach 2 wałkowych.
ps, konstrukcja 2 wałkowa umożliwia zastosowanie dużych zaworów rozstawionych przeważnie pod dużym kątem i to niekoniecznie 16
np. w Ford Sierra 2.0 DOHC - 2 wałki 8 dużych zaworów
Oj Panowie niesłychanie bluźnicie, F20Z1 ( 183 Nm na jednym wałku to jest coś) to najbardziej niezawodny silnik z Accordów i Prelude z całych lat 90-tych który kręci się bez żadnych zająknięć przez setki kilometrów. Jeżeli już musicie się czepiać to na pewno nie tej konstrukcji, nigdy w życiu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum