Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Regulacja zaworów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Regulacja zaworów
Autor Wiadomość
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 16:36   [R620] Regulacja zaworów
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1994

Witam.
Ostatnio coraz więcej problemów z moim R620 :cry: Trochę go zaniedbałem i teraz są efekty. Zacznę może od tego że strasznie trzepie na luzie, szczególnie jak jest zimny. Pewnie zawory wymagają regulacji... JAk to się robi?? Czy to jakaś filozofia wielka i lepiej dać mechanikowi czy można samemu się tym pobawić?? Nie jestem jakąś manualną siermięgą więc myśle że sam mogę spróbować. Prosze tylko o instrukcje JAK :oops: Poza tym nierówno chodzi jakoś i ma tendencje do falowania obrotów... O spalaniu już nie wspomne bo to inna historia....

Aha słyszałem że na nierówną pracę silnika mogą mieć świece a konkretnie przerwa na świecy, że im mniejsza przerwa tym równiej powinien chodzić....
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Sty 23, 2011 12:31, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Maj 19, 2008 16:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 16:59   

regulacjazaworóew nie jest jakos specjalnie trydna, ale Ty masz tzw zemstę konstruktorów, czyli 4 zawory regulowane recznie na cylinder.
No ale do rzeczy:
musisz skombinować szczelinomież i zdjąć pokrywę zaworów.
Zawory ssące mają przewidziany inny luz, niż wydechowe, rozpoznasz je najprosciej po tym, które są bliżej którego kolektora ;)
teraz najtrudniejsze, przy ustawianiu luzu zaworów na danym cylindrze musi on być w takiej pozycji, w której następuje w nim zapłon...
z grubsza nacelujesz jeśli zaznaczysz sobie na aparacie zapłonowym położenie wtyków rozdzielacza i po zdjęciu kopułki będziesz w nie celował stykiem palca, a dokładnie, to musisz wybadać kiedy tłok jest w górnym położeniu (nie wiem, czy silniki hondy mają jakieś oznaczenia na wałkach rozrządu, jeśli tak, to na pewno by pomogło.)
W takim położeniu ustawiasz luz wszystkich 4 zaworów na danym cylindrze.
Żeby ustawić luz na konkretnym zaworze, musisz odkontrować śrubę regulacyjną na popychaczu, odkręcić ją tak, by włożyć szczelinomierz równo, a potem dokręcić tak, by szczelinomierz wchodził bez luzu, ale suwliwie. Kontrujesz śrubę spowrotem i sprawdzasz luz jeszcze raz. I tak 16 razy ;)
Wszystko przy zimnym silniku :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 08:01   

Chyba jednak udam się do mechanika bo z opisu wydaje mi się to skomplikowane... :cry:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Maj 20, 2008 10:42   

szags napisał/a:
Aha słyszałem że na nierówną pracę silnika mogą mieć świece a konkretnie przerwa na świecy, że im mniejsza przerwa tym równiej powinien chodzić....

Jest to nieprawda. Dla każdego silnika przewidziana jest konkretna przerwa (odstęp elektrod). Dla Twojego silnika to jest 1,1 mm.
Takie pasują:
http://allegro.pl/item351...r_zfr6f_11.html

Możesz wizualnie sprawdzić stan świec:
http://www.126fan.pl/www/swiece.htm
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 11:26   

szags napisał/a:
Chyba jednak udam się do mechanika bo z opisu wydaje mi się to skomplikowane... :cry:

to sie tak tylko wydaje, najlepiej by było, jakbyś chociaż raz widział jak to się robi, na jakimkolwiek silniku, wtedy zobaczysz, że nie ma tragedii ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 15:41   

a macie gdzieś na FORUM opis regulacji zaworków może ze zdjęciami??
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Maj 20, 2008 19:48   

w RAVE pewno jest ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Maj 21, 2008 11:43   

szags napisał/a:
a macie gdzieś na FORUM opis regulacji zaworków może ze zdjęciami??

Nie mamy. Może zrobisz przy okazji regulacji u siebie? :lol:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 10:04   

dobra ide się tym dziś zająć. może zrobię parę zdjęć. Nie mam w tej chwili za bardzo pojęcia jak to zrobić, ale mam nadzieję że po zdjęciu pokrywy coś się mi wyjaśni....
A tak wogóle to dobrze myślę że to "trzepanie" to zawory?? czy coś innego może być??

[ Dodano: Czw Maj 22, 2008 13:14 ]
Sorry że zadaję głupie pytania. Ale czy to co zaznaczyłem to są zaworwogóle ruszyć tej śruby na płski srubokręt na żadnym z nich w żadnym kierunku, też z całej siły nie próbowałem bo się bałem o te srubki?? i gdzie sie tą szczelinę bada??
Cienko to widzę... :bezradny:
 
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 19:22   

Dokładnie tu się reguluje zawory. Śrubokrętem przytrzymujesz i odkręcasz(poluzowujesz) te nakrętki na klucz bodajże trzynaście.... Przydałby się specjalny fajny klucz do tej operacji ale jak się nie ma to trzeba tak kombinować...
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10926
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 22, 2008 23:13   

a szczelinomierz musisz włożyć pod tą śrubkę ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 07:24   

Tu jest poradnik ze zdjęciami. Prawie wszystko robi się identycznie. http://www.dagg3r.republika.pl/luzyzaworowe.htm

[ Dodano: Pią Maj 23, 2008 08:27 ]
Mam podobny problem. Silnik trzęsie ale nie mogę dojśc co to powoduje. Zawory regulowałem i nic nie dało.
 
 
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 07:31   

Masz jakieś następne pomysły na usunięcie tej usterki?? Masz benzynę czy z gazem?? Bo u mnie na gazie bardziej trzęsie chociaż na benzynie też nierówno chodzi...
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 07:40   

Problem jest na benzynie i na LPG. Gdy tylko ssanie przestanie działać i obroty spadną do 1000rpm lub mniej czuć telepanie silnika i kierownicy. czasami to znika na chwile ale zaraz znów powraca. Przyczyn może być wiele i już próbowałem się tago pozbyć ale nic nie dało. Regulowałem zawory, wymieniłem palec, kopułkę, przewody WN, świece, zero poprawy. Podejżewam dwie rzeczy. Pierwsza to możę być padająca pompa wspomagania (gdy na postoju skręcam to obroty zbyt bardzo spadają więc możę stawia duży opór) i dlatego wyraźnie czuję telepanie na kierownicy, a druga rzecz to poduszka silnika od strony kabiny (ta pod kolektorem ssącym) lub jeszcze któraś z poduszek. Niestety poduszki to już większa zabawa dlatego narazie się za nie nie biorę.

[ Dodano: Pią Maj 23, 2008 08:44 ]
Jakie masz spalanie? Mi pali po Wawie jaieś 12-13LPG, niestety na trasie prawie tyle samo co jest zastanawiające.
 
 
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 08:01   

No to Ci chociaż pali mniej... Ja na ostatnim zbiorniku gazu(40l) przejechałem 260km, to jest 15,3l/100km w cyklu mieszanym, dramat... :beczy: A do tego jeszcze mi benzyny pewnie ok. dwa litry na 100km bierze(jak jeżdzę krtkie trasy i zapalam na niej)... Także mam poważny problem. Opisałem zresztą wszystkie problemy z moim R w drugim wątku. Nie mam pojęcia co może być powodem tych wad...
 
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 08:07   

Niestety ja też nie wiem jak to rozwiązać. Mi palił 15LPG gdy miałem zwykły mikser. Od kiedy mam Blosa pali mniej. Niestety Benzyne też łyka moim zdaniemszags, za szybko.

[ Dodano: Pią Maj 23, 2008 09:08 ]
ups wkradł mi się błąd.
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 09:38   

A silnik krokowy chłopaki czyściliście i przepustnicę?
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
Kobi84 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 02 Sty 2008
Posty: 443



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 09:50   

Czyściłem silnik i przepustnicę, wymieniłem też filtr powietrza.
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 09:55   

Hmmm... To nie wiem co jest...
Jakby co to fajnie wszystko jest opisane tu: http://www.honda.cba.pl/czyszczenie_iac.html
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
szags 



Dołączył: 03 Paź 2007
Posty: 111
Skąd: Gdynia



Wysłany: Pią Maj 23, 2008 09:55   

mcteusz napisał/a:
A silnik krokowy chłopaki czyściliście i przepustnicę?

Ja nie czyściłem, miałem właśnie zamiar bo z tego co sobie poczytałem na forum to mogłaby być przyczyna, ale czekałem aż mi ktoś potwierdzi. Opis nawet gdzieś na forum chyba widzialem albo w FAQ, także zrobię to dziś po południu. To jest prawdopodobna przyczyna "telepania" czy dużego spalania??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
skafolk Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Wrz 07, 2009 06:45
skafolk
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 1 Nie Lis 21, 2010 01:46
Marrkus
Brak nowych postów [R620] Regulacja zaworów
jabco Rover serii 600, Honda Accord 2 Czw Gru 06, 2007 21:54
jabco
Brak nowych postów [R620] Falujące obroty - regulacja zaworów???
PeterSz Rover serii 600, Honda Accord 24 Pon Sie 13, 2007 12:08
Liso
Brak nowych postów [r620sdi] Regulacja zaworów
kpolski Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Lip 19, 2012 19:31
zaq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink