Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420] Ile powinien palić na 100km?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:38
[R420] Ile powinien palić na 100km?
Autor Wiadomość
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 08:22   [R420] Ile powinien palić na 100km?
Typ: D Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam!Zatankowałem do pełna,a po przejechaniu w mieście 220km ponownie zatankowałem.Zaskoczenie było ogromne 22l,czyli 10l na 100km.Liczyłem góra 8l.Wiem że auta w mieście palą więcej ale ten mój to przesadził.Perspektywa spalania w trasie lub jazda mieszana nie rysuje się kolorowo,czyli 6l na 100km.Jeżdziłem już ropniakami i musiałem się bardzo postarać żeby spalił 8l.Czy ma ktoś jakąś teorię.Auto chodzi bez problemów bardzo mi się podoba, w moim mieście widziałem zaledwie parę sztuk tego modelu,może dla tego że to małe miasto?

Rovero: Poprawiłem delikatnie temat!
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Sty 13, 2011 22:46, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 30, 2008 08:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 10:12   

Sprawdź kąt wtrysku.
 
 
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 12:05   

Czy kąt wtrysku można sprawdzić samemu?
 
 
mcjg 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 292
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 12:28   

Polecałbym raczej warsztat z odpowiednim urządzeniem. Samemu to można ustawić co najwyżej na oko i więcej popsuć niż naprawić.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 12:29   

Nie można, chyba że masz do tego jakieś urządzenie (podobno niektórymi uniwersalnymi można). Najlepiej poszukać kogoś, kto ma KTSa (komp BOSCHowski) lub najlepiej TESTBOOK'a (komp Roverowski).
Poza tym, spalanie zależy także od tego jaką masz nogę. Choć faktycznie 10 litrów/100km, to jak dla mnie zdecydowanie za dużo.
A czy jak ostro zbierasz się ze świateł, to zostawiasz za sobą wyraźny ogonek spalin? Bo jeśli tak, to raczej na pewno kąt wtrysku, który dla naszych silników powinien wynosić pomiędzy 2 a 4 stopnie (podobno).
Także szukaj KTSa lub TESTBOOKa.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 12:33   

Sądząc po oznaczeniu modelu to jest wersja 86KM więc wszelkie kTSy itp odpadaja, tam sięreguluje pompę w sposób mechaniczny, ale szczegółów nie znam :( jednym slowem ---> mechanik. Czy filtr powietrza był wymieniany ??
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Nie Mar 30, 2008 14:03   

Witam,

Mam identyczny problem jak kolega...

Spalanie tez jest na takim poziomie - masakra :mad:

Czy kat wtrysku moze miec az tak wielkie znaczenie ?? ?
 
 
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 19:57   

W odpowiedzi na wcześniejsze spostrzeżenia to mam pytanie odnośnie dymku przy ruszaniu jak to rozpoznać.Moje auto ma 86k zwykły silnik przyspieszenie ledwie ledwie, bez elektroniki.Jeżdziłem 19D przez 10 lat i z silnikami ,spalaniem nie było żadnych problemów.Były to auta służbowe i nikt ich nie oszczędzał.Od nowego robiłem 200000tys. i wymiana na inny ale nigdy problemy z silnikiem czy spalaniem.Umiem jeżdzić oszczędnie i to mnie właśnie najbardziej martwi co dalej.Do kolegi który ma ten sam problem może coś zauważyłeś niepokojącego w twoim aucie bo moje chodzi jak "zegarek" nie ma się do czego przyczepić

[ Dodano: Pon Mar 31, 2008 21:01 ]
DO Brt nic na razie jeszcze w nim nie wymieniałem.Czy ten filtr który jest nie wątpliwie ważny miałby aż taki wpływ na takie przepalanie?
 
 
Pawel_W 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Cze 2006
Posty: 114
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Mar 31, 2008 21:06   

W dieslu filtr powietrza ma niebagatelne znaczenie, szczególnie przy braku doladowania. Nie wiem czy aż takie... Poproś kogoś aby sprawdził czy dymi z rury przy normalnym ruszaniu, bo przy dynamicznym zawsze zadymi. Spalanie na poziomie 10l/100km to bym obstawial nieszczelności w układzie paliwowym.. może masz dziurawy zbiornik? Jakieś plamy pod autem na parkingu? A może zawsze na zimnym silniku?
 
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 08:09   

barti561 w zasadzie zauwazylem tylko ze auto jest czasem bardziej zamulone a czasem idzie elegancko.

Dymienie z wydechu to mam tylko jak mu na prawde mocno wdepne (ale wtedy to juz dymi dosc konkretnie) i widze w lusterku w swiatlach innych samochodow dosc konkretna mgle :wink:

Jesli chodzi o uklad paliwowy to przejrzalem caly od poczatku do konca i zadnych nieszczelnosci nie mam a pali 10l jak wsciekly.

Filtry zmienialem i nic nie pomoglo.

Podejrzewam ze moze byc cos nie tak z ustawieniem rozrzadu - moze ktos cos zle poskladal.

Moze jeszcze jakies sugestie gdzie szukac problemu ?
Ostatnio zmieniony przez piotreq Wto Kwi 01, 2008 08:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 09:24   

może jakaś regulacja pompy by sie przydała :roll: tak se myślę :hmm:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
barti101 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Lis 2007
Posty: 169
Skąd: Rzeszów

Rover 200

Wysłany: Wto Kwi 01, 2008 20:32   

Ja także staram się rozwiązać podobny problem u siebie, założyłem 2 ciekawe tematy, ale mój 220SDI dalej pali 8/100km, u mnie winą dymienia częściowego był spalone wszystkie 4 świece żarowe, jednak rano jeszcze troszkę dymi po zapaleniu, a jak się mu już przygazuje to nie będę pisał.
Termostat sobie sprawdź, mój coś słabo się nagrzewa i chcę u siebie to teraz sprawdzić.
Przepływomierz, no i kąt wtrysku też poleciłbym sprawdzić
 
 
 
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



Wysłany: Sro Kwi 02, 2008 19:07   

Dziękuję za zainteresowanie,widzę że problem jest spory zważywszy ,że gotowej rady nie ma.A może jest ktoś kto ma taki silnik jak Ja i auto pali mu "normalnie".Moje auto pracuje równo,żadnych wycieków,wszędzie sucho,odpala na raz,nic się nie poci,na parkingu również sucho.Waham się z mechanikiem jak zaczną grzebać to może dopiero będę miał kłopoty.Korzystając z rady kupię filtr powietrza,no i zobaczymy,a może znajdzie się ktoś kto poradził sobie z tym tematem?Przecież wszyscy mamy te silniki żeby mniej paliły niż Pb.

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 20:16 ]
Ja rozrządu jeszcze nie ruszałem.Jedyne co zrobiłem to wymieniłem akumulator,skądinąd radę otrzymałem na forum.Wydaje mi się że jeżeli byłby to rozrząd to silnik pracowałby nierównomiernie.

[ Dodano: Sro Kwi 02, 2008 20:20 ]
A gdy silnik jest rozgrzany jak daleko od czerwonego punktu na skali temperatury powinna znajdować się wskazówka,u mnie zatrzymuje się na środku skali
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 07:15   

Jesli wskazowka zatrzymuje sie na srodku skali to jest to jak najbardziej prawidlowe.

A co do rozrzadu to jesli przeskoczy zalozmy o 1 zabek na pasku to nie bedzie nierownej pracy silnika a na pewno bedzie slabszy lub podskoczy spalanie.

Przerabialem to kiedys w innym samochodzie.
 
 
String 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 03 Lut 2007
Posty: 638
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 07:33   

Jesli nie wymienialeś rozrządu a nie jesteś w 1000% pewien przebiegu, to ja bym na Twoim miejscu miał problem ze snem w nocy.
Już pisałem o koledze z pracy, który kupił Alfę Sportwagona 2,0 benzyna. Sprowadził go - ja mu mówię- wymień rozrząd. Kolega spoko - zrobie to na wiosnę. Nie zdążył.
Koszt zamiast 800 PLN - wyniósł go 3000 PLN. W międzyczasie zerwał mu sie pasek rozrządu.

sorki OFF - ale lepiej ostrzec niż potem opłakiwać.

Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Kwi 03, 2008 10:22   

barti561, - tak jak Ci radza koledzy, rozrzad, filtry, swiece i odpowiednie ustawienia na kompie diagnostycznym to podstawa jak chodzi o nowo kupiony samochod nie do konca znanego pochodzenia, jak bedzie dalej palil jak smok to jest problem
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
mhr 



Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 36
Skąd: Suwałki



Wysłany: Pon Kwi 07, 2008 16:21   

Może ktoś już rozwiązał problem wysokiego spalania w naszych dieslach ?? moj nowo zakupiony 620 sdi 99r 180tys pali w miescie 10l/100km i wcale go nie katuję ciężką nogą ... :( ( filtry pozmieniałem - zero reakcji.
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 11:46   

Cytat:
moj nowo zakupiony 620 sdi 99r 180tys pali w miescie 10l/100km i wcale go nie katuję ciężką nogą ... :( ( filtry pozmieniałem - zero reakcji.

Oprócz tego spalania jest wszystko OK? (dynamika, kultura pracy itp.)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
barti561 



Dołączył: 16 Mar 2008
Posty: 18
Skąd: chojnice



Wysłany: Wto Kwi 08, 2008 19:01   

Witam!Oto kolejna informacja odnośnie spalania 100km w mieście 100km w trasie wynik 7,5l na 100km zdaje się że te silniki tak palą jeżdziłem kiedyś berlingo 19D palił średnio 8,5 na setkę.Ciekawe do ilu zejdę w samej trasie.Rozpiętość spalania jest już i tak duża 10l miasto jazda mieszana 7,5 trasa?Jeżeli chodzi o wymianę paska to nie śpię dobrze,byłem zdecydowany na wymianę ,ale gdy pojechałem do mechanika ,a on zasugerował mi iż prawdopodobnie auto miało wymieniany pasek w listopadzie zeszłego roku.Jest naklejona naklejka od paska z datą wymiany i przebiegiem.Mechanik stwierdził iż nikt by tak sobie jej tam nie umieszczał .Oczywiście wybór należy do mnie!
 
 
piotreq 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 60
Skąd: Płock



Wysłany: Sro Kwi 09, 2008 07:34   

To i ja sie wypowiem w kwestii spalania.

Mianowicie znajomy ma dokladnie ten silniczek co i my w aucie - spalanie trasa ok. 5,5l/100 jak cisnie mu mocno, a 6,5l/100 w miescie.
Silniczek SDI u innego znajomego pali w okolicach 7,5l w miescie i odpowiednio litr mniej na trasie.
Z reszta o spalaniu na forum juz bylo troche i wszyscy pisza mniej wiecej to samo.

Wiec nasze spalanie na poziomie 10l jest raczej niezbyt normalne.

Jak mechanik stwierdzil u Ciebie zmieniany rozrzad to jeszcze niech sprawdzi czy jest on dobrze ustawiony.
Byc moze bedziesz mial rozwiazany problem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r420] jakie przyspieszenie 60km/h - 100km/h "IV bieg&q
justynqa Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Sro Gru 01, 2010 09:35
szoso
Brak nowych postów [R45] przyspieszenie 0-100km/h oraz 4bieg od 60-100km/h
borek88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Czw Sty 13, 2011 22:17
borek88
Brak nowych postów [R416]w którym miejscu powinien być wskaźnik temperatury...
najko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Pon Sty 24, 2011 23:33
des
Brak nowych postów [R416] Zaczął palić więcej, ot tak?
marcin8004 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Wto Sie 07, 2012 19:19
grisza23
Brak nowych postów [R414] Nie chce palić/muli przy odpalaniu kiedy jest ciepły
rudik- Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Cze 03, 2008 22:52
AndrewS



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink