Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 94 Skąd: strzyżów
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 08:41 [R200 Coupe 1.6 97r] nadal problemy z odpalaniem
Jest następująca sytuacja
jak postoi kilka godzin jakieś 3 lub 4 to już są problemy nie chce zapalić. jak zapali to lubi często zaraz zgasnąć. mój sposób na jego odpalenie to na krótko start potem powrót do zera i ponownie start to wtedy często załapuje. Wymieniłem kable, palec, kopułkę, świece, filtr paliwa, powietrza. Jak przekrętce kluczyk to słychać że pompka paliwo pompuje i się wyłącza potem jak kręci rozrusznik to też ją słychać to myślę że paliwo ma poprawne ciśnienie. Mój roverek jest z 97r coupe targa z silnikiem rovera "K" 1.6 16v obecnie jest coraz gorzej, Muszę kilku krotnie kręcić rozrusznikiem niczym złapie. Mam takie pytanie czy wpływ na to może mieć cewka lub pompka czy może uszczelka kolektora. pali tyle samo ale mocy to troszkę ma mniej, przebieg to 140 000 km jak go kupiłem to było wszystko w porządku ale teraz się zaczęło na wiosnę, zasilany tylko benzyną, po zakupie wymieniłem rozrząd i pompę wody. a jak się zaczęły problemy z odpalaniem to wymieniłem kable świece kopułkę palec filtr powietrza benzyny olej i filtr oleju wlałem olej lotos 10w40 i nadal te problemy i to jeszcze się bardziej nasilają. Jak uda się zapalić to na początku jak pracuje na ssaniu i dodaję lekko gazu to zamiast obroty wzrastać to jeszcze spadają i prawie gaśnie jeśli gazu nie puszczę to by zgasł. Ale jak już troszkę się rozgrzeje tak po około 1 minucie to już to mija. Spaliny są normalne nie są czarne lub błękitna ale lekko białawe szczególnie jak jest zimny silnik.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 08:41 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 94 Skąd: strzyżów
Wysłany: Nie Maj 11, 2008 12:42
Gdzie się znajduje w moim roverku złącze diagnostyczne lub czy takie złącze istnieje. W jaki sposób można domowym sposobem sprawdzić błędy i jak można zrestartować w nim komputer.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 94 Skąd: strzyżów
Wysłany: Sro Maj 14, 2008 17:13
Mam jeszcze takie pytanie czy uszkodzenie ślinika krokowego lub jego odłączenie może powodować ten problem z odpalaniem ? Czy po odłączeniu wtyczki od silnika krokowego można zapalić samochód czy to jest niemożliwe czy też będą tego typu problemy. gdy silnik jest rozgrzany to również silnik krokowy bierze udział przy zapalaniu. Bo u mnie jak silnik jest rozgrzany to pali normalnie a jak zimny to problemu.
silnik krokowy odpoiwada ze regulacje obrotw biegu jalowego czyli np zaraz po odpaleniu czy np przy schdozeiu z obrotow, jesli go odlaczysz to najprawdopodobniej motor zaraz zgasnie. Wyjmij go, wez pedzelek i rozpuszczalnik i wyczysc dokladnie. to samo zrob z przepustnica. w Roverku (poprzednim) zasyfiona przepustnica byla powodem problemow z falowaniem obrotow i gasnieciem zaraz po odpaleniu.....Kolego 25maja robi maly wypad Roverkowy trasa Rzeszow-Odrzykon, mysle ze napewno bedzie z nami jakis spec ktory ogarnia temat mechaniki, pojedz znami moze akurat cos ktos podpowie;)
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 94 Skąd: strzyżów
Wysłany: Pią Maj 23, 2008 18:15
co do mojego problemu co to jest elektrozawór, za co odpowiada i czy w moim przypadku może to być problem, gdzie szukać i jak można naprawić samemu proszę o szybką odpowiedz bo chciał bym pojechać z resztą rowerków na skałki
elektrozawór???????? juz sprawdzam w rave. Gdzie sie to znajduje i mniej wiecej do czego sluzy??? 8305484 to moje gg jak cos to pisz bede sie staral pomoc na biezaco!!
a komorka to 880300660 jak cos to prosze dzownic postarm sie pomoc
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
dolek [Usunięty]
Wysłany: Pią Maj 23, 2008 19:52
A może zawór zwrotny w pompie paliwowej ? Jeżeli silnik zimny to znaczy że stał. może paliwo się cofnęło i zanim nabije właściwego ciśnienia do do wtrysku to może potrwać.Warto sprawdzić.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 94 Skąd: strzyżów
Wysłany: Pią Maj 23, 2008 20:52
Wielkie dzięki za pomoc szukaniem tego zaworu to zajmę się jutro rano, ale jak sprawdzałem to do niego można się chyba dostać przez bagażnik. Jutro sprawdzę bo jak trzeba będzie zbiornik paliwa wyjąć to to troszkę potrwa.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 94 Skąd: strzyżów
Wysłany: Sro Cze 11, 2008 17:09
problem znikną ale na krótko
Ponownie problem z odpalaniem ale teraz to jest tak.
za 2 razem albo po dłuższym kręceniu odpala tylko że obroty na zimnym silniku po odpaleniu rosą od 0 do 1100 a potem spadają do 900 i nie wiem co jest nie tak.
Podczas jazdy straszny muł oraz po zmianie biegu strasznie szarpie.
Proszę o pomoc Zostało wymienione. czujnik temperatury, cały zapłon bez cewki, filtry; paliwa, powietrza.
za 2 razem albo po dłuższym kręceniu odpala tylko że obroty na zimnym silniku po odpaleniu rosą od 0 do 1100 a potem spadają do 900 i nie wiem co jest nie tak.
Takie zachowanie świadczy o niesprawności silnika krokowego/przepustnicy/czujnika temperatury płynu chłodniczego (tego 2-pinowego)/czujnika temperatury powietrza. Ewentualnie może być też coś źle z sondą lambda.
Proponowałbym odpiąć sondę i próbować odpalić z odpiętą sondą.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum