Wysłany: Czw Lip 03, 2008 14:31 [R25 idt] problem z połączeniem z komputerem
Witam!! Mam problem z R25 2.0 idt. Samochód ma bardzo kiepskie przyspieszenie. Winą prawdopodobnie są ustawienia ECU. Niestety nie można się z nim połączyć. Czy ktoś wie, co może być przyczyną? Wiem, że uszkodzony jest czujnik/sterownik poduszek powietrznych. Czy on może coś psuć? Może wiecie gdzie jest jakiś dobry warsztat, gdzie mogliby sobie z tym w miarę szybko poradzić??
Z góry dziękuję za pomoc!
Brt: poprawiłem temat
Ostatnio zmieniony przez Brt Czw Lip 03, 2008 14:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Lip 03, 2008 14:31 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sterownik poduszek nie ma wpływu na silnik. Czy świeci Ci siekontrolka silnika "check engine". Może odepnij przepływomierz i zobacz jak auto będzie jeździć
Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow. Przy podpietym przeplywomierzu silnik odmawia wspolpracy do 3000 obrotow a potem nabiera temperamentu i spokojnie wkreca sie na czerwone pole obrotomierza. Zarowno przy podpietym jak i odpietym przeplywomierzu v-max 160km/h. Swoja droga mechanik sprawdzal mi juz przeplywke i mowil ze jest ok.
Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.
Dalej nie wiem o co chodzi z tym komputerem;/ dlaczego nie da sie podpiac normalnie sterownika (mozna tylko odczytywac informacje z ecu). Wyskakuje komunikat "połączenie zakłócone" i tyle. Nie da sie nic zrobic. Np wykasowac bledow zwiazanych ze sterownikiem poduszek.
Mam jeszcze pytanie czy w tym roverku jest kontrolka od poduszek (bo u mnie sie nie swieci)?
jeśli są poduszki to kontrolka jest, za to kontrolki check engine w 214 nie masz...
ale skoro w temacie jest 25 idt to powinna być, tak samo jeśli masz ABS to i ta kontrolka powinna się świecić chwilkę po przekręceniu kluczyka...
obawiam się że masz coś nagrzebane
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow
Więc znasz już odpowiedź, polecam darować sobie bosha i kupić przepływomierz z JC koszt ok 200zł.
konradp-swatch napisał/a:
Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.
Gratuluje pomysłu!, poczekaj do zimy i zobaczymy czy odpalisz.
konradp-swatch napisał/a:
Zarowno przy podpietym jak i odpietym przeplywomierzu v-max 160km/h. Swoja droga mechanik sprawdzal mi juz przeplywke i mowil ze jest ok.
Zmień mechanika. Mój mi nie poszedł więcej niż 175km/h.
konradp-swatch napisał/a:
Dalej nie wiem o co chodzi z tym komputerem;/ dlaczego nie da sie podpiac normalnie sterownika (mozna tylko odczytywac informacje z ecu). Wyskakuje komunikat "połączenie zakłócone" i tyle. Nie da sie nic zrobic. Np wykasowac bledow zwiazanych ze sterownikiem poduszek.
A pod jaki ty komputer chcesz się podpiąć?????
[ Dodano: Czw Lip 03, 2008 20:59 ]
Cytat:
Co do kontrolki to sie nie pali, ale po włączeniu zaplonu nie zapala sie nawet na chwile (tak jak np kontrolka ABS-u) i nie wiem czy np. nie jest odlaczona??;> Po odlaczeniu przeplywki roverek idzie jak burza do 3000 a kreci sie do 3900 obrotow.
Przy jakich obrotach dokładnie czujesz że auto już ciągnie??
Jesli chodzi o to jak samochod idzie przy odpietej przeplywce, to wkreca sie od samego dolu i idzie do 3900 ale przy ok 3400 czuc, ze koncza sie jego mozliwosci;p Przy podpietej przeplywce do 3000 nic sie nie dzieje i dopiero potem ciagnie do ponad 4tys ale to i tak nie jest jeszcze to.
Co do podpiecia komputera, to chodzi mi o podpinanie komputera do sterownika poprzez zlacze OBD. Problem jest taki, że pojawia sie komunikat "polaczenie zaklocone" i nic z tego nie wychodzi. Nie mozna dokonywac zadnych modyfikacji, kasowac bledow itd... Mozna tylko zobaczyc parametry pracy przy uzyciu innego oprogramowania. Nie wiem co uniemozliwia pelny dostep do ecu?
Jesli wiecie, to napiszcie jakie sa najodpowiedniejsze ustawienia pompy
KTS odczyta tylko blędy w sterowniku silnika i może je wykasować. Pokaże tylko z protokołu OBD. Błędów producenckich nie pokaże bo ich nie widzi. Poduszek też nie widzi.
konradp-swatch napisał/a:
Jest jeszcze taka kwestia, ze zaplon na pompie jest ustawiony na -2, czyli teoretycznie opozniony, ale zmiana ustawien na 3 stopnie nie przyniosla efektu i mechanik zmienil spowrotem.
Gratuluje pomysłu!, poczekaj do zimy i zobaczymy czy odpalisz.
no właśnie u emesa jest tak samo i odpala spokojnie zimą dziwne ale ....... nie wiem co o tym mysleć.
Co do reszty, to jak koledzy piszą. Uniwersalnym sterownikiem sprawdzisz tylko silnik, aby siędostać głębiej potrzebny jest Testbook roverkowy. A kontrolkę silnika ewnie ktoś u Ciebie wyciął
R-200, , w 25 już widzi, w starszych modelach faktycznie opcji jest mało, ale to jest spowodowane tym, że mało rzeczy jest diagnozowane przez sterownik samochodu (praktycznie tylko silnik i ABS) W nowszych modelach już jest diagnostyka zgodna z OBD2
przeciez -2 stopnie to jest bardzo dobry kąt wtrysku... to w benzynie są dodatnie kąty, bo wtedy to jest kąt wyprzedzenia zapłonu...
+3 w dieslu to by było do d*** zimą
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Właśnie miałem o to pytać. Po podlaczeniu poporzez KTS dowiedzialem sie wlasnie o bledach w sterowniku poduszek ale ze wzgledu na to, ze nie chcial sie polaczyc, nie udalo sie wykasowac bledow.
błędów w sterowniku poduszek się nie kasuje. Jak są błędy to znaczy, że coś jest nie tak, jak wszystko będzie ok to nie będzie błędów, i wtedy ewentualne zapamiętane dadzą się wykasować...
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Gdzie ten sterownik sie dokladnie znajduje?? Mam rozumieć, że i tak skasować te błędy można tylko testbookiem a to, ze nie mozna sie polaczyc za pomoca ktsa jest normalne, bo uniwersalne urzadzenie umozliwia jedynie odczyt danych?
Jesli ktos wie jak rozwiazac problem osiagow to prosze o podpowiedz!;]
, to nie jest normalne, ktsem da sie bez problemu połączyć i skasować błędy, tylko będzie się buntował przy takich, które sa aktualnie "w użyciu" a srs nie wywala generalnie błędow jeśli aktualnie nie występują, acz zdarzają się wyjątki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 317 razy Dołączył: 02 Kwi 2007 Posty: 2766 Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp
Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:52
steryd widze że mój kts nieżle się spisuje , a co do twoich problemów kts bez problemu czytają silnik ale.... z pduszkami to tylko modele po 2003 , napewno ostek się nie może połączyć i robi ciebie w wała , co prawda miałem przypadek że moja t4 nie mogła się połączyć ze sterownikiem silnika przez sensor airbag ale to była wina walniętego sensora , ale tylko t4 nie mogła ponieważ w testbook system najpierw sprawdza srs podzespoły a potem kieruje do silnika.
_________________ SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum