Forum Klubu ROVERki.pl :: [R100] Skąd cieknie ze skrzyni ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R100] Skąd cieknie ze skrzyni ?
Autor Wiadomość
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 17:35   [R100] Skąd cieknie ze skrzyni ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam, od 3 dni sika mi skrzynia, od wczoraj godzina 23 do dzis 17 powstala plama srednicy 25cm. Na fotce jest przedstawione miejsce skad cieknie, ale nie wiem co mozna jeszcze dokrecic, juz wszytsko skrecilem jak sie dalo.

kapu kap
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 23, 2010 00:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 03, 2008 17:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
xROnx 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 09 Lip 2007
Posty: 1614
Skąd: Grunberg

MG ZT

Wysłany: Czw Lip 03, 2008 18:54   

to jest na połączniu skrzyni z silnikiem. obawiam sie ze to nie jest kwestia dokrecenia czegos albo wymiany uszczelki(bo takowej tam nie ma) prawdopodobnie skrzynia do remontu.(wymiana jakiegoś wałka czy jakoś tak - moge sie mylić jesli tak prosze o korekte :) ) Pisze z doswiadczenia ktore uzyskalem w inym aucie tj Cinquecento.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 19:07   

no własnie, jeśli to na łaczeniu silnika i skrzyni to;
1. uszczelniacz wału korbowego - będziesz widział uciekajacy olej z silnika - sprawdź na bagnecie
2. uszczelniacz wałka sprzegłowego w skrzyni - olej w silniku bedzie trzymal poziom.

tak czy tak, czeka Cię rozpinanie skrzyni od silnika :( :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:16   

Mariusz to mnie zabije, albo nauczy zdejmowac skrzynie i bedzie mial odemnie spokoj :] Chociaz tez moze nie odbierac telefonu i w ten sposob najlatwiej wybrnie z sytuacji:P
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:16   

Mi się wydaje że powinieneś dociągnąć wszystkie śruby odpowiedzialne za mocowanie skrzyni z silnikiem. Miałem podobny problem i u mnie to wystarczyło. Silnik i skrzynia a właściwie to łączenie jest poddane pracy więc może się coś poluzować z czasem. Spróbuj być może będziesz miał tyle szczęścia co ja. Pozdrawiam
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:49   

To beda sruby od prawej strony patrzac na zdjecie czy tez sa jakies z lewej?
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Czw Lip 03, 2008 22:49   

nie ma
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 11:31   

ale w komorze sprzęgła przecież ma być sucho :| bo ze zdjecia wynika, ze to właśnie z łączenia skrzyni z silnikiem kapie :|
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 15:23   

No wlasnie, ale sprzeglo nie jest mokre na szczescie. No to dokrecilem co sie dalo i jest dalej siku siku
 
 
 
dante27 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 21 Lut 2006
Posty: 204
Skąd: 33- 300 Nowy Sącz



Wysłany: Pią Lip 04, 2008 16:32   

Mi to wygląda na usterkę mechanizmu różnicowego. U mnie było to samo. Dokręciłem śrubki i przestało kapać ale po kilku dniach, wywaliło mi drugi bieg i zaczęło wyć na każdym biegu. Kiedy dojechałem do pracy po kilkunastu minutach zobaczyłem plamę oleju pod autem. Okazało się że dwa zęby się złamały w mechanizmie różnicowym z największego koła zębatego i wybiło dziurę w skrzyni średnicy 2cm. Musiałem zmienić skrzynię i jest ok. Mam nadzieję że u Ciebie to nie to samo i jakoś temu zaradzisz w nie drastyczny sposób.

[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 17:33 ]
Zrób inne fotki z kilku stron skrzyni jak dasz radę to może coś wymyślę.

[ Dodano: Pią Lip 04, 2008 17:36 ]
a tak przy okazji to na tym zdjęciu od strony wydechu to ja widzę pęknięcie czy mi się tylko zdaje?
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 15:16   

zdaje Ci sie :) To nie pekniecie :) Fotki zrobie jak przestanie byc mokry asfalt, bo teraz nawet nie mam na czym sie polozyc :D
 
 
 
soboc 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 17:23   

Idzie organoleptycznie sprawdzić co to za olej przekładniowy czy silnikowy?
_________________
Sprzedam pilnie z powodu wyjazdu swój R620Si Lux z 97.
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 05, 2008 17:32   

Na moje oko uszczelniacz walka sprzeglowego do wymiany. Skoro sprzeglo dziala w porzadku to potencjalnie wyklucza uszczelniacz na wale. Gdyby lalo sie z silnika to wg mnie nie nacieklaby taka kaluza za noc. Uszczelniacz w skrzyni bedzie wlasnie puszczal caly czas.
A wyjecie skrzyni to nie jest taka duza znow robota, wymiana sprzegla zajela mi jakies 7 godzin i zaoszczedzilem jakies 500 E. A przy okazji znow sie czegos nauczylem
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sob Lip 05, 2008 23:25   

leje skrzynia. Weszlo do niej 1.5l oleju :/ Moze to nie jest jakas ciezka robota ( zdjecie skrzyni ) ale nie ukrywam ze sie troche boje. Mariusz mimniej wiecej mowil co trzeba zrobic, w RAVIE tez troche popatrzylem poczytalem, ale dalej sie boje i nie mam z kim tego zrobic :/ Potrzebuje kogos kto jest w tym temacie madrzejszy

[ Dodano: Nie Lip 06, 2008 00:26 ]
Wycwanilem sie, bo postawiel mdzis kubek pod samochodem i niech sobie do niego sika :P
 
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Nie Lip 06, 2008 04:24   

dante27 napisał/a:
Mi się wydaje że powinieneś dociągnąć wszystkie śruby odpowiedzialne za mocowanie skrzyni z silnikiem. Miałem podobny problem i u mnie to wystarczyło. Silnik i skrzynia a właściwie to łączenie jest poddane pracy więc może się coś poluzować z czasem. Spróbuj być może będziesz miał tyle szczęścia co ja. Pozdrawiam


Tam nie powinno być oleju, więc dociągnięcie lub uszczelnienie połączenie nic nie da. Do wymiany uszczelniacz (tak jak napisał BRT).
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 11:18   

Panowie a moze ktos z Wawy albo okolic chcialby mi pomoc? Nie mam zbydt duzo doswiadczenia i przydalby sie ktos kto to juz zrobil ( zdejmowal skrzynie :P ) . Oczywiscie moge zaplacic za ta pomoc, zeby nie bylo ze bedzie robione to charytatywnie. Nawet ten ktos moze usiasc i tylko mowic co mam robic.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 11:23   

haha weż se chłopaków ze spotów bemowskich :D oni Ci to na parkingu pod marketem rozbiorą i złożą :P ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 14:05   

Panowie a powiedzcie mi, bo sam chyba zaczne to robic. Zeby wyjac polosie musze odkreicc te duze nakretki w piastach, tak ? Pozbieram troche wiadomosci i moze sie uda. Jak moge sie wziac za zdjecie wahacza zeby rozpiac zwrotnice?
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 17:53   

jeśli chcesz wyjmować skrzynię to nie musisz
wystarczy, że odkręcisz dolne sworznie zwrotnicy, i wyszarpniesz półosie razem ze zwrotnicami... i niech sobie leżą :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
kamil_luczak 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 567
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 06, 2008 21:00   

wlasnie z rozszczepieniem dolnego wahacza od zwrotnicy moze byc problem. Ale jesli mi sie to uda to dam rade wyjac pol os? Powiedzcie mi jakimi srubami jest przykrecona skrzynia do reszty swiata. Chodzi mi o to ze jak rozkrece to zeby mi sie srodek skrzyni nie wysypal na ziemie. Podobno 5-6 jakis wiekszych srub, tylko jakich ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R100] Zdejmowanie skrzyni R65
kamil_luczak Rover serii 100 3 Pon Lip 07, 2008 09:03
kamil_luczak
Brak nowych postów [R100] Max opony ??
zaloguj Rover serii 100 3 Sob Lut 14, 2009 12:13
leszek95b
Brak nowych postów [R100] Skrzynia PG1 z 2.0T
kamil_luczak Rover serii 100 4 Wto Maj 06, 2008 22:46
7Tomi
Brak nowych postów [R100] Rover 111 a 114
dan79 Rover serii 100 7 Wto Wrz 15, 2015 13:17
kielek
Brak nowych postów [R100] Zawieszenie
zywiec Rover serii 100 2 Wto Maj 04, 2010 13:57
zywiec



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink