Forum Klubu ROVERki.pl :: [R220SDI] Dlawi sie?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R220SDI] Dlawi sie?
Autor Wiadomość
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 17:18   [R220SDI] Dlawi sie?

Zauwazylem dzis pewien niepokajacy objaw w moim roverze. Odkad go zakupilem przejechalem juz jakies 12000km i wszystko bylo ok. Problem objawia sie tym, ze dzis po przejechaniu jakichs 100km zauwazylem, ze na czwartym (chyba tylko na czwartym - na nizszych na pewno nie) biegu, kiedy wcisne mocno gaz i silnik osiagnie ok. 2500-2800obrotow auto jakby dusi sie przez moment, jakby silnik wpadl w jakas dziure, nawet potrafi lekko zatrzesc calym autem - taki nagly spadek mocy przyspieszania. Myslalem, ze moze sprzeglo sie slizga, bo te 2500obr na 4biegu dosc mocno wtedy przyspiesza, ale podczas tych "dziur" obrotomierz dalej jest na tych obrotach, nie ma zadnych skokow. Obroty po prostu sie nie zmieniaja. Filtr paliwa, oleju i powietrza wymieniany 7000km temu. Co to moze byc?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 22, 2008 17:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 17:55   

Sprawdź połączenia przewodów wokół silnika i szczególnie tych obok pompy. Sprawdź czy korek od wlewu paliwa nie ma zatkanej dziurki.

a paliwo może jest po prostu złej jakości. Jeżeli tankujesz zwykły olej napędowy (nie jakiś typu verva czy ultimate) to nalej czyściciela wtrysków do baku i zalej paliwko do pełna.

po przejechaniu połowy baku powinno być ok, jeżeli to wina wtrysków.

[ Dodano: Nie Cze 22, 2008 18:59 ]
tylko kup do diesla, a nie do benzyny.
 
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 18:18   

leje najtansze paliwo na najtanszych stacjach, ale teraz przypomnial mi sie pewien fakt. Ostatnio lalem paliwo z kanistra, bo mialem troche odlozone i moglo poleciec z niego troche platkow rdzy. Czy po drodze do baku jest sitko, czy moze taka rdza moze zaszkodzic?
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 18:23   

xtek napisał/a:
.. Czy po drodze do baku jest sitko, czy moze taka rdza moze zaszkodzic?


Po drodze do baku nie ma, ale na wyjściu z baku jest i może ono się przytkało, wlej na zbiornik 2 litry oleju MIXOL, powinien pomóc :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Nie Cze 22, 2008 18:28   

W filtrze paliwa na dole odkłada się woda i syf. spróbuj odkręcić trochę plastikowy korek umieszczony w dolnej części filtra i spuścić szlam. Możesz sobie trochę pomóc używając pompki paliwa (taka czarna grucha, trzeba naciskać i puszczać).

A czyściciel wtrysków nie zaszkodzi na pewno.

Co do metody z mixolem to takiej metody jeszcze nie słyszałem :)

i nie lej mixolu razem z czyścicielem bo wtedy czyściciel nic nie da...
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 18:52   

Sprawdź sobie taki mały,cienki gumowy wężyk długości około 10 cm, który wychodzi z turbiny do siłownika znajdującego sie na turbinie.
U mnie było tak,że na 4 i 5 biegu w okolicach 3000 obr/min przy wciśniętym pedale gazu do oporu,robiło się tak,jak bym nagle go puścił,jak by turbina straciła ciśnienie.Za chwile znowu szedł dobrze ale znowu,takie jakby odpuszczenie gazu.Działo sie tak powyżej tych obrotów,cały czas jak przyśpieszałem.Jak jechałem ze stałą prędkością obrotową to było dobrze.
Okazało się,że ten wężyk pękł.Ale wymieniłem wężyk i wszystko jest OK.
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 21:44   

pgrad napisał/a:
...i nie lej mixolu razem z czyścicielem bo wtedy czyściciel nic nie da...


Oczywiście albo jedno albo drugie :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Cze 22, 2008 21:53   

pgrad napisał/a:
czyściciela wtrysków do baku i zalej paliwko do pełna


A moge prosic o przyklad takiego czysciciela np. z allegro?
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 01:20   

xtek napisał/a:
A moge prosic o przyklad takiego czysciciela np. z allegro?




http://moto.allegro.pl/it..._diesla_04.html


Ale sporo takich środków jest na stacjach benzynowych.
Stosowałem podobne środki ale jakoś nie zauważyłem różnicy w działaniu silnika.Osobiście to wyciągłem wtryskiwacze, rozebrałem i przeczściłem w benzynie bo sporo na nich różnego syfu i nagaru było.Dopiera ta metoda pomogła.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 06:58   

A to duzo czasu zajmuje i jest skomplikowane to wymontowanie wtryskiwaczy?
I jeszcze powiedz mi w ktorym miejscu jest turbina i ten wezyk, mozna sie do tego dostac od gory bez rozbierania niczego? ;)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 07:44   

xtek, zdejmujesz węzyki z wtryskiwaczy, luzujesz je i wykręcasz, wyciągasz delkiatnie do góry uważając żeby nie spadła nam podkładka miedziana...
Jak ściagniesz osłonę silnika to kładąc się na silnik z tyłu za silnikiem od strony ściany grodziowej jest turbina za kolektorem wydechowym, jest na niej taki stożek i z tamtąd idzie czerwony węzyk do EGR...
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 10:34   

To właśnie ten wężyk zaznaczony na czerwono.
Żółta kreska to miejsce gdzie mi pęknął.
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 11:16   

filo napisał/a:
Stosowałem podobne środki ale jakoś nie zauważyłem różnicy w działaniu silnika.


Polecam Mixol, napewno zauważysz :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
matmario 



Dołączył: 02 Lut 2007
Posty: 36
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 12:47   

Wy z tym Mixolem to powaznie?
Ja go używałem do mieszania z benzyna jak jezdziłęm na Javie 50cm Ale zeby do auta lac to pierwsze slysze taka opcje
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 17:16   

Jary napisał/a:
Polecam Mixol, napewno zauważysz


No ale może opisz dokładniej jaki to ma efekt.
 
 
tolik 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Wrz 2006
Posty: 157
Skąd: Zielona Góra



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 19:03   

Mixol stosuje się w celu przeczyszczenia i lepszego przesmarowania wtryskiwaczy
_________________
...pędzą konie po betonie w szarej mgle...
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 20:27   

nalac mixol S czy T? Kupie go na kazdej stacji?
 
 
Jary 



Pomógł: 11 razy
Dołączył: 18 Mar 2008
Posty: 274
Skąd: Toruń



Wysłany: Pon Cze 23, 2008 20:50   

tolik napisał/a:
Mixol stosuje się w celu przeczyszczenia i lepszego przesmarowania wtryskiwaczy


Nic dodać nic ująć :idea:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:18   

Nalalem mixolu S. Przejechalem 120km, zaczelo szarpac powyzej 80km/h jak sam pieron, myslalem, ze nie dojade. Balem sie wyprzedzac bo jak zaczynalem to zaraz szarpalo i w ogole nie przyspieszal. I tak jechalem te 80km/h cala droge - 280km. Zostawilem auto. Postalo jakies 6h. Droga powrotna - przejechalem jakies 100km - bylo ok. Przyspieszylem raz do ok 140km/h, bylo ok. Jechalem z taka predkoscia kilka kilometrow. Zwolnilem i chcialem przyspieszyc znow - zaczelo szarpac... Nie wiem co zrobic.

Jutro zobacze czy ten maly wezyk od turbiny jest ok, bo nie mialem narzedzi zeby zdjac oslone silnika. Troche trudno to zrobic z oslona, bo caly wezyk jest upackany w jakims syfie i trudno ocenic.

Zauwazylem tez, ze mam na rurze zaraz za filtrem powietrza 2 male dziurki takie ok. 2mm, one chyba tego nie powoduja...

Jeszcze dzis zauwazylem, ze pasek od alternatora praktycznie nie istnieje - tzn. ma juz chyba mniej niz polowe szerokosci i jest caly postrzepiany. Nie wiem jak to sie tak nagle stalo. Jak powiem w zwyklym sklepie moto, ze chce taki pasek wielorowkowy do Rovera bez klimy to mi go znajda, czy beda dobierac?

Dzieki wszystkim za pomoc ;)
 
 
NEOSSS 




Pomógł: 214 razy
Dołączył: 06 Paź 2007
Posty: 2216
Skąd: Dębe Wielkie/WaWa



Wysłany: Wto Cze 24, 2008 17:36   

xtek, najpierw posprawdzaj wtyczki, rozbierz je oczyść i złoż, poszukaj otarć kabli czy wszystkie są ok, następnie uszczelnij rure filtra powietrza(ta za przepływka), a potem wymień pasek, co do paska to może napinacz już jest do d... i dlatego pasek jest jaki jest... Jeżeli to nie da efektów to albo przepływka albo czujnik pedału hamulca...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 200] Dlawi sie i gasnie
RadZiu7 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Pią Lis 18, 2011 16:33
Tommek
Brak nowych postów [R25 1.4 2000r] silnik sie dlawi
ajpinus Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 43 Wto Sie 26, 2008 15:14
piter34
Brak nowych postów SOLVED [R25 1.4 99r.] dlawi sie na obrotach: 1500 - 2000
Dławi się na obrotach: 1500 - 2000, diagnoza w warsztacie pęknięty blok ?!?!
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Maj 20, 2008 21:37
morris
Brak nowych postów [r220sdi 98r]
Wymiana kierownicy
DrMambo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Mar 26, 2010 10:13
DrMambo
Brak nowych postów [r220sdi 98r]
wentylacja
DrMambo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lip 14, 2009 18:08
DrMambo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink