Wysłany: Sob Maj 03, 2008 10:36 [R827] Górne wahacze
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: wszystkie
Witam,
dziś w nocy wreszcie rozprawiłem się z problemem górnych wahaczy w moim 827.
Od jakiegoś czasu usiłowałem znaleźć rozwiązanie systemowe a nie po raz kolejny szukać
rozbiórkowych które nigdy nie wiadomo na ile starczą i czy w ogóle są lepsze od starych.
Parę miesięcy temu usiłowałem dobrać i wmontować dostępne do innych aut silenblocki,
ale te próby nie wypadły najlepiej.
Teraz zrobiłem całe wnętrze rury wahacza z polimeru! Zamontowałem i jeżdzę pierwsze wrażenia - super.
Bardzo ważne jest dobranie wymiarów dotaczanych elementów polimerowych ponieważ wprasowywane do tulei wahacza zmieniają wymiary a poliuretan aby działał sprężyście musi mieć miejsce ma rozszerzenia.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Sty 04, 2011 00:37, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Sob Maj 03, 2008 10:36 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
Fotek nie zrobiłem bo zaraz po skończeniu założyłem i testuję.
Ale mam w przygotowaniu drugi komplet dla kuzyna (w trkcie roboty) i tym razem zrobię zdjęcia. Po złożeniu nie ma co fotografować wahacz jak wahacz, tylko trochę żółtego widać
Pomógł: 115 razy Dołączył: 09 Kwi 2007 Posty: 1078
Wysłany: Wto Maj 06, 2008 07:46
Tzw 'poly bushings', zakładałem takie w innym autku jako łożyska stabilizatora poprzecznego, bo akurat nie mogłem dostać oryginalnych gumowych. Ale z tego co czytałem to te 'plastikowe' gumy pracują bardziej jak tuleje, więc na tarcie a nie na ściskanie, przynajmniej te moje były bardzo sztywne.
Poliuretanowe sprężyny można spotkać w wielu urządzeniach. Znacznie częściej są wykorzystywane cechy sprężystości, brak pamięci i odporność na degradację z powodu czynników zewnętrznych np. chemicznych. "Polybusche" czyli zrobione z poliuretanu odpowiedniej twardości wszelkie "gumy" do zawieszeń, są dostępne do wielu aut jako zamienniki tuningowe. Niestety taki komplet to koszt 350-700 funtów (Rover 800- 450)!!! Rutynowo stosowane są w tuningu offroadowym i innych sportach. Największą ich wadą w stosunku do gumowych jest to, że potrafią piszczeć lub skrzypieć. W wypadku naszych wahaczy problemem jest odpowiednie dobranie wymiarów (nadwymiaru) dla osiągnięcia wstępnego naprężenia w połączeniu z doborem najlepszej twardości.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum