Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Kluczyk - gdzie dorobić
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Kluczyk - gdzie dorobić
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 07, 2015 18:19   

Nie jadę na zlot, wiec zanim sie do tego przyuczę potrwa więcej niz tydzień ;)
_________________
75 Red Edition
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 07, 2015 18:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 18:20   

Spox, ciśnienia nie ma
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Cze 08, 2015 00:36   

MaReK, a nie myślałes, żeby po prostu skopiować "pastylke" z aktywnego pilota (razem z dorobieniem grota to pewnie zamknię się w 50 może 100 pln) a tylko pilota dopisać do BCU?
Chyba, że źle myślę i taka kombinacja nie zadziała, ale w zasadzie czemu nie ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 17:19   

Ja bym chętnie skorzystał z dopisania kluczyka bo przy kupnie auta dostałem drugi z dziurawymi przyciskami i bez pastylki w środku, tak więc mam grot gotowy :mrgreen: do kupienia nowa obudowa i pastyla widziałem że kiedyś ktoś sprzedawał samą pastylkę jak byście widzieli to dajcie znać :wink: Jeszcze takie pytanie przy zakupie sprzedawca ma mi podać VIN z auta czy da się z pastylki zczytać jakoś ?
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pon Cze 08, 2015 23:20   

Witajcie,

Widzę, że temat odkopany to się podłączę.

Zdarzyło się nieszczęście i zgubiłem jedyny kluczyk do R'75. Wcześniej przekładałem wnętrzności do nowej skorupy więc (na szczęście) został mi tylko grot.
Do auta wejść mogę i próbuję odkręcić EWS - mam mały problem bo klucz jest nietypowy ale nie o tym.

Dowiedziałem się, że dorobienie transpondera to koszt min 150 zł. Będę dorabiał co najmniej dwa więc w cenie 300zł przymierzam się do zakupu takiego programatora: BMW EWS Editor v. 3.2.0
Mieliście może z nim jakieś doświadczenia?

Ewentualnie dopóki nie przyjdzie, pomoże ktoś w zaprogramowaniu nowego transpondera?
Nie wiem czy kupić PCF7930 czy PCF7935 ?
_________________
Adam
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 00:16   

Byłbym ostrożny z pisaniem szczegółów odnośnie dorabiania kluczy/immo na forum publicznym ;)
Da się to zrobić i to w cenie mniejszej niż rynkowe 600 zł :)

Do programowania EWS'a bez danych security konieczne jest jego wyjęcie.
Pestkę używaną można dopisać tylko wtedy jeśli mamy od niej EWS'a i znamy hasło do niego.
Żeby wejść w posiadanie EWS'a i pestki do niego musimy zapłacić prawdopodobnie więcej niż za nową pestkę.

Mamy patent rodem z BMW, więc wiele rzeczy pasuje do nas.

marcin.misek i ja mamy zamiar pojawić się na Zlocie i chętnym pomóc w dopisaniu kluczyków.

Ps. Zabawy z EWSem są ryzykowne. Można wysypać moduł (konfiguracyjnie) i nie odpalimy.

Pozdrówki,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 11:18   

MaReK napisał/a:
Byłbym ostrożny z pisaniem szczegółów odnośnie dorabiania kluczy/immo na forum publicznym ;)


Jestem ostrożny. Pytam czy w/w HW ktoś kiedyś testował i jakie transpondery są w naszych pilotach...

MaReK napisał/a:
Mamy patent rodem z BMW, więc wiele rzeczy pasuje do nas.

Ten "patent" jest tylko dla klubowiczów?

MaReK napisał/a:

marcin.misek i ja mamy zamiar pojawić się na Zlocie i chętnym pomóc w dopisaniu kluczyków.

Szczytny cel, niestety moje auto na razie nie jeździ więc trudno będzie podjechać :P

MaReK napisał/a:
Ps. Zabawy z EWSem są ryzykowne. Można wysypać moduł (konfiguracyjnie) i nie odpalimy.

Jak z każda "zabawką" elektroniczną ;) No risk no fun ja mawiają

Zawsze można potem "płakać" na forum albo zainstalować emulator IMMO - swoją drogą ten emulator też kuszący, żeby spróbować czy to działa :D
_________________
Adam
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 19:58   

reed napisał/a:
zainstalować emulator IMMO - swoją drogą ten emulator też kuszący, żeby spróbować czy to działa :D

Emulatory są pod EWS 3, w Roverze jest zamontowany EWS 3.3 i prawdopodobnie nie bedize to działalo.
Emulator opiera sie o kod ISN, natomiast w EWS 3.3 są tak zwane "rolling codes"

Niech mnie ktos poprawi jeśli się mylę...
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:38   

To powinno pomóc: http://allegro.pl/bmw-ak9...5059192987.html
filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=LAacVQxUak4

Ps.Ciekawe czy do bcu dałoby radę dopisać pilota przy pomocy interfejsu BMW INPA i programu NSC ? Wtedy mogłoby się okazać ,że można zrobić to za grosze...
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 23:29   

sebol11 napisał/a:
Ciekawe czy do bcu dałoby radę dopisać pilota przy pomocy interfejsu BMW INPA i programu NSC


Da sie to zrealizować w 100% na tanim kablu od INPY, T4 jest tutaj do niczego nie potrzebny, tak samo jak do konfiguracji BCU.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 23:46   

No to trzeba wziąć się za lekturę internetu i za zakupy na allegro bo zgubiłem jakiś czas temu jeden kluczyk i zostałem z jednym pilotem a to już jest ryzykowne ;)
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 23:53   

Zgloś sie do kolegi MaReK,on Ci dopisze pilot do BCU, chyba ze masz blizej na dolny śląsk do zglos sie do mnie toja Ci dopisze.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 13:41   

reed napisał/a:
Nie wiem czy kupić PCF7930 czy PCF7935 ?

No to już wiem. Napiszę jakby ktoś kiedyś szukał.
Jeżeli chodzi o PCF7930 to znalezienie go jest dość trudne i kosztuje więcej niż PCF7935, który jest w pełni kompatybilny.

marcin.misek napisał/a:
EWS 3.3 są tak zwane "rolling codes"

Istotnie masz rację. Natomiast przypisuje się tylko stałą część klucza. Potem to kwestia odpowiedniej synchronizacji.

W przypadku dorabiania (klonowania) transpondera jak masz dwa takie same i obu używasz kiedyś jeden przestanie działać. Ze względu właśnie na rozjechanie się kodów. Stąd w EWS jest kilka miejsc na kilka kluczyków. Niech mnie ktoś poprawi jak źle myślę ;)

Pytanie do elektronika. Da się odczytać PASSWORD z kluczyka, jeżeli transponder nie jest zabezpieczony hasłem? To znaczy PAC = 0 ?
_________________
Adam
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Cze 16, 2015 18:50   

EWS ma 10 miejsc po to aby bylo mozliwe dodanie 10 kluczykow. Producent nie przewidzial czegos takiego jak rozjechanie sie kodow bo nie przewidzial uzywania 2 takich samych kluczykow.
Rolling codes synchronizuja ECU z EWS nie Kluczyk-EWS. A czy jest mozliwe klonowanie pastylek.... Nie wiem. Pewnie sie nie da, np nr seryjny bedzie unikalny, i nie bedzie sie dal skopiowac
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 16, 2015 23:32   

marcin.misek napisał/a:
Rolling codes synchronizuja ECU z EWS nie Kluczyk-EWS.


Tak masz racje ale transponder tez musi ten "kod" mieć, żeby EWS sobie porównał i przesłał go dalej... chyba, ze czegos nie qmam:

Kod:
When the transponders accepts the password, it releases the changing code which it received from the EWS III (3.3) module during the last start-up operation to the EWS III (3.3) module via the ring antenna.
· The EWS III (3.3) module compares the changing code received from the transponder with the code stored in its memory and if they match the process is allowed to continue.


Ze klonować pastylkę się da to wiem. Tylko jest zagrożenie, ze jak będzie kluczyk oryginalny ze swoim transponderem, który ma zapisany "kod" i drugi, który jest klonem. Tak wiec siła rzeczy ma ten sam "kod". Przy użyciu raz jednego a raz drugiego moze się okazać, ze jeden się rozsynchronizuje...

Akurat ten przypadek mnie nie dotyczy bo ja już nie mam żadnych kluczy "oryginalnych" ;)

Bardziej mnie interesuje, czy da się 'wykasowac' albo przywrócić do ustawień fabrycznych (wyczyścić) transponder. Skoro ma on opcje zapis / odczyt powinno się dać ale... się nie daje. Moze programator mam do luftu :/
_________________
Adam
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Cze 17, 2015 10:56   

A czytales dokumentacje pastylek? Jest tam jeden bit ktory blokuje mozliwosc zapisu. Przez co wyczyszczenie transpondera pewnie nie jest mozliwe, przynajmniej standardowymi metodami.
Zreszta, po co sie meczyc w czyszczenie uzywanego skoro moznac dopisac nowy ktory kosztuje 20 zl na allegro...
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 17:29   

marcin.misek napisał/a:
A czytales dokumentacje pastylek?

Czytałem ;) .
Tam jest BWP - 8 bitów (1 bajt), które blokuja możliwość zapisu konkretnego bloku.
W przypadku używanej pastylki mam zablokowany tylko 1,2,6 i 7. Tak więc, zmiana zapisu, żeby nie było blokady to ustawienie 00 w bajcie 8 bloku 0 - i teoretycznie powinno być można zapisać - co się chce...

Gdyby zabezpieczony przed zapisem był Blok 0, to wtedy rzeczywiście nadpisanie pastylki nie będzie możliwe - i jest ona do wyrzucenia...

marcin.misek napisał/a:
Zreszta, po co sie meczyc w czyszczenie uzywanego skoro moznac dopisac nowy ktory kosztuje 20 zl na allegro...

Chodzi o czas. Żeby skorzystać z używanych jak są pod ręką. Oczywiście zamówiłem już czyste ale gdyby się dało odzyskać tamte też byłoby fajnie ;)

[ Dodano: Sro Cze 17, 2015 17:29 ]
Transpondery przyszły. Immo zaprogramowane i Roverek odpalił :-)

Teraz tylko magiczne kodowanie pilotów cz i alarmu.
Podpowie ktoś czy to trzeba dopisać fizycznie do komputera, czy tez odpowiednie "wciskanie" przycisków (gdzieś wyczytałem na forum BMW) ;)
_________________
Adam
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Cze 17, 2015 19:32   

Dopisac fizycznie
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
reed 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Kwi 2003
Posty: 172
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 17, 2015 19:58   

marcin.misek napisał/a:
Dopisac fizycznie


OK. Wielkie dzięki.

Zatem jak napisał kolega sebol11 trzeba się wziąć za lekturę internetu ;)
_________________
Adam
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Cze 17, 2015 20:10   

Powodzenia.. A jak sie nie uda zapraszam do mnie
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] zgubiony (jedyny) kluczyk - gdzie dorobić?
dusiek Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Lis 15, 2012 12:56
Pawkaz
Brak nowych postów [R75] Jak dorobić kluczyk?
ekodris Rover serii 75, MG ZT 11 Pią Maj 11, 2007 13:57
Loo
Brak nowych postów [R75] V6 gdzie kupić/dorobić panewki
oloko3 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Lut 25, 2015 04:57
oloko3
Brak nowych postów [R75] Grot kluczyka - gdzie kupić i dorobić?
dukat11 Rover serii 75, MG ZT 42 Wto Kwi 10, 2012 14:02
xROnx
Brak nowych postów [R75] Osuszacz w dokładanej klimatyzacji - gdzie dorobić ?
manuel Rover serii 75, MG ZT 19 Wto Lip 07, 2015 15:56
manuel



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink