Wysłany: Wto Lut 03, 2009 15:46 [R200 1.4 16V 97r] dziwny dźwięk podczas jazdy :(
Witam,no i kolejne zmarwienie otóż podczas jazdy słychać dziwny dźwięk,podobny do tego do jazdy na wstecznym ale ciszej, słyszalne jest to zwłaszcza na 1,2,3 biegu oraz przy zmianie,dzisiaj zauważyłem że jak się troche rozgrzeje to jakby przestawało ale nadal coś tam słychać co to może być? martwić się tym?
p.s może się obrazicie na mnie ale zaczyna mnie wkurzać to auto ciągle coś i zaczynam tracić cierpliwość do niego
pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lut 03, 2009 15:46 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Jak jedziesz na wstecznym biegu, to słychać charakterystyczne rzężenie zazębienia przekładni wstecznej, jakoże posiada ona ZĘBY PROSTE (z racji tego, że wstecznego biegu używa się rzadko). Jest to także bieg NIESYNCHRONIZOWANY (dla tego też należy go włączać podczas całkowitego zatrzymania pojazdu).
Biegi 1 - 5, czy nawet więcej ich być potrafi, np nowe Punto ma 6 do przodu, posiada przede wszystkim, ZAZĘBIENIE SKOŚNE (żeby przekładnie pracowały ciszej i współpraca par kół zębatych była bardziej płynna, ale kosztem siły bocznej, jaka w zamian za to występuje). Są to także ZAZĘBIENIA STAŁE (koła zębate są stale zazębione, a włączanie biegów polega na łączeniu koła zębatego danego biegu z wałkiem głównym, poprzez synchronizator i tuleje przesuwne włączania biegów, które są niczym innym jak obustronnymi sprzęgłami wielowypustowymi).
Jeśli zatem słychać rzężenie biegów 1 - 5 to jest już nie tak, jak być powinno. Może to być spowodowane wieloma względami. Pierwszy to - za mały poziom oleju w skrzyni, tudzież jego nieodpowiedniość (ja np mam w skrzyni mojego poloneza olej silnikowy, wypracowany, ale to historia na odrębny artykuł). Może to być też spowodowane wyeksploatowaniem skrzyni tudzież jej uszkodzeniem.
Należy mieć na względzie fakt, że rzęzić tu może też i zazębienie przekładni głównej (w Polonezach i Fiatach było tzw. hipoidalne) ale też i przełożenie (ślimak) prędkościomierza - o ile takowy tam występuje.
Proponowałbym zlać olej ze skrzyni biegów, odkręcić jej klapkę i uważnie posprawdzać wszystkie koła zębate, tuleje przesuwne biegów, stan synchronizatorów, itd...
Zużycie lub uszkodzenia będą widoczne od razu.
_________________ Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum