Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 32 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Mar 15, 2009 11:24 [R620] Bzycznie w okolicy pompy - BEZ zapłonu
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam,
brak dolnej osłony pod silnikiem, opady deszczu, i dziury na drogach - doprowadziły do zachlapania błotem całej lewej części komory silnika
.. i zaczeły się problemy z obrotami - skakanie, przygasanie silnika, skakanie wskazówki temperatury silnika
więc w dniu wczorajszym umyłem cała komorę silnika - dokładnie wysuszyłem wszystkie wtyczki, oczyściłem je środkiem do czyszczenia styków
skakanie obrotów ustało, wskazówka temperatury silnika normalnie działa - ALE:
- zaczął się problem z bzyczeniem w okolicy pompy silnika - wyłączam zapłon - wyciągam kluczyk - przez 15 minut cisza - po czym włącza się bzyczenie ... (czasem jest to 5 minut, czasem 15, czasem godzina)
ma ktoś może jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem - podejrzewam że to wilgoć gdzieś na połączeniu - ale przeleciałem ponownie wszystkie wtyczki - i nie pomogło
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Sty 31, 2011 17:43, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Mar 15, 2009 11:24 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 32 Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Mar 15, 2009 18:48
posprawdzałem wszystkie wiązki i wtyczki ... ale niestety nic nie pomogło
tyle ze pojawił się nowy objaw - po włączeniu zapłonu nie zawsze jest "bzyczenie" oraz niepojawia się kontrolka silnika - i wtedy mogę zapomnieć o odpaleniu auta - muszę siedzieć przez kilkanaście minut i kręcić kluczykiem aż zaskoczy "bzyczenie"
kams, Ja Ci mowie ze to wiazka, widocznie zle ja sprawdziles, najwazniejsze sa kostki przy pompie wtryskowej a przewody lamia sie na wejsciu do wtyczek... Wszystko rozlaczyc, wymyc benzyna ekstrakcyjna, zlozyc, zaizolowac, zaczepic na miejsca itd...
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2008 Posty: 32 Skąd: Wrocław
Wysłany: Pon Mar 16, 2009 21:06
no i po raz trzeci sprawdziłem dokładnie wszystkie wziązki - w tym bardzo dokładnie przy pompie .. i niestety nie pomogło. następnie sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie ok
wiec z braku pomysłów - wziąłem się za przekaźniki - no i znalazłem winowajcę:
- przekaźnik nie był w pięty w swoje miejsce - tylko wisiał do góry nogami - tak iż woda wlatywała powoli do wewnątrz. W każdym razie jak otworzyłem go to wylała się z wewnątrz brązowa woda - a całe wnętrze zaśniedziałe
oto zdjęcie tego przekaźnika - może ktoś posiada taki na sprzedaż ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum