Forum Klubu ROVERki.pl :: [(R200 1.4 Si 16V 103 km) Temperatura płynu a wentylator]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[(R200 1.4 Si 16V 103 km) Temperatura płynu a wentylator]
Autor Wiadomość
daniel8102 



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Wieliczka



  Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 21:09   [(R200 1.4 Si 16V 103 km) Temperatura płynu a wentylator]

Witam! mam pytanie czy ktoś wie przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinien się załączać wentylator chłodnicy? W moim roverku wentylator załącza się przy temperaturze ok. 105 C ( czyli jakieś 3/4 skali na wskaźniku ) i wydaję mi się że to trochę za późno. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to bardzo proszę o pomoc .
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 21:09   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 21:25   

jest ok :ok: pierwszy bieg włącza się przy 104 stopniach, drugi przy 112
_________________
R25 sprzedany :( | Mazda 3
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 22:36   

Bullshit! Nie jest Ok. Wskaźnik temperatury po rozgrzaniu powinien leżeć odrobinkę poniżej połowy i się nie podnosić. Jeśli rośnie, to znaczy że albo wentylator nie odpala na I biegu, albo odpala, ale masz niedrożną chłodnicę.

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 23:38 ]
Mój wątek, też walczyłem z tym niedawno.
_________________
It's all right...
 
 
 
secio 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 387
Skąd: Ruda Śląska



Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 23:07   Re: [(R200 1.4 Si 16V 103 km) Temperatura płynu a wentylato

daniel8102 napisał/a:
Witam! mam pytanie czy ktoś wie przy jakiej temperaturze płynu chłodzącego powinien się załączać wentylator chłodnicy? W moim roverku wentylator załącza się przy temperaturze ok. 105 C ( czyli jakieś 3/4 skali na wskaźniku ) i wydaję mi się że to trochę za późno. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to bardzo proszę o pomoc .

Skad wiesz ze 105C = 3/4 skali ?
Bo temperatura wlaczenia sie wentylatora niby jest OK, ale u mnie przy wlaczeniu sie 1 biegu wskazowka jest w polowie. 3/4 to juz stan krytyczny i strach przed HGF w oczach ;) .

Pzdr,
Mariusz
 
 
 
azer 




Pomógł: 115 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 1058
Skąd: Poznań

Rover 25

Wysłany: Czw Kwi 02, 2009 23:08   

wild_weasel, przyznam się bez bicia, że to z niego skopiowałem te wartości :oops: Ale zdaje się że w kilku miejscach się pojawiały te wartości więc przyjąłem że to prawda. Nawet mierzone dokładnie kompem
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:10   

azer, wartości temperatury podałeś dobrze :) Nie zgadzam się tylko z tym, że jest Ok ;)
W każdym razie po naprawie bez względu na to co robię z Roverkiem wskazówka nie podnosi się nigdy ponad połowę. Wentylator czasem chodzi jak szalony, ale wskazówka leży na swoim miejscu.
_________________
It's all right...
 
 
 
namiko 




Pomogła: 17 razy
Dołączyła: 26 Sty 2009
Posty: 392
Skąd: Toruń



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 07:17   

wild_weasel, u mnie jest tak samo. Tzn. od kiedy wymieniłam termostat, bo przedtem była poniżej skali. :razz:
 
 
daniel8102 



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Wieliczka



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:28   Re: [(R200 1.4 Si 16V 103 km) Temperatura płynu a wentylato

Skad wiesz ze 105C = 3/4 skali ?
Bo temperatura wlaczenia sie wentylatora niby jest OK, ale u mnie przy wlaczeniu sie 1 biegu wskazowka jest w polowie. 3/4 to juz stan krytyczny i strach przed HGF w oczach ;) .


Wskaźnik dochodzi do 3/4 skali a 105 C to temperatura którą zmierzyłem w tym samym momencie przy pomocy pirometru. A co do HGF-u to właśnie jestem tydzień po wymianie uszczelki.
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:33   

daniel8102, a masz sprawny i drożny układ chłodzenia? Chłodnica nie jest stara i zardzewiała? Nie kruszą się blaszki? Byłoby niedobrze, gdyby robota przy HGF poszła na marne.
_________________
It's all right...
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 14:48   

wild_weasel napisał/a:
Nie kruszą się blaszki

U mnie np. się trochę kruszą ale to tylko izolator przez który odprowadzane jest ciepło.Jak kanały są drożne to blaszkami raczej nie trzeba się przejmować no chyba że się całkowicie posypią i zostaną same kanały ale takiej chłodnicy jeszcze nie widziałem :wink:
 
 
daniel8102 



Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 5
Skąd: Wieliczka



Wysłany: Pią Kwi 03, 2009 15:05   

wild_weasel Właśnie przed chwilą sprawdzałem czy klimatyzacja ma z tym jakiś związek i zauważyłem że jak włączę klimę to wentylator chłodnicy załącza się przy normalnej temperaturze.

[ Dodano: Sob Kwi 04, 2009 18:05 ]
wild_weasel napisał/a:

[ Dodano: Czw Kwi 02, 2009 23:38 ]
Mój wątek, też walczyłem z tym niedawno.


wild_weasel, po przeczytaniu twojego wątku na ten temat już wszystko wiem a przynajmniej tak mi się wydaję.

Co się okazało, wentylatora chłodnicy klimatyzacji nie mam wcale, jedyne co po nim pozostało to przewody do których o ile dobrze mi się wydaję powinien być on podpięty. Teraz pozostaje mi tylko kupić ten wentylator zamontować i zobaczymy czy wszystko wróci do normy.

Drodzy koledzy mam do was jeszcze dwa pytania a mianowicie:

1. Czy coś się może stać z klimatyzacją jeżeli jeszcze przez jakiś czas będę jeździł bez tego wentylatora?

2. Czy ktoś wie jak podłączyć ten wentylator, był bym bardzo wdzięczny za jakiś prosty schemat elektryczny lub jakiś prosty opis krok po kroku co z czym ma być połączone[/b]
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 08:45   

skoro zostały przewody to obojętnie jak podłączysz
zła wiadomość jest taka, że pierwszy bieg wentylatora chłodnicy jest połączony szeregowo z wentylatorem klimatyzacji... pewnie dlatego masz nieco podwyższoną temperaturę :/

Jeśli masz jakieś wątpliwosci, to kompletne schematy elektryczne Twojego auta znajdują się w RAVE:
http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#30
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wojtowm 



Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 9
Skąd: grudziądz



Wysłany: Sro Kwi 08, 2009 10:17   

witam od wczoraj w moim R214si na wskażniku wody wskazówka zatrzymuje się ponad połową ok 3/4 czyli do końca skali zostało 1/3 wtedy dopiero włącza się wiatrak przedtem wskazówka nie przekraczała połowy, czy powinienem jechać z tym do mechanika?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R214i] Problem z temperaturą silnika/wentylator
Tomexo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sob Lis 03, 2012 21:21
robsson78
Brak nowych postów [r214] Spada temperatura płynu chłodzącego
koper Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pon Lis 29, 2010 10:34
koper
Brak nowych postów [r200] temperatura
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 32 Pią Sie 16, 2013 15:47
robsson78
Brak nowych postów [r200] temperatura
zipen Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Pon Lut 03, 2014 11:58
robsson78



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink