Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Dziwne wybrzuszenia pod korkiem oleju
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Dziwne wybrzuszenia pod korkiem oleju
Autor Wiadomość
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 21:02   [R400] Dziwne wybrzuszenia pod korkiem oleju

Witam,
Dzisiaj odkręciłem korek wlewu oleju i zobaczyłem delikatne wybrzuszenia w środku, dotknąłem palcem i to wybrzuszenie pękło :cry: powstało dużo małych kawałków i teraz boje się żeby nie dostały się do oleju :cry:
Jak myślicie dlaczego powstały takie wybrzuszenia i czego to może być przyczyna?
Czy to może być stara uszczelka?
Jak to wyczyścić?
Czy mogę ściągnąć tą czarną pokrywę z silnika bez żadnych obaw i wyczyścić?
Proszę o pomoc ponieważ samochód jest mi potrzebny, ale boje się go odpalić :cry:
Ostatnio zmieniony przez AndrzejekA8 Czw Cze 18, 2009 21:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 18, 2009 21:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kasjopea 


Członek Zarządu
wiceprezes


Pomogła: 196 razy
Dołączyła: 08 Paź 2007
Posty: 3890
Skąd: Włocławek

MG ZS

Wysłany: Czw Cze 18, 2009 21:11   

AndrzejekA8 napisał/a:
Dzisiaj odkręciłem korek wlewu paliwa
chyba wlewu oleju? :wink:
_________________
Pozdrawiam Monika
 
 
 
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 21:17   

Tak, wlewu ojeju :smile: pomyliłem się :wink:
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 21:21   

Wygrzeb to czymś i zobacz za kilka dni czy Ci się nie zbiera tzw majonez, jeżeli nie to znaczy że olej nie był wymieniany, lub jego stare pozostałości utworzyły kożuch. Jeżeli pojawi się majonez to znaczy że uszczelka do roboty. Zobacz też czy nie zbiera się olej w zbiorniczku płynu chłodzącego (wygląda to jak szary kisiel), jeżeli nie to ok, ale obserwuj co się dzieje pod korkiem wlewu oleju. Pozdrawiam
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Czw Cze 18, 2009 21:31   

W zbiorniczku wyrównawczym mam czysty płyn i nie zauważyłem w nim żadnych zmian, ale na ściankach zbiorniczka jest ciemny nalot (mi przypomina to nie umyty kubek po herbacie) , ale może to dlatego że zbiornik jest już stary więc zszarzał?
Pod korkiem wlewu oleju taż nie zauważyłem zmian, oprócz tych wybrzuszeń.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 05:26   

AndrzejekA8 napisał/a:
Jak myślicie dlaczego powstały takie wybrzuszenia i czego to może być przyczyna?
od wysokiej temperatury.Pilnuj poziomu oleju bliżej max.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 06:05   

Uwędziło się wnętrze korka. Ani chybi silnik co najmniej raz był solidnie przegrzany.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10927
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 10:10   

a mi to wygląda po prostu na rozwarstwioną uszczelkę pokrywy zaworów... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 10:15   

sTERYD, Potwierdzam. Ostatnio sam wymienialem uszczelke pokrywy zaworow i to ja obstawiam jako winowajce...

Ja na Twoim miejscu bym nie odpalal auta by resztki uszczelki nie weszly w obieg. Zamowil uszczelke lub kupil w sklepie (koszt okolo60-70 zl z przesylka) i wymienil

Co do wymiany to jest tam jedynie 15 srub na klucz 8, dokrecamy delikatnie (momentem 10Nm) i co wazne w RAVE jest pokazana kolejnosc przykrecania srub! od srodkowej wychodzimy na zewnatrz...

Po mojemu pikus jedynie koszta uszczelki wchodza w gre! Nie martw sie!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 21:30   

faecd napisał/a:
Po mojemu pikus jedynie koszta uszczelki wchodza w gre! Nie martw sie!
Uszczelka pod pokrywę zaworów kosztuje 50zł, nie dawno wymieniałem jak miałem jeszcze poprzedniego Roverka :)

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 22:32 ]
sTERYD napisał/a:
a mi to wygląda po prostu na rozwarstwioną uszczelkę pokrywy zaworów... :hm:
Uszczelka pod pokrywą zaworów jest metalowa więc trudno sobie wyobrazić jej rozwarstwienie zwłaszcza w okolicach korka ;)
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 21:55   

DANTE79R napisał/a:
Uszczelka pod pokrywą zaworów jest metalowa
nie kazda:)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:03   

Która z tych dwóch uszczelek będzie pasowała do mojego R?
http://moto.allegro.pl/it...onez_bytom.html
http://moto.allegro.pl/it...over_bytom.html

Jednak jeśli ta uszczelka jest metalowa to czy jest możliwe żeby stało się z nią coś takiego jak w moim przypadku? :hm:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:07   

AndrzejekA8 napisał/a:
Która z tych dwóch uszczelek będzie pasowała do mojego R?
http://moto.allegro.pl/it...onez_bytom.html
ta
 
 
 
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:16   

faecd napisał/a:
Co do wymiany to jest tam jedynie 15 srub na klucz 8, dokrecamy delikatnie (momentem 10Nm)


Chciałem się jeszcze dowiedzieć o co chodzi z tym momentem dokręcania? :hm:
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:18   

moment dokrecania czyli z jaka sila nalezy dokrecic dana srubke (10Nm nie jest to duza sila)
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:19   

Lechos....dodaj że kluczem dynamometrycznym.
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:22   

staf napisał/a:
Lechos....dodaj że kluczem dynamometrycznym.
no fakt, ale chyba to oczywiste ;)
Tylko tez nie mozna popadac w skrajnosci i do kazdej srubki (gdzie jest podany moment) podchodzic z dynamka ;)
 
 
 
AndrzejekA8 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2009
Posty: 129
Skąd: okolice Częstochowy



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:27   

Dziękuję za szybką odpowiedź :grin:
Będę musiał jeszcze sprawić sobie taki klucz :wink:
Jakie klucze polecacie? Chodzi mi o to żeby były w miarę wytrzymałe i za rozsądną cenę?

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 23:29 ]
Lechos napisał/a:

Tylko tez nie mozna popadac w skrajnosci i do kazdej srubki (gdzie jest podany moment) podchodzic z dynamka ;)


Czyli nie jest konieczne używanie takiego klucza i niczym to nie zaszkodzi?
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:31   

na allegro jest tego pelno, szukaj od malego zakresu sily (bardziej w roverku przydatny). Niedawno robilem uszczelke pod glowica i koles mi pozyczyl w zakresie zaczynajacym sie od 75Nm a z taka sila konczy sie dokrecanie :)

[ Dodano: Pią Cze 19, 2009 23:34 ]
jesli przesadzisz to ukrecisz gwint ale to sie tyczy kazdej srubki nie tylko sam. Poprostu dokrec z wyczuciem. 10Nm to tak jakbys nalozyl nasadke na wkretak i mocno dociagnol.
 
 
 
staf 




Pomógł: 241 razy
Dołączył: 28 Maj 2009
Posty: 1762
Skąd: Ludwikowo/k.Płocka

Rover 75

Wysłany: Pią Cze 19, 2009 22:35   

Obsługa tego klucza nie sprawi ci zadnych problemów.....aha....kończysz dokręcanie w momencie gdy usłyszysz delikatne pyknięcie :grin:
_________________
www.w-mp3.pl
Nie trąb, robię co mogę :papieros:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400 1.4 Si] Sucho pod korkiem wlewu oleju
zym Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Paź 10, 2012 16:51
zym
Brak nowych postów [R416] Dziwne zachowanie lampki kontrolnej ciśnienia oleju
owczarek60 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Czw Gru 30, 2010 19:42
merlin11228
Brak nowych postów [r400]dziwne ćwierkanie
pablo773 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Pon Lut 14, 2011 19:30
pablo773
Brak nowych postów [r400] dziwne szarpanie
zibimasow Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Wto Wrz 20, 2011 17:56
Adrian
Brak nowych postów [R400 SDi] Dziwne falowanie obrotów.
tronsek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Kwi 10, 2015 19:00
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink