Forum Klubu ROVERki.pl :: [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy
Autor Wiadomość
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 00:27   

dziekuje za info, jutro to sprawdze... bo teraz wydaje mi sie ze 3...... ale wydaje mi sie...

Niestety w karcie pojazdu nie mam o tym informacji ile mam kW....

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 00:30 ]
Cytat:
tak ale jeśli ma Intercooler wtedy ma te 105KM
ale wtedy musiałabyś mieć TDI a nie TD bo I oznacza Intercooler
a tak poza tym to dziwne że masz oznaczenie TD a nie SD jakie powinno być w Roverze
oznaczenie TD jest w np.w Volkswagenach
sprawdź w karcie pojazdu ile kW jest wpisane jeśli 77 to masz 105KM o ile jest to zapisane


w karcie pojazdu ktora zalozyl pierwszy wlaściciel ktory sciagnal autko jest oznaczenie TD ;/
Czyli jesli mam 105KM to powinnam mieć oznaczenie ROVER 2,0 SDI?
A jeśli niecałe 90KM to ROVER 2,0 SD?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sie 08, 2009 00:27   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 08:52   

dorete napisał/a:
Czyli jesli mam 105KM to powinnam mieć oznaczenie ROVER 2,0 SDI?

któreś z tych:Di/SDi/ SLDi/GSDi
ja mam np.Di
dorete napisał/a:
A jeśli niecałe 90KM to ROVER 2,0 SD?

dokładnie 86KM a oznaczenie SD jak napisałaś
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 12:39   

szosownik napisał/a:
dorete napisał/a:
Czyli jesli mam 105KM to powinnam mieć oznaczenie ROVER 2,0 SDI?

któreś z tych:Di/SDi/ SLDi/GSDi
ja mam np.Di
dorete napisał/a:
A jeśli niecałe 90KM to ROVER 2,0 SD?

dokładnie 86KM a oznaczenie SD jak napisałaś


No dobrze, już sprawdziłam te śruby.
Wiem, że mam 3 śruby na pokrywie, silnik 2,0 diesel to znaczy że pełna nazwa mojego auta brzmi:
ROVER 2,0 SDI 105KM?

Mam cały czas problem ze światełkiem w bagażniku - nie świeci. Żarówka jest dobra bo sprawdzałam. Nie wiem gdzie jest czujnik niestety... może to wina czujnika. Czy dochodzi prąd też nie wiem bo nie wiem jak to dokładnie sprawdzić. Mógłbyś mi pomóc w tej kwestii?

Pozdrawiam i dziękuje za zainteresowanie tematem
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 12:52   

dorete napisał/a:
Nie wiem gdzie jest czujnik

Czujnik jest w zamku bagażnika. Trzeba sprawdzić czy blaszka włącznika jest cała, czy nie jest zagięta lub czy na włączniku masz prąd.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 13:18   

TomC napisał/a:
dorete napisał/a:
Nie wiem gdzie jest czujnik

Czujnik jest w zamku bagażnika. Trzeba sprawdzić czy blaszka włącznika jest cała, czy nie jest zagięta lub czy na włączniku masz prąd.


ok dzisiaj sie tym zajme:))
dzięki

Faktycznie forum na temat roverów to baaaaaaardzo fajna sprawa:)

[ Dodano: Sob Sie 08, 2009 14:15 ]
1 model: 420D/SD ten jest 86KM

2 model: 420Di/SDi/ SLDi/GSDi te jest 105KM

różnice sa znikome...
jak tu poznać który mam dokładnie model?
 
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Sob Sie 08, 2009 18:03   

dorete napisał/a:
jak tu poznać który mam dokładnie model?

Po ilości śrub na pokrywie. Najprościej. Mocniejszy ma 3 czyli mniej śrub od słabszego.
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
blejz 



Dołączył: 10 Kwi 2008
Posty: 14
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sob Sie 08, 2009 18:09   Re: [R420 SDI 1998] zdejmowanie boczków i kontrolka rezerwy

2. chcę wymienić głośniki w przednich drzwiach, odkręciłem śruby (za klamką wewnętrzną, dwie większe przy uchwycie zamykania drzwi i jeszcze jedna jest mała plastikowa), odpiąłem boczek od dołu i boków (chodzi o te plastikowe wciski) ale trzyma mi góra i klamka.. Pytanie - jak to delikatnie zdjąć żeby nic nie popsuć?


należy zdemontować plastik pod klamka on jest na zatrzaski i go wyjąć spod klami. delikatnie podważ plaskim śrubokretem i ci wyskoczy, następnie musisz podnosić ten boczek do góry raz z jednej raz drugiej aż zeskoczy z takiej ramki trzymającej.
 
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 15:16   

TomC napisał/a:
dorete napisał/a:
jak tu poznać który mam dokładnie model?

Po ilości śrub na pokrywie. Najprościej. Mocniejszy ma 3 czyli mniej śrub od słabszego.


wiec wiem tylko tyle ze mam mocniejszy modem 105KM. Ale co dalej?
Mnie interesuje ktory dokladnie a jest według strony roverki kilka: 420Di/SDi/ SLDi/GSDi.
Pytałam w serwisie rovera to powiedzieli że z diesli są tylko dwa modele: 86KM i 105KM....
Więc skąd te oznaczenia się wzięły?
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 15:29   

pozostałe literki zależą o ile wiem od rynku na którym był sprzedany oraz od wyposażenia .... najważniejsze, ze to Di ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dorete 




Dołączyła: 16 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 16:42   

doszłam do wniosku że te oznaczenia to:

420D diesel
420SD turbo diesel
420Di diesel intercooler
420SDi turbo diesel intercooler


Nie wiem natomiast co może znaczyć litera G i L? Słyszałam że silnik GSDi to miały wyłącznie kombi i że litera G oznacza kombi....

pozostały więc do rozszyfrowania 2 oznaczenia:

420SLDi turbo L ....... diesel intercooler
420 GSDi G ....... turbo diesel intercooler
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 17:47   

oj chyba sie mylisz.. nie było wersji diesel bez turbo.. poza tym model 420 w większości przypadków to jest silnik benzynowy, diesle są po prostu 400 (przynajmniej ja się nie spotkałem z modelem 420 diesel). .

S oznacza wersję wyposażenia (te lepsze wersje),
L - pewnie limuzynę (sedan) a G - kombi
i - intercooler
D- diesel
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 20:02   

damiansz napisał/a:
ledwo mi się zaczęła zapalać kontrolka od rezerwy paliwa (zapalała się i gasła tak jakby zależało od kątu nachylenia samochodu i przeciążeń podczas jazdy)

w Roverach (przynajmniej w klekotach) wskazania ilości paliwa są "przewidywane" tzn w danym momencie wskazówka pokazuje na ile jeszcze starczy ci paliwa przy obecnej jeździe. Co do przygasania kontrolki to też norma. Im mniej masz paliwa tym częściej i jaśniej będzie świecić. Samej rezerwy jest około 5 litrów. Ja kiedyś dojechałem dosłownie na oparach na stacje (weszło ponad 44 litry),ale nie zdarzyło mi się mieć przez to problemów z odpaleniem.....
dorete napisał/a:
Ponadto to auto jest masywne i mocne - to znaczy że nie jest przeznaczone na ściganki więc niestety spod świateł pierwszy nie będziesz :)

tak do końca to się nie zgodzę :razz: wiele Bawar i innych Pastuchów się przystawiało po czym łykali dym :twisted:
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 21:16   

damiansz napisał/a:
diesle są po prostu 400 (przynajmniej ja się nie spotkałem z modelem 420 diesel). .

;) ale najczęściej się spotyka oznaczenie 420Di rzadko 420SDi a jeszcze rzadziej te z większą ilością oznaczeń.
damiansz napisał/a:
L - pewnie limuzynę (sedan) a G - kombi

nie było kombików w R400 okrągłym ;) ogólnie trudno rozgryźć co markietingowcy mieli na myśli z tymi oznaczeniami modelu :bezradny: przyjąbym, że oznaczenie to 420Di :)
Cytat:
tak do końca to się nie zgodzę wiele Bawar i innych Pastuchów się przystawiało po czym łykali dym

no nie jeden się zdziwił :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Pon Sie 10, 2009 21:26   

w sumie to mniejsza z tymi oznaczeniami.. nie są tak naprawdę potrzebne.. jak się kupuje części to ważne aby wiedzieć którą wersję silnika się ma - czy 86 czy 105km i tyle ;-)

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 21:27 ]
a i jeszcze pytanko mam.. czy wymienialiście sobie klamkę zewnętrzną od strony kierowcy? bardzo to skomplikowane? mam już klamkę, ochotę, trochę czasu popołudniu, tylko pewny nie jestem czy sobie poradzę.. ;-)
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 11, 2009 07:54   

dorete napisał/a:
420Di diesel intercooler

po co intercooler jeśli nie miałby turbiny :wink:
 
 
TomC 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 08 Lip 2007
Posty: 715
Skąd: Racibórz

Rover 400

Wysłany: Wto Sie 11, 2009 12:54   

szosownik napisał/a:
po co intercooler jeśli nie miałby turbiny

dla szpanu?? :mrgreen:
_________________
-Nigdy nie rozmawiaj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.-
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 16:55   

damiansz, poradzisz sobie. Musisz odkręcić boczek i troszkę opuścić szybę żeby dojść do śrub od klamki między listwą windy, a szybą. Po odkręceniu tylko odłączasz cięgno i wyjmujesz bębenek. Cięgno może być trochę nielekko wyciągnąć, ale poszarpiesz trochę to wyjdzie :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
damiansz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 272
Skąd: Kraków/Radom



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 22:39   

ok, dzięki.. trochę się bałem że to będzie bardziej skomplikowane, bo wymieniałem kiedyś w civicu gen. V tylną klamkę i dostęp do śrub był bardzo ciężki.. ledwo się dostałem po odkręceniu zamka w drzwiach..

GDZIE KUPIĘ WĄŻ OD CHŁODNICY, TEN CO IDZIE OD GÓRY CHŁODNICY POTEM ROZCHODZI SIĘ NA DWA? MAM W NIM DZIURĘ I MI DYMI Z POD MASKI, PŁYN WYCIEKA ;-(
_________________
ach ten roverek.. ciągle trzeba coś przy nim pogrzebać.. :-(
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sie 11, 2009 22:46   

Oryginał to może być ciężko. Ewentualnie u Tomiego albo w serwisie hondy od civica. spróbuj wstawić jakąś rurkę póki co... :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Sie 12, 2009 08:15   

damiansz napisał/a:
GDZIE KUPIĘ WĄŻ OD CHŁODNICY, TEN CO IDZIE OD GÓRY CHŁODNICY POTEM ROZCHODZI SIĘ NA DWA? MAM W NIM DZIURĘ I MI DYMI Z POD MASKI, PŁYN WYCIEKA ;-(

zapewne chodzi ci o ten trójnik :wink:
w którym miejscu masz dziurę? od góry?
można to zwulkanizować u oponiarza,w Corsie tak zrobiłem
a wracając do tego węża to oryginał trochę kosztuję i lepiej szukać używki,są na allegro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Kontrolka rezerwy paliwa
gryglas Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 15 Czw Gru 13, 2007 19:31
andrzejziom
Brak nowych postów [R420] Kontrolka rezerwy nie działa
String Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Nie Wrz 16, 2007 21:23
sTERYD
Brak nowych postów [R420] Przestała działać kontrolka rezerwy paliwa
Jusci Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Nie Kwi 15, 2007 10:05
Jusci
Brak nowych postów [R420] Zdejmowanie głowicy
radko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Wto Sty 15, 2008 10:49
thef
Brak nowych postów [R45] Kontrolka rezerwy.
Andrzej_1272 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 11 Wto Kwi 13, 2010 16:37
Jugol



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink