Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4 16V 00'r] Dławi się, szarpie, chodzi jak diesel
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4 16V 00'r] Dławi się, szarpie, chodzi jak diesel
Autor Wiadomość
Pawlakmaciej 



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Nekla



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 12:25   [R25 1.4 16V 00'r] Dławi się, szarpie, chodzi jak diesel

Witam wszystkich,
od wczoraj mam problem z moim roverkiem 25 1.4 16V 84 KM 2000r.
Zaczęło się od szarpania i utraty mocy przy przyspieszaniu. Szczególnie mocno czuć to na 1 i 2 biegu. Na biegu jałowym i wolnych obrotach, przy ciepłym silniku chodził w miarę równo. Dzisiaj rano odpalił normalnie, ale chodzi bardzo głośno (coś jak diesel), a mocy brakuje nadal.
Wymienione świece - brak poprawy.
Pomyślałem, że może wydech jest przytkany, ale ściągnąłem go i również brak poprawy.
Co to może być???
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 16, 2009 12:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 16:52   

Pierwsze 'primo' do sprawdzenia - to ciśnienie paliwa na magistrali wtryskowej. Powinno być 0.3 MPa (3 bary).
Drugie 'primo' - to do sprawdzenia drożność układu dolotowego - filtr powietrza, rury dolotowe, itd.. Może filtr zawalony syfem, może rura zgięta, zduszona, może coś siedzi i od tego nie ma mocy.
Trzecie 'primo' - w zasadzie cały układ zapłonowy do przeglądu - czujnik połozenia wału korbowego, cewka zapłonowa, kopułka i palec (o ile są), przewody WN i świece.
I można by tak wymieniać bez kolei dalej..

Wypadałoby dokonać diagnostyki mechanicznej i elektronicznej silnika, czasami takie działanie potrafi sprawę wyjaśnić w parę minut.

Powodzenia.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
radek100nx 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 25
Skąd: WPI



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 17:14   

Miałem podobne objawy, aż w końcu nie chciał odpalić wcale. Mechanik sprawdził wszystko co się dało, aż w końcu zabrał się za rozkręcanie rozrządu. Okazało się , że dolne koło rozrządu jest przekrzywione i są wyłamane 2 zęby. teraz czekam na nowe koło (ok 2 tygodni :( )
 
 
 
PHJOWI 



Pomógł: 317 razy
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 2766
Skąd: NOWE MIASTO N/W wlkp



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 17:18   

OBSTAWIAM USTERKĘ SONDY LAMBDA.
_________________
SERWIS ROVER MG TESTER MG ROVER T4 TEL:
0504045682 Z BRAKU CZASU RZADKO JESTEM NA FORUM , NAJLEPIEJ DZWONIĆ PO 18
 
 
Pawlakmaciej 



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Nekla



Wysłany: Czw Lip 16, 2009 23:35   

Przewody są ok, cewka i palec też. Na diagnostyce KTS-em nie wykazało błędów.
Warto dodać, że miałem poziom oleju na poziomie MIN.
Po dolaniu oleju zaczął "klekotać" jedynie na wysokich obrotach.
Nie pomogła wymiana oleju.
Mechanik stwierdził, że charakterystyczne klekotanie to wina samoregulatorów zaworów, które nie dostają właściwego ciśnienia.
Powiedział też, że gdyby rozrząd się przestawił to z pewnością silnik by nie odpalił, a on pracuje od czasu do czasu normalnie.
Po sprawdzeniu ciśnienia okazało się, że ma 1,5 bara przy wyższych obrotach.
Kolejny etap to sprawdzenie przez mechanika pompy oleju.
Zastanawiam się tylko czy taka usterka byłaby powodem tak drastycznej utraty mocy?
Tłumaczę to sobie tym że zawory nie pracują jak należy, dlatego fazy się !@!$#...ły i mieszanka nie dostaje właściwej ilości powietrza.
Jak tak sobie przypominam to od jakiegoś czasu czułem czasami paliwko.
Poczekamy - zobaczymy.
Dzięki za sugestie i rady, czekam na kolejne.
 
 
 
spider666 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Lis 2008
Posty: 323
Skąd: LBN

MG ZR

Wysłany: Pią Lip 17, 2009 09:54   

a sprawdzone podawanie paliwa (wtryski/pompa/filtr) tak jak mowil oprawca_1978, ?
_________________
-------------
וροVVЄя
 
 
Pawlakmaciej 



Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 3
Skąd: Nekla



Wysłany: Nie Lip 19, 2009 22:33   

prawdopodobnie padły samoregulatory na zaworach :-(
pompa oleju daje ciśnienie, a co do podawania paliwa to jeszcze nic nie wiem.
Auto przez weekend stało u mechanika także jutro będę wiedział coś więcej,

[ Dodano: Sro Lip 22, 2009 08:50 ]
okazało się, że poprzedni mechanik przy wymianie rozrządu źle dokręcił koło pasowe.
koło robiło się coraz luźniejsze i biło. Koszt naprawy 200 zł (razem ze zmianą oleju i filtra oleju).
Dzięki za pomoc i porady
Pozdrawiam wszystkich
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] dusi się, dławi, szarpie i nierówno chodzi
pumbaa Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Kwi 04, 2013 21:38
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [R 200 1.4 16v 99'] dławi się i szarpie c.d
duklos Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Czw Sty 14, 2010 18:29
Eciffo
Brak nowych postów [R25]Dławi się, szarpie, muli
krakers2207 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Paź 25, 2014 12:14
krakers2207
Brak nowych postów [rover214i] zimny silnik szarpie, dławi i faluje obrotami
bemolek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pon Lip 29, 2013 14:04
baxter
Brak nowych postów [R200, 98r. 1.4, 16v] silnik klekocze, chodzi jak diesel
longas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Wrz 07, 2010 13:26
longas



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink