Forum Klubu ROVERki.pl :: [R827] Tarcze 4max nie pasują
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R827] Tarcze 4max nie pasują
Autor Wiadomość
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 21:06   [R827] Tarcze 4max nie pasują
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.7 Rok produkcji: 1994

Remontuję przed zimą hamulce, tylne już zrobiłem. Dzisiaj miałem wymienić przednie. Niestety ale tarcze 4max które kupiłem w Intercarsie nie pasują bo mają rozstaw śrub 4x100mm, a powinny być 4x114.3mm. Reszta wymiarów jest ok, tzn średnica 262mm, grubość 21mm i wysokość 51mm. Gdyby wysokość była 45mm to by pasowały do hondy civic, ale one mają 51mm tak jak 800setka powinna mieć.

Na naklejce jest napisane: 5201-01-0483P tarcza hamulcowa ROVER 800 (CLP 3757)


Na krawędzi tarczy: C3K009JC


Wg katalogu w necie niby są to tarcze do Rover 800 ale jednak tutaj porównanie ze starą tarczą:




Nie wiem co teraz robić.. zwrotu mi nie przyjmą, bo mineło już 2 tygodnie od zakupu. Mam pomysł aby samemu nawiercić otwory M12. Tarcze są chyba z żeliwa więc powinno być łatwo, pozostaje kwestia precyzyjnego zapunktowania i później stopniowo coraz większymi wiertłami aż do 12mm.

Tylko pytania:
-czy wiercić w zupełnie innych miejscach bo raczej się nie uda w tych samych tylko odsuniętych? wiertło raczej będzie się ześlizgiwać do starych otworów.
-jak z wytrzymałością takiej tarczy z dodatkowymi otworami

Tak naprawdę będę musiał jeszcze wywiercić dodatkowe dwa otwory M6 na śruby mocujące, bo te co są też są w innych miejscach
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Sro Sty 05, 2011 08:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Wrz 26, 2009 21:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 10:58   

z tego co pamietam tarcze 262mm 4*100mm wentylowane to sa tarcze na przod do R400, bo tam jest wlasnie 4*100, w R600 i w R800 jest zawsze rozstaw 4*113,5

idz, wlacz ze opis jest niezgodny, to oni sprzedaja bubla a nie ty marudzisz:P
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Raptile 




Pomógł: 73 razy
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 2710
Skąd: Warszawa

Rover 200

Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 11:10   

paff, dobrze pisze idz i żadaj zwrotu kasy albo wymiane częsci
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
kwiatekt11 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 169
Skąd: Jarosław



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 19:40   

paff napisał/a:
z tego co pamietam tarcze 262mm 4*100mm wentylowane to sa tarcze na przod do R400, bo tam jest wlasnie 4*100, w R600 i w R800 jest zawsze rozstaw 4*113,5

idz, wlacz ze opis jest niezgodny, to oni sprzedaja bubla a nie ty marudzisz:P
w 800 i 600 jest rozstaw 4x114.3
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 20:36   

Dzięki za odpowiedzi. Właśnie na początku tak pomyślałem , sprzedali mi tarcze do Rovera 200/400 ale wg katalogu TRW takie tarcze powinny mieć wysokość 47mm. A te moje mają 51mm czyli niby są do 800setki.

Google zwraca jakieś rosyjskie strony gdy wbije C3K009JC, może gościu co nawiercał otwory akurat był pijany i źle nawiercił. Spróbuje jutro zadzwonić do intercarsu i zobaczymy co z tego wyniknie.

Zmierzyłem swoje stare tarcze i mają 20mm grubości, więc jeszcze 1mm został do minimalnych 19. Na klockach też jeszcze ok 5mm zostało, myślę że przez zimę przejeżdzę a na wiosnę będe kombinował.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Nie Wrz 27, 2009 21:18   

kwiatekt11, - racja mialem na mysli 114.3 ;-) chodzilo mi o to ze R200 R400 i Civic maja dla odmiany 4*100 :-)

ja bym reklamowal, niech mi znajda jednego R800 co ma piaste 4*100 :mrgreen:

nie chce szerzyc plotek i marudzic, ale slyszalem ze 4max to paszteciarska marka intercarsa (dla odmiany kager foty ma dobre opinie), lepiej co innego brac :twisted:

poza tym jesli nie 'rajdujesz' to dojedz te klocki+tarcze i wtedy kup porzadny komplet
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pon Wrz 28, 2009 09:08   

Rozmawiałem dzisiaj przez telefon, powiedzieli żeby przyjechać więc jeśli mi się uda to dzisiaj jeszcze pojadę.

Właściwie mogłem też zrobić swap na tarcze 285mm. Musaiłbym tylko dokupić większe uchwyty, ~2x 150zł. No i też troszkę większe klocki. Ale już trudno.
Z tego co znalazłem w necie to Rover zrezgnował z tarcz 285mm na rzecz 262mm bo te większe się krzywiły.
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 08:10   

i jak rozwiazales temat?
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 08:25   

Wczoraj byłem w Intercarsie , przyjeli zwrot i zamówiłem nowe: Brembo (160zł/szt). Dzisiaj mam odebrać, w katalogu też nie było podane rozstawu otworów ale one już raczej powinny pasować.

Mimo że stare tarcze są jeszcze dobre, ale chyba je wymienię +klocki w ten weekend aby wykluczyć że to one mogą powodować niski pedał hamulca.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Sro Wrz 30, 2009 08:33   

wracając do reklamacji w Intercarsie to ja reklamowałem łączniki stabilizatora i nie powiem bo po 2 tygodniach oddali kasę
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 09:58   

Słuchajcie ale akcja :neutral: Wczoraj pojechałem odebrać te zamówione wcześniej Brembo. Też okazały się złe, ale już wogóle pomyłka. Dobrze że jeszcze na miejscu otworzyłem pudełko które było zwykłym szarym kartonem bez żadnych napisów, same tarcze też nie miały żadnych oznaczeń jedynie minimalna grubość 21.6mm. Wogóle zupełnie inne wymiary, nawet nie wiadomo jakiego producenta i do jakiego samochodu.
Jedynie flamastrem był napisany numer 09.5011.30 z katalogu Brembo , tylko że to napewno nie były Brembo .

Powiedzieli że to pewnie pomyłka i dzisiaj miałem już odebrać te właściwe tarcze. Pojechałem i identyczna sytuacja :shock: Też szary karton, zero oznaczeń, w środku te same tarcze z napisanym flamastrem numerem. Na początku pomyślałem że to te same, ale nie, te wczorajsze jeszcze leżały na półce.

Sprawa zakończyła się że Intercars zwrócił mi pieniądze, mogłem jeszcze zamówić tarcze ATE po 202zł/szt ale wogóle zrezygnowałem bo sytuacja przecież mogła się powtórzyć.

Narazie trochę się zniechęciłem do wymiany tarcz i temat odpuszczam. Nie rozumiem tego, muszę mieć jakiegoś strasznego nie farta. :neutral:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pią Paź 02, 2009 10:09   

blue827 napisał/a:
Nie rozumiem tego, muszę mieć jakiegoś strasznego nie farta.

mają błąd w systemie i wywala nie takie tarcze
ja też się z tym spotkałem tyle że to była rolka pompy wtryskowej i od Forda przyszła a pokazywało że do Rovera idzie z tym numerem
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 17:29   

R800 jest autem slabo udokumentowanym w zamiennikach...ja ostatnio mialem problemy z klockami na przod (niestety poszukiwania cross-reference tomiego sie nie udaly i otrzymalem nie takie klocki) i oslonami przegubow....

uratowal mnie fakt ze moj mechanik zadzwonil do dostarczyciela-magika, ktory sam z roznych zrodel znajduje pasujace zamienniki. skonczylo sie tym ze mam oslony przegubow dedykowane od hurtownika 'polcar' i klocki hamulcowe 'japanparts'
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 19:10   

Myślałem że właśnie z klockami nie ma problemów? kupiłem klocki Breck ale jeszcze ich nie przymierzałem, obym się też nie zdziwił jak nie będą pasować, na oko wyglądały tak samo jak stare:
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 19:11   

no wlasnie Tomi przyslal mi takie bez tych sprężynek, ;-) twoje wygladaja tak jakby mialy pasowac :-)

p.s. chcesz wymieniac calkiem zdrowe klocki ;-) ja moje wymienilem pod koniec uzytecznosi, nie zebym tym sie chwalil, po prostu mam kupe innych spraw na glowie i wyszlo to jak podjechalem do mechanika na "przegląd, co w trawie piszczy" i dobrze bo bym tarcze poniszczyl jakbym nie wymienil klockow
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 19:36   

Myślałem ze są zdarte na zero bo czasami słyszałem jakby szuranie i piski, ale teraz zamierzam dalej na nich jeździć, może starczą na zimę, ale będę przygotowany w razie co.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Paź 02, 2009 19:55   

Ja ostatnio zmieniałem tarcze z przodu, kupiłem nowe firmy BOSCH (oryginalnie zapakowane), wymiary wszystkie sie zgadzały zarówno klocków jak i tarcz, nie było żadnych problemówz montażem. Za tarcze płaciłem po 108zł/szt a kloczki 95zł za kpl. na oś. Miałem też do wyboru ATE w podobnej cenie i BEMBO po 120zł za sztuke (tarcze).
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Sob Mar 13, 2010 23:25   

Kontynuacja mojego posta. Kupiłem wkońcu tarcze: ATM Mikoda 1804, 90zł/szt, były dostępne od ręki w sklepie Tarczpol. Narazie pomalowałem je tylko, a zamontuję jak skończy się zima.



Niestety odkryłem pewną rzecz. Tarcze mikoda mają większe odstępy w środku, przez co same tarcze są cieńsze niż mam obenie, a także niż poprzednie nie pasujące 4max (jc auto):


Zacząłem szukać w necie i natknąłem się na ten dokument: The Truth about Rotors

okazuje się że kupiłem tarcze 'lightweight' czyli trochę oszukane, producent oszczędza na materiale, przez co mają obniżoną absorpcję ciepła i są słabsze mechanicznie. Tak samo zauważyłem że pomiędzy żeberkami są nieregularne pozostałości po łączeniu formy co pewnie ma wpływ na wyważenie.

Niestety ale w lokalnych sklepach nikt nie miał tarcz do mojej 800setki (262mm), tak samo w katalogach pustki więc nikt nie mógł nawet ich sprowadzić. Nie chciałem kupować wysyłkowo bo bałem się takiej akcji jak miałem z intercarsem że trzy razy pod rząd przychodziły inne nie pasujące tarcze. Więc jak trafiłem na te Mikody to odrazu je kupiłem, trudno , zamontuję i będę jeździł.

Ale niech to będzie przestroga dla innych żeby zwracać uwagę na grubość samych tarcz, aby nie trafić na wersję 'econo'. Jeśli Mikoda tak oszczędza to pewnie inne marki też. Szkoda że te 4maxy co opisywałem na początku nie pasowały, miały zły rozstaw śrub 4x100 zamiast 4x114 , pozatym byłyby idealne.
 
 
Tomek1212 




Pomógł: 84 razy
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 1512
Skąd: Tarnów



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 00:15   

Dokładnie to 4x114,3. Typowo japoński rozstaw szpilek.

Co mnie ciekawi, to wg service manual Haynes przednie tarczy przy motorach V6 i 2,0T przednie tarcze miały mieć średnice 285mm a 262mm silnik 2,0 bez turbo i diesel. U mnie średnica tarcz przednich wynosiła 262mm. Nowych nie mierzyłem, ale pewnie mają tyle samo skoro zmieściły się w zacisk bez problemu.

Co do tych tarcz BOSCH które montowałem na jesieni to jak na razie spisuj się bez zarzutu. Żadnego bicia ani nic podobnego. Tarcze zużywają się równomiernie i powoli. Myślę, że za te nieco ponad 100zł od sztuki to warto było.
 
 
 
blue827 



Pomógł: 115 razy
Dołączył: 09 Kwi 2007
Posty: 1078



Wysłany: Nie Mar 14, 2010 09:36   

też chciałem kupić BOSCHe właśnie po Twojej rekomendacji , chodziłem po sklepach, wydrukowałem sobie nawet taką kartkę:


ale sprzedawcy rozkładali ręcę, zwykle takie sklepy mają podgląd do wielu magazynów, także intercarsu i właśnie BOSCHe były niedostępne. A tak jak pisałem, nie chciałem zamawiać u jakiegoś sprzedawcy wysyłkowo. Założę te Mikody i zobaczymy, jak zaczną bić to zrobię konwersję do 285mm tak jak honda legend, one są lepiej dostępne.

W latach 80tych, V6 i 2.0 turbo miały 285mm a reszta modeli 262mm. Późniejsze modele Mk2 wszystkie już miały 262mm , ale niestety w katalogach tych zmian nie uwzględnili.
Z tego co znalazłem do konwersji ->285mm musiałbym kupić większe jarzma:

klocki mogą być te same ale można kupić dedykowane, chyba o 3mm dłuższe, powierzchnia tarcia jest ta sama.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R827] Tylne tarcze hamulcowe speedmax
blue827 Rover serii 800 2 Nie Wrz 13, 2009 07:54
blue827
Brak nowych postów [R827] Klimatyzacja R827
soprano Rover serii 800 31 Nie Lip 18, 2010 09:54
soprano
Brak nowych postów [R827] S4 w 827 Si
[R827Si92]
bd Rover serii 800 20 Wto Maj 29, 2007 10:41
maciej
Brak nowych postów [R827] -swap
sebeks Rover serii 800 13 Czw Paź 06, 2011 19:17
sebeks
Brak nowych postów [R827] LPG..za i przeciw..
LPG..założyc czy nie ?..oto jest pytanie !
lestat192 Rover serii 800 9 Sob Sty 30, 2010 16:06
maciej



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink