Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200 1.4si, 1997][PILNE]Całkiem luźny drążek zmiany biegów
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200 1.4si, 1997][PILNE]Całkiem luźny drążek zmiany biegów
Autor Wiadomość
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Czw Paź 01, 2009 07:53   [R200 1.4si, 1997][PILNE]Całkiem luźny drążek zmiany biegów

Cześć.

Wczoraj rozkraczył mi się drążek zmiany biegów, działał wcześniej normalnie, żadnych luzów, itp. I nagle przy zmianie biegów zrobił się luźny, lata we wszystkie strony.
Nie wchodzi na 1,2,5 i wsteczny. Działają 3 i 4 bieg, co skutecznie uniemożliwia jazdę.

Pytanie co może być przyczyną i ew. jakie to są koszty?

Sprawa bardzo pilna.

Pozdrawiam
Sandal
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 01, 2009 07:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 08:33   

Cytat:
Pytanie co może być przyczyną i ew. jakie to są koszty?

Zapewne któryś z pręcików przekazujacych ruch dźwigni do skrzyni spadł/uległ awarii ... Podejrzewam, że da sie na szybko obecny zreanimować a w miedzyczasie poszukać nowego/używki. O nowy to raczej tylko w tomateam bym się pytał ... używka gdzies na szrocie roverkowym. Pewnie od spodu bedzie widać co siestało ... trzeba się pod auto dostać. Niestety nie wiem jak to jest w benzynkach rozwiazane.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Evil3k 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Lip 2007
Posty: 77
Skąd: Chorzów

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 01, 2009 08:46   

Zapewne uszkodzeniu uległ tzw. wodzik, miałem podobną sytuację.. :) Mechanikowi udało się go pospawać, ale musiał uważać ponieważ są tam gumowe / plastikowe elementy i żeby się pod wpływem temp. nie stopiły :)
_________________
Pozdrawiam
Leszek
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 09:39   

nad skrzynią powinieneś mieć ctaki krótki pręcik zakończony dwoma plastikowymi przegubami w któe wchodzą kulki. Pewnie jedna wyskoczyła. Póki co wystarczy wcisnąć, ale problem moze sie powtarzać
Nowy wodzik masz tu:
http://www.tomateam.pl/sk...m_dzial=-&c=817
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 14:31   

sTERYD napisał/a:
nad skrzynią powinieneś mieć ctaki krótki pręcik zakończony dwoma plastikowymi przegubami w któe wchodzą kulki. Pewnie jedna wyskoczyła. Póki co wystarczy wcisnąć, ale problem moze sie powtarzać



Nad skrzynią, czyli trzeba dostać się od wnętrza samochodu?

Jeżeli mam jakieś pojęcie o mechanice to dam radę zrobić to sam, czy to już jakaś wyższa szkoła?

Pozdrawiam
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 14:35   

Cytat:
Nad skrzynią, czyli trzeba dostać się od wnętrza samochodu?

nie .. pod maską i filtrem powietrza mniej więcej ...
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Alex 



Dołączył: 30 Cze 2009
Posty: 22
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 14:41   

Miałem podobny problem,a mianowicie ciężko było wbic 1 i wsteka .przyczyna był wyrobiony wybierak (czy jak to się tam fachowo nazywa) jak masz dostęp do kanału to najedz i sprawdź owy wybierak prowadzący od drążka do skrzyni czy nie masz na nim jakiś luzów …jeśli to będzie to, to mogę ci cos z tym pomosc bo możliwe ze będę miał cos takiego na zbyci
 
 
czort 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 26 Kwi 2008
Posty: 485
Skąd: Góra



Wysłany: Czw Paź 01, 2009 21:21   

u mnie po wymianie sprzegła. Mechanik nie do konca włozył ten wodzik i mi tez wyskoczył i te same biegi nie działały. wodzik jego koniec zakonczony "łbem z guma" która miała wejsc na "kulkę" wcisnąłem ją go z gory siegając ręką za kolektorem ssacym tak po srodku dosyc nisko. nie maiłem kanału bo na drodze to robiłem.

U ciebie mozliwe ze wodzik spadł z tej samej strony
_________________
Pozdrawiam
Paweł
 
 
sandal 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 02 Kwi 2007
Posty: 79
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Paź 05, 2009 11:09   

No i spadł wodzik.

Tyle, że u mnie guma będąca w wodziku została na kulce.

Tymczasowo naprawiłem poprzez obwinięcie taśmą oraz zaciśnięcie kilku opasek zaciskowych.

Mam nadzieję, że 2-3 dni pojeździ, wygląda stabilnie ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 13:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200 96-00r] luźny drązek zmiany biegów
bizon9ek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Paź 14, 2008 21:57
bizon9ek
Brak nowych postów [ R200 97r ] rover 200 luźny drążek zmiany biegów
pablo0072 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Mar 26, 2009 13:24
Brt
Brak nowych postów [R200 1.4] drążek zmiany biegów
hudy23_1985 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Maj 17, 2012 20:18
hudy23_1985
Brak nowych postów [R200 2.0 SDI '99] Dzwoniący drążek zmiany biegów
kurtki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Sob Lip 26, 2014 04:21
m166



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink