Wysłany: Nie Paź 25, 2009 03:20 [R75] Kilka POWAŻNYCH problemów....
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam,
jestem tu nowy... nie interesowałem się nigdy aż tak tą marką, dopiero gdy odkupilem to auto od ojca ktory BYŁ SZCZĘŚLIWYM WŁAŚCICIELEM tego auta od nowości w sumie do momentu gdy je odkupiłem... Auto ma przejechane niecałe 97 tysięcy(!!!) kilometrów i jest to oryginalny przebieg...
Problemy się zaczęły od niedawna w sumie.. najpierw nadkole tarło aż się nie urwało i wkręciło w koło zrywając przy tym jakieś kabelki itp... od tego momentu nie działa abs i z prędkościomierzem. Zaprowadziłem to do znajomego mechanika/elektronika samochodowego i zrobił mi to.. przynajmniej tak twierdził.. jednak problem z abs pozostał.. byłem u kolejnego mechanika i zrobil mi to tak, że absy działały, ale tylko 2 dni co jakiś czas wyskakuje mi jakaś inna kontrolka (znajomy twierdzi że to od klockow) i znika.. Kurde od kiedy przejąłem auto od taty mam z nim MEGA PECHA!
NAJGORSZE co mnie dzisiaj spotkało z tym autem to dzisiejszy incydent... Jadąc na 4 biegu przy około 2,5RPM samochód zaczął tracić obroty i dodawanie gazu nic nie dało.. zredukowałem na niższy bieg i wcisnąłem deske... jednak samochód nadal spadał z obrotów i wkońcu stanął i zdechł. Probowałem go chyba z 10 razy odpalić i kilka razy odpalił jednak na nie więcej niż 3-5sek. i to na dodatek z gazem w podłodze. Nie wiem co mam myśleć i nie wiem jak poważna jest to usterka...
nie znam się na tym aż tak bardzo, jednak obstawiłem że winą tego może być:
- albo słabej jakości ON (jeśli chodzi o to czy miałem w baku ropę, to odpowiadam, że miałem prawie 1/4 baku i rezerwa się nie paliła, chyba że mnie wskaźnik zaczął oszukiwać..:/? ) zaznaczam, że nigdy nie bylo w baku opałówki ani Bio diesla, tylko tradycyjny olej napędowy,
- pompa paliwa ...? Wydawało mi sie jakby właśnie paliwa nie mogł dostać silnik i kręcił się sam rozrusznik..
to są dwie opcje które ja jako szary nie znający się praktycznie wcale na tym człowiek sobie uzmysłowił... Wiem, że się nie znam na tym dobrze i proszę Was o pomoc i poradę... Jeśli będą potrzebne części, to proszę również o poradę gdzie je dostać w miare dobrej cenie i dobrej jakości.
Pozdrawiam wszystkich Tych szczęśliwych i mniej sczęśliwych posiadaczy tego modelu... dla mnie przygoda z tym autem zaczęła się fatalnie
P.S. Jeśli coś z mojej strony jest wbrew regulaminowi to przepraszam... czytałem pierwsze 5 stron tego subforum i nie znalazłem nic co by pasowało do mojego problemu.
Np. u mnie za niski stan płynu w chłodnicy. Samochód zwalniał i tracił moc tak jak u Ciebie. Po prostu się przegrzał i komp nie pozwolił na dalszy wzrost temperatury. Oczywiście wskazówka w kabinie się podniosła ale przyznam się nie zauważyłem w pierwszej chwili . Z tego co się orientuję to prędkościomierz korzysta z czujnika ABS, więc tu chyba jest problem. Może ktoś ma lepsze pomysły, auto mam dopiero pół roku wiec sam się uczę. Pozdrawiam.
Jak nie działa ABS, kontrola trakcji i prędkościomierz oraz szaleje wskaźnik paliwa to do sprawdzenia/wymiany jest jak napisał SeniorA czujnik prawego przedniego koła.
mirekbuk120 napisał/a:
więc tu chyba jest problem
Żaden problem. Czujniki dostępne od reki u Tomiego a sprawdzić można zamieniając czujniki stronami-prawe i lewe koło.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
KonradM, Witaj, skorzystaj z szukajki ( czujnik klocków, czujnik ABS itd. ) wszystkie Twoje problemy są na Forum.
spoko, i sorki za nowy temat, następnym razem (a mam nadzieję, że zbyt szybko nie nastąpi), poświęce więcej czasu na szukanie.
mirekbuk120 napisał/a:
Np. u mnie za niski stan płynu w chłodnicy. Samochód zwalniał i tracił moc tak jak u Ciebie. Po prostu się przegrzał i komp nie pozwolił na dalszy wzrost temperatury. Oczywiście wskazówka w kabinie się podniosła ale przyznam się nie zauważyłem w pierwszej chwili . Z tego co się orientuję to prędkościomierz korzysta z czujnika ABS, więc tu chyba jest problem. Może ktoś ma lepsze pomysły, auto mam dopiero pół roku wiec sam się uczę. Pozdrawiam.
U mnie wskaźnik temperatury ciągle na srodku był... ani drgnął i jest tak od zawsze w sumie...
Zukowaty napisał/a:
Żaden problem. Czujniki dostępne od reki u Tomiego a sprawdzić można zamieniając czujniki stronami-prawe i lewe koło.
Proszę bardzo:
czujnik w prawym kole daje sygnał na prędkościomierz. zeby się upewnić czy to na 100% czujnik przekładasz owe czujniki stronami, tzn wkładasz z lewego koła w prawe i jedziesz się przejechać czy prędkościomierz działa. Jeśłi działą to zamawiasz czujnik ABS na przód i po sprawie. Najpierw sprawdził bym i przeczuścił kostki pod maską. Takie niemieskie podłużne przy dzwonach. Wychodzą zaraz z nadkoli i widać je od góry. To są kostki czujników ABS właśnie i może nie stykać. U mnie poprzedni właściciel się wkurzył i porobił kable na krotko (nie polecam bo jest problem później z wymianą czujnika). Może być też gdzieś przetarty lub zerwany przewód od czujnika.
Reasumując:
1. Otwierasz maskę i sprawdzasz/czyścisz kostkę od ABS (niebieska)
2.Jeśli to nie pomoże zdejmujesz koło i kontrolujesz stan kabla od czujnika.
3. Jeśli dalej nic nie ustalisz przekładasz czujniki między stronami.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Brak Paliwa, jednak wskaźnik paliwa oszukiwał.... co w związku z nim?
SeniorA napisał/a:
Zukowaty napisał/a:
Jak nie działa ABS, kontrola trakcji i prędkościomierz oraz szalejewskaźnik paliwa
a także samoczynna blokada drzwi w czasie jazdy i niektóre funkcje sterowania wycieraczek.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum