Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2003 Posty: 193 Skąd: Konin
Wysłany: Wto Wrz 03, 2013 22:38
Wejść to wejdzie tylko że ramkę będziesz musiał wystrugać bo te radia mają trochę inny kształt.
Po za tym musisz chyba przemyśleć sposób montażu do otworów fabrycznych - nie wiem co przewiduje komplet montażowy i producent tych przesłanych ofert.
Miejsca za radiem jest sporo a jeszcze więcej z boku lub pod spodem.
[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 22:38 ]
Ramka jest OK
_________________ R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
SPAMU¦
Wysłany: Wto Wrz 03, 2013 22:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Miejsca za radiem jest sporo a jeszcze więcej z boku lub pod spodem.
No tu bym polemizował. Z tyłu praktycznie ledwo wiązki się mieszczą (zwykła wtyczka USB się łamie, musiałem kupić kątowe), po bokach... hmmm.... może po 2 cm, a pod spodem jest panel klimy, chociaż miejsca jest tam w sumie najwięcej.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Mar 2003 Posty: 193 Skąd: Konin
Wysłany: Sro Wrz 04, 2013 20:30
białe pudełeczko to interfejs do sterowania radiem z kierownicy - u mnie też było ale Tomi je zdemontował a mimo to wszystko działa (oczywiście w multi stacji)
Poproś Tomika z TomaTeam by zrobił Ci zdjęcia dziury po radiowej - zobaczysz ile tam jest przestrzeni.
Wg. mnie wystarczy Ci miejsca.
_________________ R75 Tourer PN53721
R75 Salon PN68140
Z pudełkiem czy bez - jest ciasno. Jeśli stacja ma obudowę (nie mówię o panelu przednim) w rozmiarze 1-din jest ok. Jeśli 2-din (cała wysokość panelu przedniego) ciężko jest upchnąć nawet wiązki przewodów. Wiem co mówię - miałem w aucie oba rodzaje stacji i dodatkowo fabryczne.
Między innymi z powodu braku miejsca, a co za tym idzie cyrkulacji powietrza, w stacjach sprzedawanych przez Tomiego (pełna obudowa 2-DIN) nagminnie padają końcówki mocy, które się przegrzewają. Aktualnie mam stacje dedykowaną do BM-ki i pomimo obudowy (z tyłu) w rozmiarze 1-DIN (panel ma oczywiście 7" i wymiar 2-DIN) producent zastosował mini wentylatorek aby wymusić obieg powietrza i chłodzenie stacji.
Witam ostatnio przymierzam się do zakupu Stacji multimedialnej oraz ew nagłośnienia ( zobaczę jak wyrobie finansowo ). Obecnie mam zwykłe radio bez zmieniarki td... Jaką stacja będzie dobra te od Tomteam czytałem wyżej ze sa dośc awaryjne może jakaś oryginalna od BMW tylko które będą pasować ( jestem otawry na propozycje) i co jeszcze muszę dokupić jakie są tego koszta, zależy mi na sterowaniu w kierownicy może kiedyś jakimś dodaniu kamery cofania oraz ew podłączeniu monitorów dla pasażera w zagłówku.
Wykopałem coś takiego :http://allegro.pl/monitor-navi-nawigacja-bmw-e46-16-9-alpine-2002-i3502913996.html Jeśli kupie samo radio będzie działać GPS Płyty bluetooth ster z kierownicy itd ?. Jakie są plusy tego radia a jakie minusy ?.
To do którego podałeś teraz link,to oryginalny monitor do BMW,żeby wszystko działało potrzebowałbyś jeszcze czytnik płyt navi,tuner tv i radiowy i wiązkę kabli by to wszystko umieścić i podłączyć w bagażniku.
A nie prościej wrócić się na poprzednią stronę i zobaczyć opis stacji którą prezentuje HarryVip ?
Tu jest link do tej stacji:
http://allegro.pl/radio-n...3520752456.html
Może masz i rację a powiedz mi do tej muszę coś jeszcze dokupić czy tylko zamontować i działa wszystko ?.
Nic nie musisz dokupić,wszystko działa.
Aaaa,sorry,musisz dokupić sobie jedynie kartę wifi za ok.30 zł żeby móc łapać neta na tej stacji(mowa o tej stacji którą opisuje HarryVip)
Jako że miałem okazję użytkować (krótko, bo dwa miesiące raptem) stację dedykowaną do Rovera 75 /MG ZT, zakupioną w GT PARTS (za 1.8 k PLN), a aktualnie posiadam stację dedykowaną do BMW E46, pozwolę sobie dokonać ogólnego porównania obu teoretycznie podobnych (przynajmniej cenowo) sprzętów.
Stacja do E46 wygląda w aucie tak:
Obrazek
Przetłoczenie absolutnie nie przeszkadza w użytkowaniu, a nawet najbardziej wrażliwy esteta zapomni o nim zaraz po włączeniu stacji. Funkcjonalność, interfejs, jakość obrazu i dźwięku jest w żaden sposób nie do porównania z modelem do R75, który sprawia wrażenie (głównie przez oprogramowanie - w "nowszej" wersji jest niewiele lepiej) topornego, archaicznego sprzętu z poprzedniej epoki.
Sam montaż w samochodzie nie nastręcza praktycznie żadnych problemów. Dolne zatrzaski sprężynowe i górne otwory montażowe mają identyczny rozstaw. Podobnie rozmiar panelu przedniego jest identyczny. Jedyny drobny problem stanowią mocowania boczne. W przypadku metalowych można je zagiąć, w przypadku tworzywa sztucznego obciąć.
Elektrycznie są dwie opcje:
1. Przejściówka BMW <==> ISO (9,99 na alledrogo) - rozwiązanie lepsze z uwagi na dołączony do stacji dekoder CAN-BUS, pozwalający na monitorowanie i odczyt parametrów pracy silnika, zużycia paliwa, temperatury itp. na ekranie stacji.
2. Sprzedawca oferuje przewód ISO do zastosowania bez żadnych przejściówek ale nie jestem pewien, czy wtedy działa CAN-BUS. Kabelek będę miał jutro, sprawdzę i napiszę.
Sterowanie z kierownicy wymaga drobnej przeróbki (podobnie jak w stacji R75) polegającej na przepięciu dwóch przewodów.
Ogólnie za stacją jest sporo więcej miejsca, ponieważ cała obudowa za panelem ma rozmiar 1-DIN (wysokość). Wszystkie kable, wtyczki i przejściówki mieszczą się swobodnie. Problem ewentualnego przegrzewania został rozwiązany przez zastosowanie wentylatorka 25x25x6 mm zamontowanego z tyłu (wewnątrz) obudowy. Wentylatorek praktycznie bezgłośny. Odpowiedniki do kupienia na alledrogo (w razie potrzeby na przyszłość) za kilkanaście złotych.
Funkcjonalność.
Samo uruchomienie stacji trwa ok. 5 sekund (R75 pól minuty). Odczyt dużej ilości plików np. na karcie SD również trwa zdecydowanie krócej.
1. Radio.
Poza zdecydowanie funkcjonalniejszym i ładniejszym (to oczywiście moja subiektywna ocena) interfejsem tuner ma nieporównywalnie lepszą jakość i czułość. Przy użyciu tej samej fabrycznej anteny jakość odbioru jest dużo lepsza, stacji jest znacznie więcej (w tej samej lokalizacji), a podczas jazdy nie ma utraty sygnału. No i RDS działa i wyświetla się jak należy. To coś co było w stacji R75 i nazywało się RDS to raczej kpina. Informacje wyświetlane od czasu do czasu nawet nie centralnie (jakoś tak z boku trochę) na wyświetlaczu.
Tak to wygląda w E46:
Obrazek
2. Bluetooth.
W końcu w pełni funkcjonalny z importem kontaktów z telefonu, rejestrowaniem połączeń wychodzących, przychodzących i nieodebranych. Rewelacja. W R75 to raczej namiastka bluetootha. Jeszcze jedna ważna opcja, w czasie nawigacji połączenie przychodzące jest wyświetlane w oknie (funkcja PiP) i nie zakłóca widoku mapy. W R75 wywalało się na cały ekran i nie dawało zamknąć do czasu zakończenia rozmowy.
Wygląda tak:
Obrazek
W tym miejscu pozdrowienia dla Tunersa.
3. Nawigacja.
W zestawie karta SD 4GB z licencjonowaną nawigacją IGO 8. Niezależnie czy to będzie IGO, TomTom czy AutoMapa wszystko chodzi płynnie, bez zacięć, (w R75 tnie się każdy program) obraz jest ostry, wyraźny, komunikaty idealnie słyszalne (wyciszane są wszystkie głośniki, włączając subwoofer). W R75 wyciszane są tylko przednie głośniki, co nie stanowi aż tak dużego problemu, ale czasami jak się słucha np. Rammstein (i subwoofer lata luzem po bagażniku ) można Hołka nie usłyszeć. Tu ciekawostka: R75 ma 256MB RAMu, a E46 tylko 128MB dla Win CE 6.0 czyli de facto nawigacji. Pomimo to "chodzi" zdecydowanie płynniej.
Navi z opcją PiP:
Obrazek
4. DVD.
Funkcjonalność odtwarzacza (filmy) rewelacyjna. No i rzecz najważniejsza - obsługiwane kodeki. W R75 kilka i to naprawdę podstawowych, w E46 całe mnóstwo włączając RMVB 720p.
5. Internet.
Możliwość połączenia przez modem 3G (USB) lub kartę Wi-Fi (też USB). Niestety karty tylko dedykowane przez producenta za dopłatą (Wi-Fi 50 PLN, modem 3G 100 PLN) ponieważ nie da się zainstalować dodatkowych sterowników z poziomu istniejącego oprogramowania. Można zaimplementować w sofcie, ale to temat na długie zimowe wieczory. Opera działa nawet przyzwoicie. Oczywiście prędkości połączenia nie mają odzwierciedlenia w przepustowości sprzętowej i są raczej symboliczne. To bolączka wszystkich stacji opartych na Win CE. Jednak do sprawdzenia maila czy google map w zupełności wystarcza. W R75 - nie występuje.
Obrazek
6. TV.
Niestety tylko analog. Za jakiś czas całkowicie bezużyteczny. Tak czy inaczej w cenie jest, w R75 to opcja i do tego nie była tania.
Obrazek
7. Konfiguracja.
Masa użytecznych opcji. Jasność, kontrast, ostrość, nasycenie, saturacja, dzień, noc, auto i wiele innych. Na uwagę (moją subiektywną) zasługują trzy (nie występują w R75).
W pełni (RGB) konfigurowalny kolor podświetlenia. To oczywiście bajer, ale miły dla oka. Odcień można idealnie dopasować do podświetlenia fabrycznego.
Obrazek
Oddzielne wyjście (regulowane) na subwoofer.
Obrazek
Wyłączenie wyświetlacza jednym przyciskiem (ten z księżycem w lewym, górnym rogu) np. podczas słuchania radia albo muzy. Wyświetlacz się nie wypala, sprzęt się niepotrzebnie nie grzeje. Przydatna sprawa.
Obrazek
Ponadto oczywiście wejście AUX, kamery cofania (włączana razem ze wstekiem w trzech trybach: cały ekran, PiP x 1, PiP x 2), dwa wyjścia video (np. zagłówki) ze źródłem obrazu niezależnym od ekranu głównego, wyjścia do ewentualnego wzmacniacza (2 + 2 - przód/tył) i pilot zdalnego sterowania (kto tego w sumie używa). W stosunku do R75 (to chyba jedyny minus) brakuje mini USB na przednim panelu. Oba porty USB (pełnowymiarowe) są z tyłu obudowy. Dołączone kabelki można oczywiście wyprowadzić w schowku albo innym dogodnym miejscu, ale jednak to minus. Malutki bo malutki ale jest.
Jakość dźwięku (subiektywnie) jest znacznie lepsza. 4 x 50 Watt (w R75 4 x 40) i zdecydowanie lepsza dynamika. Rozdzielczości ekranu niby takie same - 800x480, jednak obraz w E46 wygląda jak HD Zdjęcia tego nie oddają, ale wystarczy spojrzeć na ilość informacji na panelu np. radia.
Reasumując za 2 k PLN (widziałem na androidzie za 1. 999 PLN, niestety bez netu) można otrzymać całkiem przyzwoitą funkcjonalność. Warto rozważyć zakup alternatywnej dla R75 stacji od E46.
Moje wrażenia z porównania są takie, jak z przesiadki z FSO 1500 do współczesnego "japończyka".
Do zakupu akurat takiej stacji skłonił mnie splot niefortunnych okoliczności i atrakcyjna oferta. Wcześniej obawiałem się możliwych komplikacji (montaż, podłączenie), których jak się okazuje wcale nie było. Ceny też jeszcze niedawno były zaporowe. Na dzień dzisiejszy jestem bardzo zadowolony. Zdecydowanie polecam zainteresowanym zakupem takie rozwiązanie. Pomijam fakt wysyłki pobraniowej (ponad 2k PLN) zrealizowanej w ciągu 24 godzin od zamówienia telefonicznego, pisemną gwarancję sprzedawcy (nie producenta) i paragon fiskalny. Nie bez znaczenia było tez wsparcie techniczne (telefoniczne) podczas montażu i podłączania (głównie sterowanie z kierownicy i CAN-BUS) stacji. Dane sprzedawcy umieszczę w najbliższym czasie w stosownym wątku.
HarryVip, mam zamiar kupić tą stację co masz u siebie, tylko interesuje mnie jakość dźwięku. Jak to gra?
Mam u siebie Alpine CDE9881 i powiem, że jakość dźwięku jest niezła, boję się że dźwięk z tej stacji będzie słaby. A btw. lepiej gra niż dedykowana do r75?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum