Wysłany: Wto Lis 24, 2009 14:03 [R75] Oprogramowanie i komputer
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam
Mam problem z komputerem w moim roverku.
Bledow nie usuwalem juz 2 lata i to chyba moj blad. Teraz jestem w norwegii i chcialbym jechac do polski zrobic to wszystko ale toche sie boje, poniewaz komputer wariuje. Pokazuje mi bledy ktorych nie ma, odcina doplyw paliwa, wylacza swiatla - stad wiem ze to przez komputer bo czasami to poprostu dziala ale na ogol nie, wiec to ewidentna wina kompa. Prosze mi powiedziec skad moge dostac oprogramowanie do tego modelu no i gdzie moge kupic kabel. Zalezy mi na tym, zeby dostac to w miare szybko i oczywiscie nie drogo. Z gory dziekuje.
moj mail river82@wp.pl piszcie i radzcie gdzie i jak to znalesc bo obszukalem juz chyba wszytskie mozliwe miejsca w necie i nigdzie tego nie moge znalesc ( a moze poprostu wpisuje zle parametry??)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Gru 05, 2010 16:51, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 14:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
proponuję zajrzeć do podszybia bo może komputer tonie w wodzie bo się odpływy zatkały jakimiś liśćmi. ewentualnie naładować/wymienić* akumulator (*niepotrzebne skreślić) R75 nie lubi kiepskich akumulatorów
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Pomógł: 248 razy Dołączył: 18 Cze 2009 Posty: 1651 Skąd: Maciejowa, Nowy Sącz
Wysłany: Wto Lis 24, 2009 14:40
Podłączenie przez obecnie uznawany za standard protokół ODB możliwe jest dopiero dla aut po 2002 dla wcześniejszych tylko testbook - o oprogramowaniu i interfejsie fabrycznym do dostania tanio nawet nie ma co marzyć - tylko serwis fabryczny i nieliczni mechanicy zapaleńcy.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
w wodzie raczej nie powinien tonac bo stoi w garazu.
W takim razie co mi proponujecie, co powinienem zrobic. Akumultor juz odpialem to jedyne co sie zmienilo to, to, ze zablokowalem radio i nie moge go odblokowac (mam orginalne roverowskie radio ze zmieniarka w schowku). Na radiu mi az tak bardzo nie zalezy bo nie jest mi niezbedne do tego zeby dojechac do polski ( bo w polsce ktos mi je odblokuje napewno, jakis elektryk) natomiast ten komp musze miec sprawny bo inaczej nie dojade do polski a w norwegii nie moge nigdzie znalesc mechanika z kompem do rovera 75
to co nie jeździłeś nim nigdy w deszczu? ani nie parkowałeś gdzieś w mieście podczas deszczu? przecież jak zatkane odpływy miałbyś to nie wyschnie ci w garażu kilkaset ml wody i będzie tam stała a jak wyjedziesz w deszczu to dozbierasz poza tym zwykłym myciem samochodu utopisz kompa tak ze może i 2 miesiące schnąć sprawdź w prawym podszybiu przy filtrze przeciwpyłkowym będziesz pewny
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
jasne ze sprawdze, w sumie powiem Ci szczerze ze czasem bardzo mi paruja szyby i to moze byc wlasnie to. ale popatrze dzisiaj i bede wsio wiedzial. Jakies inne wskazwki gdyby to nie zadzialalo
[ Dodano: Wto Lis 24, 2009 22:38 ]
zajzałem dokładnie w to miejsce o którym mówiłeś i faktycznie odpływ był zatkany całkowicie nawet kropla by tamtendy nie przeszła ale komputer był suchutki, odpiołem go i przyniosłem do domciu, ale w sumie po godzinie znowu go zamontowałem, bo doszedłem do wniosku, że jest on tak szczelnie zamknietę ze jeżeli dostała sie tam wilgoć to i tak nie wyschnie szybciej niż w praę miesięcy. W każdym razie nie jest juz zatkany dpływ. Ci ciekawe wymontowałem żarówki z samohodu i zamieniłem je tylko miejscami i działają tak jak powinny Mam nadzieje, że pozwoli mi to dojechać do polski i znaleść autoryzowany serwis, który usunie mi wszystkie błędy z tego komputerka i wkocu wszytko wróci do normy. Generalnie gdyby nie ten komputer to samochod sprawuje sie całkowicie bez zarzutów i wszystko jest w nim ok, no może poza tym, że moja dziewczyna troszke go obrysowala. W polsce wstawiam go również do malowania takżę bedzie jak nówka Pozdrawiam wszystkich i dzieki za rady. Gdyby przyszło Wam coś jeszcze do głowy, jak mogę ten komputerek choć tymczasowo odświerzyć to walcie smiało.
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 11:29
czyli jeśli rozumiem mam 2003 rok to mogę się standardowymi interfejsami podłączać? nie tylko T4?
czyli jeśli rozumiem mam 2003 rok to mogę się standardowymi interfejsami podłączać? nie tylko T4?
Podłączać możesz tyle że nic nie możesz tym zrobić jedynie skasować błędy, inspekcję olejową i odczytać stan np temperatur i takie tam ale to możliwe jest w wersjach wcześniejszych też, mnie obadali auto z 2000r jakimś wynalazkiem i dało rade tyle że dowiedziałem się jedynie jakie błędy są (numery ich) a T4 podaje jeszcze od czego to są błędy a ja musiałem sam sobie je rozkodować.
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 12:12
hmmm czyli symulacji w czasie jazdy nie przeprowadzę z podpiętym laptopem przez to coś z allegro?
[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 12:12 ]
Omitec T4 Mobile + Diagnostics System
(OMITECT4MOBPLUS) $5,050. czy oni za to sobie tyle liczą??:O
Mi mechanior mówił ze nie ma takiej opcji tylko odczyt bierzących parametrów a teraz po ponad roku z roverkiem wiem że mam te odczyty w zegarach w trybie serwisowym
Jedynie co więcej mi tam mógł odczytać to ABS czy wszystkie czujniki sa ok i czy trakcja działa i chyba obroty wentylatora ale tego nie jestem pewien
[ Dodano: Sro Lis 25, 2009 12:15 ]
Ja sądzę że nie ty pierwszy chcesz się z roverkiem łączyć i jak by to było możliwe i wykonalne to by ludzie przez pół polski na T4 nie bujali
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 12:20
no ja to w Anglii szukam może tamci pasjonaci rodzimej marki co wymyślili bo jak spojrzałem na cenę t4....:D:D:D hmmm ja się nie znam w komputer ale nie wydaje wam sie ze to jest kwestia dobrania oprogramowania do roverka? hmmm a moze cos pod bmw podeszlo by??
P.s. A posiadacze audic moga sie laczyc ze swoimi wozamy, my nie?:-(
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Nasz polski CDIF całkiem ładnie daje radę. Szczególnie z nojnowszą aktualizacją i w CDT(i). Są już opcje sprawdzania wentylatora, zestawu wskaźników (zegarów) itp. Dość szybko go rozwijają a Wojtek dzwoni jeszcze co tydzień i molestuje ich co z Roverkami. Na razie skupili się podobno na VAG-u ale R również mają dalej rozwijać.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
hvil [Usunięty]
Wysłany: Sro Lis 25, 2009 18:00
hmmm ale to nie jest oprogramowanie głównie na diesla?:-D bo ja szukam do 1.8 T:-D a powracając do tematu czyli wychodzi ze nie warto tego raca bo drogi a to samo zrobi co polski kabelek za 99zł?:)??
hmmm ale to nie jest oprogramowanie głównie na diesla?:-D bo ja szukam do 1.8 T:-D a powracając do tematu czyli wychodzi ze nie warto tego raca bo drogi a to samo zrobi co polski kabelek za 99zł?:)??
tak właśnie myślę a z polskim kabelkiem ponoć soft dostaniesz to powinien ogarniać co nieco
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
W R75 to seria K. Zapytam Wojtka bo ma właśnie na warsztacie R75 1.8 wolnossące jak mu poszła diagnoza. Jutro napisze. Co do kosztów to z tego co pamiętam CDIF kosztuje 800zl rocznie za aktualizacje i co najważniejsze jest polskim wyrobem.
_________________ Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum