RYCHO35, nie wiem jak w Roverze, ale w Oplu miałem tak, że średnie spalanie to było średnie spalanie ale od bodajże 10 albo 15 km/h w górę. Czyli w mieście automatycznie przekłamania, bo turlając się 5 km/h nie liczył chwilowego na km tylko na godzinę.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 85 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Czw Kwi 09, 2015 23:43
może rzeczywiście tutaj też tak jest, bo na trasie te przekłamanie wydaje się być znikome, no ale nie miałem okazji przetestować go na tyle dokładnie na ile bym chciał. A to co osiągnąlem to przy prędkości 90-100 km/h to było coś około 5,2-5,5 a komp pokazywał 5-5,2
Spalanie z ostatnich 2000 km - opony zimowe, bez klimatyzacji - miasto 50%/trasa 50% - 2.0 CDT - 7.57l/100km. Całkiem przyzwoicie IMO.
Tak sobie przeliczyłem to wcale tak niezbyt przyzwoicie. Jak piszesz 50% miasto i 50% trasa to powinno być trochę mniej. Licząc spalanie w trasie np 5,8 a miasto 8,5 to i tak pare litrów zostaje więcej spalonych. Ja tak licze u siebie a wiem, że to i tak za dużo porównując spalanie innych użytkowników. Ostatnio coś mojemu się porypało i grom wie po jakiemu pali :0
nie popadajcie w panikę, wszystko zależy od stylu jazdy. Moje spalanie zazwyczaj znajduje się w pobliżu 8 litrów/100km i przywykłem do tego, w trasy mało jeżdże, głównie to odcinki 25 km a jak trafi się kawałek wolnej drogi i 2 pasy to nie jadę jak emeryt żeby przyoszczędzić 0,5 litra, auto ma dawać przyjemność
Tylko jak u mnie spalanie było takie same przez 5 lat a teraz coś się zmieniło na gorsze to nie wiem gdzie szukać przyczyny. Opony letnie od 5 lat, fakt trochę się zużyły, wskaźnik paliwa szaleje ale wlane paliwo nie kłamie. Wychodzi spalanie większe.
markozalko, do tego krótkie odcinki praktycznie w 80% na niedogrzanym silniku - na prawdę uważam, że jest nieźle
Zalałem dzisiaj tego Shell V-Power i będę na tym w niedziele leciał trasę to zobaczymy ile będzie palił na tym. Zawsze latam na zwykłym ON więc nie mam doświadczenia w tym temacie.
A to się znajduje pod pokrywą co osłania silnik? Trzeba ją odkręcać czy tak się da spojrzeć?
[ Dodano: Sob Kwi 11, 2015 13:45 ]
Patrzyłem i jest sucha
[ Dodano: Wto Kwi 14, 2015 09:11 ]
Po ostatnim tankowaniu do pełna (po pierwszym odbiciu pistoleta leję jeszcze do 2 obić to daje jakieś 2 litry) przejechałem po mieście na krótkich odcinkach 50 km, i wskaźnik paliwa znajduje się gdzieś w 1/3 ostatniej cwiartki. Idzie jak burza. Jak patrzyłem spalanie w drodze do pracy to licznik świrował, raz pokazywał 0000 a za chwilę 12 albo 7 i tak wkoło. Fakt jest taki że zaczął jarać jak smok wawelski.
Kiedyś też miałem na tym punkcie bzika i zawsze gadałem, że dużo spalił sugerując się wskaźnikiem ale teraz i na cpn wychodzi że spalanie wzrosło.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lis 2014 Posty: 85 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Sro Kwi 15, 2015 19:34
dziś następne litrażowanko:
1/3 miasto + 2/3 trasa (zlot w zakopcu a więc też jazda po górkach)
i zużycie wyszło 6,6 l/setke a komputer wskazuje optymistyczne 5,8
Powiedzcie proszę czy daje coś reset OBC? Czy tylko komputer skasuje ostatnie swoje zapisane dane w komputerze czy może to wpłynąć na coś innego jeszcze? Nie wiem jak u innych kierowców ale jadąc w trasie za cholerę nie mogę dopatrzyć się ile pali. Nawet jak będę jechał stałą prędkością na tempomacie to te cyfry tak latają, że nie można nic odczytać. Tylko się domyślam co i jak a i tak wiem że oszukuje. Czy powinno normalnie wyświetlać przez powiedzmy kilka sekund jaką wartość czy nie. U was pokazuje tak czy nie?
W rozdziale 4 masz chwilowe spalanie, to zawsze będzie latać, nawet na tempomacie. W rozdziale 5 masz spalanie średnie. A reset raczej tylko 'wyzeruje' dane.
Rozumiem, że będzie latać ale żeby do takiego stopnia że nawet przez sekundę nie wyświetla się jakaś wartość!!
Swoją droga jak jechałem wczoraj na tempomacie 110 km/h to pokazywało mi między 3 i ileś a 4 i ileś, ciężko było zobaczyć. Chciałbym żeby tyle palił
A taki odczyt z menu serwisowego w czasie jazdy jest bezpieczny ? Jeśli tak to można się pokusić o zrobienie apki która sczytuje te informacje (po BT) i prezentuje np. na smartfonie, spalanie chwilowe prezentowane by było jako średnia z kilkuset odczytów z ostatnich np. 2-3 sekund.
Tylko mam obiekcje czy wpięta wtyczka BT w OBD2 podczas normalnej eksploatacji samochodu to bezpieczne rozwiązanie.
Chyba nie zrozumiałem, znaczy się, że spalania z tego menu się nie patrzy tylko inaczej?? To jak to spojrzeć, przecież na wyłączonym silniku tego nie ma a tylko podczas jazdy??Albo źle zrozumiałem i nie o to Ci chodzi
Chwilowe jest tylko w menu serwisowym, średnie jest na dużym wyświetlaczu między zegarami oraz na dużej NAVI w sekcji Trip Computer - oczywiście wymagane jest posiadanie komputera (lewa manetka z przyciskiem komputera) oraz w bogatszych wersjach wyposażenia firmowej nawigacji z dużym ekranem (dziś już nie jest taki duży).
Czy teraz można śmiało kupić jakiś przepływomierz Bosha na allegro za 200 zł? Patrzę że takie są, czy to sa nadal zamienniki, których nie polecacie? Może te spalanie ma się do niego, w sumie od samego początku mam wrażenie że coś jest nie tak z mocą ale jeżdżę juz 5 lat i się przyzwyczaiłem. Lecz teraz spalanie wzrosło więc...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum