Forum Klubu ROVERki.pl :: [rover 416 98']spala olej!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:12
[rover 416 98']spala olej!
Autor Wiadomość
dulis1 




Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 109
Skąd: ożarowice



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 15:34   [rover 416 98']spala olej!

Mam problem z moim autkiem.Przez ostatnie 2tyś km do mojego roverka musiałem dolać 6 litrów oleju.nie ma żadnych wycieków.olej jest najprawdopodobniej spalany świadczy o tym końcówka układu wydechowego,która jest cała z oleju.miesiąc temu był robiony hgf.Głowica po regeneracji.czy mechanik mógł coś spieprzyć.pomużcie.jaka może być przyczyna takiego stanu!!!
_________________
dulis1. Pomóżcie mi pokochać marke ROVERA!!!
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 11, 2010 15:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 15:40   

Jeśli go po prostu spala a właściwie wyrzuca wydechem i nic się innego nie dzieje to uszczelniacze popychaczy zaworów. Należało je wymienić, jak i tak był rozbierany. Ja w innym autku miałem tak zużyte (a właściwie ich nie miałem),że na 1000km 2l oleju a po wymianie na 10kkm może 0,05l oleju. Lepiej je odrazu wymienić, bo szkoda kasy na olej.
No i wina raczej mechanika, że tego nie zrobił, bo przy naprawie bądź zdejmowaniu głowicy wymiana uszczelniaczy to podstawa.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Lut 11, 2010 16:04   

macikd napisał/a:
Jeśli go po prostu spala a właściwie wyrzuca wydechem i nic się innego nie dzieje to uszczelniacze popychaczy zaworów. Należało je wymienić, jak i tak był rozbierany. Ja w innym autku miałem tak zużyte (a właściwie ich nie miałem),że na 1000km 2l oleju a po wymianie na 10kkm może 0,05l oleju. Lepiej je odrazu wymienić, bo szkoda kasy na olej.
No i wina raczej mechanika, że tego nie zrobił, bo przy naprawie bądź zdejmowaniu głowicy wymiana uszczelniaczy to podstawa.


Może wymienił, tylko użył uszczelniaczy m-ki AJUSA...
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 16:09   

A to sorki, niewiedziałem, że takie cuda produkują :o
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 17:15   

Ojoj, to masz półdiesla.. Wykręć świece i sprawdź, jak wyglądają. Zapewne będą makabrycznie zawalone spalonym olejem.
Sprawdź ciśnienie sprężania w silniku, w CZTERECH próbach - silnik zimny, silnik zimny po wlaniu łyżki stołowej oleju do cylindrów, silnik gorący na sucho i silnik gorący po wlaniu oleju do cylindrów.
Wszystkie świece wykręcone, zasilanie uzwojenia pierwotnego cewki rozpięte, przepustnica powietrza na max. otwarta, akumulator w pełni naładowany.
Zrób tabelkę - cztery kolumny i cztery wiersze. Od góry oznacz kolumny numerami cylindrów, a wiesze - próbami jw. W rubryki tabelki wpisuj pomiary ciśnienia w danym cylindrze i danej próbie. Jak zrobisz, podaj tu dane. Wtedy będzie można ocenić, co się dzieje z tłokami, pierścieniami i zaworami.
Silnik ewidentnie jest zrypany i nie jeździj nim, bo olej zabije pierścienie na stałe i zanieczyści nagarem wnętrza komór spalania, zawory (zwłaszcza wydechowe) oraz zatka katalizator (o ile jeszcze jest) i sondę lambda.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dulis1 




Dołączył: 26 Gru 2007
Posty: 109
Skąd: ożarowice



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 18:35   

Autko już zawiozłem spowrotem do mechanika.GŁOWICA BYŁA REGENEROWANA.Czy przy regeneracji głowicy nie wymienia się uszczelniaczy?.Mechanik sprawdzał kompresję na tłokach i podobno jest w porządku.Jutro mają go rozbierać.Podpowiedzcie na co zwrócić uwagę,żeby znowu czegoś nie spieprzyli!?!
_________________
dulis1. Pomóżcie mi pokochać marke ROVERA!!!
 
 
 
macikd 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 224
Skąd: Wro



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 18:51   

dulis1,
powinno sie wymieniać, a jak było u Ciebie to nie wiem. Mogły być wymienione na takie jak Tomi, napisał i efekt ten sam co przy niewymienionych.
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Lut 11, 2010 19:35   

Uszczelniacze trzonków zaworów można wymienić bez ściągania głowicy, wystarczy tylko rozpiąć rozrząd, odkręcić górny dekiel silnika, wyjąć wałki rozrządu i powyciągać popychacze hydrauliczne (magnesem pięknie się dają). Potem tylko trzeba tak kręcić wałem korbowym silnika, żeby tłoki były jak górnych martwych położeniach, żeby czoła tłoków podpierały zawory. Bierzesz ściągasz do zaworów, rozpinasz je, łapiesz magnesem zamki zaworów, zdejmujesz miskę górną sprężyny, ją samą i masz dostęp do uszczelniaczy zaworowych.
Do silnika K-16 u Tommiego zestaw marki FAI (bardzo dobre) kosztuje jakieś 60 PLN.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R400] Powracająca kontrolka ABS która spala żarówki mijania
sebolek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sob Cze 21, 2014 17:47
sebolek
Brak nowych postów [rover 400 1.6 98']Olej w układzie po HGF!!!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Lut 17, 2010 15:53
dulis1
Brak nowych postów [rover 416 98']olej w układzie chłodzenia!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Gru 08, 2009 13:47
dulis1
Brak nowych postów [Rover 400 1,6 98']ZNOWU OLEJ W UKŁADZIE!!!
dulis1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Wto Maj 18, 2010 22:50
ArekL



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink