Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 12:59
A jak z temperaturą przewodów gumowych od chłodnicy ? Ja w tamtym roku borykałem się z tym tematem. Też zachodziłem w głowę czy webasto czy termostat ? Termostat trzymał bo po rozgrzaniu auta górny przewód gumowy od chłodnicy gorący, dolny zimny - czyli niby OK. Dolny robi się gorący jak pusci termostat .Wskazówka temp. w czasie jazdy ledwie się podnosiła. Decyzja padła na webasto i to była dobra decyzja. Od momentu naprawy webasto temperatura rośnie błyskawicznie po ok. 8 km mam wskazówkę temp. w połowie skali. Czasami spadnie o 10% ale szybko wzrasta.
SPAMU¦
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 12:59 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Szczerze to nei wiem jak przewody bo nie sprawdzałem. Jakoś nie mogę się zebrać do tego. Zresztą co mi to da, tylko będę wiedział czy termostat czy nie Ja wiele rzeczy robię na czuja i trafiam. Co do webasto to droga jets naprawa i gdzie robiłes?
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 14:26
pablo nadal masz coś nie tak ja bez sprawnego webasto w dużych mrozach potrzebowałem ok 8km aby sie rozgrzał a emp spadała tylko w korkach i naprawde dużym mrozie,odkąd mam sprawny piec niemiałem sytuacji aby wskazówka mi spadła przy pracujacym silniku
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Sty 24, 2014 16:33
ooo to chyba z moim coś nie tak że tak szybko grzeje za to w lato wentylator sie bardzo rzadko włącza przez 5 lat to na palcach jednej ręki bym mógł policzyć ile razy sie włączył na wyższy bieg więc chyba wszystko ok
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
mnie chyba czeka termostat, webasto nie działa od momentu zakupu, a w zimie tragedia... zrobie 20 czy 30 km a wskazówka max w 1/4 skali i tam sobie to troche w górę to w dół.... w miare ciepło w aucie... ale silnik traci
longer86, mi Mariusz418 na zlocie powiedział, że jeśli CDT/CDTi nie osiąga połowy skali to na pierwszym miejscu termostat. A webasto może tylko przyspieszyć osiągnięcie optymalnej temperatury. Choć też dużo zależy od stylu jazdy. Sam zauważyłem, że nawet przy sprawnym webasto, jeśli nie da się trochę więcej obrotów, to układ wolno się grzeje.
Przy wymianie termostatu oringi daj nowe, i przy okazji radzę przed przystąpieniem do prac skontrolować pompę wody, bo jeśli ubywa płyn to może pompa puszczać, a wtedy za jednym razem wymieniasz wszystko - wiem z własnego doświadczenia
płynu nie ubywa, tylko nie rozgrzewa się do prawidłowej temperatury, jaką w okresie letnim osiąga bez problemu... chciałbym z tym poczekać na bardziej sprzyjające warunki, ale przyda się teraz na mrozy ehhh
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Maj 2009 Posty: 344 Skąd: Mazury
Wysłany: Sob Sty 25, 2014 18:52
markozalko napisał/a:
Co do webasto to droga jets naprawa i gdzie robiłes?
Naprawiałem w polecanym na forum zakładzie "Elektromechanika Samochodowa"
Katowicka 11 Dabrowa Górnicza . Szybko i solidnie wysyłka kurierem 500 zł naprawa sterownika + wymiana pompki wody w webasto.
sash997 napisał/a:
pablo nadal masz coś nie tak ja bez sprawnego webasto w dużych mrozach potrzebowałem ok 8km aby sie rozgrzał a emp spadała tylko w korkach i naprawde dużym mrozie,odkąd mam sprawny piec niemiałem sytuacji aby wskazówka mi spadła przy pracujacym silniku
Zapewne masz rację bo to webasto jak by nie było powinno jedynie wspomagać dogrzewanie , u mnie webasto pracuje cały czas w czasie jazdy. Nie wiem czy powinno cały czas pracować , oczywiście przy temperaturach poniżej 5 stopni.
Na razie temat termostatu odsuwam na plan dalszy bo jestem zadowolony z pomocy webasto.
Mam podobny problem. teraz przy mrozach -15 auto nie osiaga calkowitej temperatury silnika po przejechaniu 30km!
Wczoraj wracajac do domu wlasnie jechalem 30km i nic... slyszalem ze webasto pracuje a wskazowka sie poodnosila troche i pozniej opadala Co byscie obstawiali? w co celowac?
Problem tez jest taki ze webasto nie zawsze zaskakuje... czasami musze wyjac bezpiecznik i wlozyc z powrotem i wtedy jest juz spoko... Sugestie?
tazOR, mam identyczny problem. Obserwowałem wskazania temp. na komputerze i po 20km doszła do 66C i dalej nie wzrosła. Wskazówka trochę ponad 1/4 skali. Dopiero jak do przegazowałem pod 3 tys to temperatura wzrosła do 77C i wskazówka poszła do połowy. Ale potem znowu zaczęła temp spadać. Termostat będę wymieniał i przy okazji pompę wody. Webasto mi działa i grzeje super ale nawet ono nie pomogło.
No wlasnie... u mnie doszla jakos do 50 stopni i dupa. w sumie auto stalo kilka godzin w temperaturze -15... ledwo chcial odpalic klekotal jakby oleju nie mial - jak stary traktor... no a pozniej ta temperatura... w aucie bylo cieplo a wskazania dziwne... moze mu zaslonie wlot powietrza z przodu to bedzie sie szybciej grzal
Pomógł: 12 razy Dołączył: 09 Cze 2008 Posty: 337 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Sty 26, 2014 15:43
tazOR napisał/a:
Hej chlopaki.
Mam podobny problem. teraz przy mrozach -15 auto nie osiaga calkowitej temperatury silnika po przejechaniu 30km!
Najprawdopodonbiej termostat uwalony. W moim Roverku wczoraj, z nie działającym webasto, przy temp. powietrza ok. -15 i nawiewem ustawionym na 21'C (drugi stopień siły nadmuchu), silnik miał teperaturę 84'C po ok.10km spokojnej jazdy(50-70 km/h).
Z takimi lub podobnymi problemami męczył się Maryba w swoim R75. Teoretycznie jego termostat był rok wcześniej wymieniany. Na nowy zamiennik. Ja także w tamtym okresie wymieniałem i chyba na ten sam zamiennik. Niestety jego auto potrzebowało miliona kilometrów żeby silnik osiągnął temp. ale i tak nie osiągał, bo dolna rura była ciepła już po przejechaniu 4KM, co nie powinno mieć miejsca. U mnie rura jest zimna, ale muszę zrobić prawie 10-15km na wyłączonym klimatroniku, wtedy silnik osiąga temp. wymaganą, ale jak tylko włączę nawiewy wskazówka spada. Ciepło w środku jest, ale to nie to co na oryginalnym termostacie.
Mariusz418 u Maryby zastosował patent, który spowodował, że jego auto już zagrzewa się prawidłowo. Chyba sam też wybiorę się na taki zabieg
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na pewno, jak wspomniał ktoś wyżej, warto zaopatrzyć się w oring. Można kupić nowy zamiennik w cenie 120-180 zł lub oryginał np. od freelandera za 230-250 zł. Można też zastosować patent Mariusz418, nie znam szczegółów ale tańsza alternatywa. Jeśli ten patent sprawdzi się u mnie i faktycznie będzie cieplej, to będzie można polecać szpynior w swoim aucie zamontował nieoryginalny termostat, ale nie wiem jakie ma odczucia.
Warto też przypatrzeć się pompie wody.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Z tego co widzialem to na alledrogo termostat ca 200zl. Juz mam tego padla dosyc szczerze mowiac co chwile cos... zawsze jak sie ciesze ze juz mam problem z dyni... to cos sie psuje duzo jest roboty z wymiana?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum