Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problemy z utrzymaniem temp silnika?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problemy z utrzymaniem temp silnika?
Autor Wiadomość
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 12:59   

A jak z temperaturą przewodów gumowych od chłodnicy ? Ja w tamtym roku borykałem się z tym tematem. Też zachodziłem w głowę czy webasto czy termostat ? Termostat trzymał bo po rozgrzaniu auta górny przewód gumowy od chłodnicy gorący, dolny zimny - czyli niby OK. Dolny robi się gorący jak pusci termostat .Wskazówka temp. w czasie jazdy ledwie się podnosiła. Decyzja padła na webasto i to była dobra decyzja. Od momentu naprawy webasto temperatura rośnie błyskawicznie po ok. 8 km mam wskazówkę temp. w połowie skali. Czasami spadnie o 10% ale szybko wzrasta.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 24, 2014 12:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 13:54   

Szczerze to nei wiem jak przewody bo nie sprawdzałem. Jakoś nie mogę się zebrać do tego. Zresztą co mi to da, tylko będę wiedział czy termostat czy nie :) Ja wiele rzeczy robię na czuja i trafiam. Co do webasto to droga jets naprawa i gdzie robiłes?
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 14:26   

pablo nadal masz coś nie tak ja bez sprawnego webasto w dużych mrozach potrzebowałem ok 8km aby sie rozgrzał a emp spadała tylko w korkach i naprawde dużym mrozie,odkąd mam sprawny piec niemiałem sytuacji aby wskazówka mi spadła przy pracujacym silniku :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 24, 2014 15:12   

ja nie mam webasta w oryginalne przy -6C przy prędkości 90km, 2000 obrotów, zagrzewa się po około 12km
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 16:33   

ooo to chyba z moim coś nie tak że tak szybko grzeje :) za to w lato wentylator sie bardzo rzadko włącza przez 5 lat to na palcach jednej ręki bym mógł policzyć ile razy sie włączył na wyższy bieg więc chyba wszystko ok :smile:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 24, 2014 18:54   

mnie chyba czeka termostat, webasto nie działa od momentu zakupu, a w zimie tragedia... zrobie 20 czy 30 km a wskazówka max w 1/4 skali i tam sobie to troche w górę to w dół.... w miare ciepło w aucie... ale silnik traci
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 24, 2014 19:02   

longer86, mi Mariusz418 na zlocie powiedział, że jeśli CDT/CDTi nie osiąga połowy skali to na pierwszym miejscu termostat. A webasto może tylko przyspieszyć osiągnięcie optymalnej temperatury. Choć też dużo zależy od stylu jazdy. Sam zauważyłem, że nawet przy sprawnym webasto, jeśli nie da się trochę więcej obrotów, to układ wolno się grzeje.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 24, 2014 21:09   

ja wiem.... że to pewnie termostat, bo wcześniejsze zimy dogrzewał, trochę to trwało ale osiągał temperaturę, a teraz ni hu hu
_________________
75 Red Edition
 
 
kaisor1 



Dołączył: 10 Lut 2012
Posty: 37
Skąd: opole



Wysłany: Pią Sty 24, 2014 22:36   

Przy wymianie termostatu oringi daj nowe, i przy okazji radzę przed przystąpieniem do prac skontrolować pompę wody, bo jeśli ubywa płyn to może pompa puszczać, a wtedy za jednym razem wymieniasz wszystko - wiem z własnego doświadczenia
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sty 24, 2014 22:46   

płynu nie ubywa, tylko nie rozgrzewa się do prawidłowej temperatury, jaką w okresie letnim osiąga bez problemu... chciałbym z tym poczekać na bardziej sprzyjające warunki, ale przyda się teraz na mrozy ehhh
_________________
75 Red Edition
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sob Sty 25, 2014 18:52   

markozalko napisał/a:
Co do webasto to droga jets naprawa i gdzie robiłes?


Naprawiałem w polecanym na forum zakładzie "Elektromechanika Samochodowa"
Katowicka 11 Dabrowa Górnicza . Szybko i solidnie wysyłka kurierem 500 zł naprawa sterownika + wymiana pompki wody w webasto.

sash997 napisał/a:
pablo nadal masz coś nie tak ja bez sprawnego webasto w dużych mrozach potrzebowałem ok 8km aby sie rozgrzał a emp spadała tylko w korkach i naprawde dużym mrozie,odkąd mam sprawny piec niemiałem sytuacji aby wskazówka mi spadła przy pracujacym silniku :mrgreen:


Zapewne masz rację bo to webasto jak by nie było powinno jedynie wspomagać dogrzewanie , u mnie webasto pracuje cały czas w czasie jazdy. Nie wiem czy powinno cały czas pracować , oczywiście przy temperaturach poniżej 5 stopni.
Na razie temat termostatu odsuwam na plan dalszy bo jestem zadowolony z pomocy webasto.
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 10:51   

Hej chlopaki.

Mam podobny problem. teraz przy mrozach -15 auto nie osiaga calkowitej temperatury silnika po przejechaniu 30km!

Wczoraj wracajac do domu wlasnie jechalem 30km i nic... slyszalem ze webasto pracuje a wskazowka sie poodnosila troche i pozniej opadala ;/ Co byscie obstawiali? w co celowac?

Problem tez jest taki ze webasto nie zawsze zaskakuje... czasami musze wyjac bezpiecznik i wlozyc z powrotem i wtedy jest juz spoko... Sugestie?
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 11:03   

tazOR, mam identyczny problem. Obserwowałem wskazania temp. na komputerze i po 20km doszła do 66C i dalej nie wzrosła. Wskazówka trochę ponad 1/4 skali. Dopiero jak do przegazowałem pod 3 tys to temperatura wzrosła do 77C i wskazówka poszła do połowy. Ale potem znowu zaczęła temp spadać. Termostat będę wymieniał i przy okazji pompę wody. Webasto mi działa i grzeje super ale nawet ono nie pomogło.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 12:41   

No wlasnie... u mnie doszla jakos do 50 stopni i dupa. w sumie auto stalo kilka godzin w temperaturze -15... ledwo chcial odpalic ;-) klekotal jakby oleju nie mial - jak stary traktor... no a pozniej ta temperatura... w aucie bylo cieplo a wskazania dziwne... moze mu zaslonie wlot powietrza z przodu to bedzie sie szybciej grzal :)
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 15:43   

tazOR napisał/a:
Hej chlopaki.

Mam podobny problem. teraz przy mrozach -15 auto nie osiaga calkowitej temperatury silnika po przejechaniu 30km!


Najprawdopodonbiej termostat uwalony. W moim Roverku wczoraj, z nie działającym webasto, przy temp. powietrza ok. -15 i nawiewem ustawionym na 21'C (drugi stopień siły nadmuchu), silnik miał teperaturę 84'C po ok.10km spokojnej jazdy(50-70 km/h).
_________________
rover forever
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 15:49   

Z takimi lub podobnymi problemami męczył się Maryba w swoim R75. Teoretycznie jego termostat był rok wcześniej wymieniany. Na nowy zamiennik. Ja także w tamtym okresie wymieniałem i chyba na ten sam zamiennik. Niestety jego auto potrzebowało miliona kilometrów żeby silnik osiągnął temp. ale i tak nie osiągał, bo dolna rura była ciepła już po przejechaniu 4KM, co nie powinno mieć miejsca. U mnie rura jest zimna, ale muszę zrobić prawie 10-15km na wyłączonym klimatroniku, wtedy silnik osiąga temp. wymaganą, ale jak tylko włączę nawiewy wskazówka spada. Ciepło w środku jest, ale to nie to co na oryginalnym termostacie.

Mariusz418 u Maryby zastosował patent, który spowodował, że jego auto już zagrzewa się prawidłowo. Chyba sam też wybiorę się na taki zabieg ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 16:20   

Mogl sie termostat uwalic sam z siebie? czasami jest ok... a czasami ma trzaski... w takim razie na jaki wymienic?

I jak sprawdzic czy to na pewno termostat? :) Poprosze instrukcje jak dla laika ;)
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 16:35   

Nie zasłaniaj chłopie tej chłodnicy kartonem bo to nie ma sensu. W tamtym roku tak zrobiłem i nie czułem żadnej różnicy.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Sty 26, 2014 16:37   

Na pewno, jak wspomniał ktoś wyżej, warto zaopatrzyć się w oring. Można kupić nowy zamiennik w cenie 120-180 zł lub oryginał np. od freelandera za 230-250 zł. Można też zastosować patent Mariusz418, nie znam szczegółów ale tańsza alternatywa. Jeśli ten patent sprawdzi się u mnie i faktycznie będzie cieplej, to będzie można polecać ;) szpynior w swoim aucie zamontował nieoryginalny termostat, ale nie wiem jakie ma odczucia.

Warto też przypatrzeć się pompie wody.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tazOR 



Dołączył: 19 Wrz 2011
Posty: 168
Skąd: Szczecin



Wysłany: Nie Sty 26, 2014 17:49   

Z tego co widzialem to na alledrogo termostat ca 200zl. Juz mam tego padla dosyc szczerze mowiac :) co chwile cos... zawsze jak sie ciesze ze juz mam problem z dyni... to cos sie psuje ;-) duzo jest roboty z wymiana?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problemy z utrzymaniem temperatury silnika
roadking Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Kwi 04, 2012 17:39
dukat11
Brak nowych postów [R75] Temp.silnika-termostat??
copernicus Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Gru 28, 2008 09:44
se7en86
Brak nowych postów [R75] brak ogrzewania i temp silnika
KrisPOD Rover serii 75, MG ZT 17 Czw Lut 16, 2017 13:31
Koenig
Brak nowych postów [r75] Jaka jest temp robocza silnika CDT ?
dawidd Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Sty 11, 2017 08:48
dukat11
Brak nowych postów [R75] Problemy po wymianie silnika
Utrata mocy i wysokia konsumpcja paliwa
petrus70 Rover serii 75, MG ZT 8 Pon Sie 20, 2007 14:50
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink