Forum Klubu ROVERki.pl :: R200 + VVC Prośba o porady
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
R200 + VVC Prośba o porady
Autor Wiadomość
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



  Wysłany: Nie Lut 14, 2010 09:57   R200 + VVC Prośba o porady

Drogie koleżanki i koledzy
Od jakiegoś czasu tłucze mi się po głowie projekt Roverka 200 z silnikiem 1,8 VVC. Ze względu na ograniczona wiedzę w tym zakresie (pomijając kilkadziesiąt przeczytanych postów) mam prośbę o rady.

1) Co jest bardziej opłacalne: kupić gotowego R200 z tym silnikiem czy robić swap? Ile powinien kosztować taki motor?

2) Jeśli swap to czy silnik wejdzie bez problemu? Co jest potrzebne? Skrzynia PG1 (jaki koszt), osprzęt (jaki koszt) - ale czy nie będzie pasował ze starego silnika zakupionego wraz z autem? Komputer (jaki koszt)?

3) Po swapie czy trzeba zmieniać hamulce na mocniejsze? Czy w R200 fabrycznie są z przodu i z tyłu tarcze? Z jakiego auta wziąć nowe - ZR160 (jaki koszt?)? Podejdą bez przeróbek?

4) Czy będę musiał zmienić zawias? Również z ZR160 (ponownie jaki koszt ;) )Czy będzie pasował bez problemu czy trzeba coś przerabiać?

5) Odnośnie samego silnika - chciałbym go wyremontować po zakupie. Jaki jest koszt takiego remontu? Założyć nowy typ uszczelki wraz z magistralą, czy stary wzmacniany bez nowej magistrali? Co jeszcze poza głowicą należało by zrobić?

6) Czy warto zagazować ten silnik instalacją np. IV gen. (podobno taka zalecana do silników serii K)?

Z góry dziękuje za pomoc, bo siedzę na tym kilka dni i sam nie wiem jak się do tego zabrać:P
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 14, 2010 09:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Marrkus 




Pomógł: 67 razy
Dołączył: 13 Lis 2001
Posty: 1096
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 11:36   

Wydaje mi się że najlepiej gdybyś poszukał R200vi lub R200BRM z wskazaniem na ten drugi (w standarcie maił skrzynię z torsenem). Niestety swap jest dość kłopotliwy w związku z dostępnością i cenami części do silników VVC. Jeżeli chodzi o różnice w stosunku do zwykłego silnika 1.8 to głównie głowica, ECU, układ dolotowy i układ zaplonowy. Należy jednak pamiętać, że nie było R200 z silnikiem 1.8 (prucz wersji vi i BRM) czyli wchodzi w grę tylko kompletny swap. Ceny silnków 1.8VVC możesz sprawdzić na allegro.pl - nie jest tanio...
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 12:03   

Silnik z osprzętem widziałem za 3400 zł. Nie wiem co to jest torsen :oops: Wyczytałem gdzieś, że powinno się zamontować skrzynie PG1.
Tak więc nie ma sensu kupować R200 bez silnika lub po HGFie i wkładać do niego VVC?
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 14, 2010 13:15   

Torsen = szpera ;) mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, łopatologicznie = jedno koło na asfalcie, drugie na piasku, ze szperą oba będą równo ciągnąć :) to tak po mojemu :D

co do dłubania :D K seria każda ma taki sam blok, więc swpa 1.4 na 1.6 czy 1.8 to nie problem, jednak obiło mi się o uszy, że 1.8VVC ma inną łape silnika.. radzilbym CI psozukać 200Vi, odpada problem swapa, można odrazu się skupic na zawieszeniu/hamulcach ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 13:22   

Markzo napisał/a:
radzilbym CI psozukać 200Vi

znalazłem sztukę na alledrogo sztukę http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C10849146

A swap był z myślą o zaoszczędzeniu kosztów + zabawa ze zmianami = fun ale widzę, że chyba nie ma sensu się w to bawić:(

A wracając do kosztów - jak wygląda remont takiego silnika? Jaka uszczelka? itd
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 14, 2010 13:54   

Tuning nigdy tani nie był :D ja w 2009r. wsadziłem prawie 6tyś w Tomcata ;)
Wymiana uszczelki pod głowica to pewnie ok 1200zł, z tego co kojaże... gaz IV gen i bedzie oki ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 14:11   

dzięki za rady Markzo,
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Nie Lut 14, 2010 14:18   

tutaj masz wercje BRM

http://www.otomoto.pl/ind...ow&id=C11258264
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
czapaja 



Pomógł: 9 razy
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 254
Skąd: Kraków



Wysłany: Nie Lut 14, 2010 14:26   

Piękna sztuka, już ją oglądałem wczoraj... :roll:
_________________
'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
 
 
 
kprzemo24 




Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 119
Skąd: Tarnów



Wysłany: Pią Lut 19, 2010 21:56   

Kup gotowego, poszukaj na www.mobile.de W Niemczech jest tego pełno. Na jesieni kumpel kupił takiego roverka ze skórką alusami OZ i jakimis sprezynami czerownymi za 1000 euro. Rozrusznik był padnięty i jak się okazało uszczelka pod głowica, ale i tak kasa zajebista:)
 
 
pajakVi 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 225
Skąd: Gdańsk



Wysłany: Wto Lut 23, 2010 09:52   

czapaja napisał/a:
A wracając do kosztów - jak wygląda remont takiego silnika? Jaka uszczelka? itd

Markzo napisał/a:
Wymiana uszczelki pod głowica to pewnie ok 1200zł, z tego co kojaże... gaz IV gen i bedzie oki


Mam 200vi z gazem 4gen, zrobiłem już z 25tyś i poza delikatnym spadkiem mocy(kwestia regulacji) wszystko ok.

Wcześniej robiłem remont -HGF. Kosztowało mnie to 300zl (200 komplet uszczelek z eBaya i 100planowanie) + własna robocizna

czapaja napisał/a:
A swap był z myślą o zaoszczędzeniu kosztów

co do swapa to pamietaj jeszcze o wiązce bo ta z 200vi ma więcej wtyczek :wink:
łapy chyba sa inne z tego co pamiętam...
 
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Sro Mar 03, 2010 13:40   

a co do hamulców to vi (brm też) ma tarcze wentylowane przód i tarcze tył, zdecydowana większość pozostałych R200 (jakieś tam wyjątki ktoś tłumaczył) ma z tyłu bębny. Czy są wystarczające? Zależy do czego i zależy jakie masz tarcze/klocki.. do normalnej dynamicznej jazdy jak się ma dobre opony to będą więcej niż ok jednak żeby wytrzymały jazdę typu częste hamowania z 160km/h do 20km/h, hamowanie lewą w zakrętach itp to już raczej trzeba większy rozmiar tarczy na przód żeby więcej ciepła mogły przyjąć. Czyli zaciski od MG ZR 160 + tarcze (282 mm z tego co pamiętam) + klocki + ew. przewody w oplocie, dobry płyn i będzie wypas. Waga vi jest względnie niewielka co jest sporym plusem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
oizo64 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 52
Skąd: Toruń

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 03, 2010 19:46   

Wersja Silverstone ma z tyłu i z przodu tarcze.
 
 
 
michone 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 16 Paź 2007
Posty: 2045
Skąd: Legnica



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 00:30   

oizo64 napisał/a:
Wersja Silverstone ma z tyłu i z przodu tarcze.
nie prawda.... tylko do konca 97 roku
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 09:33   

Brt opisywał to dokładnie w jakimś temacie, zainteresowani mogą poszukać.
Na potrzeby tego tematu można przyjąć, że zdecydowana większość 1.4, 1.6 i dyszli ma z tyłu będny. Także jeśli ktoś szuka pewnego zestawu tarcze-tarcze to vi/brm.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 09:38   

Dawid miał 8v i miał tarcze :roll:
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 12:46   

mógł mieć, owszem, dlatego napisałem, że SĄ WYJĄTKi, i że BRT je opisał i jak ktoś chce to sobie znajdzie i przeczyta, która wersja i który rocznik miała tarcze i czemu ale ten temat chyba nie wymaga powtarzania tej dyskusji?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
zouza 




Pomogła: 70 razy
Dołączyła: 24 Sie 2007
Posty: 1716
Skąd: Zabrze



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 15:35   

Roj, nie zaperzaj się tak bo zawału dostaniesz :P
Przepraszam już nie będę i idę się schować do norki.... jak mogłam :roll:
Swoją drogą po przeczytaniu Twoich postów stwierdzam, że i tak się powtarzasz.
_________________
Moje Maleństwo :serducha:
http://picasaweb.google.pl/zouza27/Roverek
 
 
Roj 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 242
Skąd: warszawa



Wysłany: Czw Mar 04, 2010 16:36   

się powtarzam i dlatego się zaperzam :cool:
w pierwszym poście kolega zapytał
Cytat:
3) Po swapie czy trzeba zmieniać hamulce na mocniejsze? Czy w R200 fabrycznie są z przodu i z tyłu tarcze? Z jakiego auta wziąć nowe - ZR160 (jaki koszt?)? Podejdą bez przeróbek?

więc napisałem w odniesieniu do vi
Cytat:
zdecydowana większość pozostałych R200 (jakieś tam wyjątki ktoś tłumaczył) ma z tyłu bębny
odpowiadając jakie są seryjne i co się trzeba zmienić na komplet lepsiejszy.
także się nie zaprzaj na moje zaperzenie :wink:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [214 Si 96r] Porady!
m4riusz Tuning mechaniczny 9 Pon Sie 04, 2008 14:58
kolin
Brak nowych postów Porady na temat 214 Si
Update 5.09.2007 Przebudowa dolotu
kolin Tuning mechaniczny 49 Sob Lis 24, 2007 21:46
kolin
Brak nowych postów [ 620 Si ] pytanie i porady ! tuning Rover
grubywp Tuning mechaniczny 21 Wto Sty 31, 2012 13:22
grubywp
Brak nowych postów [R25/MG ZR] Tłumik końcowy...prośba o rade.
kaaaziuu Tuning mechaniczny 20 Czw Paź 29, 2009 20:58
spider666
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R200] 1,4 16V
m35sie2 Tuning mechaniczny 1 Nie Gru 15, 2013 10:36
greg-si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink