Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 09:57 R200 + VVC Prośba o porady
Drogie koleżanki i koledzy
Od jakiegoś czasu tłucze mi się po głowie projekt Roverka 200 z silnikiem 1,8 VVC. Ze względu na ograniczona wiedzę w tym zakresie (pomijając kilkadziesiąt przeczytanych postów) mam prośbę o rady.
1) Co jest bardziej opłacalne: kupić gotowego R200 z tym silnikiem czy robić swap? Ile powinien kosztować taki motor?
2) Jeśli swap to czy silnik wejdzie bez problemu? Co jest potrzebne? Skrzynia PG1 (jaki koszt), osprzęt (jaki koszt) - ale czy nie będzie pasował ze starego silnika zakupionego wraz z autem? Komputer (jaki koszt)?
3) Po swapie czy trzeba zmieniać hamulce na mocniejsze? Czy w R200 fabrycznie są z przodu i z tyłu tarcze? Z jakiego auta wziąć nowe - ZR160 (jaki koszt?)? Podejdą bez przeróbek?
4) Czy będę musiał zmienić zawias? Również z ZR160 (ponownie jaki koszt )Czy będzie pasował bez problemu czy trzeba coś przerabiać?
5) Odnośnie samego silnika - chciałbym go wyremontować po zakupie. Jaki jest koszt takiego remontu? Założyć nowy typ uszczelki wraz z magistralą, czy stary wzmacniany bez nowej magistrali? Co jeszcze poza głowicą należało by zrobić?
6) Czy warto zagazować ten silnik instalacją np. IV gen. (podobno taka zalecana do silników serii K)?
Z góry dziękuje za pomoc, bo siedzę na tym kilka dni i sam nie wiem jak się do tego zabrać:P
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
SPAMU¦
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 09:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 11:36
Wydaje mi się że najlepiej gdybyś poszukał R200vi lub R200BRM z wskazaniem na ten drugi (w standarcie maił skrzynię z torsenem). Niestety swap jest dość kłopotliwy w związku z dostępnością i cenami części do silników VVC. Jeżeli chodzi o różnice w stosunku do zwykłego silnika 1.8 to głównie głowica, ECU, układ dolotowy i układ zaplonowy. Należy jednak pamiętać, że nie było R200 z silnikiem 1.8 (prucz wersji vi i BRM) czyli wchodzi w grę tylko kompletny swap. Ceny silnków 1.8VVC możesz sprawdzić na allegro.pl - nie jest tanio...
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 254 Skąd: Kraków
Wysłany: Nie Lut 14, 2010 12:03
Silnik z osprzętem widziałem za 3400 zł. Nie wiem co to jest torsen Wyczytałem gdzieś, że powinno się zamontować skrzynie PG1.
Tak więc nie ma sensu kupować R200 bez silnika lub po HGFie i wkładać do niego VVC?
_________________ 'Mówią o mnie, że jestem wariat
ale ja to nieźle ogarniam...':P
Torsen = szpera mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu, łopatologicznie = jedno koło na asfalcie, drugie na piasku, ze szperą oba będą równo ciągnąć to tak po mojemu
co do dłubania K seria każda ma taki sam blok, więc swpa 1.4 na 1.6 czy 1.8 to nie problem, jednak obiło mi się o uszy, że 1.8VVC ma inną łape silnika.. radzilbym CI psozukać 200Vi, odpada problem swapa, można odrazu się skupic na zawieszeniu/hamulcach
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Tuning nigdy tani nie był ja w 2009r. wsadziłem prawie 6tyś w Tomcata
Wymiana uszczelki pod głowica to pewnie ok 1200zł, z tego co kojaże... gaz IV gen i bedzie oki
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Kup gotowego, poszukaj na www.mobile.de W Niemczech jest tego pełno. Na jesieni kumpel kupił takiego roverka ze skórką alusami OZ i jakimis sprezynami czerownymi za 1000 euro. Rozrusznik był padnięty i jak się okazało uszczelka pod głowica, ale i tak kasa zajebista:)
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Sro Mar 03, 2010 13:40
a co do hamulców to vi (brm też) ma tarcze wentylowane przód i tarcze tył, zdecydowana większość pozostałych R200 (jakieś tam wyjątki ktoś tłumaczył) ma z tyłu bębny. Czy są wystarczające? Zależy do czego i zależy jakie masz tarcze/klocki.. do normalnej dynamicznej jazdy jak się ma dobre opony to będą więcej niż ok jednak żeby wytrzymały jazdę typu częste hamowania z 160km/h do 20km/h, hamowanie lewą w zakrętach itp to już raczej trzeba większy rozmiar tarczy na przód żeby więcej ciepła mogły przyjąć. Czyli zaciski od MG ZR 160 + tarcze (282 mm z tego co pamiętam) + klocki + ew. przewody w oplocie, dobry płyn i będzie wypas. Waga vi jest względnie niewielka co jest sporym plusem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 09:33
Brt opisywał to dokładnie w jakimś temacie, zainteresowani mogą poszukać.
Na potrzeby tego tematu można przyjąć, że zdecydowana większość 1.4, 1.6 i dyszli ma z tyłu będny. Także jeśli ktoś szuka pewnego zestawu tarcze-tarcze to vi/brm.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 12:46
mógł mieć, owszem, dlatego napisałem, że SĄ WYJĄTKi, i że BRT je opisał i jak ktoś chce to sobie znajdzie i przeczyta, która wersja i który rocznik miała tarcze i czemu ale ten temat chyba nie wymaga powtarzania tej dyskusji?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomogła: 70 razy Dołączyła: 24 Sie 2007 Posty: 1716 Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 15:35
Roj, nie zaperzaj się tak bo zawału dostaniesz
Przepraszam już nie będę i idę się schować do norki.... jak mogłam
Swoją drogą po przeczytaniu Twoich postów stwierdzam, że i tak się powtarzasz.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Kwi 2009 Posty: 242 Skąd: warszawa
Wysłany: Czw Mar 04, 2010 16:36
się powtarzam i dlatego się zaperzam
w pierwszym poście kolega zapytał
Cytat:
3) Po swapie czy trzeba zmieniać hamulce na mocniejsze? Czy w R200 fabrycznie są z przodu i z tyłu tarcze? Z jakiego auta wziąć nowe - ZR160 (jaki koszt?)? Podejdą bez przeróbek?
więc napisałem w odniesieniu do vi
Cytat:
zdecydowana większość pozostałych R200 (jakieś tam wyjątki ktoś tłumaczył) ma z tyłu bębny
odpowiadając jakie są seryjne i co się trzeba zmienić na komplet lepsiejszy.
także się nie zaprzaj na moje zaperzenie
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum