Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Luz na półośkach - czy to normalne?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620] Luz na półośkach - czy to normalne?
Autor Wiadomość
Martinez 




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 55
Skąd: Wiedeń



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:49   [R620] Luz na półośkach - czy to normalne?
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam

Wczoraj bylem u mechanika, gdy udałem się do kanału i poruszałem półośkami w górę i w dól, to wyczuwałem dosyć duży luz.

Czy to jest normalne?

Dodam jeszcze ze auto stało na ziemi. Moze oberwało im się bo autko ma hak i poprzedni właściciel ciągał przyczepę kempingowa i stad ten luz. :bezradny:

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pią Lut 11, 2011 23:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 12:55   

Jeżeli nie stukają podczas jazdy to się nie przejmuj. Przeguby są tak zrobione że kulki są w koszyczku i dopiero wkładane w obudowę (przegub). Luz zawsze występuje ponieważ przegub pracuje tak jak zawieszenie. Obraca się, skręca także nie możne być sztywny. Powinien mieć luz wzdłużny i poprzeczny.
 
 
Martinez 




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 55
Skąd: Wiedeń



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:04   

Tylko ze ten luz jest wyczuwalny od strony skrzyni biegów, a podczas jazdy przy 120 słychać taki dziwny rotujący dźwięk (nie jest on jakiś bardzo donośny i nawet kierownica nie trzęsie) może to wina zimówek. Autko dopiero co kopiłem wiec nie wiem jeszcze do końca co i jak!
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 13:17   

To tym bardziej jak się za bardzo nie znasz to powinien wytłumaczyć mechanik. Zmień mechanika. Tak z opisu ciężko trochę określić czy jest to luz w normie czy nie. Najlepiej tak jak napisałem , zmień mechanika i niech powie inny czy OK czy trzeba coś z tym robić.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Sty 31, 2010 19:58   

Jeśli luz występuje między przegubem wewnętrznym a gniazdem półosi to jest duża szansa,że łożyska podporowe w skrzyni (na mechaniźmie róźnicowym) uległy zużyciu.
Dodatkowo piszesz o rotującym dźwięku...
Niestety nie wiem jak duży ma być ten luz ale na chłopski rozum to łożyska podporowe przegubów wewnętrznych nie powinny go mieć raczej...
 
 
Martinez 




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 55
Skąd: Wiedeń



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 09:43   

Proszę więcej użytkowników o wypowiedzenie się w tym temacie!!!
Zwróćcie na to uwagę podczas następnej wizyty u mechanika i napiszcie.


filo piszesz ze możliwe ze to łożyska podporowe w skrzyni....

a jeśli tak to co lepiej skrzynie robić, czy kupić używkę....?
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 09:48   

mam spory luz też .... i jeżdże po prostu ... to nie jest wina łożysk tylko wyrobionego gniazda półosi ... pytałem mechanika i on mówił, że trochę tego luzu niby ma być .... w każdym razie zrobiłem ok 100kkm i auto śmiga dalej :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
Martinez 




Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 55
Skąd: Wiedeń



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 09:58   

Wiec to może być jednak wina zimówek - dębica głośno się toczy! :razz:
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 10:45   

no, dębice toczą się strasznie głośno. :razz: Mam teraz googride'y i jest o niebo lepiej :razz:

Luz delikatny powinien być, bo wiesz, jak szarpiesz za ośkę, to nakładają się luzy z przegubów, z wielofreza, no i może z łożysk...

Czy bardziej opłaca się robić skrzynię to nie wiem, u mnie wyje jakieś łożysko w mechanizmie różnicowym chyba w skrzyni i jak mi mówili cenę remontu, to bardziej opłaca się kupić używkę.
Ale będę myślal o tym jak się tej skrzyni pogorszy.
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Pon Lut 01, 2010 13:47   

U mnie tez jest luz i jak puszczam sprzeglo to slychac leciutkie pukniecie. Samochod jezdzi z tym juz piaty rok i nic sie nie dzieje.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Pon Lut 01, 2010 16:34   

Perez napisał/a:
U mnie tez jest luz i jak puszczam sprzeglo to slychac leciutkie pukniecie.


Ja jeżdżę z takim objawem już ponad rok...
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Wto Lut 02, 2010 09:53   

Dopóki nie klekoczą przeguby i nie obracają się osie w wielofrezach, to jest dobrze :mrgreen:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Sro Maj 25, 2011 18:24   

Żeby nie zakładać nowego tematu. Po wymianie sprzęgła w moim R620 Sdi, po zalaniu olejem skrzyni okazało się, ze leci uszczelniacz prawej półosi trzeba było go również wymienić. Niestety olej pomimo nowego uszczelniacza leci nadal. powodem tego jest duży luz na półosi. Czy ktoś z was wymieniał te łozyska podporowe, o których mowa na początku tego postu? Najbardziej interesuje mnie koszt takiego łożyska.
 
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 08:43   

Witaj kolego, te luzy masz poprzeczne? Może podczas wkładania półośki w skrzynie nie "zaskoczył" pierścień i nie oś nie doszedł odpowiednio głęboko? :hmm:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Maj 26, 2011 10:35   

Po wyjęciu półosi olej powinien wylatywać? Wydaje mi się, że tam nadal jest zachowana szczelność.
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 12:45   

Na poniedziałek jestem umówiony z mechanikiem.Wstępnie już to oglądał i to on właśnie stwierdził, że te luzy są za duże. Półoś lata w każdą stronę jak świnia w pomodorach. Pewnie skończy się na wymianie skrzyni na inną używkę. Niestety nie tak łatwo dostać skrzynię do R600, chyba że za kwotę 1200zł, tak jak woła gość z alledrogo :twisted:
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Czw Maj 26, 2011 13:17   

karolkos napisał/a:
Niestety nie tak łatwo dostać skrzynię do R600, chyba że za kwotę 1200zł, tak jak woła gość z alledrogo :twisted:


To po szukaj wątku w którym ktoś opisuje remont skrzyni-wymianę łożysk itp. Chyba taniej wyszło a skrzynia jak nowa.
 
 
truten23 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 10 Sie 2007
Posty: 1453
Skąd: Busko-Zdrój



Wysłany: Pią Maj 27, 2011 10:24   

Perez napisał/a:
Po wyjęciu półosi olej powinien wylatywać? Wydaje mi się, że tam nadal jest zachowana szczelność.

Jeśli wyjmiesz półoś ze skrzyni to olej się wyleje. Szczelność jest utrzymywana pomiędzy simeringiem a gładzią na wewnętrznym przegubie. :wink:
_________________
>lepiej głupio zapytać, niż mądrze coś spie....lić<
 
 
 
CichyEska 



Dołączył: 25 Lip 2010
Posty: 11
Skąd: Skarzysko Kamienna



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 21:12   

Mozesz zakupic skrzynie od 400 i tez bedzie,ja kupilem za 400 zł.
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Sro Cze 15, 2011 22:02   

CichyEska, ale nadal masz używkę w niewiadomym stanie, za 400zł kupisz wszystkie łożyska i zostanie jeszcze trochę na montaż.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Duże spalanie LPG!!!Czy to normalne??
FudiX Rover serii 600, Honda Accord 10 Sro Sty 16, 2008 20:35
maciej
Brak nowych postów [Accord] czy to normalne
Kulmas Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Mar 14, 2012 12:45
Kulmas
Brak nowych postów [620 sdi] Czy to normalne? Olej w kolektorze ssącym?
mariuszlol23 Rover serii 600, Honda Accord 4 Sob Mar 10, 2012 14:40
szoso
Brak nowych postów [R620] Problem z tylna klapa w R620
Chodzi o zalozenie z R600(po kolizji)
lu_cky Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Paź 11, 2009 19:30
marthinez
Brak nowych postów [R620] Czy części od R400 pasują do R620?
SupportOnline Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Cze 09, 2013 10:36
tronsek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink