Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Jaki moment dla silnika serii K ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Jaki moment dla silnika serii K ?

Pytanie o moment obrotowy na szpilkach glowicy seri K
Autor Wiadomość
samadhi 



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Edinburgh



  Wysłany: Pią Lut 26, 2010 12:37   [R75] Jaki moment dla silnika serii K ?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001

Cieknie mi woda spod glowicy a niedawno regenerowalem. Mam roverka 75 z silnikiem 1.8i bez turbo i z tego co pamietam to silnik serii K. Wlasnie pozyczylem od kolegi klucz dynamomentryczny i zamierzam sprawdzic czy glowica jest nalezycie zamocowana. Prosze o porade jaki moment obrotowy powinienem dac na szpilkach glowicy?
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Wto Lis 30, 2010 00:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lut 26, 2010 12:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 12:41   

20 Nm, a potem 2 obroty po 180 stopni.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
samadhi 



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Edinburgh



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 13:48   

znaczy ze na wyczucie? Ja obstawiam ze powinno byc okolo 55 Nm
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:04   

To nie jest na wyczucie. Tak jest napisane w RAVE i trzeba się do tego stosować.
Niektóre śruby dokręca się etapowo, zwłaszcza długie. Należy się tej procedury dokręcania trzymać, jest to bardzo ważne.

Dokręcasz momentem 20Nm
stop
dokręcasz 180°
stop
dokręcasz kolejne 180°
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pią Lut 26, 2010 14:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 06 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:07   

samadhi napisał/a:
znaczy ze na wyczucie?

A z czego niby wynika, że ma być "na wyczucie"? :shock:

Na pewno nie z mojej odpowiedzi... ;)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
samadhi 



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Edinburgh



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:14   

OK, czyli zroumiem za lapie na moment 20 Nm kazda srube z osobna. Potem kazda srube z osoba dokrecam po 180 stopni. Potem raz jeszcze dokrecam po 180 stopni?

Dokrencam oczysicie przeciwstawne sruby a nie po kolei w miare jak sie da.
(sorry ze nie uzywam polskich znakow ale z pracy w UK pisze)
 
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1792



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:15   

samadhi napisał/a:
OK, czyli zroumiem za lapie na moment 20 Nm kazda srube z osobna. Potem kazda srube z osoba dokrecam po 180 stopni. Potem raz jeszcze dokrecam po 180 stopni?
Zgadza sie. Tak nakazuje RAVE, choc praktyka bywa rozna.
W moim przypadku 20Nm+180°+180° rownalo sie sile 70Nm z malym haczykiem.
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:22   

samadhi napisał/a:
OK, czyli zroumiem za lapie na moment 20 Nm kazda srube z osobna. Potem kazda srube z osoba dokrecam po 180 stopni. Potem raz jeszcze dokrecam po 180 stopni?

Dokrencam oczysicie przeciwstawne sruby a nie po kolei w miare jak sie da.
(sorry ze nie uzywam polskich znakow ale z pracy w UK pisze)


Zaczynasz od środka idziesz na zewnątrz na zasadzie spirali.

Na stronie 12 poniższego dokumentu jest pokazane jak sie powinno to robić.
http://www.ekag1.de/pdf/CHB_Guide_35wm_pl.pdf

Tak to wygląda generalnie
Czasami producenci mają własne wymagania co do kolejności dokręcania.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pią Lut 26, 2010 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
samadhi 



Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 9
Skąd: Edinburgh



Wysłany: Pią Lut 26, 2010 14:22   

dziekuje za pomoc, jutro sie zabieram do roboty. Od razu sobie swieczki wymienie.

pozdrowienia z Edinburgha.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Mar 04, 2010 23:25   

Lechos napisał/a:
W moim przypadku 20Nm+180°+180° rownalo sie sile 70Nm z malym haczykiem.


u mnie cus kolo 55 Nm
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] jaki moment obrotowy srub glowicy
chrzanek611 Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Mar 17, 2014 09:04
chrzanek611
Brak nowych postów [R75] wymiana silnika z serii k swap z 1.8 na 1.6
wojciechkufel Rover serii 75, MG ZT 19 Nie Lip 31, 2016 16:55
prebenny
Brak nowych postów [R75] Moment dokręcenia głowic w V6 2.0
grande90 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Maj 20, 2017 17:30
grande90
Brak nowych postów [MG ZT 190] Jaki olej do silnika
YOBACK Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Sty 07, 2017 12:00
dj_darco
Brak nowych postów [CDTI] jaki olej do silnika
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 3 Sob Mar 20, 2021 07:44
dawidd



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink