Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Wyciekający olej niewiadomo skąd
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R600] Wyciekający olej niewiadomo skąd
Autor Wiadomość
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 04, 2010 16:47   [R600] Wyciekający olej niewiadomo skąd
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.3 Rok produkcji: wszystkie

Witam, mam taki problem:
otóż cieknie mi olej, sprawdzam codziennie rano i od 4 dni dzień w dzień dolewam 50-150ml, nieważne ile km, zależnie od czasu ile stoi/jedzie na gorącym silniku. Jak się schłodzi to olej chyba gęstnieje i już nie wycieka.

Sam wyciek widać na misce (tydzień temu zmieniałem uszczelkę bo myślałem ze to ona - nie pomogło), oraz trochę na skrzyni biegów, ale na skrzynię to raczej spływa od strony miski metalowymi łączeniami.

Cały problem w tym, że to wszystko jest mocno zabudowane i ciężko cokolwiek zobaczyć, podejrzewam, że może to być coś pomiędzy silnikiem a skrzynią, gdzieś z tamtych rejonów widać. Tam gdzie się da zobaczyć od góry pod maską wszędzie sucho.
Znajomy powiedział, żę to może być jakiś simmering (podał nazwę między czym a czym, ale zapomniałem :sad: ).

Ogólnie też myślę, że to uszczelka, bo raczej głowicę wykluczam, silnik równo ładnie pracuje, pary z wydechu nie ma, płynu chłodniczego raczej też nie ubywa, a jak już to minimalnie, pod korkiem wlewu oleju też czysto, wiadomo, że najlepiej byłoby kompresję sprawdzić, ale czy jest sens myśleć, że to głowica/uszczelka pod nią?
We wtorek jadę, żeby to obejrzeli, ale wcześniej chcę zapytać Was na forum, bo może o czymś nie pomyślałem, macie jakieś typy co to może być? A może ktoś już miał coś podobnego?
Dzięki i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lut 21, 2011 23:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 04, 2010 16:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 04, 2010 22:25   

Simmering miedzy skrzynia, a silnikiem, albo z dolnego walka rozrzadu, ale najlepiej
spitz napisał/a:
We wtorek jadę, żeby to obejrzeli
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 898
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Nie Lip 04, 2010 23:20   

Być może właśnie simmering wału od strony skrzyni puścił ale to wtedy poszedłby olej na sprzęgło lub uszczelka misy olejowej w okolicy sprzęgła i koła zamachowego już nie trzyma,musiałbyś od spodu odkręcić pokrywę koła zamachowego i wtedy mógłbyś zobaczyć dokładniej :wink:
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 12:42   

po wstępnych oględzinach najprawdopodobniej to właśnie simmering wału korbowego, niestety żeby to potwierdzić trzeba będzie wymontować skrzynię,
myślicie, że 350-450zł za samo wymontowanie to uczciwa cena?
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 07, 2010 13:43   

350zl za wymontowanie i zamontowanie to normalna cena, a czy uczciwa niech sie wypowiedza mechanicy ;)
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 08, 2010 16:01   

A może od dołu aparatu zapłonowego? Miałem to w Accordzie...
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 20:26   

Mayson, raczej nie, aparat ostatnio zmieniłem bo mi padł, a cieknący olej występował jeszcze przed tą zmianą, jutro jadę na wyjęcie skrzyni to się zobaczy dopiero ;)

--
no chyba, że to nie ma związku z samym aparatem tylko chodzi o miejsce pod nim, jutro z rana sprawdze ;)
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 21:57   

spitz, szkoda, ze wczesniej na to nie wpadlem - skoro juz wyjmujesz skrzynie, to warto byloby wymienic w niej filtr oleju... (cena 350-400zł to dobra cena, miałem propozycję za 500zł). Teraz to już dupa, bo filtr trzeba kupić w TOMATEAM na zamówienie... na jutro nie ma szans.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Wto Lip 13, 2010 22:51   

no trudno ;)
jeszcze spróbuję jutro się u nich zapytać czy by nie sprowadzili,
też dałem... bo mogłem się zapytać co mogę wymienić przy zdejmowaniu skrzyni :)

Ten filtr oleju się wymienia razem z olejem skrzyni ? czy różnie to bywa ? bo ostatni właściciel wymieniał podobno olej w skrzyni tuż przed sprzedaniem to może i filtr wymienił.
 
 
Mayson 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Sro Lip 14, 2010 08:27   

Tylko, że wymiana oleju w skrzyni polega na wymianie 2l, a gdy się wyjmie skrzynię, można wymienić cały olej (chyba 6l) i filtr. To droga impreza, więc skoro jest okazja, to możnaby to zrobić; może chociaż cały olej wymień. Nie za bardzo pamiętam szczegóły tej sprawy - sprawdź w manualu serwisowym - stamtąd wszystko wiem na ten temat :ok:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
spitz 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 62
Skąd: Lublin

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 12:36   

I sprawa załatwiona, uszczelniacz wału wymieniony :) łącznie 500zł niestety ale mówi się trudno :]

Mayson oleju w końcu nie wymieniłem bo mechanik stwierdził, że jest bardzo czysty co z resztą potwierdza poprzedniego właściciela, że wymienił olej w skrzyni.

a jeśli chodzi o wymianę samego filtra to powiedzieli, że oni tego nie zrobią bo "się tego nie robi" w tym silniku i chcieli za to jakieś astronomiczne pieniądze.
 
 
Perez 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 1787
Skąd: Warszawa - Centrum

Rover 600

Wysłany: Czw Lip 15, 2010 15:41   

spitz napisał/a:
bo "się tego nie robi" w tym silniku

Ale filtr jest w skrzyni
_________________
Miałem już około 25 samochodów różnych marek i narodowości. Z Roverków to: 620i LP
G, 623Si Lux LPG, 820Ti coupe, 620Ti, teraz czas na roverkowego diesla, czyli 45 IDT...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] cieknący olej, nie jestem pewien skąd
slax Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Wrz 26, 2012 20:25
slax
Brak nowych postów [620si] Wyciekający olej
mirlec12 Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Lut 01, 2019 19:25
mirlec12
Brak nowych postów [R620] W tulejach gdzie są świece jest olej Skąd ??
simion0 Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Lut 17, 2008 13:27
simion0
Brak nowych postów [R600] Skąd silnik?
xytras Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Maj 16, 2007 10:24
piter34
Brak nowych postów [R620sdi] Auto Nosi i sciaga niewiadomo dlaczego.
Tandemsdi Rover serii 600, Honda Accord 28 Pon Lut 17, 2014 21:57
Tandemsdi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink