Wielkie dzięki za odpowiedź, jak rozumiem do pin 5 podłączamy prtzełącznik "jest- niema" z masą i mamy brakujący przełącznik zma/lato .
Jeszcze raz wielkie dzięki wszystkim za podpowiedzi.
Jutro montarz (jak częsci dojdą).
Pozdr
[ Dodano: Sob Lut 04, 2012 17:26 ]
Wszystko działa pięknie
Zastosowałem rozwiązanie Marek_75 z postu http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=40 do odpalenia Webasto przekaźnikiem przez pin 3 i podłączenie panelu klimy według schematu z instrukcji upgrade Webasto http://mgroverklub.hu/download/rover75convert.pdf
Centralkę umieściłem w obudowie uniwersalnej uszczelniłem ją i wsadziłem między akumulator a obudowę akumulatora w miejscu gdzie Marek_75 umieścił przekaźnik.
Przekaźniki i bezpieczniki zamontowałem w miejscu opisanym przez instrukcję upgrade. Kable przeciągnąłem koło linki otwierania klapy. Masę wziąłem z klemy akumulatora a +12 z wolnego miejsca w skrzynce bezpieczników pod maską.
Do montażu potrzeba:
Centralka T90 z pilotem od VW z sygnałem analogowym +12.
Webasto 98570B (jeśli ktoś ma 66232C schemat podłączenia jest inny czytaj: http://www.roverki.pl/zro...bic-samemu.html )
2xprzekaźnik
2x oprawka na przekaźnik
3xgniazdo bezpiecznika
Bezpieczniki:
1A-centralka
5A i 10A- panel klimy
Obudowa uniwersalna
8m kabli
Końcówki do wtyczki do Webasto czytaj: http://www.roverki.pl/zro...bic-samemu.html
zaciskarkę albo sprawne rączki
termokurczki
taśma izolacyjna
5 godzin
dużo cierpliwości
ciepły garaż
W linku zdjęcie centralki, pilota i mój schemat podłączenia z Webasto 98570B https://picasaweb.google.com/maciej.simek/Webasto?authkey=Gv1sRgCNWcqOyezIuk-wE
Na życzenie mogę podesłać zdjęcia.
Dziękuje autorom wszystkich cytowanych postów i VMatas za szybkie i wyczerpujące odpowiedzi.
Mam nadzieje że moja praca komuś się przyda
Pozdr
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 21:43 ]
Witam,
po pierwszych wiosennych ciepłych dniach postanowiłem w końcu założyć przełącznik lato/zima żeby wentylować sobie nagrzane przez słońce auto. Wszystko podłączyłem według schematu i nie działa. Według schematu po podaniu masy na pin 5 webasto powinno się nie rozpalać tylko powinien chodzić sam wentylator w kabinie, wentylator odpala ale webasto dalej uparcie grzeje. Czy ktoś ma może takowy przełącznik założony/działający? Jak to powinno wyglądać? Co robię źle?
Pozdr
Ostatnio zmieniony przez maciej.s Wto Kwi 10, 2012 22:45, w całości zmieniany 1 raz
Jesteś pewien? na wszystkich schematach mam linię 31 która jest masą a na pin 3 podaje również masę bo mam webasto 98570B i zastosowałem przejście przekaźnikiem z +12 na 0V.
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 23:03 ]
acha, z tym że schemat na który patrze jest do webasta 63378A co trochę zmienia postać rzeczy.
[ Dodano: Wto Kwi 10, 2012 23:18 ]
Dobra, a co się może stać jak podłączę tam +12 a niekoniecznie tam powinno być, może się coś popalić?
No właśnie - różne źródła na ten temat podają różne informacje. Popalić się nic nie powinno chyba - dla wszystkiego czego podałbym przez rezystor 1kOm.
Witam,
po pierwszych wiosennych ciepłych dniach postanowiłem w końcu założyć przełącznik lato/zima żeby wentylować sobie nagrzane przez słońce auto. Wszystko podłączyłem według schematu i nie działa. Według schematu po podaniu masy na pin 5 webasto powinno się nie rozpalać tylko powinien chodzić sam wentylator w kabinie, wentylator odpala ale webasto dalej uparcie grzeje. Czy ktoś ma może takowy przełącznik założony/działający? Jak to powinno wyglądać? Co robię źle?
Pozdr
W żadnym piecu sterowanym masą (np. 98570B) nie działa opcja lato/zima, piec nie ma tej funkcji.
W takim przypadku ja steruję wentylatorami bezpośrednio z przekaźnika (nie przez pin4 pieca). Wtedy montujesz zwykły przełącznik na sygnale sterującym piecem i masz opcję lato/zima. Piec nie steruje wentylatorami sam, ale nie ma to znaczenie w tych piecach ponieważ i tak piec uruchamia wentylatory zaraz po podaniu sygnału na piec.
W piecu 66232C też nie ma pewniości co do działania tej opcji. Do wielu pieców robiłem instalację i w niektórych funkcja dziłała a w niektórych nie.
W tym przypadku sterownie wentylatorami bezposredniio z przekaźnika się nie opłaca, ponieaważ tracisz dobrą funkcjonalność jaką daje sterownik pieca, czyli sterowanie wentylatorami dopiero po czasie kiedy temperatura wody osiągnie ~30° (oszczędność akumulatora na postoju)
Jest już normą brak funkcji lato/zima w piecach fabrycznie montowanych w pojazdach. Funkcja jest realizowana przez komputer klimatyzacji a sterownik pieca jest skomunikowany ze sterowaniem klimatyzacji i siecią np. CAN
Np. pin 4 pieca w BMW służy najczęściej do sterowania elektrozaworem obiegu ogrzewania kabiny a funkcja lato/zima, sterowanie wentylatorami oraz pompą obiegową jest powierzone sterownikom pojazdu.
To jest inny piec (TTV) niż montowany oryginalnie w R75 (TTC)
Jak jest analogowy to możesz go podłączyć. Po roczniku auta sądzę, że jest to mało prawdopodobne
Poza tym, po co utudniać sobie życie. W tej cenie znajdziesz wyjęte z R75. Wszystko w aucie masz przygotowane pod ten piec, miejsce, wspornik, węże wodne, możliwe, że nawet instalacja z wtyczkami wiszą gdzieś obok.
Ja wykorzystalem schemat podany w opisie ktoregos z klubowiczow. Wykorzystalem jedak prosty sterownik radiowy na pilota, ok metra przewodu tradycyjny przekaznik swiatel szt 2 i 4 diody kierunkowe. Uklad prosty i do zrobienia malym (tzn ok 70 zl na gotowo) kosztem. Minusem jest - Zaprogramowanie (uprzednie ustawienie parametrow grzania na panelu klimy, tzn - czy ma byc wlaczone grzanie kabiny(obroty dmuchawy) czy wylaczone, a grzanie tylko silnika w przypadku wielkiego mrozu, w celu latwego rozruchu. oraz spore zuzycie pradu co po ok godzinie pracy w opcji grzania razem z kabina, juz nie gwarantuje rozruchu silnika gdyz brauje na to pradu w akumulatorze. Jest fajnie gdy rano z balkonu odpalam i po 20 tu min ide, mam juz czyste od szronu szyby , cieplo w srodku i cieply silnik, odpalam i moge jechac. Co prwda, sasiedzi zerkaja i zazdroszcza, drapiac swje zamarzniete auta z maizernym efektem,coz, mogli kupic R 75 cdt.
działa, działa, z INPĄ ładnie sobie radzi, ja mam taki ino czarny do BMW, najważniejsze żeby był KKL (działał mi też do WAGA KKL) i pięknie mi majstro webajstro gada z nim, Carsoft też robi robotę.
działa, działa, z INPĄ ładnie sobie radzi, ja mam taki ino czarny do BMW, najważniejsze żeby był KKL (działał mi też do WAGA KKL) i pięknie mi majstro webajstro gada z nim, Carsoft też robi robotę.
Nie musi być KKL Linia L jest w ogóle nie potrzebna oraz tym bardziej automatyczne przełączanie między nimi, które realizuje miedzy innymi VAG KKL
Wystarczy interfejs z przed 10 lat, który komunikuje się w standardzie ISO 9141. Takich interfejsów było wiele od zawsze, ale były drogie bo były wykonywane przez uznane marki, które potrafiły zaprojektować układ zgodnie z wymogami standardu.
W tych obudowach i interfejsach możesz znaleźć przynajmniej 6 wersji płytek na dodatek wykonanych przez różnych producentów.
Mam również interfejs BMW, podłączony do OBD, diagnozuje piec. Podłączony bezpośrednio do pieca nie zadziała.
sash997 napisał/a:
michalie jakbyś nie zauważył to jeden i ten sam kabel tylko ktoś wpadł na pomysł zarobienia kokosów na samym tytule w allegro
To jest mój interfejs
To nie jest jeden i ten sam interfejs. Na jakiej podstawie tak twierdzisz? Na podstawie obudowy?
W takich obudowach robi większość Chińskich poddostawców. Ten sam poddostawca robi w czarnej i niebieskiej obudowie. Mało tego możesz sobie zażyczyć jeszcze inną jeżeli chcesz. Te same obudowy używają różni wykonawcy, ci lepsi i całkowicie beznadziejni.
Sprzedawałem w czarnych prostokątnych obudowach, w obudowach OBD2, czarnych i niebieskich. Ludzie czytają fora i często wyssane z palca opinie, że np. niebieska obudowa to Chińska nic nie warta taniocha. W efekcie ludzie pytają czy mam w czarnych obudowach bo słyszeli, że w niebieskich nie są najlepsze. Nie ma takiej zależności, wręcz uważam, że ta niebieska jest lepsza a zawłaszcza kabel, który jest bardziej elastyczny w przeciwieństwie do czarnego wykonanego z poliuretanu, który jest dość sztywny na mrozie i lubi pęknąć. Nie ma problemu kupić lepszą obudowę w hurtowni i dodać do ceny +12zł, ale po co?
Markowi producenci projektują obudowy indywidualnie i bardziej solidnie, aby się wyróżniać i kupują elektronikę u sprawdzonych poddostawców Chińskich.
Często jest tak, że ta sama płytka od tego samego poddostawcy trafia do markowych interfejsów a wyroby które nie spełniają wymagań jakościowych trafiają do obudów "No name".
Nie wkładajmy wszystkich producentów Chińskich do jednego garnka, te czasy dawno minęły
Komunikacja cyfrowa do diagnostyki urządzeń cyfrowych jest zestandaryzowana i niby nie powinno być problemu z projektowaniem interfejsu diagnostycznego pod konkretny standard. Niestety nie jest tak.
Problem z interfejsami na allegro i nie tylko jest taki, że są bardzo różnej jakości i są generalnie optymalizowane pod konkretny program i markę samochodu. Nie jest łatwo zaprojektować układ, który obsłuży wszystkie urządzenia, które teoretycznie komunikują się w tym samym standardzie. Elektronika urządzeń w aucie jest inna jak również ich jakość, dlatego te tanie interfejsy zawsze są dedykowane pod konkretną markę i program lub grupę programów. Producenci aby wyprodukować taniej często upraszczają elektronikę, optymalizują bardzo przeciętnie płytkę drukowaną i aby to nadrobić modyfikują np rezystory podciągające na linii komunikacyjnej tak aby interfejs komunikował się z konkretna grupą pojazdów i w dodatku interfejs będzie działał poprawnie jak go podłączysz do całej sieci komunikacji w samochodzie np. przez złącze OBD. Ten sam interfejs podłączony bezpośrednio do urządzenia wyjętego z tego samego samochodu nie zadziała, ponieważ producent interfejsu najczęściej metodą prób i błędów dobiera elementy tak aby interfejs skomunikował się z pojazdem przez złącze np. OBD2. Finalnie interfejs nie jest ściśle zgody ze standardem np. ISO 9141, ale działa w tych konkretnie autach. Dlatego ciężko jest kupić tani Chiński interfejs, który obsługuje wiele marek, które teoretycznie diagnozuje się tym samym standardem komunikacyjnym. Problemów przysparza sam konwerter USB do UART, który wpływa zawsze negatywnie na cały układ. Można kupić interfejs RS232 ale kto ma komputer z takim złączem. Można kupić przejściówkę ale ona powoduje jeszcze większe problemy bo nie jest zoptymalizowana pod kontem konkretnego interfejsu i często taki zestaw nie przyda się do niczego.
W złączniku pomiar oscylatorem komunikacji K-line dwóch tanich interfejsów. Jest spora różnica w opóźnieniu sygnału, który trafia do urządzania diagnozowanego w stosunku do wychodzącego z komputera na złącze USB. Opóźnienie to nie jest znaczący problem, sygnały z poziomu niskiego na wysoki narastają różnie. Idealna sytuacja by była taka aby przebieg był prostokątny. Oczywiście takich interfejsów nie ma i nie będzie. Akurat ten konkretny z dłużej rosnącym nacięciem na wyjściu nie był w stanie połączyć się z piecem diagnozowanym na stole bez podłączenia go do sieci samochodu. Oczywiście można to poprawić, modyfikując elektronikę.
Problem ten dotyczy wielu tanich interfejsów. Komunikacja w grupie aut do których był zaprojektowany i przetestowany nie stwarza problemów. Ale już podłączony bezpośrednio do urządzenia wyjętego z tego samego auta nie daje się z nim skomunikować. Nic nie daje tutaj grzebanie w ustawieniach portu COM. W takim przypadku koniczna by była zamiana rezystorów podciągających na odpowiedniejsze.
Mam wiele takich zapytań od ludzi którzy kupują np VAG KKL, bo przeczytali na forach, że działa po czym okazuje się, że podłączają go bezpośrednio do pieca lub próbują przeprogramować Telestart czy IPCU i nici z tego. Sam kiedyś myślałem, że tak jest i proponowałem nawet zakup takich interfejsów ale teraz wiem, że jest wiele problemów z nimi. Problem dotyczy diagnostyki pieców na "stole" lub diagnostyki nowszych kaset w piecach cyfrowych TTV z komunikacja CAN.
Reasumując ten interfejs a raczej jego obudowa wygląda jak inne tanie interfejsy ale elektronika w środku jest sprawdzona i powtarzalna. Mogę z cała pewnością zapewnić, że zdiagnozujesz nim wszystkie urządzenia Webasto łącznie z programowaniem IPCU i Telestart.
Kupując przypadkowy np VAG KKL i wystawiając go jako interfejs Webasto będziesz miał zwroty bo jest to loteria.
Poza tym adapter, który umożliwia podłączenie się bezpośrednio do dowolnego urządzenia to dodatkowy koszt a jego modyfikacja wymaga czasu.
Nikt nie zaoferuje ci tego zestawu za marżę około 10 zł
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Sro Kwi 10, 2013 22:44
z tą loterią to troche przesadziłeś, łączyłem sie z piecami 6-oma najtańszymi kablami i nie było najmniejszego problemu z nimi,każdy robi jak uważa i osobiście nie kupiłbym kabla 4razy droższego tylko do własnego Roverowego pieca
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Ależ się kolega obruszył, dla mnie najważniejsze jest że mogę sobie podłączyć i z INPĄ działa. Nie wydałem majątku i mam efekt zadowalający. Kolega michalie pytał co polecamy bo chce sobie zdiagnozować sam Webasto. Ja polecam taki kabelek z allegro co jest czarny ma niebieską diodkę co radośnie mryga, ma kkl i jest do BMW bo:
-u mnie działa
-jest tani
-i nie trzeba kosmicznej wiedzy żeby go obsłużyć,
do użytku amatorskiego wystarczy można sobie silnik, zegary, LCM, ABS, czujniki parkowania, navi, klimę, Webasto, czujnik deszczu i kilka innych pierdół zdiagnozować/wykasować błędy.
Daleko mi od tego abym się obruszył.
Nigdy nie powiedziałem, że kable KL, KKL czy tanie intefrejsy BMW z k-line nie działają przy diagnostyce pieców.
Nie pisałbym gdyby nie pojawiła się wyssana z palca teoria, że ktoś tutaj sprzedaje coś co można kupić za 20zł.
Nie twierdzę, że w naszym R75 ten kabel za 20zł nie zadziała, bo działa
Ja nie sprzedaję kabla do wybranej gamy samochodów tylko do pieców Webasto, które czasami są bardziej kapryśne w diagnostyce i wymagające co do jakości interfaejsu niż nasz popularny i oklepany Thermo Top.
Ja to sie totalnie na tych interfejsach nie znam.
Kupiłem ten tańszy (niebieski) a piec bede diagnozował w aucie więc może bedzie działał , nawet jeśli nie to przeżyję stratę 30 pln
[ Dodano: Pią Kwi 12, 2013 13:59 ]
Kabelek jeszcze nie doszedł a ja już problem zdiagnozowałem:)))
Jak sie okazało przyczyną była mała żółta kontrolka która sygnalizowała rezerwę a w dodatku auto pochylone i pompka pompowała powietrze do pieca zamiast paliwa.
[ Dodano: Nie Kwi 21, 2013 14:37 ]
Hej panowie bo se totalnie nie radze z inpa i tym kablem po zainstalowaniu inpy i kabla to coś trzeba konfigurować czy co no rece mi opadają
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum